SVS-Venner - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  5
Side 17 av 91 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 47 57 67 77 87 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 1807

Tråd: SVS-Venner

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Talking

Bassen skulla da sitte rimelig bra der :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harman/kardon
    Bassen skulla da sitte rimelig bra der :-D
    hehe ja det trykker godt ta her:smile:

Expert Skalle sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    6,384
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nesten litt perverst;-)

Har lyst på en Ultra til, men må ha senter og ny pj først:-(

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skalle
    Nesten litt perverst;-)

Har lyst på en Ultra til, men må ha senter og ny pj først:-(
    ja det er mulig en liten tanke perverst, er ikke noe serlig med plass til noe mer no, hmm mulig plass til evt 2 stk xtz w12.16 til der bak da hehe:smile:

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cola-love
    ja det er mulig en liten tanke perverst, er ikke noe serlig med plass til noe mer no, hmm mulig plass til evt 2 stk xtz w12.16 til der bak da hehe:smile:
    **** skal du med XTZ`er bak der... det er da som og dra på en snørrunge med de du alt har... ;-)

Bytte ut PB13 med PC13.. det her ikke noe for seg med mindre du trenger de små cm med golvplass ekstra.

Hva er de 4 sorte subene da ?

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    **** skal du med XTZ`er bak der... det er da som og dra på en snørrunge med de du alt har... ;-)

Bytte ut PB13 med PC13.. det her ikke noe for seg med mindre du trenger de små cm med golvplass ekstra.

en 70kg tung kraftig vibrerende box må jo ha en eller annen form for ekstra effekt i rommet da?:shock: har ikke målt, er bare magefølelsen, men følte at pb-12 en min gjorde andre ting med rommet enn det ultraen gjør...

Active
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det var rått cola, det må jo trykke noe syyyyykt satt bare å smilte når jeg så på bildene der

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

di 4 sorte subbene er xtz w 12.16 som har veldig mye å komme med i form av hestespark, ska love deg at det er en meget stor forskjell uten xtz subbene så dem har mye å komme med ja , har had tube subber tidligere å dem tar ganske så mye mindre plass ja.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TageMathiassen
    det var rått cola, det må jo trykke noe syyyyykt satt bare å smilte når jeg så på bildene der
    hehe ja det trykker så jeg mister fokusen få tven

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det så ganske drøyt ut ja Hvor i landet holder du til? Har vel ikke for mye naboer med det anlegget der tror jeg :P

Intermediate gpt33 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Sted
    Trondheim
    Poster
    1,905
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cola-love

Her har dere bilder av kosekroken min, det var vel en del av dere her inne som hadde ønsker om noen bilder av anlegget:smile:

Dette sparker nok fra seg skikkelig ja.
    Litt av en jobb å kalibrere dette da.
    Uansett fett!
    -Bladelius Idun - Bladelius S250 x 2 -Xindak Dac5 - Audio Physic Scorpio 25 -

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gpt33
    Uansett fett!
    din gale gale mann kan jeg spørre hvorfor du ikke har en minHjemmekino tråd:P?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Det så ganske drøyt ut ja Hvor i landet holder du til? Har vel ikke for mye naboer med det anlegget der tror jeg :P
    jeg holder hus i kr-sund å det er vell ca 300m til nermeste nabo så her kan man dra på litt vettu hehe:smile:

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gpt33
    Uansett fett!
    ja det sparker så det holder kan du si:smile: ja det følger med en del kalibrering å det kan vell sikkert gjøres enda bedre en va jeg har fått til her å sikkert, men det er mer en nok trykk her så jeg savner ikke noe mer egentlig hehe

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei å bytte ut PB13 med PC13 annet enn for bedre gulvplass vil jeg ikke anbefale. Hadde selv lyst til å bytte ut min PB13 ultra men har heldigvis ombestemt meg, har to kompiser som har hver sin PC13 tube og det er sykt mye bedre byggekvalitet over kassen vs tuben!

Pluss at bassen ifra PB13 føles mer "kontant", litt mer trykk i brystet for å si det slik. Jeg har vært og kalibrert begge kompisene sine tuber med radioshack måler og har hver gang endt opp med 180 grader i fase!? Merkelig

Jeg og naboen tok forresten hans PC13-ultra ned til en annen kompis av meg som har en PB12-nsd, vi satte PC13 oppå PB12-nsd'en i håp om å få lik fase pga lik avstand til sweetspot, men endte opp med fasen på PB12-nsd på 0, og fasen på PC13-ultraen på 180 grader. Da spillte det sinnsykt bra! Var en helt spesiell opplevelse å se 2012 med det oppsettet for å si det slik

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Nei å bytte ut PB13 med PC13 annet enn for bedre gulvplass vil jeg ikke anbefale. Hadde selv lyst til å bytte ut min PB13 ultra men har heldigvis ombestemt meg, har to kompiser som har hver sin PC13 tube og det er sykt mye bedre byggekvalitet over kassen vs tuben!

Pluss at bassen ifra PB13 føles mer "kontant", litt mer trykk i brystet for å si det slik. Jeg har vært og kalibrert begge kompisene sine tuber med radioshack måler og har hver gang endt opp med 180 grader i fase!? Merkelig

Jeg og naboen tok forresten hans PC13-ultra ned til en annen kompis av meg som har en PB12-nsd, vi satte PC13 oppå PB12-nsd'en i håp om å få lik fase pga lik avstand til sweetspot, men endte opp med fasen på PB12-nsd på 0, og fasen på PC13-ultraen på 180 grader. Da spillte det sinnsykt bra! Var en helt spesiell opplevelse å se 2012 med det oppsettet for å si det slik

tror du er en av få som faktisk har hørt forskjell på lik plassert ultra, i samme rom, samme plassering.

Selv klarte jeg rett og slett ikke å høre forskjell i det hele tatt, jeg kunne rett og slett ikke annet enn å tippe hvilken som var i bruk og hvilken som ikke var det.

Mulig det bare er meg, men hva fasebrytern fysisk står på, spiller egentlig ingenrolle, så lenge den faktisk er i fase, samt at jeg opplevde at PC hver gang har vært lettere å få et ok resultat med, mens med PB har jeg måttet bruke mer tid for å få tilsvarende resultat!

men ja, selve byggekvalitet vil vel oppleves som bedre på PB, grunnet det faktisk er en solid trekasse, og ikke et filtkledd rør...

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    tror du er en av få som faktisk har hørt forskjell på lik plassert ultra, i samme rom, samme plassering.

Selv klarte jeg rett og slett ikke å høre forskjell i det hele tatt, jeg kunne rett og slett ikke annet enn å tippe hvilken som var i bruk og hvilken som ikke var det.
    Ja, jeg og naboen som har PC13 ultra har helt 100% lik utformet stue, men så har han Marantz og jeg har Yamaha receiver. Vet ikke om det har noe å si...

Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Mulig det bare er meg, men hva fasebrytern fysisk står på, spiller egentlig ingenrolle, så lenge den faktisk er i fase
    Jo, det er jo sant, men jeg liker generelt bare ikke at elementene slår innover, er ikke helt sikker på om det er det de gjør med 180 grader fase men det kan se slik ut ihvertfall...

Synes også at det er mye lettere å få blåselyder med tubene, har ikke klart å få samme blåselydene med PB13 min...

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Ja, jeg og naboen som har PC13 ultra har helt 100% lik utformet stue, men så har han Marantz og jeg har Yamaha receiver. Vet ikke om det har noe å si...

Jo, det er jo sant, men jeg liker generelt bare ikke at elementene slår innover, er ikke helt sikker på om det er det de gjør med 180 grader fase men det kan se slik ut ihvertfall...

Synes også at det er mye lettere å få blåselyder med tubene, har ikke klart å få samme blåselydene med PB13 min...

det med receiverne vet jeg faktisk ikke, kanskje?

Jeg har testet med PC og PB i samme rom, med samme receiver, og bortsett fra at PB tok lenger tid å kalibrere for å få den rimelig ok, så ble resultatet at jeg ikke hørte hvilken som spilte i det hele tatt..

det ble bare tipping..

blåselyder; hmmm.. skal jeg få blåselyder ut av min PC må jeg faktisk innbitt prøve, uten at jeg alltid klarer det likevel- har noen filmscener hvor jeg klarer det når jeg prøver, men da er volumet LATTERLIG høyt!

dette har jeg dog ikke testet ang PB vs PC, ettersom jeg ikke opplever det som noe å tenke på med noen av de...

alle jeg har hørt med presiserer hver gang, inkl Lsound, at ytelse og alt skal være likt, og design og plass bør avgjøre hva man velger.

Ang fase, så er jeg faktisk ikke riktig sikker der heller, vanskelig å sjekke på PC, men på min RT-12d virker det som selve subwooferen slår på samme måte når fasen står på 180, mulig jeg ikke har sett godt nok etter, man tilsynelatende virker det relativt likt?

hadde vært gæy å få en avklaring på akkurat dette? - men dersom fasen er laget slik, så bør det vel ikke spille noe rolle, det skal vel ikke ha noe betydning, og subwooferen må vel være designet for også dette, ettersom det er en aktuell innstilling for mange?

Newcomer pea sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei er det noen der ute som har hørt dali mentor 6 og svs mts 01. hva låter best til musikk og film????

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe ungene var her i dag å så på is tid 1,2,3 på bluray hehe sa du dem vart skremt , det vart en del glass å ting å tang å ta opp i 1 etasje hehe morro:-D

Side 17 av 91 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 47 57 67 77 87 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •