SVS-Venner - Side 18

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  5
Side 18 av 91 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 48 58 68 78 88 ... SisteSiste
Viser resultater 341 til 360 av 1807

Tråd: SVS-Venner

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av pea
    hei er det noen der ute som har hørt dali mentor 6 og svs mts 01. hva låter best til musikk og film????
    no har ikke jeg hørt mentor 6 på musikk men jeg har mts-01 å dem er helt rå på film å knall bra på musikk med sub og uten:-D

Newcomer pea sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

svs/dali

er det noen der ute som har hørt dali mentor 6 og svs mts-01 hva funker best til hjemmekino og musikk har 1 onkyo 5007 og 2 subber fra svs:-? :-?

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v

blåselyder; hmmm.. skal jeg få blåselyder ut av min PC må jeg faktisk innbitt prøve, uten at jeg alltid klarer det likevel- har noen filmscener hvor jeg klarer det når jeg prøver, men da er volumet LATTERLIG høyt!
    Det virker ikke som om PC13 ultraen klarer å spille så høyt som min PB13 før det blir blåselyder, men det kan også ha noe med at jeg kjører Klipschene mine som large. På naboens PC13 høres ihvertfall blåselydene veldig godt i forhold til min PB13...

Ja er det noen vits i å ikke se film på latterlig høyt volum? Hehe :twisted:

alle jeg har hørt med presiserer hver gang, inkl Lsound, at ytelse og alt skal være likt, og design og plass bør avgjøre hva man velger.
    Da jeg ringte og bestilte min PB13 sa ihvertfall selgeren hos lsound til meg at Pb13 ville spille noe høyere før forvrengning i forhold til PC13, ihvertfall en 1 db eller 2 sa han...

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Det virker ikke som om PC13 ultraen klarer å spille så høyt som min PB13 før det blir blåselyder, men det kan også ha noe med at jeg kjører Klipschene mine som large. På naboens PC13 høres ihvertfall blåselydene veldig godt i forhold til min PB13...

Ja er det noen vits i å ikke se film på latterlig høyt volum? Hehe :twisted:

Da jeg ringte og bestilte min PB13 sa ihvertfall selgeren hos lsound til meg at Pb13 ville spille noe høyere før forvrengning i forhold til PC13, ihvertfall en 1 db eller 2 sa han...

hele 1 eller 2 db, det er med andre ord meget likt..:P
    det er KUN på incredible hulk jeg har fysisk klart å få frem blåselyd fra min, men da det tyn, skrudde opp subwoofer langt over det den skal kalibreres til, samt hadde -10MV, satt bare å holdt meg for ørene egentlig:P

normalt sett måler jeg rundt 100-120db tilm film, vanligvis 110-115db, og opplever egentlig ikke noe blåselyder av noe slag, det må virkelig fremprovoseres!

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    normalt sett måler jeg rundt 100-120db tilm film, vanligvis 110-115db, og opplever egentlig ikke noe blåselyder av noe slag, det må virkelig fremprovoseres!
    Samme her. Klarer å fremprovosere det, men ikke med normale filmer. Setter jeg derimot på "the feeling of bass - basstronic" får jeg det lett, men snakker da om "BRUTELE" volumer ved under 15Hz. Er ikke annet enn å regne med.........
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Samme her. Klarer å fremprovosere det, men ikke med normale filmer. Setter jeg derimot på "the feeling of bass - basstronic" får jeg det lett, men snakker da om "BRUTELE" volumer ved under 15Hz. Er ikke annet enn å regne med.........
    Tror dere justerer litt mindre gain enn jeg og kompisene mine, vi tester med transformers scenen hvor ironhide tar det "rocket jumpet" over hu dama. Jeg f.eks klarer å spille opp til -10 i volum uten forvrengning, skrur jeg noe høyere opp på akkurat den scenen får jeg noen snodige lyder ifra basselementet på svs'en 8)

(Men ikke blåselyder ifra portene som kompisene mine med PC13)

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking

Hmm... romet mitt gir seg før mine to tårn gjør det når Ironhide har sitt moment ;-)

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,323
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har aldri opplevd blåselyder med mine PC12-NSD'er.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror dere justerer litt mindre gain enn jeg og kompisene mine, vi tester med transformers scenen hvor ironhide tar det "rocket jumpet" over hu dama. Jeg f.eks klarer å spille opp til -10 i volum uten forvrengning, skrur jeg noe høyere opp på akkurat den scenen får jeg noen snodige lyder ifra basselementet på svs'en 8)

jeg har med hell brukt hellnoobs metode for å kalibrere subwooferne mine, og anlegget forøvrig, slik at hele anlegget og subwooferne har korrekt nivå ved -20 MV, deretter ser jeg film litt avhengig av dagsformen oftest rundt -15MV, og har faktisk ikke hatt NOE blåselyder, jeg skrur ikke opp gain mer enn det skal være, liker at det blir korrekt ,for mye gain på sub blir feil synes jeg, da ddet er mer enn nok på denne måten, spesielt med 2 subwoofere!

men noen som vet dette med fase som Vincent Vega snakket om? og i tilfelle, hvis elementet slår innover i fase 180,og utover i fase 0, hva skjer da i tilfelle når fasen står i midten?

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tvilsomt, med tanke på jeg lett runder 120 db i filmen "Pulse" under den kjente scenen der. Kjørte forøvrig +5db på recieveren på den scenen igår, men da er det så høyt at det er ubehagelig å sitte i sofaen, å potetgull posen danser rundt på bordet. Skal jeg ha ulyder fra Ultra'ene må jeg rett å slett voldta de under 20Hz.......... Kjører forøvrig ASEQ1 på de, så de har ikke den kjente "+ 10db økningen" nedover i frekvens jeg vet mange kjører med her inne.......
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    515
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

svs pbn new10"

Heisann!

Hvilken gain er eit greit utgangspunkt på selve suben når ein vil justere litt på volum til suben i reciever?

Har før hadt sub gain på kl 14-15,og volum sub reciever på -10 ( pioneer lx81 ).Da ble det virkelig trøkk i filmene.Rista i hele rommet.

Men har bytta ut høytallere ( til b&w683,cmc2,686),og prøver å finne innstilling som passer bra til musikk også.Primært bluray konserter og hd lyd.

Har stilt inn frontene på -1,5 og -1,0,center på -0 og bakhøytallerene på +2,5 og +4,0-Dette fungerer utmerket på høytallerene.Men tenkte eg skulle finne ein innstilling for suben til film og musikk.Lagre 2 forskjellige på pioen,so eg slepp å justere på selve suben etter hva eg spiller.Vil ha bra trøkk ved film og fin og bra punch (men ikkje overdreven) ved musikk 8)

Noen bra allroundinnstillinger til film og musikk???

Ps: oppsettet står innstillt på small og deling ved 80HZ

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    25 - 50%

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,323
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine står mellom kvart og halv. -2 på film og -8 på ikke-dunk musikk på reciever. -2 er etter autokorreksjon.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,592
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gertost
    Heisann!

Hvilken gain er eit greit utgangspunkt på selve suben når ein vil justere litt på volum til suben i reciever?

Har før hadt sub gain på kl 14-15,og volum sub reciever på -10 ( pioneer lx81 ).Da ble det virkelig trøkk i filmene.Rista i hele rommet.

Men har bytta ut høytallere ( til b&w683,cmc2,686),og prøver å finne innstilling som passer bra til musikk også.Primært bluray konserter og hd lyd.

Har stilt inn frontene på -1,5 og -1,0,center på -0 og bakhøytallerene på +2,5 og +4,0-Dette fungerer utmerket på høytallerene.Men tenkte eg skulle finne ein innstilling for suben til film og musikk.Lagre 2 forskjellige på pioen,so eg slepp å justere på selve suben etter hva eg spiller.Vil ha bra trøkk ved film og fin og bra punch (men ikkje overdreven) ved musikk 8)

Noen bra allroundinnstillinger til film og musikk???

Ps: oppsettet står innstillt på small og deling ved 80HZ
    Dette må du prøve deg frem med,men som det sies over her - prøv å sette gain på sub på ca 11 kjør så MCACC på Pio'en og se hvordan det blir!
    Så justerer du opp eller ned alt etter smak selv etterpå hvis nødvendig!
    Sels har jeg 3db mer på subkanalen til film memoryen!
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , McIntosh C48 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 og Minidsp Nanodigi.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , MA RXFX , MA Apex A-10 , 2 X Arendal Sub 2.
    BILDE : Panasoic ST50 65", Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Syvio HD Mediabox , Apple-TV.

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Tvilsomt, med tanke på jeg lett runder 120 db i filmen "Pulse" under den kjente scenen der. Kjørte forøvrig +5db på recieveren på den scenen igår, men da er det så høyt at det er ubehagelig å sitte i sofaen, å potetgull posen danser rundt på bordet. Skal jeg ha ulyder fra Ultra'ene må jeg rett å slett voldta de under 20Hz.......... Kjører forøvrig ASEQ1 på de, så de har ikke den kjente "+ 10db økningen" nedover i frekvens jeg vet mange kjører med her inne.......
    120 db er jo uansett helt ufyselig høyt, er ikke 100db referansenivået til dolby digital? og det anses også som ganske høyt for mange, tviler at den gjennomsnittlige av forumer ser film over 110db uansett? har sett film i maks 107-109 db jeg, etter det synes jeg bare at det blir litt sånn....VELDIG høyt spesielt med transformers og den slags, vinduknusing osv blir litt ubehagelig, OG JEG ER 18! hvor gamle er dere?:-D hahah!

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    120 db er jo uansett helt ufyselig høyt, er ikke 100db referansenivået til dolby digital? og det anses også som ganske høyt for mange, tviler at den gjennomsnittlige av forumer ser film over 110db uansett? har sett film i maks 107-109 db jeg, etter det synes jeg bare at det blir litt sånn....VELDIG høyt spesielt med transformers og den slags, vinduknusing osv blir litt ubehagelig, OG JEG ER 18! hvor gamle er dere?:-D hahah!
    100dB.... tvilsomt.. ;p

dolby og dts: Freks..Referansen 85dB (THX standar)
    85dB referanse + 20dB = 105 dB maks lydstyrke.
    LFE er + 10dB = 115 dB maks lydstyrke.

Untaket er det meste av konserter med dolby eller dts lyd som ikke har den +10 dB hevingen på LFE.

Så du står fritt til og velge din egen referanse... :-)
    De alder fleste av oss velger og bruke Master Volum -20dB og legge referanse 85dB der og kalibrere til det.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns Ed Mullen hos SVS Customer Service har skrevet det på en grei måte:

If you want to calibrate your system to Reference Level, set your Rotel Master Volume to 00 and adjust all channels until they are reading 85 dB, if you are using Avia. For the subwoofer, try anywhere from 85-87 dB on the meter. Using the 90 scale will result in less needle fluctuation. 85-87 dB on the meter will result in a 2-4 dB "hot" calibration on the sub.

Remember, calibrating to Reference Level doesn't mean that you have to PLAY at Reference Level. You can play your system at whatever volume is comfortable and pleasing to you.

Dolby Reference Revel is defined as 105 dB bass peaks from any surround channel, and 115 dB bass peaks from the LFE channel - as measured at the listening position. The reason the LFE channel is higher, is because your DD/DTS pre/pro automatically boosts that channel 10 dB.

There is one variable on the whole RL concept, and that's the actual DVD mastering level. I wish I could say that setting the Master Volume to 00 after RL calibration with Avia or S&V always yielded sound pressure peaks of 105 dB in the surround channels and 115 dB in the LFE channel every time for every Dolby Digital DVD, but it just isn't true. Some DVDs are mastered very hot, and other ones are not.

So ultimately it's best to view RL calibration more as a standardized benchmark for enthusiasts to compare Master Volume settings on playback than to view it as an absolute playback level, because we can't control the mastering level in DVD movies.

The only way to really be sure you are playing back at true Dolby Reference Level is with an SPL meter at the seat (and correction factors if the meter is C-weighted). Most of the hot bass peaks on DVDs are in the 25-30 Hz region, so I would suggest using an average correction factor of 3-4 dB on C-weighted Fast. If you are hitting bass peaks in the 113-116 dB region on the meter, you are very close to true Reference Level.

Most subs can’t cleanly hit true RL at the seat, and many enthusiasts find it far too loud for comfortable playback anyway. Personally, I play back most of my DVDs at around 10 clicks under RL (but some as low as -15, and others as high as -5).

Regards,

Ed

Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    Ser da ikke film på det volumet. Er jo db drag på gang her inne på scenen jeg snakker om i "Pulse". Mesteparten av informasjonen der er under 20Hz, så er ikke så mange her inne som har kommet noe særlig over 120db i den scenen.

Her er foresten tråden jeg snakker om. Finn frem db måleren din å se hva du klarer i sofaen der du sitter å ser film :-)

http://avforum.no/forum/hoyttalere/5...ilmen-her.html

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leste dette av Ed Mullen i går;
    "The MTS-01 does indeed have more than adequate bass response/extension for most popular music sources. It only needs a sub for tracks with deep synth bass (industrial and hip-hop), and pipe organ.

If you are going to run a subwoofer full-time with music, a 40 Hz XO is a better choice than 80 Hz, as you discovered. For HT applications, 60 Hz works better and is more protective of the woofs at high volumes. The remainder of the M-series works best at 80 Hz for HT."

Nå får jeg en xpa-2 og en UMC-1 på onsdag, og da er jeg klar til og kose meg med forskjellige x-over! Skal bli spennende og kunne lage forskjellige oppsett for musikk og kino.

God 17.Mai

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,323
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dritten er jo at mange receivere bare har én x-over for alle høyttalerne. Da må den settes etter de minste høyttalerne selv om frontene kanskje hadde taklet lavere x-over.

Side 18 av 91 FørsteFørste ... 8 14 15 16 17 18 19 20 21 22 28 38 48 58 68 78 88 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •