Cambridge Audio - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 186
    Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av cleo
    Da var 840A v2 BK bestillt og antatt levering første uken i mai!:-D HK Drammen var så elskverdige å låne meg en utstillingsmodell i sølv til min ankommer butikken, så deler av påsken skal brukes til å prøve ut denne lekre saken!
    Hei

Gratulerer med godt kjøp, mye å glede deg til.
    Du må nå poste noen inntrykk når du har fått hørt litt.
    Hvilke høyttalere skal du bruke med Cambridge 840A v2?

Newcomer cleo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    840A v2 skal drive et par DIY CNO-25, dette er i skrivende stund utprøvd og det kan på noen innspillinger virke noe skarpt/lyst? Er litt usikker, men får nok lytte litt mer. Det spiller utrolig detaljert og tydelig. I morgen drar jeg og tar en titt på en brukt 840c og er den grei blir det nok handel der og!

Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    840A v2 skal drive et par DIY CNO-25, dette er i skrivende stund utprøvd og det kan på noen innspillinger virke noe skarpt/lyst? Er litt usikker, men får nok lytte litt mer. Det spiller utrolig detaljert og tydelig. I morgen drar jeg og tar en titt på en brukt 840c og er den grei blir det nok handel der og!

Herlig! Gratiss med ny suveren integrert forsterker Håper 840 C er pen også, så får du komplett Cambridgeoppsett. Herlig å gå påsken i møte med ny elektronikk8)

Newcomer cleo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

...og hvilken påske dette blir!!!

Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Herlig! Gratiss med ny suveren integrert forsterker Håper 840 C er pen også, så får du komplett Cambridgeoppsett. Herlig å gå påsken i møte med ny elektronikk8)
    Det ble handel! Spilleren var 1 1/2år gammel og fortsatt med garanti! Står nå montert og her var det ekstremt med detaljer og godlyd. :-D Herlige komponenter som jeg helt sikkert får mange gode lytteseanser med fremover!8)

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble handel! Spilleren var 1 1/2år gammel og fortsatt med garanti! Står nå montert og her var det ekstremt med detaljer og godlyd. :-D Herlige komponenter som jeg helt sikkert får mange gode lytteseanser med fremover!8)

Glimrende! Blir sikkert en super påske8) Hvilken finish valgte du på forsterker/spilleren du kjøpte? Hva slags type høyttalere bruker du på elektronikken?

Newcomer cleo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Glimrende! Blir sikkert en super påske8) Hvilken finish valgte du på forsterker/spilleren du kjøpte? Hva slags type høyttalere bruker du på elektronikken?
    Valget falt på sort, igjen! Demoen fra HK er i sølv og er fin den og! Ble litt usikker, men valget er tatt og alt i alt går ikke fargevalget ut over lydkvaliteten!:-D link til høytalerene ligger lenger opp i tråden!

Newcomer cleo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da er 840A og 840C på plass i sort!

Merkbar forskjell i detaljene i lydbildet sammenlignet med 640 komponentene! Forsterkeren kom til Drammen tirsdag så i dag var det ingen tvil om hva lunsjen skulle brukes til! Alt er nå koblet opp så her i huset er det reneste julekvelden(for far)!:wink:

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så meget Jeg liker veldig godt min 840A. Jeg vil anbefale balanserte kabler om du kan, men hør om du kan få låne med deg hjem fra klubben først.
    (Uten å starte diskusjon om kabler.) Jeg fikk mer kontroll på bassen!

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkbar forskjell i detaljene i lydbildet sammenlignet med 640 komponentene! Forsterkeren kom til Drammen tirsdag så i dag var det ingen tvil om hva lunsjen skulle brukes til! Alt er nå koblet opp så her i huset er det reneste julekvelden(for far)!:wink:

Gratiss med nydelige komponenter i like nydelig finish Bare å nyte det og snurre skiver for harde livet når man er i den rusen jeg vil tro du er i nå8) Er i slike stunder man virkelig forstår hva hifi/musikkinteressen betyr.

Newcomer cleo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...Og da jeg først var i gang, dro jeg med meg denne, hvilket gjorde underverker med lydkvaliteten koblet opp via 840C!:-D

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Gratulerer med ny elektronikk! Tenker dette ble en fin oppgradering ja.
    Hadde selv forsterkeren 650A en stund, 840A er etter mitt syn i en helt annen klasse. Hvordan synes du DAC'en i 840C gjør det? Vurderer denne sterkt selv til bruk som DAC sammen med SONOS.

Newcomer cleo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Gratulerer med ny elektronikk! Tenker dette ble en fin oppgradering ja.
    Hadde selv forsterkeren 650A en stund, 840A er etter mitt syn i en helt annen klasse. Hvordan synes du DAC'en i 840C gjør det? Vurderer denne sterkt selv til bruk som DAC sammen med SONOS.
    Takker og bukker! Da jeg ikke har stor erfaring med andre DAC'er blir det vanskelig å sammenligne med noe, men hele lydbildet er nå krydret med detaljer jeg tidligere ikke la så godt merke til! Til nå har jeg bare positive erfaringer!:-D

Newcomer cleo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har det vært stille en stund!
    Ulyder i venstre kanal ved oppstart på 840c'n medførte innlevering av spilleren. Nå har det gått tre uker og fikk i dag beskjed i dag at ny DAC pluss noen andre dupeditter var bestillt fra Danmark. Det betyr vel at det nærmer seg. Er det andre som har erfart dette? Susing/uling fra oppstart, men dette ga seg etterhvert?

Active Espen000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte meg en Cambridge X500 Subwoofer for noen uker siden.

synes 7000 kroner for en sub med passiv radiator og 500 watt var ganske billig sammenlignet med alternativene. Men det er en veldig god sub synes jeg.

Noen andre som har erfaringer med denne?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har det vært stille en stund!
    Ulyder i venstre kanal ved oppstart på 840c'n medførte innlevering av spilleren. Nå har det gått tre uker og fikk i dag beskjed i dag at ny DAC pluss noen andre dupeditter var bestillt fra Danmark. Det betyr vel at det nærmer seg. Er det andre som har erfart dette? Susing/uling fra oppstart, men dette ga seg etterhvert?
    Hei

Har opplevd noe lignende, men da med forsterkeren 640A. Ujevnt volum i kanalene ved lavt volum, lavere lyd i venstre kanal. Fikk heve kjøpet, eller få det ordnet, så det ordnet seg. Jeg hevet kjøpet da jeg ønsket og heller gå for en enda kraftigere forsterker. Får håpe at cd-spilleren blir ordnet raskt og snart befinner seg hjemme hos deg igjenn, slik du for snurret cd'er og spillt musikk.

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaring med Audiolab 8200P effekttrinn ?

Ble anbefalt den over Rotel RB-1572. Var mye kraft i den lille saken for en god pris. Hva tror dere? Foregående modeller ryktes å spille godt med MA GS20 som jeg har.
    Begge modellene er i samme prissjikte. 7100 og 7500 ,-

Hva tror dere? Noe annet for min 840A v.2 og effekttrinn!

Edit: Lånte med meg en NAD C275BEE som effekttrin og det var ikke mye forskjell. Litt mer kontroll men ikke noe å rope hurra for. Ikke dypere bass eller mer kraft i bunn og den ble altfor ubehagelig i toppen. Den utgår med andre ord! Veldig nysgjerrig på Audiolab nå

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde selv forsterkeren 650A en stund, 840A er etter mitt syn i en helt annen klasse.
    Arti å lese dette, kjøpte akkurat en brukt 650A og er meget godt fornøyd kjører de med et par audio pro wigo 130, "bokhylle HT" fuker bra mens ungen er i tuklefasen

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan nevne at jeg kjøpte en Parasound A23 som effektforsterker, men var dessverre noe feil med denne så ble sendt i retur. Gikk da heller for noen nye kabler som ble sendt i dag fra englelandet. Leste noe jeg fryktet om mine QED kabler og spinkel i bassen... så er ikke bare meg! (Starter ikke en kabeldiskusjon... )

Uansett har jeg posisjonert høyttalerne litt og er spent på om nye kabler gjør susen for den spinkle bassen. Time will show!

Newcomer cleo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom HK drammen før helgen, men ingen 840c var ferdig . Tittet litt på et par demo høytalere Dali mentor 2. Spiller for tiden med 870 Evidence som blir supplert av et par Polk Audio 12"! Dette høres kanskje overdimensjonert ut i bunn, men faktum er at dette låter helt fantastisk! Har hatt disse høytalerene i bruk før, men nå med 840A og med god avstand fra veggen låter det helt rått! Polk subbene er nedjustert til å ta seg av det under 40Hz, og du og det funker!!! Noen som har erfaring med mentor kontra evidence? Får selvfølgelig åpent kjøp og mulighet til å teste ut, men som sagt er jeg i skrivende stund kjempefornøyd!

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var kablene på plass i heimen. Det ble et par Chord Epic Twin Speaker Cable. Så langt er det bare positivt. Merker at denne går dybere og mer kontrollert på bassen. Større spekter og varmere lyd. Så da var det bekreftet om QED kablene.
    Passer fint med Monitor Audio GS20.

Blir spennende å se om det blir mer forbedringer utover spilletiden

(Ønsker ikke å starte diskusjon om kabler, men tenkte dette kan være til informasjon om valg av kabler.)

Side 5 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •