SVS-Venner - Side 30

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  5
Side 30 av 91 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 50 60 70 80 90 ... SisteSiste
Viser resultater 581 til 600 av 1807

Tråd: SVS-Venner

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Hører jeg ordet tøffel?

Du har sikkert gjort det, men forklar henne hvordan lydforsjellen blir når du plasserer den i et annet hjørne. Db måler har du vel? Hvis ikke så er det neste på innkjøpslisten din. SVS subber krever en del kalibrering for å spille enormt bra. I mine bakhjørner med svs tuber er det vel 5-10 db forskjell i gain.
    Joda,,, Har prøvd dette.. Men får det ikke til å bli bra.

Og ja, ho er sjefen i huset :O) Har forklart ho forskjellen, og ho har hørt det.. men ho si "Du har nok bass der den står nu" (bak sofaen altså..) Mens jeg vil ha mer....

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,323
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bardunet
    Har hatt en tråd på dette tidligere, men slik eg forsto det så var det å anbefale 807 siden den har pre-out. Pre-out bryr meg ikkje så masse som å få en nyere Onkyo modell Elkjøp - Onkyo TX-SR608 receiver (608, med hdmi 1.4) Denne har jo nå også en effekt på 7x160W, så nå er det bare 20W som skiller den fra 807.

Mitt spm, er Onkyo 608 kraftig nok til å drive dette SVS kit,et? SVS S-Series Full Size Config v1 Kundetilpasset høyttalersystem - SVS - L-Sound AS

Dette er klart til bestilling. Happy days.
    Det vil nok fungere helt greit, men som nevnt tidligere så liker SVS godt med strøm. Jeg har dette oppsettet selv bare med PC sub og det spiller kjempebra både på film og musikk. Jeg har separat effekt på alle kanaler og det trives de veldig godt med. Pre-ut er faktisk noe å bry seg om siden det åpner for muligheten for mer effekt skulle trangen og behovet melde seg. Og det gjør det fort.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok! Må legges til at min einaste preferanse er et gammelt logitech, og ancient cerwin vega høytalere. Regner med det blir en bra oppgraderimg sånn sett. Men hvis dere mener at 7x160w ikkje gjør jobben vil det då være nok med bare 20w mer? (Onkyo 807)

Takk for svar

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bardunet
    Ok! Må legges til at min einaste preferanse er et gammelt logitech, og ancient cerwin vega høytalere. Regner med det blir en bra oppgraderimg sånn sett. Men hvis dere mener at 7x160w ikkje gjør jobben vil det då være nok med bare 20w mer? (Onkyo 807)

Takk for svar
    Jeg tror du burde gå for modellen over. Ikke fordi at 7x160w er dårlig, men for at forsterkeren rett og slett ikke yter 7x160w. Min lærdom er at kraften i forsterkeren kan sammenlignes med vekten. Jo tyngre den er, jo tyngre yter den. Min forsterker er 23 kg og er oppgitt til 5x100 Watt. Den er helt sikkert mye kraftigere enn den forsterkeren du ser på. Mitt råd er at du kjøper en forsterker du vet har nok krefter og som du kan ha en stund fremover. Virker som om du ikke har tenkt å bruke så alt for mye penger på det, så det lønner seg å heller dra på bittelitt og kjøpe modellen over den du tenkte først. Hvis ikke kan du ende opp med å selge recieveren og kjøpe ny, eller å kjøpe på effekt-trinn.

Ser også at vekten på 807 er betydelig høyere og dette utgjør viktige komponenter, som trafo og kondensatorer. Jeg tenker at denne forsterkeren lett yter over 20W mer enn den andre modellen

Mitt råd: Spytt i de ekstra kronene det koster og vær litt sparsom en stund! :-)

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    onkyo 607 yter ikke i realiteten 7X70 watt en gang, LANGT IFRA, tipper 7X30 de mest strømsterke receiverene til under 10k i det norske markedet som jeg har lest om må være Harman Kardon og Denon. Pioneer tar også følge mellom 10-20k klassen. Min usle lille avr 355 veier bare 15kg, men er opgitt til

Stereo Power (FTC) / 20Hz – 20kHz, 8 ohms, both channels driven :70 x 2
    Multichannel Power (FTC) / 20Hz – 20kHz, 8 ohms, all channels driven : 65 x 7
    Dette regnes som å være ganske strømsterkt, og det er netopp det som er hovedfokuset til HK, nemlig strøm. Mens hos onkyo er det tilkoblinger, utstyr og funksjoner som er hovedfokuset, dette opptar en del vekt også, menn en forsterker på 23kg vil nok levere mer effekt enn en på 15kg.

Det er flere watt tråder rundt om kring her, anbefaler deg å ta en titt på dem, mye nyttig info som er greit å vite, watt sier egentlig veldig lite om ytelsen til en forsterker

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    onkyo 607 yter ikke i realiteten 7X70 watt en gang, LANGT IFRA, tipper 7X30 de mest strømsterke receiverene til under 10k i det norske markedet som jeg har lest om må være Harman Kardon og Denon. Pioneer tar også følge mellom 10-20k klassen. Min usle lille avr 355 veier bare 15kg, men er opgitt til

Dette regnes som å være ganske strømsterkt, og det er netopp det som er hovedfokuset til HK, nemlig strøm. Mens hos onkyo er det tilkoblinger, utstyr og funksjoner som er hovedfokuset, dette opptar en del vekt også, menn en forsterker på 23kg vil nok levere mer effekt enn en på 15kg.

Det er flere watt tråder rundt om kring her, anbefaler deg å ta en titt på dem, mye nyttig info som er greit å vite, watt sier egentlig veldig lite om ytelsen til en forsterker
    Onkyo 807 veier jo 18kg. Det er ikke dårlig for en så rimelig reciever. Det er heller ikke spesielt dyre og tunge høyttalere det er snakk om å drive. Vil tro at den forsterkeren leverer omtrent det samme som din H/K og 65x7W er en bra effekt til under 10 000,-

Man får aldri for mye effekt, men til prisen tror jeg 807 leverer meget bra!

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,323
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Som nevnt tidligere så bruker jeg effektforsterker til S-serien. Det er en Rotel RMB-1575 på 5x250watt målt med alle kanaler i drift i 20-20khz 0,03% THD. Den er kanskje litt over-kill, men den får ut det høyttalerne er gode for ihvertfall. Nå er ikke jeg noen ekspert, men jeg mener ihvertfall at det er bedre med stor forsterker og små høyttalere enn liten forsterker og store høyttalere. Ihvertfall kjøp en receiver med pre-ut så du har muligheten for å legge til effekttrinn senere.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Som nevnt tidligere så bruker jeg effektforsterker til S-serien. Det er en Rotel RMB-1575 på 5x250watt målt med alle kanaler i drift i 20-20khz 0,03% THD. Den er kanskje litt over-kill, men den får ut det høyttalerne er gode for ihvertfall. Nå er ikke jeg noen ekspert, men jeg mener ihvertfall at det er bedre med stor forsterker og små høyttalere enn liten forsterker og store høyttalere. Ihvertfall kjøp en receiver med pre-ut så du har muligheten for å legge til effekttrinn senere.
    visste ikke at du hadde et slikt monster i baklomma! har du et lignende monster i frontlomma kanskje?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    No ble eg endel klokere, overbevist om 807 er et must her. Vekt og fysiske mal er også stor forskjell på ser eg. Det som skurra litt hos meg tidligere var liksom høytalere til 15.000 men forsterker til 4k?. Var ikkje helt i harmoni. Drar på jobb i 2 uker nå, men dette skal ligge klart på posten når eg kommer heim veit eg.. feedback på det når alt er satt opp skal eg poste.

Takk for hjelpa

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Den er nok ikke 7x160 som er målt i 6 ohm,1000 hz og 1 % forvrenging og i 2 kanaler.Pioneer måler jo også på den måten i reklamen sin.Men leser man under linjene finner man hva de mener de yter i 8 ohm i stereo.
    Mener å ha lest at den Onkyo-en jeg har nå som er 7x140 (målt i stereo) dro 1100 W strøm av nettet i en test når den var brokoblet.Ikke lite til å være en receiver det.
    I et utenlandsk magasin kan du finne hva mange forsterkere blir testet til i forhold til hva de yter.Den sida funka dårlig på min maskin (noe galt med sida? ) ,men det jeg rakk å lese,så husker jeg fikk litt sjokk at Marantz yter nesten hva de skriver med alle 7 i drift og mer i stereo enn de hevder.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    807 blir målt til følgende i 8ohm :
    2x143,6 w ved 0,1 % og 2x168,7 w ved 1 %
    5x105,5 w ved 0,1% og 5x122 w w ved 1 %
    7 x29.9 w ved 0,1 %

607 blir kun målt i stereo til :
    2x 87,5 w ved 0,1 % og 2x 108,6 w ved 1 %.

Ikke meninga å ødelegge tråden med receiver og watt prat :-)

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    reiser til tyrkia om 3 timer, god sommerferie så lenge! får sikkert mulighet til å holde meg oppdatert derifra!

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,323
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    visste ikke at du hadde et slikt monster i baklomma! har du et lignende monster i frontlomma kanskje?
    Jeg kompanserer for dårlig utstyr ellers med bra forsterker.

Newcomer LoBo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Sted
    Bodø
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS pc-13 ultra er kjøpt. Den ser ganske bra ut. Det blir mye lettere enn min forrige digre basshøytaler, Magnat omega 530 som veide 104 kg!. Ser at ultraen veier 41 kg, så over halvparten så mye lettere. Det er ikke noe artig slepe et så tungt monster av en basshøytaler. Blir bedre med noe mye lettere.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,323
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LoBo
    SVS pc-13 ultra er kjøpt. Den ser ganske bra ut. Det blir mye lettere enn min forrige digre basshøytaler, Magnat omega 530 som veide 104 kg!. Ser at ultraen veier 41 kg, så over halvparten så mye lettere. Det er ikke noe artig slepe et så tungt monster av en basshøytaler. Blir bedre med noe mye lettere.
    Et rør er jo mye sterkere i utgangspunktet og trenger derfor ikke å være bygget like solid som en kasse. Du kunne jo ha kjøpt to for å opprettholde treningen.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,384
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Et rør er jo mye sterkere i utgangspunktet og trenger derfor ikke å være bygget like solid som en kasse. Du kunne jo ha kjøpt to for å opprettholde treningen.
    Og dramse på storebror tubene i en trapp er ikke bare bare med mindre man har takhøyden hehe

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,323
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Og dramse på storebror tubene i en trapp er ikke bare bare med mindre man har takhøyden hehe
    Det er sikkert sant.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    I et utenlandsk magasin kan du finne hva mange forsterkere blir testet til i forhold til hva de yter.Den sida funka dårlig på min maskin (noe galt med sida? ) ,men det jeg rakk å lese,så husker jeg fikk litt sjokk at Marantz yter nesten hva de skriver med alle 7 i drift og mer i stereo enn de hevder.
    Noen som vet hva denne siden heter?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,384
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett det motsatte på effekttester av marantz.

Svake i forhold til mange konkurenter, men har en avslappet og behagelig lyttestil.

Hadde en gang en link til en slik testside, men den siden og alt annet mistet jeg i en hardisk kræsj.

S kunne tengt meg og funnet den igjen

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Har sett det motsatte på effekttester av marantz.

Svake i forhold til mange konkurenter, men har en avslappet og behagelig lyttestil.

Hadde en gang en link til en slik testside, men den siden og alt annet mistet jeg i en hardisk kræsj.

S kunne tengt meg og funnet den igjen
    Har sett noen linket til denne før, men glemt å legge den som favoritt :neutral:

Men jeg har sett det samme som Sven1978, Marantz er blant de få som er i nærheten av det de lover, i alle fall effekten sagt i 7 kanaler, det yter den i 5 kanaler..

Side 30 av 91 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 50 60 70 80 90 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •