SVS-Venner - Side 23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  5
Side 23 av 90 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 43 53 63 73 83 ... SisteSiste
Viser resultater 441 til 460 av 1792

Tråd: SVS-Venner

Active Karla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fan grabbar, jag tror det fanns nåt värre! Eller så har jag fel
    Jag vill minnas att det inte var en kub. Mer nåt j***vla
    monster från outer space :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

SVS MTS 01 vs klipsch RF62/82 fronter?

Mye snakk om svs subber, men hva tenker dere om svs fronter? Mange har subber i svs, men få har fronter i samme merke, hvorfor? Er klipsch å foretrekke som fronter, mens svs til sub?

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runefilm
    Mye snakk om svs subber, men hva tenker dere om svs fronter? Mange har subber i svs, men få har fronter i samme merke, hvorfor? Er klipsch å foretrekke som fronter, mens svs til sub?

smak og behag, jeg liker mye bedre Klipsch sine høytalere, og SVS lager fantatisk gode subwoofere, og ikke altfor dyre er de heller, mens f.eks Klipsch sine subwoofere er som regel noe dyrere, og har en litt annen spillestil enn SVS

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,314
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    2
    AVtorget feedback
    0
    SVS er nokså nye på markedet med høyttalere. Dessuten så er de jo ikke så lett tilgjengelige for en demo og folk er nok skeptiske til å handle uhørt på nettet. Jeg har STS-01, SCS-01, SBS-01, AS-EQ1 og 2xPC12-NSD så det er nokså komplett med SVS på stua mi. Mangler bare et par SSS-01, men da må jeg ha en forsterker i tillegg så det blir ikke idag.

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "kane" har hatt/har svs mts fronter og center, han har sikkert hørt rf-82/62 også, spør han om en sammenligning. Har forøvrig lest et eller annet sted at det er lite bass i frontene...:???: kan hende jeg tar feil.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,314
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    2
    AVtorget feedback
    0
    SVS lager alle sine høyttalere for å brukes med sub. Derfor ruller de av litt tidligere enn endel andre høyttalere. Men det betyr ikke at du må ha sub for å spille musikk på de. Jeg spiller mye musikk uten sub'ene koblet til.

Intermediate Valo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    726
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Er det noen som kjenner til om en Denon 4308A passer til å dra denne Pakka?

SVS M-Series System Config Kundetilpasset høyttalersystem - SVS - L-Sound AS

Disse frister meg egentlig litt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke lett dette!!! Takker for response.

Film er 90 % bruken. Onkyo 876 er receiver.
    Hadde vært moro å høre noe om lydbilde:sammenhenger og forskjeller mellom klipsch og svs som fronter. sub er en selvfølgelig medfølger uansett hvilke fronter som velges. Gjerne hvilken center som er å foretrekke tilo de ulike kombinasjonene av fronter. Rc 62-64 eller SVS MCS-01 (5000 kr på lsound) på henholdsvis svs eller klipsch fronter. Sømløshet i bildet er viktig.

Gjerne noen tanker og alle er hjertelig velkomne. Svinger veldig her på hva jeg skal velge.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,314
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    2
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch med sine horn er ikke for hvem som helst så du bør ihvertfall lytte før du handler. Skal du kjøpe uten demo først så er SVS et sikrere valg.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen her som har prøvd svs s serie med denon? vurderer å heller skifte ut høytalere istedenfor forsterker for det frister mer å gå over til surround igjen.

tenkte å kjøpe sts , scs og sss til denon avca10se og denon pma 2000ivr

Intermediate JAMES HOWLET sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

svs

Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    hva i helsikes er det monsteret der med 4 porter?

lest litt omden, er 4 stk elementer i den, 2 og 2 som spiller med hverandre, husker ikke helt hva det heter, men 2 elementer spiller samme vei, begge slår fremover og bakover samtidig

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Isobaric heter det... Car Audio Subwoofer Enclosures Second Order/Acoustic Suspension/Sealed
    Custom Car Audio Boxes

Ofte brukt innen bilstereo av ekstremister...

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Isobaric - Sealed (Back to Back) tenker du på? 4 elementer ja, men det er jo sealed? noe tall eller specs på ytelsen? i forhold til dagens ultra?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    SVS er nokså nye på markedet med høyttalere. Dessuten så er de jo ikke så lett tilgjengelige for en demo og folk er nok skeptiske til å handle uhørt på nettet. Jeg har STS-01, SCS-01, SBS-01, AS-EQ1 og 2xPC12-NSD så det er nokså komplett med SVS på stua mi. Mangler bare et par SSS-01, men da må jeg ha en forsterker i tillegg så det blir ikke idag.
    Veldig close på å kjøpe samme settet som du har idag, du er godt fornøyd?
    Kan du prøve å gi det et terningkast på musikk, gaming, og film?

Holder det ikke med Onkyo 807,en hvis du skal ha de SSS-01 i tillegg?
    Åssen forsterker kjører du idag? Eg har sett meg ut SVS S-Series Full Size Config v1 Kundetilpasset høyttalersystem - SVS - L-Sound AS men kjøper dette uhørt, uprøvd, usett. Så all info fra en svs-mann hadde hjulpet
    Har fått mange bra rekommenderinger på de her høytalerene men har også lurt litt på hvorfor folk velger klipsch istedet som fronter. SVS sub,en er jo åpenbart konge, den vegrer eg meg ikkje for å kjøpe "uhørt".
    Tiltenkt receiver er Onkyo 807.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,314
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    2
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bardunet
    Veldig close på å kjøpe samme settet som du har idag, du er godt fornøyd?
    Kan du prøve å gi det et terningkast på musikk, gaming, og film?

Holder det ikke med Onkyo 807,en hvis du skal ha de SSS-01 i tillegg?
    Åssen forsterker kjører du idag? Eg har sett meg ut SVS S-Series Full Size Config v1 Kundetilpasset høyttalersystem - SVS - L-Sound AS men kjøper dette uhørt, uprøvd, usett. Så all info fra en svs-mann hadde hjulpet
    Har fått mange bra rekommenderinger på de her høytalerene men har også lurt litt på hvorfor folk velger klipsch istedet som fronter. SVS sub,en er jo åpenbart konge, den vegrer eg meg ikkje for å kjøpe "uhørt".
    Tiltenkt receiver er Onkyo 807.
    Jeg har ikke så stort sammenligningsgrunnlag og jeg er ikke hyperaudiofil så jeg pleier å være forsiktig med å uttale meg annet enn generelt. Men jeg er veldig godt fornøyd, ja. Jeg synes det spiller detaljert og fyldig på musikk med et nokså stort lydbilde. Klare og fine stemmer. På film så er det helt rått med tanke på prisen. Du får med alt av detaljer ved stille scener samtidig som det ikke holdes tilbake noe når det virkelig tar av. Jeg kjenner ikke til Onkyo'en så hvordan den vil drive de vet jeg ikke.

Klipsch er jo et veldig godt kjent merke og har høy følsomhet så du får ut mye lyd fra lav effekt. Og de påståes å være veldig dynamiske og trykke bra. Jeg savner ikke dynamikk og trykk i STS'ene mine, men jeg har ikke sammenlignet med Klipsch. SVS lager høyttalere for å spille sammen med sub så de går ikke avgrunnsdypt, men vi har jo sub til det.

Jeg har en Yamaha RX-V663 som bare fungerer som prosessor sammen med en Rotel RMB-1575 effekt.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jeg eier av noen svs deler. MTS-01 og PB-13 ultra.
    Hadde med en audiofil kompis, som hørte MTS ene for første gang i går. De stod ikke oppstillt eller noe, bare satt i stua rett før utbæring. Han ble veldig positivt overrasket selv over lyden i dem. ikke minst at de var mer komplette som høytalere (uten sub) enn han hadde trodd. Jeg også overrasket og gleder meg ti å få justert de inn på "kinoen" min. Trenger en center, og etter å ha "grovhørt" de i går, heller jeg mot å få justert de inn og bruke MTC som center. Husker Klipsch som litt metaliske og "rå" i mine ører, som liker litt mykere fremtoning i lyden, og tror jeg har valgt riktig for min del.

PB 13 var et monster uten like! :shock: Ble like fasinert hver gang jeg så størrelsen på den i går. ikke fått koblet noe til onkyon 876 ennå, men håper på en runde i kveld.

Noen som har erfaringer mht plassering av den. Pga størrelsen må det også hensyntas, og tenker da på retning mot lytteposisjon kontra sideveis plassering(enten foran eller på siden av lyttepos?8)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    70
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, valget på sub faller på enten SVS PC12-NSD Subwoofer - 12" basselement og 325W - SVS - L-Sound AS
    eller SVS PB12-NSD Black Charcoal Subwoofer - 12" basselement og 325W - SVS - L-Sound AS

Disse 2 er jo samme pris, hvilken er å anbefale? Neste steg opp er den til 10k, blir litt budsjett kill for min del. Må holde meg til 6500kr for en sub (Har logitech z5500 idag, så blir uansett en upgrade )
    Den PB-13 Ultra er vel rimelig sick kan eg tenke meg, men hvis eg går for den 12",eren nå, så kan eg jo alltids upgrade med en ekstra 12" ved en senere anledning

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,314
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    2
    AVtorget feedback
    0
    Enkelte sier det er forskjell på hvor dypt og høyt(SPL) PB og PC spiller, andre sier det ikke er merkbar forskjell. Lsound så til meg at det ikke er praktisk forskjell på de når jeg skulle handle. Jeg gikk for PC12-NSD for jeg synes røra ser råe ut og så tar de mindre plass på gulvet. Du får vel kanskje litt mindre direkte trykk fra røra, men jeg spiller sjelden dunk dunk musikk uansett.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,244
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Enkelte sier det er forskjell på hvor dypt og høyt(SPL) PB og PC spiller, andre sier det ikke er merkbar forskjell.
    Begge deler stemmer. Det er målbare forskjeller i både SPL og hvor dypt de spiller, men det er så liten forskjell at man ikke vil merke forskjell med ørene. Har selv testet rør mot boks, og kunne ikke høre hvilken som spilte og hvilken som var slått av når vi byttet frem å tilbake mellom de både ved musikk og film titting.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,314
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    2
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Begge deler stemmer. Det er målbare forskjeller i både SPL og hvor dypt de spiller, men det er så liten forskjell at man ikke vil merke forskjell med ørene. Har selv testet rør mot boks, og kunne ikke høre hvilken som spilte og hvilken som var slått av når vi byttet frem å tilbake mellom de både ved musikk og film titting.
    Så det koker ned til at personlig preferanse bestemmer.

Side 23 av 90 FørsteFørste ... 3 13 19 20 21 22 23 24 25 26 27 33 43 53 63 73 83 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •