SVS-Venner - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  5
Side 19 av 91 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 49 59 69 79 89 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 1807

Tråd: SVS-Venner

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Tvilsomt, med tanke på jeg lett runder 120 db i filmen "Pulse" under den kjente scenen der. Kjørte forøvrig +5db på recieveren på den scenen igår, men da er det så høyt at det er ubehagelig å sitte i sofaen, å potetgull posen danser rundt på bordet. Skal jeg ha ulyder fra Ultra'ene må jeg rett å slett voldta de under 20Hz.......... Kjører forøvrig ASEQ1 på de, så de har ikke den kjente "+ 10db økningen" nedover i frekvens jeg vet mange kjører med her inne.......
    Jeg mener ikke at jeg og kompisene mine spiller høyere med våre ultra subber. Det jeg mener er at vi har langt mer enn gain enn ved thx's anbefaling 85db ved -20 i volum.

Jeg kan kjøre opp til -10 på transformers scenen, spiller jeg noe høyere maxer jeg subben 8-)

Intermediate BjrnrB sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    824
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Svs 12.2

Luftet i dag mine 12.2 elementer da jeg skal oppgradere til 12.3. Har fått en hel haug med henvendelser og lurer på hvor mye jeg kan ta for 2 slike?

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Jeg mener ikke at jeg og kompisene mine spiller høyere med våre ultra subber. Det jeg mener er at vi har langt mer enn gain enn ved thx's anbefaling 85db ved -20 i volum.

Jeg kan kjøre opp til -10 på transformers scenen, spiller jeg noe høyere maxer jeg subben 8-)

om du stiller gain høyere, men totale volumet er lavere, vil det jo egentlig bli det samme volumet på subwooferen, vil det ikke?

øker du gain på sub f.eks 10% iforhold til standard, men ser film på -10MV, mens Kane her har normalt stilt gain, men spiller f.eks på 10% høyere MV i fra receiver, vil jo subwooferen spille like høyt?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ferdig kalibrert sub til 17 mai

Takk for tipsene

Stilte gain på suben på kl 11,og kjørte so kalibrering.Deretter stilte eg høytaller nivå på nytt etter mine egne preferanser.Pioneeren har ein tendens til å stile høytallerene lavt.Stilte inn front left først på -1,5.Deretter stillte eg inn dei andre etter den så eg fekk likt nivå.Brukte radioshack.Men centeren trivest best med 3 db meira enn resten.Stilte den på 0 istedenfo -3 som var likt som resten.Virker som den trivest med litt volum da den åpner seg mere.Men mulig fordi det er cmc2 som er i ein annan serie enn frontene og bak som er i 600 serien.Suben kom på -5 som var samme lydnivå som resten.Dette passet veldig bra til musikk.Suben ble ikkje overdreven og lett å plassere,men samtidig så var det ok/realistisk punch og trøkk.På film stillte eg den opp på +2.Synest eg leste at mange med svs sub setter den på +2/+3.Men etter litt testing so satt eg den ned på -2. Tre hakk høgere en ved musikk.Var redd +2 kanskje var overdrevent høgt,selv om det gav utrolig trøkk og punch Men var greit på -2 og. 8-)

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    om du stiller gain høyere, men totale volumet er lavere, vil det jo egentlig bli det samme volumet på subwooferen, vil det ikke?

øker du gain på sub f.eks 10% iforhold til standard, men ser film på -10MV, mens Kane her har normalt stilt gain, men spiller f.eks på 10% høyere MV i fra receiver, vil jo subwooferen spille like høyt?
    Helt rett, jeg poengterer bare at jeg har høyere gain på subben i forhold til mastervolum på receiver. Ikke at min sub spiller høyere enn noen andres ultra subber fra svs...

Men i forhold til f.eks Kane så maxer jeg subben ved lavere volum på receiveren, dette er justert etter egne preferanser, ikke thx's anbefalinger.

Enda så føler jeg at jeg trenger mer bass! :roll: Har aldri hørt noe så rått som når jeg og noen kompiser så 2012 med en PC13-ultra og en PB12-nsd, jeg SKAL ha meg en til svs sub når lommeboka tillater det!

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Men i forhold til f.eks Kane så maxer jeg subben ved lavere volum på receiveren, dette er justert etter egne preferanser, ikke thx's anbefalinger.
    Huske på at det står 2 stk Ultra'er hos meg også da. Hjelper godt det......
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Dritten er jo at mange receivere bare har én x-over for alle høyttalerne. Da må den settes etter de minste høyttalerne selv om frontene kanskje hadde taklet lavere x-over.
    Helt enig. Og dette fant jeg selfølgelig ikke ut av før lenge etter at jeg hadde kjøpt meg yam861. Nå gleder jeg meg til og eksperimentere med XO.
    Må også jobbe litt med kinoen. Får vel prøve meg på og legge ut bilder fra minikinoen min:roll:

Er det forresten noen som har hørt de nye SSS-01? Og hva var nå bi-pol igjen? Får google litt...

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,323
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugesynsar
    Helt enig. Og dette fant jeg selfølgelig ikke ut av før lenge etter at jeg hadde kjøpt meg yam861. Nå gleder jeg meg til og eksperimentere med XO.
    Må også jobbe litt med kinoen. Får vel prøve meg på og legge ut bilder fra minikinoen min:roll:

Er det forresten noen som har hørt de nye SSS-01? Og hva var nå bi-pol igjen? Får google litt...
    Kjøp de og test ut. Jeg har lyst på, men har dessverre annet å bruke pengene på.

http://avforum.no/forum/hoyttalere/4...oyttalere.html
    A Guide to Bipolar, Dipolar, & Direct-Radiating Surround Speakers - Blu-ray Forum

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huske på at det står 2 stk Ultra'er hos meg også da. Hjelper godt det......
    når folk er hos meg orker de ikke mer enn 100db på film, etter det blir det for høyt, skjønner ikke åssen du klarer 120....det er ekstremt::neutral: !

(forresten! noen som har noen bekjente som kunne tenkt seg å kjøpe et inngangshifi høytalersett som jeg selger?, litt problemer med å få solgt det, har vært ute på torget og finn ganske lenge nå, står på "beste tilbud")

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    når folk er hos meg orker de ikke mer enn 100db på film, etter det blir det for høyt, skjønner ikke åssen du klarer 120....det er ekstremt::neutral: !

(forresten! noen som har noen bekjente som kunne tenkt seg å kjøpe et inngangshifi høytalersett som jeg selger?, litt problemer med å få solgt det, har vært ute på torget og finn ganske lenge nå, står på "beste tilbud")
    Ser ikke film på det volumet. Jeg snakker om når jeg ser hva jeg kan få lurt ut av det. Vanlig filmtitting hos meg er nok også rundt 100 db. -20 til -10 på forsterkeren avhengig av hva jeg ser på og kilde det kommer fra.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ikke film på det volumet. Jeg snakker om når jeg ser hva jeg kan få lurt ut av det. Vanlig filmtitting hos meg er nok også rundt 100 db. -20 til -10 på forsterkeren avhengig av hva jeg ser på og kilde det kommer fra.
    hvilket nivå havner bassen på når du ser på 100db? stiller du den ed god del høyere enn resten av høyttalerne?

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvilket nivå havner bassen på når du ser på 100db? stiller du den ed god del høyere enn resten av høyttalerne?
    Nope, stiller ikke opp bassen noe. Vet ikke hvilket nivå jeg havner på. Et behagelig ett. Film over 120db er som sagt bare når vi har slike små "shootouts" her på forumet for å se hva vi klarer :-D

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har anskaffet dvden som det står om i svs brukermanualen, AVIA calibration guide, og når jeg skulle justere fase fikk jeg problemer, jeg oppnår den dybeste og kraftigste bassen ved å ha fasen på 0 grader, altså helt til venstre, men da opplever jeg subben treg og buldrete på musikk, men når jeg f.eks flytter fasen til 120 grader, så blir den mer kontant og mindre buldrete, men mister dybden...?

har jeg misforstått eller er phase timingen på bassbølgene til sweetspot? å time phase riktig med frontsettet forstår jeg meg ikke riktig på, selvom jeg bruker dvdens calibreringsguide vet jeg ikke helt hva jeg skal høre etter for å justere...

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,592
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har anskaffet dvden som det står om i svs brukermanualen, AVIA calibration guide, og når jeg skulle justere fase fikk jeg problemer, jeg oppnår den dybeste og kraftigste bassen ved å ha fasen på 0 grader, altså helt til venstre, men da opplever jeg subben treg og buldrete på musikk, men når jeg f.eks flytter fasen til 120 grader, så blir den mer kontant og mindre buldrete, men mister dybden...?

har jeg misforstått eller er phase timingen på bassbølgene til sweetspot? å time phase riktig med frontsettet forstår jeg meg ikke riktig på, selvom jeg bruker dvdens calibreringsguide vet jeg ikke helt hva jeg skal høre etter for å justere...
    Sitt i sweetspot,og juster avstand til sub i reciver,og spill musikk samtidig!
    Det er det samme som å stille fase på sub!
    Men du får få deg en db måler for å få det optimalt!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Newcomer BareFinn sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    121
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har målt litt med min radioshack og oppdaget at i sweetspot målte eg 74 dB (bass-/sub-lyd), mens bak i høyre hjørne av rommet (ved siden av kjøleskapet mitt) målte eg 86 dB... E der noe eg kan gjøre for å lure det bort til sweetspot'en?

Har prøvd å stille fase, og økte med 4 dB i sweetspot, men det økte jo bak og tilsvarende. :???:

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Sitt i sweetspot,og juster avstand til sub i reciver,og spill musikk samtidig!
    Det er det samme som å stille fase på sub!
    Men du får få deg en db måler for å få det optimalt!
    har radioshack, satte subben i sealed modus og slo phasen opp til 110 grader, ble mye renere og deiligere bass nå, men da må jeg justere tilbake når jeg skal se film igjen

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har radioshack, satte subben i sealed modus og slo phasen opp til 110 grader, ble mye renere og deiligere bass nå, men da må jeg justere tilbake når jeg skal se film igjen

Pass på at subens SPL ytelser er redusert mye når suben er i lukked modus

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis ikke du har økt SUB nivået MASSE etter at du justerte slik så er mye av grunnen til du føler bassen er renere å "deiligere" som du sier fordi SUB'en nå er mye lavere kalibrert. Ved lik gain vil du ha mye lavere output ved samme volum i sealed mode.

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tøyer kanskje trådens regler nå, men hva er ca verdi på 5 måneder gammel PC12-NSD? Ingen skader, som ny. Vil ha Ultra

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,384
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BareFinn
    Har målt litt med min radioshack og oppdaget at i sweetspot målte eg 74 dB (bass-/sub-lyd), mens bak i høyre hjørne av rommet (ved siden av kjøleskapet mitt) målte eg 86 dB... E der noe eg kan gjøre for å lure det bort til sweetspot'en?

Har prøvd å stille fase, og økte med 4 dB i sweetspot, men det økte jo bak og tilsvarende. :???:

Bassfeller kan hjelpe. Da vil du få jevnere bass i rommet.

Side 19 av 91 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 39 49 59 69 79 89 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •