Cambridge Audio - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 10 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 186
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvordan er engentlig MINX S525 høyttalerpakken fra Cambridge i forhold til andre i samme prisklasse / størrelse?!

Er ute etter noe lite som kan fylle min 20kvm stue med god surroundlyd til film og fest
    Bor i leilighet så trenger ikke noe som tar livet av naboene 4 etasjer under/over.

Newcomer cleo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

840A Høy temp!

Flere ganger i det siste har jeg opplevd at forsterkeren har kuttet pga. høy temp. Det har vist seg hver gang at det slettes ikke er høy temp. på forsterkeren? Etter gjentette ganger dro jeg ut møbelet og sjekket baksiden. Der viste det seg at to av høytalerkoblingene var på vei ut. Jeg kjører bi-wiring på Dali Evidence 870, og dette har fungert prikkfritt fram til nå. Med andre ord må denne forsterkeren være svært ømfintlig ovenfor dårlig kontakt. Jeg hørte ingen tegn på dårlig kontakt, men etter at kontaktene var vel inne fungerte alt som det skulle! Vel, dette var bare for å informere om et problem som ikke står i instruksjonsboken under problemer!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

takker for svar

men viss jeg vill enda mere guffe, hva av effektrinn kan jeg satse på som blir en god match sammen med cambridgen og pioneer høytalerne mine?

kan lyngdorf effektrinnet funke eller er det andre ting på markedet som er bedre egnet? helst noe med samme lydsignatur som cambridgen evt noe som kan passe bedre med mine høytalere viss det er noen som har noen erfaring med disse..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cleo
    Flere ganger i det siste har jeg opplevd at forsterkeren har kuttet pga. høy temp. Det har vist seg hver gang at det slettes ikke er høy temp. på forsterkeren? Etter gjentette ganger dro jeg ut møbelet og sjekket baksiden. Der viste det seg at to av høytalerkoblingene var på vei ut. Jeg kjører bi-wiring på Dali Evidence 870, og dette har fungert prikkfritt fram til nå. Med andre ord må denne forsterkeren være svært ømfintlig ovenfor dårlig kontakt. Jeg hørte ingen tegn på dårlig kontakt, men etter at kontaktene var vel inne fungerte alt som det skulle! Vel, dette var bare for å informere om et problem som ikke står i instruksjonsboken under problemer!
    Siden dette dreier seg om svakstrøm er ikke brannfaren den store men om dette hadde vært sterkstrøm ville du i værstefall hat for det en brann pga lysbuen som kommer av dårlig kontakt etc. Komponenten din reagere på dårlig kontakt og gir beskjed at noe er galt. God regel er å sjekke og etterstramme HT kabler etter en tids bruk

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får vel melde meg inn her som relativt nyslått Cambridge entusiast.

I sommer kjøpte jeg et nytt effekttrinn til frontene (B&W CM9) - Camdridge Azur 840W. Det var en god match for å si det forsiktig. Nydelig oppløst lyd.

Siste på stammen var den supre blu-ray-spilleren Azur 751 BD. Kjempefornøyd med begge deler.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

bruk av spader

fungerer det og bruke spader eller er det kun banan som funker?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    961
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vell lov og melde seg inn med cambridge dac magic?
    låter utrolig bra til prisen.

O

Newcomer Bumblebee sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cambridge Azur 751BD | Cambridge Azur 851A | Monitor Audio RS6
    Cambridge DacMagic Plus | Mac Mini | ADB 5720CDX | Samsung UE55F8005

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bumblebee
    Hei

Veldig spennende, Cambridge er virkelig i vinden for tiden.
    Men savner en ny effektforsterker etter at Cambridge 840W effektforsterkeren forsvant rett foran nesen på meg. Håper virkelig at det dukker opp en ny utgave, en 851W hadde gjort seg. :-D

Her har vi også et nytt interesant produkt fra Cambridge, Cambridge Azur 551R receiver :

CAMBRIDGE Azur 551R Hjemmekinoreceiver | Hi-Fi Klubben

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er et par dager for tidlig ute med å melde meg inn i Cambridgeklubben, men gjør det alikevel Får 751 BD på onsdag, noe jeg ser veldig frem til. Blir utrolig spennnende og endelig få utforske denne svært kritikerroste spilleren i ro og mak hjemme.

I tillegg er jeg enig med sistnevnte talere i at Cambridge virkelig er i vinden for tiden. Det fremstår som absolutt alt de tar i blir til gull, og de selskapet leverer bestselger på bestselger, med 751 og 840A som foreløpige høydepunkter.

Utpå vårparten nå kommer selskapet med sine nye toppmodeller, jeg vurderer så absolutt å anskaffe den nye integrerte forsterken 851. Spennende tider i møte for oss som liker Cambridge!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Jeg er et par dager for tidlig ute med å melde meg inn i Cambridgeklubben, men gjør det alikevel Får 751 BD på onsdag, noe jeg ser veldig frem til. Blir utrolig spennnende og endelig få utforske denne svært kritikerroste spilleren i ro og mak hjemme.

I tillegg er jeg enig med sistnevnte talere i at Cambridge virkelig er i vinden for tiden. Det fremstår som absolutt alt de tar i blir til gull, og de selskapet leverer bestselger på bestselger, med 751 og 840A som foreløpige høydepunkter.

Utpå vårparten nå kommer selskapet med sine nye toppmodeller, jeg vurderer så absolutt å anskaffe den nye integrerte forsterken 851. Spennende tider i møte for oss som liker Cambridge!
    Cambridge lager produkt med veldig høg kvalitet i forhold til prisen (prisen er ikkje høg nok til at high-end hi-fi journalistane roper hyll hyll).
    Lykke til med innkjøpet. Eg tupper den er utruleg bra. Faktisk så skulle det ikkje overraska meg om den speler liker bra som mange gonger så dyre avspelarar, dvs. at ein ikkje greier å skilja dei i blindtest (med eksempelvis rådyre greier i frå Krell, Wadia, Esoteric med fleire for ikkje å snakka med produsentane som plasserer røyr i deira greier (!)).

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av smil4350
    Cambridge lager produkt med veldig høg kvalitet i forhold til prisen (prisen er ikkje høg nok til at high-end hi-fi journalistane roper hyll hyll).
    Lykke til med innkjøpet. Eg tupper den er utruleg bra. Faktisk så skulle det ikkje overraska meg om den speler liker bra som mange gonger så dyre avspelarar, dvs. at ein ikkje greier å skilja dei i blindtest (med eksempelvis rådyre greier i frå Krell, Wadia, Esoteric med fleire for ikkje å snakka med produsentane som plasserer røyr i deira greier (!)).

Takk for hyggelige ord Skal bli virkelig spennende å se hva Cambridge spilleren er god for. Vil naturligvis poste inntrykkene mine i denne tråden når spilleren kommer i hus på onsdag, og jeg har fått dannet meg noen lytteinntrykk8-)

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

751 nettopp pakket ut!

Nylig kommet inn døren her, med 751 som fangst )

Kvalitetspreget her slår imot meg. Alt fra den delikate innpakningen med den mørkeblå "tøyposen" rundt spilleren, til vekten, finishen på fronten osv. Fantastisk førsteinntrykk.

Nå kjører jeg Counting Crows blu-rayen som første skive ut. Live fra Town Hall, suveren utgivelse og finfin testskive :-D

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av smil4350
    .

Det er så sant som det sagt.
    Men hva jeg finner ubegripelig er at de ikke lengre produserer effekttrinnet Azur 840W. Det er rett og slett highend til en meget rimelig penge i forhold til lydkvaliteten man får. Gjorde underverker med mine B&W CM9 med bl.a. betydelig dypere og strammere bass enn jeg fikk med kun receiver. Detaljnivået er også av en annen verden.

Dette effektrinnet spiller ringer rundt integrerte forstekere som NAD M3 med sin kraft og enormt oppløste lyd. Klangen er nøytral (litt varm) og gjør det lett å integrere med mange høyttalere.

Uforståelig at ikke Cambridge fortsetter å produsere dette - og enda større effekttrinn. De har jo teknologien!
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Det er så sant som det sagt.
    Men hva jeg finner ubegripelig er at de ikke lengre produserer effekttrinnet Azur 840W. Det er rett og slett highend til en meget rimelig penge i forhold til lydkvaliteten man får. Gjorde underverker med mine B&W CM9 med bl.a. betydelig dypere og strammere bass enn jeg fikk med kun receiver. Detaljnivået er også av en annen verden.

Dette effektrinnet spiller ringer rundt integrerte forstekere som NAD M3 med sin kraft og enormt oppløste lyd. Klangen er nøytral (litt varm) og gjør det lett å integrere med mange høyttalere.

Uforståelig at ikke Cambridge fortsetter å produsere dette - og enda større effekttrinn. De har jo teknologien!
    Helt enig i dette, selvom jeg ikke har hørt 840W effekten selv. Men du er ikke den eneste som skryter det opp i skyene, la det være sagt8)

Kan det være at Cambridge jobber med en fornyet modell her også som kommer sammen med de andre utover vårparten? Som deg syns jeg det er uforståelig at de ikke produserer effekttrinnet lenger, selvom modellen eventuelt skulle fases ut.

Har CM7 selv, og har veldig lyst å se hva et effekttrinn av god kvalitet kan få frem i de høyttalerne.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et bedre effekt trinn, da ville jeg sett litt mot Cambridge, ja. Vi får mase på dem

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si det er helt drøyt hvordan 751 BD rett og slett kler av dårlige og svake innspillinger på CD. Til forveksling slik dyre CD spillere har for vane å gjøre.

Gode opptak gjengis så godt at det er gåsehudfremkallende, mens middelmådige opptak låter flatt, livløst og tydeliggjør hvor dårlig produksjonen faktisk er.

Ganske rått å se en multispiller til 7 laken gjøre dette

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Må si det er helt drøyt hvordan 751 BD rett og slett kler av dårlige og svake innspillinger på CD. Til forveksling slik dyre CD spillere har for vane å gjøre.

Gode opptak gjengis så godt at det er gåsehudfremkallende, mens middelmådige opptak låter flatt, livløst og tydeliggjør hvor dårlig produksjonen faktisk er.

Ganske rått å se en multispiller til 7 laken gjøre dette
    Får håpe du ikke må kaste mesteparten av platesamlinga di da :P

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Får håpe du ikke må kaste mesteparten av platesamlinga di da :P

Hehehe Heldigvis er det ikke så ille, men man får utvilsomt opp øynene ift hvilke skiver som har gode innspillinger.

Dog skal jeg innrømme at et par stykker har blitt kledd av, som jeg faktisk har trodd har hatt bedre lyd enn den faktisk har hatt.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    751 er faktisk en spiller jeg har siklet på selv en stund, kanskje på tide å anskaffe seg en. Dette er en nydelig spiller og det som er morsomt er at man kan spille saker via nettverk, sacd u name it.

Side 7 av 10 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •