SVS-Venner - Side 38

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  5
Side 38 av 91 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 58 68 78 88 ... SisteSiste
Viser resultater 741 til 760 av 1807

Tråd: SVS-Venner

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Må bare få sagt noe helt utenom all diskusjon her. Til og med Drømmehagen blir morro med SVS

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folks, nettopp kjøpt meg Optoma HD200x, og en onkyo 808 fra netshop, så lommeboka begynner å bli slank, men suget etter høytalere er stort akkurat nå siden eg har ingenting å koble til onkyo,en og budsjett er litt sprengt.

Skal med tiden ha full STS-02 pakke fra lsound, og har vurdert å kjøpe bare fronter først, og så bygge ut pakka, slik at eg ikkje blakker meg fullstendig på en gang.

Spm er, er det noe lyd i STS-02 alene i stereo? uten sub,en?
    Sub må jo eg ha NDS-12,en og den er 6.5k, så kan ikkje kjøpe både sub og fronter samtidig, men så at lsound hadde tilbud på Klipsch RF-82 til 8k. Er disse bedre på musikk uten sub, enn det STS-02 er uten sub?

Funker det å ha en pakke sammensatt av Klipsch RF-82 fronter, der center,sub,og bak ht er av typen SVS? eller vil dette fucke opp lydbilde på noen måte?

Takker for gode svar.

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bardunet
    Hei folks, nettopp kjøpt meg Optoma HD200x, og en onkyo 808 fra netshop, så lommeboka begynner å bli slank, men suget etter høytalere er stort akkurat nå siden eg har ingenting å koble til onkyo,en og budsjett er litt sprengt.

Skal med tiden ha full STS-02 pakke fra lsound, og har vurdert å kjøpe bare fronter først, og så bygge ut pakka, slik at eg ikkje blakker meg fullstendig på en gang.

Spm er, er det noe lyd i STS-02 alene i stereo? uten sub,en?
    Sub må jo eg ha NDS-12,en og den er 6.5k, så kan ikkje kjøpe både sub og fronter samtidig, men så at lsound hadde tilbud på Klipsch RF-82 til 8k. Er disse bedre på musikk uten sub, enn det STS-02 er uten sub?

Funker det å ha en pakke sammensatt av Klipsch RF-82 fronter, der center,sub,og bak ht er av typen SVS? eller vil dette fucke opp lydbilde på noen måte?

Takker for gode svar.
    Husker jeg rett så er SVS høyttalerne laget for å spille sammen med sub så jeg har nok større troen på RF-82, men jeg vet egentlig ikke (gogo Gurba og dere andre SVS høyttaler-eiere!)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe.. vel, skulle eg satt sammen nokke sånt så hadde det sett ut som alt anna en en basskasse , det skal eg love deg. Går for ting som er klart til å spille på.

@heanwi

eg og ville tro RF-82 var mer komplett på stereo musikk enn SVS-02. Har intrykket av at STS-02 uten subkasse ikkje er allverden.
    Finnes jo ingen tester av STS-02 som par uten sub heller. Er nok meningen de skal jobbe i harmony med subkasse. Men de har jo faktisk 2x6" elementer, samt 1x4" pluss diskant, så burde vel klare litt?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,384
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    svs har da bedre oppløsning i lyden en det klipsch har.

MTS serien har da element som tilsvarer 7" bass/mellomtone er de du må sammenligne klipsch sine rf-82 mot.

Med klipsch så vil du få mere og dypere bass en med svs ja som er laget for og ha med seg en sub eller to lydmessig

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,323
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heanwi
    Husker jeg rett så er SVS høyttalerne laget for å spille sammen med sub så jeg har nok større troen på RF-82, men jeg vet egentlig ikke (gogo Gurba og dere andre SVS høyttaler-eiere!)
    STS-01 fubgerer fint til musikk uten sub, men de mangler jo endel fylde i bunn for techno-freaks og til film. Om de er dårligere enn andre tilsvarende høyttalere fra andre produsenter vet jeg ikke.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    STS-01 fubgerer fint til musikk uten sub, men de mangler jo endel fylde i bunn for techno-freaks og til film. Om de er dårligere enn andre tilsvarende høyttalere fra andre produsenter vet jeg ikke.
    Ok, takker for svar. Skal bestille et par med STS front (new) og hooke de opp på onkyoen. Blir nok ikkje lenge før en sub og resten av surrounden følger på.

Har forøvrig en logitech z5500 10"kasse, mulig denne kan brukes til eg får SVS 12" kassa i hus..

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bardunet
    Har forøvrig en logitech z5500 10"kasse, mulig denne kan brukes til eg får SVS 12" kassa i hus..
    Hadde jeg aldri i verden gjort. Ser for meg STS'ene har mer å gi i bunnen enn det den Logitech dritten har. Kjører ett slikt Logitech sett på kontoret på jobb og er alt annet enn imponert. Joda, det spiller høyt, men det er også det eneste det gjør.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,323
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du spiller mye musikk med synthbass, trance og techno så vil kanskje ikke STS'ene gjøre jobben tilfredsstillende. Men til stort sett all annen musikk så fungerer de bra. De takler vanlige trommer og kontrabass bra selv om du ikke mister pusten. Bela Fleck's fretless bass fungerer bra på godt over vanlig lyttenivå og de henger også med på trommene. Eldre "basshungrig" musikk av typen Dr Alban og Ace of Bass fungerer overraskende bra også.

YouTube - U.S.D.A. - White Girl anbefales ikke på full pupp med bare STS'ene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    YouTube - U.S.D.A. - White Girl anbefales ikke på full pupp med bare STS'ene.
    Var nå mer imponert over kvinnfolkan enn musikken for å si det sånn

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg nesten må melde meg ut av SVS sine venner, når jeg får vite at eD med glede kan lage en cylinder sub til meg =)

Nå mangler bare pengene, så blir jeg å sende inn en bestilling til eD =)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackkoZ
    Tror jeg nesten må melde meg ut av SVS sine venner, når jeg får vite at eD med glede kan lage en cylinder sub til meg =)

Nå mangler bare pengene, så blir jeg å sende inn en bestilling til eD =)
    Da får du velge tommer du skal ha også da?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksanders
    Da får du velge tommer du skal ha også da?
    eD sin uttalelse var: Si hva du har lyst på, så lager vi det til deg!
    Da spesifisert til sylinder-sub.

Så ja, Alt ifra 12" - 18" vil være en mulighet. Vil tro at det blir et av elementene og forsterkerne eD benytter seg av, bare at alt blir puttet inn i en sylinder.
    Generelt så er jo alt eD lager, custom. Så har man spesielle ønsker så vil de nok uten problem kunne gjennomføre de uten de største kostnader i tillegg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha ok.

Men da blir vel prisen noe høyere enn feks en PC13 Ultra, hvis du skal ha noe større tommer, og forsterker som passer til?

Jeg orker ikke bytte ut min ultra, til noe som kansje koster en del mer, for hvis jeg bytter, blir det til noe med større element og forsterker. Feks 15" eller større..

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar man utgangspunkt i deres 15" eller 18", så er jo ikke prisen noe høyere enn PC13 ferdig levert på døra.

Så vil tro at man vil kunne havne på rundt 12-13k for 15" sylinder ifra eD. Og gjerne 1-2k over for 18".

Problemet her er gjerne ikke prisen, men størrelsen. Volumet må jo gå opp for å kunne holde frekvensen nede, noe som gjerne blir et problem mtp størrelse på element.

PC13 er jo ikke akkurat den minste subben i utgangspunktet.

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt diverse problemer med at mine to PC-13 ultra har satt både det ene og det andre i bevegelse i mitt rom. Vibrasjonslyder tar deg liksom litt ut av opplevelsen når man først har hengt seg opp i det. Jeg har eliminert de fleste kilder og har nesten blitt kvitt all vibrasjonsstøy. Jeg hadde de plassert bak en Dreamscreen V4 ramme med akustisk lerret. Jeg har flyttet de nå foran lerretet som var festet på en slik måte at jeg fikk noen uheldige vibreringer i festeanordningen. Lerretet er nåmontert på en annen måte uten å gi vibrasjoner og da oppdaget jeg at ved ekstreme basstrykk hører jeg vibrasjonslyder fra selve PC-13 ultra. Ikke mye men irriterende ved noen få spesiellle scener som f.eks i The House of the Devil (2009) med ekstreme basspulser. Det er noe vibrasjonslyder fra et eller annet sted og det hjalp lite å fjerne toppdekselet. Det er ikke noe stort problem men er det noen som har opplevd dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BlackkoZ
    Tar man utgangspunkt i deres 15" eller 18", så er jo ikke prisen noe høyere enn PC13 ferdig levert på døra.

Så vil tro at man vil kunne havne på rundt 12-13k for 15" sylinder ifra eD. Og gjerne 1-2k over for 18".

Problemet her er gjerne ikke prisen, men størrelsen. Volumet må jo gå opp for å kunne holde frekvensen nede, noe som gjerne blir et problem mtp størrelse på element.

PC13 er jo ikke akkurat den minste subben i utgangspunktet.

¨Hvilken størrelse skal du ha på elementet da? Holder du deg under 15" så skjønner jeg ikke at du bytter ut SVSn

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har enda ikke de store planene klare, budsjettet mitt mangler forsatt..

Men eD lager jo brutale saker, og om det hadde vært mulig å få en custom made 15" til prisen av en SVS 13,5", så hvorfor ikke?

Tar planleggingen senere, gjerne i kontakt med eD =)

Side 38 av 91 FørsteFørste ... 8 18 28 34 35 36 37 38 39 40 41 42 48 58 68 78 88 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •