Cambridge Audio - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 186
    Intermediate Gilmour sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av olbi33
    ENDELIG kommer det nye innlegg i tråden og ENDELIG kan vi som forstår og skjønner at Cambridge låter fett, dele meninger og erfaringer om disse fantastiske produktene.
    For de av dere som stusser/lurer på om dette er gode kjøp kan jeg bare si : løp å kjøp.
    Mitt oppsett har vært i daglig (store deler av dagen) bruk i flere år. "Lytte tretthet" er et fremmedord her i heimen. Etter HT oppgradering måtte jeg ha effekt og skulle egentlig gå for Cambridge men så "datt" jeg oppå Vincent til halv pris og da ble dilemmaet ett faktum.

Jeg er ferskt medlem her og tygger i disse dager på stereoforsterker fra Cambridge, og muligens også blu-ray spiller fra samme merke. Utrolig artig å lese alle positive erfaringene mange har her inne og som kommer frem i denne tråden. Topp lesning!8)

Forsterkeren fra Cambridge vil bli brukt sammen med mine Dali 8008( toppmodellen i gamle blå serie), som jo begynner bli noen år gamle men som jeg alikevel syns spiller glimrende. Da bør jeg vel opp i 840 v2 som er den kraftigste av de integrerte fra Cambridge? Har folk erfaringer på om Cambridge går godt sammen med Dali høytalere?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Føler Cambridge er noe undervurdert, har selv bestillt meg en 840A, så får tiden vise om jeg bruker Cambridge eller Lyngdorf i et stereo oppsett.
    Synes at 8495,- for Cambridge 840A er en enormt god pris, får enormt mye for pengene, den kostet jo egentlig en god del mer. Føler jeg får endel lettere jobb med å finne høyttalere til Cambridge enn Lyngdorf, og det skulle heller ikke være noe problem med å få solgt den senere hvis jeg skulle ønske å gå for Lyngdorf forsterkeren. Har egentlig god tro på Cambridge 840A og B&W CM8 kan være kombinasjonen jeg er ute etter.
    Helt enig med deg.. Undervurdert til de grader!
    Når er estimert leveringstid på den du har bestilt ?

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av amunds
    Helt enig med deg.. Undervurdert til de grader!
    Når er estimert leveringstid på den du har bestilt ?
    Hei

Jeg fikk høre månedskifte mars/april, så nå burde det nærme seg leveringstid.
    Venter spent på om det kommer noe nytt fra Cambridge nå, tenkte å kjøpe inn fullt 840 sett, 840A v.2, 840C og 840W. Men, både HFK og flere utenlandske butikker/kjeder har store problemer med å levere, 840W er ikke å få tak i det hele tatt, så kan se ut til at det er noe nytt påvei. Kansje det nå er 800-serien sin tur?, 850A, 850C og 850W?, venter i spenning nå.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Venter spent på om det kommer noe nytt fra Cambridge nå, tenkte å kjøpe inn fullt 840 sett, 840A v.2, 840C og 840W. Men, både HFK og flere utenlandske butikker/kjeder har store problemer med å levere, 840W er ikke å få tak i det hele tatt, så kan se ut til at det er noe nytt påvei. Kansje det nå er 800-serien sin tur?, 850A, 850C og 850W?, venter i spenning nå.

Opplever du at 840a v2 er vanskelig å få tak i også? Var innom nettbutikken til Hifiklubben nå nettopp og de har iallfall den forsterkeren på lager hos nettbutikken nå. Er keen på å få hørt den også før jeg eventuelt bestiller den, så må komme meg innom en av klubbens butikker som har den inne til uka. Begynner bli utålmodig på å oppgradere nå 8)

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gilmour
    Opplever du at 840a v2 er vanskelig å få tak i også? Var innom nettbutikken til Hifiklubben nå nettopp og de har iallfall den forsterkeren på lager hos nettbutikken nå. Er keen på å få hørt den også før jeg eventuelt bestiller den, så må komme meg innom en av klubbens butikker som har den inne til uka. Begynner bli utålmodig på å oppgradere nå 8)
    Hei

HFK har den inne i sølv, problemet er å få tak i den i sort farge.
    Det du kan gjøre er jo å "kjøpe" den på nettbutikken, da vil du ha god tid til å teste komboen din, 14.dagers angrefrist ved kjøp gjennom nettbutikk, hvis ikke din lokale HFK har den på lager og kan hjelpe deg med hjemlån.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

HFK har den inne i sølv, problemet er å få tak i den i sort farge.
    Det du kan gjøre er jo å "kjøpe" den på nettbutikken, da vil du ha god tid til å teste komboen din, 14.dagers angrefrist ved kjøp gjennom nettbutikk, hvis ikke din lokale HFK har den på lager og kan hjelpe deg med hjemlån.

Aha, skjønner. Ikke gode nyheter egentlig, da jeg fortsatt er i tvil om jeg ønsker sort eller sølv hvis jeg går for Cambridge forsterker. Syns begge fargene er dritlekre forsåvidt :-D Men takk for godt forslag om å legge inn bestilling på nettbutikken, også eventuelt benytte angreretten min. Har du erfaring med angreretten forresten,- er det lett å gjennomføre oppheving av kjøpet?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aha, skjønner. Ikke gode nyheter egentlig, da jeg fortsatt er i tvil om jeg ønsker sort eller sølv hvis jeg går for Cambridge forsterker. Syns begge fargene er dritlekre forsåvidt :-D Men takk for godt forslag om å legge inn bestilling på nettbutikken, også eventuelt benytte angreretten min. Har du erfaring med angreretten forresten,- er det lett å gjennomføre oppheving av kjøpet?
    Hei

Har ikke erfaring direkte med HFK, men har benyttet det flere ganger hos konkurerende kjeder, ingen problemer. Pengene tilbake på konto et par dager etter at produktet er mottatt hos butikk. Det enkleste dog, er jo om din lokale HFK kan hjelpe deg med et hjemlån. Bare å spørre, pleier å gå helt greit. Låne over helg er det beste, henter ved stengetid lørdag, levere tilbake på mandag.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Har ikke erfaring direkte med HFK, men har benyttet det flere ganger hos konkurerende kjeder, ingen problemer. Pengene tilbake på konto et par dager etter at produktet er mottatt hos butikk. Det enkleste dog, er jo om din lokale HFK kan hjelpe deg med et hjemlån. Bare å spørre, pleier å gå helt greit. Låne over helg er det beste, henter ved stengetid lørdag, levere tilbake på mandag.

Gull! Hjemlån hadde jeg faktisk ikke tenkt på. Forsåvidt holder det for meg hvis jeg får hørt på den i butikk,- er såpass keen på denne forsterkeren at det skal mye til for at jeg skal ombestemme meg Men er greit å vite at jeg har muligheten hvis jeg skulle ønske det. Post gjerne erfaringer med ditt eksemplar her når du får den levert,- du hadde bestil samme modell som jeg tenker på ikke sant?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gull! Hjemlån hadde jeg faktisk ikke tenkt på. Forsåvidt holder det for meg hvis jeg får hørt på den i butikk,- er såpass keen på denne forsterkeren at det skal mye til for at jeg skal ombestemme meg Men er greit å vite at jeg har muligheten hvis jeg skulle ønske det. Post gjerne erfaringer med ditt eksemplar her når du får den levert,- du hadde bestil samme modell som jeg tenker på ikke sant?
    Hei

Ja, jeg har bestillt 840A v2 i sort, og regner med jeg sper på med cd-spilleren 840C i samme slengen når 840A v2 er i hus. Skal poste inntrykk når den tid kommer.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Ja, jeg har bestillt 840A v2 i sort, og regner med jeg sper på med cd-spilleren 840C i samme slengen når 840A v2 er i hus. Skal poste inntrykk når den tid kommer.

Høres jo absolutt nice ut. Mulig jeg som deg "blir presset" til å gå for sort, all den tid jeg ikke kan se at klubben har blu-ray spilleren til Camridge i samme prissegment i sølv. Må liksom ha lik farge på begge komponentene. Egentlig småsvakt av HFK at de ikke har begge farger på lager når de fører Cambridge såpass hardt som de jo gjør for tiden. Småsvakt til de å være,-vant til bedre fra den kanten.

Newcomer El_oso sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    226
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Hei, da skjønner jeg at 840A v2 er lagervare hos HFK igjen. Var innom de for et par måneder siden og fikk da beskjed om at Cambridge hadde leveringsproblemer og at de ikke ventet inn forsterkeren før Mai.

Venter for så vidt på nye MA GX serien, så det er ikke hastverk, men kjekt å vite.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Egentlig småsvakt av HFK at de ikke har begge farger på lager når de fører Cambridge såpass hardt som de jo gjør for tiden. Småsvakt til de å være,-vant til bedre fra den kanten.
    Hei

Tror nok det er Cambridge selv som er skyld i dette, etter hva jeg har lest på utenlandske forum også, lages visstnok nå 840A kun på bestilling. Virker som Cambridge holder på å fase ut 840-serien. Dette gjør jo også at det spekuleres enda mer på om det kommer en 850-serie snart, noe som er meget sannsynlig. Selv synes jeg at HFK aldri har vært noe flink på å markedsføre Cambridge. Er i hovedsak NAD og Dali som hele tiden "pushes" og skal selges!, mitt inntrykk det da. Dette har nok også sammenheng med at avansen her er større skulle jeg tro.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av El_oso
    Hei, da skjønner jeg at 840A v2 er lagervare hos HFK igjen. Var innom de for et par måneder siden og fikk da beskjed om at Cambridge hadde leveringsproblemer og at de ikke ventet inn forsterkeren før Mai.

Venter for så vidt på nye MA GX serien, så det er ikke hastverk, men kjekt å vite.
    Hei

HFK skal ha både 840A og 840C i sølv inne, også 840C i sort.
    Problemet gjelder slik jeg har forstått kun 840A i sort. Men, de begynte også å bli tomme for 840C i sort også.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

HFK skal ha både 840A og 840C i sølv inne, også 840C i sort.
    Problemet gjelder slik jeg har forstått kun 840A i sort. Men, de begynte også å bli tomme for 840C i sort også.

Jeg var innom HFK Marcus thranes gate i Oslo idag,- hvor selger bekreftet at sort versjon av 840 v2 skal være på lager innen midten av April. Så da ser det ut til at det blir bestilling av denne i sort, pluss blu ray spilleren i samme prisklasse fra Cambridge (husker ikke modellnr i farten). Forøvrig ble jeg under prøvelytting imponert over hvor pent Cambridgeforsterkerne spiller. En slags mellomting mellom Nad og Marantz. Den varme klangen til Marantz, men samtidig noe av "punchen" til Nad. Glimrende valg for min del iallfall, ikke minst fordi man får supert design også som en ren bonus8)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    197
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt, eid og eier litt diverse Cambridge opp igjennom årene og må si jeg liker veldig godt lydsignaturen deres.
    Sist på hjemlån var 840C
    Det var ment som en test mot DacMagic med PS3 som CD kilde.
    Ble skikkelig overrasket over hvor dårlig PS3 er som musikkformidler.
    Med lukkede øyne hadde Bo Kaspers Orkester plutselig gjort rommet mitt større en det er.
    Kunne høre lyder som var 3 meter bak høytalerene og fremdeles var vokalist Bo Sundstrøm midt i sentrum av det hele.
    Det var første gangen jeg følte at dette er HiFi i min egen stue

Dette er en spiller jeg gjerne vil kjøpe, men.
    I og med at Azur serien har gått fra ?40 til ?50 for noen år siden og at min lokale HiFiKlubb hadde salg på mye Cambridge komponenter sist helg sitter jeg på gjerdet en liten stund og venter.

Kompis av meg kjøpte CD 30 V2 for 1400 kr.
    Med optisk ut som rent driverk til DAC er det ekstrem billig og god CD spiller for pengene.

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter din erfaring med merket Ludomann,- opplever du at man får mye for pengene når man kjøper Cambridgekomponenter? Jeg er helt enig med deg i at lydsignaturen deres er meget god, man vil bare høre mer og mer egentlig:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaring med CA 740A sammen med Klipsch? (eks: rf-52/62)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har noen formening om denne kombinasjonen..? Tenker på å bytte det gamle anlegget mitt med CA 740 og Klipsch rf-52/62.. Tenker også å slenge på en Arcam dac.. Spiller mye via Airport Express..

Medlem siden
    Mar 2011
    Poster
    2,322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Store problemer med å levere indeed! Nettsidene til HFK er nylig oppdatert og nå greier de ikke levere 840A v2 i sort før 27 April. Grrr, dette begynner gå på tålmodigheten løs!

CAMBRIDGE 840A v.2 Integrert forsterker | Hi-Fi Klubben

Newcomer cleo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var 840A v2 BK bestillt og antatt levering første uken i mai!:-D HK Drammen var så elskverdige å låne meg en utstillingsmodell i sølv til min ankommer butikken, så deler av påsken skal brukes til å prøve ut denne lekre saken!

Side 4 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •