SVS-Venner - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  5
Side 20 av 91 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 50 60 70 80 90 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 1807

Tråd: SVS-Venner

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Hvis ikke du har økt SUB nivået MASSE etter at du justerte slik så er mye av grunnen til du føler bassen er renere å "deiligere" som du sier fordi SUB'en nå er mye lavere kalibrert. Ved lik gain vil du ha mye lavere output ved samme volum i sealed mode.
    kan godt være det ja, den ble på en måte litt mer tilbakeholden og overdøvet ikke resten av høyttalerne, ble mer informasjon oppover i bassen og den ble ikke så dyp og grumlete, justerte ikke sub nivåe noe i det hele tatt, og når jeg måte med radioshack så var spl lavere ja, men ble mer avslappende og som sagt deiligere:-) å høre på musikk

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    kan godt være det ja, den ble på en måte litt mer tilbakeholden og overdøvet ikke resten av høyttalerne, ble mer informasjon oppover i bassen og den ble ikke så dyp og grumlete, justerte ikke sub nivåe noe i det hele tatt, og når jeg måte med radioshack så var spl lavere ja, men ble mer avslappende og som sagt deiligere:-) å høre på musikk
    Det jeg regnet med. Kunne du mao istedet satt ned SUB nivået enn 5 - 6 db så hadde du nok hatt tett på samme opplevelsen. Er fryktlig mange som kjører SUB nivået alt for høyt. Sier seg selv at SUB'en blir fryktlig dominerende da
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Newcomer Cerwinlover sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Svs, Cv, Xtz?

Heisann! Gutt på 15 år lurte på hva slags sub jeg skal kjøpe! jeg har en clsc 15s i øyekroken, men har litt lyst på en annen en. f.eks svs eller xtz. hvordan er disse? er de til hjemmekino only, eller musikk også?

Takker for svar!

Newcomer BareFinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cerwinlover
    Heisann! Gutt på 15 år lurte på hva slags sub jeg skal kjøpe! jeg har en clsc 15s i øyekroken, men har litt lyst på en annen en. f.eks svs eller xtz. hvordan er disse? er de til hjemmekino only, eller musikk også?

Takker for svar!
    Eg ville valgt en SVS hvis du skal ha den hovedsaklig til film. De funker fint til musikk også.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takker for svar!
    hahaha "15 år og cerwin vega" klassikeren ser vi igjen:lol: spørs hva du prioriterer mest, om 50% film og 50% musikk har jeg ikke noe godt å anbefale, men mest til film så vil jeg anbefale noe fra svs (vet dog ikke hvordan det vil spille sammen med CW), dersom mest til musikk kan du jo se på cerwin vega sine modeller? hifiklubben hadde høylytte dager og solgte den 18 tommeren til 5,5k....kanskje du fortsatt kan få noe god deal der på den? ellers så er de jo velodyne cht-q 12, jbl 250p, dali ikon 12, evt 2 stk xtz 12ere hadde egentlig vært bra til en blanding av film og musikk, smak og behag egentlig, sørg for at du får hørt på en del før du kjøper det

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takker for svar!
    SVS'ene er knall til musikk de. Bare husk at man ofte må jobbe litt med plasseringen, men dette gjelder forsåvidt alle SUB'er.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et budsjett på 5k. hva burde jeg kjøpe? Liker godt film, og skal kjøpe en blu-ray spiller.

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Minstemann til SVS hadde jeg gått for, eller eventuelt sett om det dukket opp en brukt en på torget her. Pleier å falle inn noen her av å til til en grei penge.

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    242
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Minstemann til SVS hadde jeg gått for, eller eventuelt sett om det dukket opp en brukt en på torget her. Pleier å falle inn noen her av å til til en grei penge.
    Okai! Skal speide og se!

Intermediate TheNatural sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare kunngjøre at jeg har fått i hus 2 stk. SVS PC12-NSD 8)

Har nå knotet med kalibrering til en 10 år gammel Denon og fått det fint, for nå, i alle fall. Ikke så rent lett når man skal følge "oppskriften" fra tre forskjellige kilder. Forsterkerens bruksanvisning, SVS bruksanvisning og Avia :roll:

I mitt tilfelle fant jeg at å sette sub level på forsterkeren på 0 db som Avia anbefalte, ikke fungerte hos meg. Da ble gainen altfor høy på subbene for å få dem opp til nivået av hovedhøytalerne. Så det ble til at jeg satte dem til 4 db (som SVS anbefalte) og det ble straks bedre. Testtonene til Avia er derimot meget bra. Fikk ikke testtonene på forsterkeren til å fungere. Jeg satte subbene noen db høyere enn høytalerne fordi SVS anbefaler det, hehehe. Skikkelig varm og fet bass til musikk (har ikke prøvd film ennå). Det er sikkert litt i overkant, men det kan jo enkelt justeres.

Alt i alt er jeg meget godt fornøyd med tvillingene som oppfører seg eksemplarisk

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,323
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har de samme selv. Kjøp deg en AS-EQ1 så får du høre hva de egentlig er gode for.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Prøvde å kalibrere min PC 12-nsd litt mer i går. Kjørte på med noen sinustoner. x-over på 80 og fronter som small. Trodde ikke frontene skulle spille under 80hz jeg da ? jeg som har misforstått?

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,323
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning-
    Hei. Prøvde å kalibrere min PC 12-nsd litt mer i går. Kjørte på med noen sinustoner. x-over på 80 og fronter som small. Trodde ikke frontene skulle spille under 80hz jeg da ? jeg som har misforstått?
    X-over er ikke loddrett. Frekvensen ruller av. Frontene spiller nok ihvertfall ned til 60hz, men med mye mindre energi.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Har de samme selv. Kjøp deg en AS-EQ1 så får du høre hva de egentlig er gode for.
    +1 :wink:

Intermediate TheNatural sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Hva er nå det for noe rart og dyrt?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active Marius-stenbrenden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei alle svs folk !

Jeg har tenkt å kjøpe meg en svs sub , men vet ikke helt enda . har tenkt på pb12 plus2 men jeg synes det kanskje hadde sett litt råere ut med 2 stk tuber i front da tenkte jeg på pc12 . ville det vært best for meg å kjøpt 2 sånne eller en svs pb12 plus 2?

mvh marius !

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marius-stenbrenden
    hei alle svs folk !

Jeg har tenkt å kjøpe meg en svs sub , men vet ikke helt enda . har tenkt på pb12 plus2 men jeg synes det kanskje hadde sett litt råere ut med 2 stk tuber i front da tenkte jeg på pc12 . ville det vært best for meg å kjøpt 2 sånne eller en svs pb12 plus 2?

mvh marius !
    yo, nå har jeg ikke direkte hørt 2 tuber i spill, men sånn generelt så vet man at 2 subber gir bedre og jevnere bassrespons, det er dog en større jobb å kalibrere. tror ikke rom og bruksområde har så mye å si her, tror nok at 2 plusser vil være bedre uansett. men 2 nsd/plus/ultra tuber er det snakk om? mener å ha lest at med pb-12 plus/2 kan du nå høyere spl enn to NSD tuber:roll: noen som kan avkrefte/bekrefte dette?

Active Marius-stenbrenden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    355
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    yo, nå har jeg ikke direkte hørt 2 tuber i spill, men sånn generelt så vet man at 2 subber gir bedre og jevnere bassrespons, det er dog en større jobb å kalibrere. tror ikke rom og bruksområde har så mye å si her, tror nok at 2 plusser vil være bedre uansett. men 2 nsd/plus/ultra tuber er det snakk om? mener å ha lest at med pb-12 plus/2 kan du nå høyere spl enn to NSD tuber:roll: noen som kan avkrefte/bekrefte dette?

glemte å skrive NSD luringen vettu

Du førte nesten bare mitt spørsmål videre så vi venter i spenning på svar, jeg gidder virkelig ikke lese gjennom hele denne tråden nå for å se om det er noen svar

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marius-stenbrenden
    glemte å skrive NSD luringen vettu

Du førte nesten bare mitt spørsmål videre så vi venter i spenning på svar, jeg gidder virkelig ikke lese gjennom hele denne tråden nå for å se om det er noen svar
    2 subber gir bedre og jevnere bassrespon to nsd tuber vil nok overgå EN sub på nesten alle områder når det kommer til bassrespons, spredning og trykk, men ikke på dypbass

Side 20 av 91 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 50 60 70 80 90 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •