Cambridge Audio - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 10 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 186
    Newcomer cleo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Endelig!

Da var helgen reddet! HFK-Drammen sendte meg sms denne uken...840C var ferdig! Det tok nesten seks uker ! Men tross alt, spilleren er i hus, virker, nyeste cd'n til Jeff Lorber ramlet ned i postkassen, det er meldt bedre vær og ikke minst er det sankthanshelg. Livet er slett ikke verst:-D

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva blir forskjellen på 840A og 840C??

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    840A - Forsterker
    840C - CD-spiller

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    etter det "cleo" skrev fikk jeg for meg at 840C var en oppgradert 840A som virket spennende . hadde nok skjønnt det ved litt googling

Newcomer cleo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...og da var Azur 751BD på plass i hjemmekinoen! :-D Ble sent i går da det måtte kjøres noen filmer og konsertopptak.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cleo
    ...og da var Azur 751BD på plass i hjemmekinoen! :-D Ble sent i går da det måtte kjøres noen filmer og konsertopptak.
    Kunne tenkt meg en slik en. Hvordan er den på SACD?

Newcomer cleo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Kunne tenkt meg en slik en. Hvordan er den på SACD?
    Vet ikke ennå! Var i Drammen og hentet den i går, så det blir vel en tur på platekompaniet til uka for å lete opp noen titler. Jeg tror jeg kobler opp de analoge utgangene først som sist. Ble bare prøvd ut i går med HDMI. Så ut ved første øyekast til å være mange innstillingsmuligheter i menyen! :-D Legger inn kommentar så fort jeg har fått satt meg litt inn i saker og ting og prøvd ut denne herligheten!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folkens!

Er det NOEN som helst mulighet for å skaffe BD751 i sølv? Vet den selges bare som svart modell i Norge/Skandinavia, men mener bestemt at den ble forhåndsomtalt med sølv som mulig farge også. Finnes den i sølv på andre markeder?

Grunnen til at jeg spør er at jeg har alt det andre utstyret i sølv (eldre Marantz) og gjerne vil matche, samt at jeg har TVsom krever tekstflytting og da er det ikke flere muligheter enn Oppo, Philips og Cambridge.....

Er klar over at svart er in og sølv er ute, men det er rart at ikke produsentene ser potensialet i å levere komponenter som er litt 'bakoverkompatible' ikke bare teknisk men også designmessig.

Forøvrig så virker BD751 å være en særdeles bra spiller! Og kom gjerne med noen kommentarer på lydkvalitet SACD, det er det foretrukne format her i huset.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyd og Bilde har fortalt litt om nyhetene til Cambridge Audio: - Vi vil ha høyoppløst musikk for nedlasting! | Lyd & Bilde
    Cambridge kommer bl.a snart til å lansere en fjernkontrollapp til smarttelefoner med Android- aller Apple iOS-plattform for sin nye BD spiller 751BD. De kommer til å oppdatert sin DacMagic til en plus versjon med bl.a. to Wolfson WM8740 DAC og sampler opp signalet til 24-bit/384kHz.

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cambridge Azur 840A v2 & 840C påvei !

Hei

For vel "melde meg inn i klubben" her da, bestemte meg for å slå til på Cambridge Audio 840-serie nå og gi den en sjanse.
    Dette er settet jeg "alltid" har ønsket meg og blitt veldig begeistret for, men som "alltid" ble valgt bort i siste liten av en eller annen grunn.
    Jaja, nå er det bestillt og jeg gleder meg til å få det i hus, skal drive noen B&W CM8 høyttalere i et rent stereo oppsett, god gammeldags engelsk Hi-Fi !

Newcomer cleo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

For vel "melde meg inn i klubben" her da, bestemte meg for å slå til på Cambridge Audio 840-serie nå og gi den en sjanse.
    Dette er settet jeg "alltid" har ønsket meg og blitt veldig begeistret for, men som "alltid" ble valgt bort i siste liten av en eller annen grunn.
    Jaja, nå er det bestillt og jeg gleder meg til å få det i hus, skal drive noen B&W CM8 høyttalere i et rent stereo oppsett, god gammeldags engelsk Hi-Fi !
    Gratulerer!:smile:

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde litt problemer med en Blu-ray spiller Azur 751BD, ved avspilling av noe 3D Materiale. Men etter en korrespondanse med Cambridge fikk jeg en nedlasting-bar software oppgradering som fikset det hele. Cudos til Cambridge. Jeg er definitivt en fan nå

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cambridge Audio Azur 840A v.2 & 840C i hus !

Hei

Da var forsterker og cd spiller i Cambridge 840-serie i hus.
    Må si meg meget fornøyd, synes Cambridge med dette settet gir utrolig mye valuta for pengene. Er utrolig imponert over 840C spesielt, fikk fram et meget godt lydbilde på platene mine. Også forsterkeren imponerer meg, har jo hatt denne på hjemlån tidligere og hørt på den mange ganger på klubben, men det begynner å bli en stund siden. Dette settet er verdt hver eneste krone.
    840C gjør det også utrolig bra som DAC, gir SONOS systemet mitt et god løft.
    Synes også at settet dro B&W CM9 bedre enn forventet, måtte teste dem sammen med de høyttalerne også, selv om de primært er tenkt å parres sammen med lillebroren B&W CM8. Skal også få testet hvordan de leverer som effekt i stue-kino oppsettet også, det får jeg ta til helgen, skal bli spennende.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cleo
    Gratulerer!:smile:
    Hei

Takk !:-D Er meget godt fornøyd ! Leverer over forventning.
    Hvar faktisk ganske befriende å teste dem sammen med B&W CM9, å bare koble opp og spille musikk, uten å kjøre noen form for Rom Korrigering ol., kun koble opp å snurre musikk i stereo, reinspikka musikk glede.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cambridge 840A v.2 som Effekt : Fixed Level / Home Theater !

Hei

Noen andre her som bruker/har testet ut 840A som effektforsterker i hjemmekino oppsett?
    Slik jeg forstår det er det vel bare å koble opp fra Pre Out Front på Receiver til en av inngangene på 840A og sette den inngangen til Fixed Level?, uten også måtte sette Fixed Level til en bestemt db / volum? Ved Fixed Level vil vel db/volum settes automatisk på maks i Cambridge 840A forsterkeren?
    Takker for tilbakemeldinger her

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva lags lydsignatur har CAMBRIDGE 840A v.2?

er ute etter en forsterker med litt mørk klang og bass..

har pioneer S-81B-LR-K høytalere.

vill de bli en god match? har fra før pioneer a-a6, men vill oppgradere litt og også ha muligheten til pre out og sånt.

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Noen andre her som bruker/har testet ut 840A som effektforsterker i hjemmekino oppsett?
    Slik jeg forstår det er det vel bare å koble opp fra Pre Out Front på Receiver til en av inngangene på 840A og sette den inngangen til Fixed Level?, uten også måtte sette Fixed Level til en bestemt db / volum? Ved Fixed Level vil vel db/volum settes automatisk på maks i Cambridge 840A forsterkeren?
    Takker for tilbakemeldinger her
    Jeg prøvde dette på min Onkyo som effekt. Fungerte uten problemer. Jeg måtte sette volum på max, var ikke noe fixed, men kan hende det gikk meg hus forbi. Men uansett fungerte det knirkefritt.

Sitat Opprinnelig postet av Stian_86
    hva lags lydsignatur har CAMBRIDGE 840A v.2?

er ute etter en forsterker med litt mørk klang og bass..

har pioneer S-81B-LR-K høytalere.

vill de bli en god match? har fra før pioneer a-a6, men vill oppgradere litt og også ha muligheten til pre out og sånt.
    Selv vil jeg beskrive lyden som nøytral og litt over på det varme. Antar at andre kan føle at den virker kald da bassen er stram, men i mine øyne mer korrekt. Den egner seg til det meste av musikksjangere og leverer musikken bass vil den gi deg bass Men... jeg mener at kablene du har tilkoblet har en betydning for lydsignaturen. Så min erfaring med merket QED ga meg en kald og slitsom opplevelse. Nå bruker jeg Chord og en helt annen opplevelse!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min erfaring er at Cambridge produktene passer best med kabler som ikke er så nøytral/lys/klar men heller kabler som heller mot det varme/litt mørke. Har lånt div kabler og i vår heim er dette opplest og vedtatt. Grunnen til mitt eierskap med Qed er at de kablene vi ønsker oss ikke er tilgjengelig enda av økonomiske grunner. MEN DET ER SNART JUL :-D

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja QED er rimeligere, og opplever de som kalde selv.

Jeg handlet mine Chord Epic Twin fra utlandet da prisen i Norge er det dobbelte. Svært fornøyd med kablene slik lyden er nå!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk et "nykk" og kjøpte noe remedium som eg tilpasset og satt sammen i gårkveld :-D

Vedlegg 83538

Vedlegg 83539

Side 6 av 10 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •