SVS-Venner - Side 29

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  5
Side 29 av 91 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 49 59 69 79 89 ... SisteSiste
Viser resultater 561 til 580 av 1807

Tråd: SVS-Venner

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    sikler litt på en slik jeg og, men en pc12 til frister mer i første omgang, lurer dessuten på å teste den bass eq saken som avshop har og, den er mye billigere enn svs sin
    Jeg har holdt med på LITT av den store kalibreringsjobben, og etter å ha lest en del guides osv har jeg skjønt at ingen gjør denne jobben bedre enn AS-EQ 1. Avshop sin vet jeg lite om men den skal jo fungere den også?

Har ihvertfall skjønt at en sånn equalizer må jeg anskaffe, men den er jævla dyr. Dersom du finner noe ut om forskjellen på disse to equalizerne så hadde jeg vært glad for å høre det:-D

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kane, har du merket noe forskjell i bassen dersom du flytter den lenger fra/nærmere sidevegg? jeg har eksperimentert litt med det og nå står den ca 15cm ifra vegg på venstre siden, og 70 cm ifra vegg på høyre siden. Før stod den ca 20cm lenger til høyre. Nå som jeg har flyttet den lenger mot venstre har jeg merket at bassen føles raskere og strammere? Jeg har fått litt av den "bilbass trøkket" midt i sweetspot!

Når jeg hører på samme låter hjemme som jeg har hørt i bilen, føler jeg at jeg sitter i bilen! Skulle gjerne fått en ordentlig graf på forskjellen, men må først lære meg det. Men er garantert en mye bedre hørbar forskjell her i høyere frekvens. Står på 20hz og har settet subwoofer level til -2 i receiveren. Den stod på 0 før, da det begynte å bli ubehagelig å høre på musikk pga overflod av bass.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -2 ?

Jeg har min på -8,5. Og kl 9.30 på gain. Holder i massevis! Du må være tøff som tåler såpass trykk

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksanders
    -2 ?

Jeg har min på -8,5. Og kl 9.30 på gain. Holder i massevis! Du må være tøff som tåler såpass trykk
    Og fortsatt er jeg den som står meg selv uforståelig til de umenneskelige lydtrykkene fageborg og kane får til:-? :-| Målingene jeg får til er pysete i forhold til flageborg og kane's.

Jeg har også gain på 9-30 og -2 på receiver, med kalibreingen fikk jeg -10 på receiver:S. Skjønte fort at noe er galt, men rommet mitt er en bassluker.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har 2 stykk pc13 ultra på ca 11m2..

reciver er nå justert: LFE har jeg dempet 2 db og Sub hevet 2 db.
    velodyne sms-1 står på: 36db
    svs`ene: ca kl 10

x-over er på 60hz film og musikk.
    x-over er på 80hz på tv titting pga lydformatet dts neo-6 sin oppbygging.

PS... det er ikke om høyest mulig lyd på suben... det er om hvordan den dissponeres under lyttingen og får til ballansen mellom bassen og resten av frekvens responsen for mest mulig virkelighetsfull lyd.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir spennende med de bye SVS-subene som kommer da, og spesielt med tanke på at dette er SB modeller

Tenker selv litt på den nye 10" som kommer.
    Ifølge SVS sin news-side, vil denne ligge på 400$.
    Den gjeldende modellen nå, PB10 koster normalt 500$.

Så prisen vil vel da i alle fall ikke bli noe høyere for den nye modellen.
    Stort pluss for at man da har en modell som er litt mindre i kassestørrelse også

Specs:
    • SVS 10” NSD woofer, with textured AL cone, integrated gasket, new motor and basket
    • 400 watt STA-400D DSP controlled amp
    • CAD design, CNC cut, precision assembled
    • Sealed, recessed driver, LASER-etched logo
    • Compliant floor mounts, threaded/removable
    • Assembled and tested exclusively for SVS
    • Heavy-duty detachable 8 foot power cord
    • Hand-crafted charcoal or gloss black finish
    • Precision steel grill with rubber cup retainers
    • Compact 12” cube, 30lbs/27Hz -150Hz ± 3dB

Kommer på sensommeren i USA står det..

Har ikke lest hele tråden her, så må bare beklage om dette er postet før =)

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    kane, har du merket noe forskjell i bassen dersom du flytter den lenger fra/nærmere sidevegg? jeg har eksperimentert litt med det og nå står den ca 15cm ifra vegg på venstre siden, og 70 cm ifra vegg på høyre siden. Før stod den ca 20cm lenger til høyre. Nå som jeg har flyttet den lenger mot venstre har jeg merket at bassen føles raskere og strammere? Jeg har fått litt av den "bilbass trøkket" midt i sweetspot!

Når jeg hører på samme låter hjemme som jeg har hørt i bilen, føler jeg at jeg sitter i bilen! Skulle gjerne fått en ordentlig graf på forskjellen, men må først lære meg det. Men er garantert en mye bedre hørbar forskjell her i høyere frekvens. Står på 20hz og har settet subwoofer level til -2 i receiveren. Den stod på 0 før, da det begynte å bli ubehagelig å høre på musikk pga overflod av bass.

Vil få mere bass men mindre dypbass når en flyter suben ut fra bakvegg eller bort fra et hjørne.
    Begynner og bli mere avansert når en tenker på lydbølgene og refleksjoner fra vegger, tak og golv m.m

Gjorde dette for 1-2 helger siden da jeg slet begge tubene ned i stuen for og sjekke hvordan de vil oppføre seg og om styen tåler vibrasjonene fra de.

Fikk bra trykk i bassen og hadde mye headroom og gå på me subene stående borte fra hjørnene og innenfor høytalerne, men manglet trykket helt fra dypet

Best lyd ble det med subene lengere ut fra veggen en de er på bildet: http://avforum.no/forum/attachments/...pilt-bilde.jpg det er hos meg vel og merke.

Hos deg kan suben funke best i en helt annen plassering

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Vil få mere bass men mindre dypbass når en flyter suben ut fra bakvegg eller bort fra et hjørne.
    Begynner og bli mere avansert når en tenker på lydbølgene og refleksjoner fra vegger, tak og golv m.m

Gjorde dette for 1-2 helger siden da jeg slet begge tubene ned i stuen for og sjekke hvordan de vil oppføre seg og om styen tåler vibrasjonene fra de.

Fikk bra trykk i bassen og hadde mye headroom og gå på me subene stående borte fra hjørnene og innenfor høytalerne, men manglet trykket helt fra dypet

Best lyd ble det med subene lengere ut fra veggen en de er på bildet: http://avforum.no/forum/attachments/...pilt-bilde.jpg det er hos meg vel og merke.

Hos deg kan suben funke best i en helt annen plassering
    har ikke gjort noen dypbass test enda. Men i rommet mitt er det bare EN plassering en sub kan ha, og så er justeringene jeg kan gjøre begrenset til det lille området. Det er skråtak der subben ligger, så jeg kan ikke flytte den for mye til venstre, og bakover inntil bakvegg er det ikke snakk om, da bakveggen er ca 1 meter "innover". Altså 1 meter bak resten av opsettet, den blir på en måte gjemt, dette kunne fungert med en box, men med en sylinder funker det ikke i det hele tatt, den får kanskje 10 cm tak-klarering bare!

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallois!

Da var kjerringa kommet hjem og sett beistet mitt (PC13-Ultra).

Og ho ble skikkelig misfornøyd med plasseringa av sub og størrelsen av den. Så hvis jeg skal "få lov" til å beholde den, så må jeg flytte den bak, rett til venstre for sofa.

Da jeg setter den der bak, får jeg nesten ingen bass der jeg sitter i "sweet-spot".. Jeg har prøvd å kalibrert den, men får det ikke til i det hele tatt...

HJELP!

Skal jeg sende den tilbake, og benytte angrefrist, eller er det noen som bor i Bodø-Området som kunne tenkt seg en tur innom å hjelpe med å stille inn subben, og prøve å hjelpe en stakkars mann med et rivjærn av et kvinnfolk??

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da velger du et enda større og styggere alvernativ til vibratoren du har så klager hun ikke mere.

Stakkars jævler med kvinnfolk :-D hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ho er flink å lage mat i allefall.......

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ho er flink å lage mat i allefall.......
    andre kriterier du er like fornøyd med?

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    andre kriterier du er like fornøyd med?
    Jeg må bare få skryte litt her. Har 2xKicker 12" L5 i Golfen min. Kvinnfolket drar regelrett opp lyden selv. Det spiller på 120 dB! Kjøpte meg SVS PB-12/Plus2 nettopp. Den står midt i frontrekka, sammens med en stor kabelsalat bestående av de største Monster-kablene. Ingen klager!

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BjrnrB
    Jeg må bare få skryte litt her. Har 2xKicker 12" L5 i Golfen min. Kvinnfolket drar regelrett opp lyden selv. Det spiller på 120 dB! Kjøpte meg SVS PB-12/Plus2 nettopp. Den står midt i frontrekka, sammens med en stor kabelsalat bestående av de største Monster-kablene. Ingen klager!
    Fri som en fugl!8) og aldri så lite lur?:-D

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Blir spennende med de bye SVS-subene som kommer da, og spesielt med tanke på at dette er SB modeller
    Blir morro å se tester, eventuelt teste de selv når de kommer ja. La ut litt info om de her, men det er det samme som står på SVS sine sider.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallois!

Da var kjerringa kommet hjem og sett beistet mitt (PC13-Ultra).

Og ho ble skikkelig misfornøyd med plasseringa av sub og størrelsen av den. Så hvis jeg skal "få lov" til å beholde den, så må jeg flytte den bak, rett til venstre for sofa.

Da jeg setter den der bak, får jeg nesten ingen bass der jeg sitter i "sweet-spot".. Jeg har prøvd å kalibrert den, men får det ikke til i det hele tatt...

HJELP!

Skal jeg sende den tilbake, og benytte angrefrist, eller er det noen som bor i Bodø-Området som kunne tenkt seg en tur innom å hjelpe med å stille inn subben, og prøve å hjelpe en stakkars mann med et rivjærn av et kvinnfolk??
    Hører jeg ordet tøffel?

Du har sikkert gjort det, men forklar henne hvordan lydforsjellen blir når du plasserer den i et annet hjørne. Db måler har du vel? Hvis ikke så er det neste på innkjøpslisten din. SVS subber krever en del kalibrering for å spille enormt bra. I mine bakhjørner med svs tuber er det vel 5-10 db forskjell i gain.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fri som en fugl!8) og aldri så lite lur?:-D
    Hahahahah :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Onkyo 608 nok power til SVS kit,et?

Har hatt en tråd på dette tidligere, men slik eg forsto det så var det å anbefale 807 siden den har pre-out. Pre-out bryr meg ikkje så masse som å få en nyere Onkyo modell Elkjøp - Onkyo TX-SR608 receiver (608, med hdmi 1.4) Denne har jo nå også en effekt på 7x160W, så nå er det bare 20W som skiller den fra 807.

Mitt spm, er Onkyo 608 kraftig nok til å drive dette SVS kit,et? SVS S-Series Full Size Config v1 Kundetilpasset høyttalersystem - SVS - L-Sound AS

Dette er klart til bestilling. Happy days.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bardunet
    Har hatt en tråd på dette tidligere, men slik eg forsto det så var det å anbefale 807 siden den har pre-out. Pre-out bryr meg ikkje så masse som å få en nyere Onkyo modell Elkjøp - Onkyo TX-SR608 receiver (608, med hdmi 1.4) Denne har jo nå også en effekt på 7x160W, så nå er det bare 20W som skiller den fra 807.

Mitt spm, er Onkyo 608 kraftig nok til å drive dette SVS kit,et? SVS S-Series Full Size Config v1 Kundetilpasset høyttalersystem - SVS - L-Sound AS

7*160... tviler på det ja.
    Tipper det er 7*70 w i 8 ohm 20-20.000 hz

Og ja. Den vil kunne drive et svs oppsett. Dog svs liker tilgang på strøm for og hente ut siste ytelse.

608 er mye forsterker for 4.190 kr ( 3.990 kr er mulig om du er medlem på facebook )

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bardunet

Det tror jeg vil gå fint jeg. Jeg kjøpte meg en 607 nå som min 807 er på service og 607 drar fint Swans oppsettet mitt så lenge jeg ikke spiller grisehøyt.

Side 29 av 91 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 49 59 69 79 89 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •