Cambridge Audio - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 10 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 186
    Active
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg har Cambridge 740A på B&W CM1. Veldig fornøyd med denne matchen

Newcomer Bumblebee sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stream Magic 6 får full pott i What Hi-fi!

Streamer/DAC/Digital Pre

What Hi-fi: Cambridge Audio Stream Magic 6 review from the experts at whathifi.com

Hjemmeside: Stream Magic 6 Upsampling Network Music Player
    Cambridge Azur 751BD | Cambridge Azur 851A | Monitor Audio RS6
    Cambridge DacMagic Plus | Mac Mini | ADB 5720CDX | Samsung UE55F8005

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nye 7-8000 i Norge?

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av åttitre
    Nye 7-8000 i Norge?
    5500,- hvis det var Stream Magic 6 du mente.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt Cambridge Audio 751BD, 851A og B&W CM8 i noen dager nå, veldig fornøyd så langt. Hvis noen har spesifikke spørsmål om utstyret, svarer jeg gjerne :-)

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thorax
    Jeg har hatt Cambridge Audio 751BD, 851A og B&W CM8 i noen dager nå, veldig fornøyd så langt. Hvis noen har spesifikke spørsmål om utstyret, svarer jeg gjerne :-)

Glimrende! Jeg tygger selv på 851A over sommeren, men er noe usikker. Hvordan opplever du pulveret på denne? Opplever du at den har godt med overskudd når den spiller på dine CM8?

Hvordan vil du sammenligne den kvalitetsmessig etter pris med andre forsterkere du har hørt?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Glimrende! Jeg tygger selv på 851A over sommeren, men er noe usikker. Hvordan opplever du pulveret på denne? Opplever du at den har godt med overskudd når den spiller på dine CM8?

Hvordan vil du sammenligne den kvalitetsmessig etter pris med andre forsterkere du har hørt?
    Jeg vil si det er en svært detaljert og behagelig match til CM8, hvertfall i min stue på ca 20 kvm. Dypbassen er selvfølgelig noe begrenset, men det var jeg klar over da jeg gikk for denne kombinasjonen.

Jeg er noe forundret over at jeg stort sett må skru opp til rundt 75 av 96 streker på volumkontrollen for å få normalt lyttevolum. Det er kanskje prisen man betaler for klasse XD konstruksjonen? Det er noen svært lave, men hørbare, knepp når man endrer volumet ved høye innstillinger også. Ikke noe å bry seg med, egentlig bare en bagatell...

Noe som derimot var en større skuffelse, er at 751BD og 851A ikke er kompatible når det kommer til fjernkontrollene. Dette er tungvindt! Skjønner ikke hvorfor det er slik? Slik jeg har tolket markedsføringen, skulle de kunne brukes om hverandre for de enkleste funksjonene.

Displayet er forøvrig temmelig dårlig, både på lysnivå, kontrast og lesbarhet på avstand.

Må bare legge til at jeg er godt fornøyd alt i alt, men det er noen amatørmessigheter som trekker litt ned.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil si det er en svært detaljert og behagelig match til CM8, hvertfall i min stue på ca 20 kvm. Dypbassen er selvfølgelig noe begrenset, men det var jeg klar over da jeg gikk for denne kombinasjonen.

Jeg er noe forundret over at jeg stort sett må skru opp til rundt 75 av 96 streker på volumkontrollen for å få normalt lyttevolum. Det er kanskje prisen man betaler for klasse XD konstruksjonen? Det er noen svært lave, men hørbare, knepp når man endrer volumet ved høye innstillinger også. Ikke noe å bry seg med, egentlig bare en bagatell...

Noe som derimot var en større skuffelse, er at 751BD og 851A ikke er kompatible når det kommer til fjernkontrollene. Dette er tungvindt! Skjønner ikke hvorfor det er slik? Slik jeg har tolket markedsføringen, skulle de kunne brukes om hverandre for de enkleste funksjonene.

Displayet er forøvrig temmelig dårlig, både på lysnivå, kontrast og lesbarhet på avstand.

Må bare legge til at jeg er godt fornøyd alt i alt, men det er noen amatørmessigheter som trekker litt ned.

Jeg forstår godt hva du mener, slike småting drar ned litt. Faktisk litt irriterende at Cambridge ikke luker bort slikt, på oppfølgeren til braksuksessen 840A. Dette er jo forsterkerflaggskipet til engelskmennene. Bruker selv Hamony one fra Logitech, så fjernkontrollkompabiliteten vil ikke plage meg på samme måte.

Skal jo høre den selv på demo snart, men interessant å lese dine betraktninger. CM7 og CM8 er jo forholdsvis like høyttalere, har som deg 751 BD, og er derfor keen på matching på forsterkersiden8)

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gjelder dette 851A eller 751BD?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, ikke sant? Det er ikke til å forstå, men kanskje det kommer en oppdatering til BD-spilleren som løser fjernkontrollproblemene. Alternativt går det jo an å kjøpe en tredjepartskontroll.

Men nå det er sagt, så er det en fryd å sette seg ned i halvmørket og sette på noe go'musikk. Det gjenstår kanskje noen titalls timer for den er ferdig innkjørt, men jeg synes det låter svært behagelig allerede. Det er jo viktig å huske på at hele anlegget koster under 30.000, så jeg synes det er mye for pengene. Kanalseparasjonen er god og de SACDene jeg har hørt har gitt et godt løft i klarheten.

Edit: Det kan jo være en ide å sjekke ut Denon 1510-forsterkeren også, jeg var mektig imponert over den da jeg lyttet til den på CM8 tidligere.

Edit: Bumblebee, det gjelder forsterkeren. Bildene på nett er direkte misvisende, det svarte i displayet er ikke på langt nær så svart som på bildene. Noen har photoshoppa grovt ;-)

Active Jimbeam sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cambridge azur 551R er bestilt...

Melder meg inn her. Bestilte idag som overskriften sier en CA 551R og gleder meg som en liten unge til å få den i hus

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jimbeam
    Melder meg inn her. Bestilte idag som overskriften sier en CA 551R og gleder meg som en liten unge til å få den i hus

Gratz med bestilt reciever og velkommen i Cambridgeklubben Tipper du blir superfornøyd, som nær sagt alle blir som kjøper denne produsentens utsøkte produkter.

Håper ventetiden blir kortere enn antatt

Active Jimbeam sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    331
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Gratz med bestilt reciever og velkommen i Cambridgeklubben Håper ventetiden blir kortere enn antatt
    Takk ventetiden er over Fikk tlf fra HFK idag om at det ligger en CA 551R klar til avhentning så da blir det en tur til grensen i oslo imorgen:-D Snakk om perfekt timing har fri torsdag, fredag og lørdag fra jobben og med det været de melder nord for oslo er det bare å bli inne, se film og forhåpentlig la meg imponere over mitt første "riktige" steg opp fra tv lyd

Må ha skrytelista klar selvom CA ikke helt er i hus haha....

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jimbeam
    Takk ventetiden er over Fikk tlf fra HFK idag om at det ligger en CA 551R klar til avhentning så da blir det en tur til grensen i oslo imorgen:-D Snakk om perfekt timing har fri torsdag, fredag og lørdag fra jobben og med det været de melder nord for oslo er det bare å bli inne, se film og forhåpentlig la meg imponere over mitt første "riktige" steg opp fra tv lyd

Må ha skrytelista klar selvom CA ikke helt er i hus haha....

Så kult! Slike gladmeldinger er jo bare fantastisk. Fri fra jobben og dårlig værmeldinger er bare prikken over den berømte ien

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bumblebee
    Gjelder dette 851A eller 751BD?
    Ser at det er en del kantlys på 851:
    CES 2012 : Cambridge Audio 851A, amplificateur puissant et fonctionnel - YouTube

Jeg likte displayet sånn det var før, men det er kanskje andre her som liker det nye bedre?

Ser ikke ut til at skjermen til Stream Magic 6 har samme "problem".
    Cambridge Audio Stream Magic 6 - YouTube

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Test av Cambridge Audio 851-serie

Hei

Har kommet enda en test av Cambridge nye 851 serie, legger ved en link her for dem som vil lese : http://www.cambridgeaudio.com/assets...alreprint).pdf

Legger også merke til at dem tester sammen med høyttalere fra Monitor Audio, PL100.

En litt eldre test av samme komponenter :http://www.cambridgeaudio.com/assets...1_June2012.pdf

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny hjemmekinoreceiver

Noen som har hørt noe om den nye receiveren til Cambridge? 751R. Så den i produktkattalogen til hifiklubben. Gleder meg til å lese testene. Virker som en spennende og kraftfull boks. 8)

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må vel melde seg på denne tråden.

En stykk Azur 751BD ble anskaffet høsten 2011.

Fatastisk filmprodukt

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gormadoc
    Noen som har hørt noe om den nye receiveren til Cambridge? 751R. Så den i produktkattalogen til hifiklubben. Gleder meg til å lese testene. Virker som en spennende og kraftfull boks. 8)
    Cambridge Azur 751R 7.1 AVR Receiever 200w/ch HDMI 1080p full upscaling | Audio Reference Co.
    Litt info:-D

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gormadoc
    Vil tro det er enda ei stund til den er å få tak i. Denne og 651R skulle egentlig slippes i juli/august, men har blitt forsinket. Det siste jeg så var en twittermelding fra CA 8. august som anslo at de ville slippes "within the next few months".

Ikke uvanlig at nye produkter blir forsinket fra CA, men av erfaring er de verdt å vente på.

Side 9 av 10 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •