Cambridge Audio - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 186
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Har vært og sett på forsterkeren, og var ikke helt fornøyd. Så blir nok til at jeg heller tar og venter til august og heller får en fletta ny en, frister rett og slett mer det enn et demo produkt som jeg som sagt ikke ble helt fortrolig med.
    Hei.
    Hva skulle de ha for den da??
    Var det skader på den i og med at du går for en ny?

Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ropheim
    Hei.
    Hva skulle de ha for den da??
    Var det skader på den i og med at du går for en ny?
    Hei

Skulle ha 8498,- for den ja, ettersom jeg har litt tilgode ville den koste meg 4600,-. Så egentlig grei ut, noen små ubetydlige merker.
    Men, som sagt, frister rett og slett mer med et 100% nytt produkt, noe eget å pakke ut ett nytt produkt! Særlig når det ikke er noe å hente i forhold til pris ved å kjøpe ett demoprodukt, selv om den allerede er satt ned endel.
    Er nå ikke så lenge til midten av august, greier å vente litt!
    Noen oppdateringer angående Onkyoen Ropheim?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Skulle ha 8498,- for den ja, ettersom jeg har litt tilgode ville den koste meg 4600,-. Så egentlig grei ut, noen små ubetydlige merker.
    Men, som sagt, frister rett og slett mer med et 100% nytt produkt, noe eget å pakke ut ett nytt produkt! Særlig når det ikke er noe å hente i forhold til pris ved å kjøpe ett demoprodukt, selv om den allerede er satt ned endel.
    Er nå ikke så lenge til midten av august, greier å vente litt!
    Noen oppdateringer angående Onkyoen Ropheim?
    8498,- for et demoprodukt? Den var drøy. Koster jo det ny.
    Helt enig med deg da ang. kjøp av helt nytt.

Onkyoen blir sendt i morgen fra Netshop. Får den til helga.
    Tror egentlig ikke den er like god som Pioneer. Får håpe den duger.

Hadde jeg kommet over en brukt 840A igjen, så hadde jeg nok slått til.
    Angrer veldig på det salget.
    Savner den til musikk.

Er også spent på om Cambridge kommer med noe nytt snart. Kanskje en 850A?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Canton

Spiller fortiden med understående oppsett. Leiter etter effektforsterker. Noen tips ?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cambridge 840W?

Sitat Opprinnelig postet av olbi33
    Spiller fortiden med understående oppsett. Leiter etter effektforsterker. Noen tips ?
    Hei

Med det oppsettet der, ville jo Cambridge sin effektforsterker 840W være et naturlig valg?, hvis det ikke står på pris og du i utgangspunktet liker klangen.
    Har selv aldri hørt Canton, så kan ikke si noe om hvordan det vil låte.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jo enig i det, men ser i utgangspunktet etter brukte produkter eller nedsatte produkter. Cambridge sin effekt har en tendens til bare å dukke opp i svart på bruktmarkedet

Intermediate b3nd1k sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    2,256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her inne som har testet:
    CAMBRIDGE iD100 iPod dock | Hi-Fi Klubben og CAMBRIDGE DacMagic D/A-konverter | Hi-Fi Klubben ?

Vil dette være en betydelig oppgradering fra vanlig jack kabel inn i Pre?
    Min tråd

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dac

Sitat Opprinnelig postet av b3nd1k
    Noen her inne som har testet:
    CAMBRIDGE iD100 iPod dock | Hi-Fi Klubben og CAMBRIDGE DacMagic D/A-konverter | Hi-Fi Klubben ?

Vil dette være en betydelig oppgradering fra vanlig jack kabel inn i Pre?
    Eg har og brukar til tider Dacen min, Skulle vært brukt mer men...) Ved bruk av pc og spotify får du en markant ludforbetring

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cambridge 840A vs 740A & 840C vs 740C

Hei

Da er det på'an igjenn, denne gangen stereo.
    Noen her som har testet og sammenlignet overnevnte produkter?
    Cambridge forsterker 840A vs 740A?
    Cambridge cd-spiller/DAC 840C vs 740C?
    Høyttalere i stereo oppsettet vil bli enten B&W CM8 eller Monitor Audio RX/GS-serie. Har hatt 840A på hjemlån tidligere og det er en forsterker jeg fikk skikklig sansen for, taper jeg mye på å gå ned til 740A?
    Dette vurderes pga. lang leveringstid på 840A.
    Har også hatt Cambridge 650A, og inntrykket mitt er at 840A er i en helt annen klasse enn de billigere modellene til Cambridge, 650A var en stor skuffelse etter mitt syn, er derfor litt skeptisk til 740A i utgangspunktet.
    Når det kommer til cd-spillerne har jeg ikke så mye erfaring med disse modellene, disse vurderes først og fremst pga. mulighetene til og også kunne brukes som DAC sammen med SONOS noe som er genialt, samt at begge har fått gode skussmål i tester rundt om.
    Er 840C verdt pengene den koster mer enn 740C?, og er DAC'en i den mye bedre? Setter stor pris på tilbakemeldinger her.

Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!

Kan ikke hjelpe deg så mye her. Men hørte 740A på B&W 683, gruset NAD C375BEE i detaljer. Cambridge 740A er litt i det minste laget til 683, men det spilte utrolig klart å fint det lille jeg høre. Så det er IKKE en dårlig amp. Vurderer selv 840A, den skal vist være ganske forskjellig kontra lillebroren 740A. 840A benytter seg blant annet av XD - teknologi, og er mer avansert

Men hva mener du med lang leveringstid? er det lang leveringstid på Cambridge 840A i alle HFK butikker? Lurer på å gå til innkjøp av en sånn selv.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monster1
    Heisann!

Kan ikke hjelpe deg så mye her. Men hørte 740A på B&W 683, gruset NAD C375BEE i detaljer. Cambridge 740A er litt i det minste laget til 683, men det spilte utrolig klart å fint det lille jeg høre. Så det er IKKE en dårlig amp. Vurderer selv 840A, den skal vist være ganske forskjellig kontra lillebroren 740A. 840A benytter seg blant annet av XD - teknologi, og er mer avansert

Men hva mener du med lang leveringstid? er det lang leveringstid på Cambridge 840A i alle HFK butikker? Lurer på å gå til innkjøp av en sånn selv.
    Hei

Har hørt månedskifte Mars/April, dette gjelder da sort farge. Det skulle også være 2.stk i sort i rundt om i Norge, demoprodukter. Tror ikke at 740A er noen dårlig forsterker, men inntrykket mitt er uansett at 840A er i en annen klasse, noe de også sa på min lokale HFK og Nettbutikken.
    840A er ihvertfall en meget god forsterker til en meget god pris, er ikke første gangen HFK har problemer med å levere den, og den kostet jo i utgangspunktet endel 1000,- lapper mer enn den gjør idag. Er også som du sier at 740A ble litt for "svak".

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cambridge 740A : Test i Lyd & Bilde 3/2011

Hei

En fin test av Cambridge 740A i siste nummer av Lyd og Bilde.
    Man får visstnok meget mye for pengene med denne forsterkeren, kansje jeg skulle vurdere denne allikavell?, har fryktet at denne ville være for svak.

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    10 mars kommer Cambridge 840E stereopre hjem til meg8) Blir gøy å høre hva den kan by på:-D

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nb1
    10 mars kommer Cambridge 840E stereopre hjem til meg8) Blir gøy å høre hva den kan by på:-D
    Hei

Spennende, hva tenker du å bruke som effekt da?
    Cambridge 840E sammen med 840W skal visstnok låte helt fantastisk, har desverre aldri hatt sjansen å fått høre det selv. Skulle høre oppsettet på min lokale HFK da det var et sett der som ikke var hentet av kunde, så en av selgerene som jeg snakker mye med foreslå at vi bare skulle ta å pakke det opp og høre, men da hadde det jammen meg blitt sendt videre dagen før, utrolig kjedelig, hadde lagt der lenge å ventet på at det skulle bli hentet.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testet Cambridge 840 integrerte forsterker på B&W805Diamond, det spilte fletta av Classe sin 100 watter faktisk. Classe ble så tynt og tamt!

Syns 840'en også spiller rimelig bra på IKON7mk2 (som er veldig grov i målet til å være i ikonfamilien).

Intermediate nb1 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Spennende, hva tenker du å bruke som effekt da?
    Cambridge 840E sammen med 840W skal visstnok låte helt fantastisk, har desverre aldri hatt sjansen å fått høre det selv. Skulle høre oppsettet på min lokale HFK da det var et sett der som ikke var hentet av kunde, så en av selgerene som jeg snakker mye med foreslå at vi bare skulle ta å pakke det opp og høre, men da hadde det jammen meg blitt sendt videre dagen før, utrolig kjedelig, hadde lagt der lenge å ventet på at det skulle bli hentet.
    Jeg har ventet noen uker på den nå( HFK var helt tom for svart utgave):-D
    Jeg skal bruke Emotiva XPA-1 monoblokker. Høyttalere er Dali Helicon 300mk2.
    Jeg skal ha den inn i hjemme kinoen. Cambridgen har Ht- bypass så da er den lett å intregrere mellom Avr4311 og Emotiva blokkene8)

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Testet Cambridge 840 integrerte forsterker på B&W805Diamond, det spilte fletta av Classe sin 100 watter faktisk. Classe ble så tynt og tamt!

Syns 840'en også spiller rimelig bra på IKON7mk2 (som er veldig grov i målet til å være i ikonfamilien).
    Hei

Føler Cambridge er noe undervurdert, har selv bestillt meg en 840A, så får tiden vise om jeg bruker Cambridge eller Lyngdorf i et stereo oppsett.
    Synes at 8495,- for Cambridge 840A er en enormt god pris, får enormt mye for pengene, den kostet jo egentlig en god del mer. Føler jeg får endel lettere jobb med å finne høyttalere til Cambridge enn Lyngdorf, og det skulle heller ikke være noe problem med å få solgt den senere hvis jeg skulle ønske å gå for Lyngdorf forsterkeren. Har egentlig god tro på Cambridge 840A og B&W CM8 kan være kombinasjonen jeg er ute etter.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

passion

ENDELIG kommer det nye innlegg i tråden og ENDELIG kan vi som forstår og skjønner at Cambridge låter fett, dele meninger og erfaringer om disse fantastiske produktene.
    For de av dere som stusser/lurer på om dette er gode kjøp kan jeg bare si : løp å kjøp.
    Mitt oppsett har vært i daglig (store deler av dagen) bruk i flere år. "Lytte tretthet" er et fremmedord her i heimen. Etter HT oppgradering måtte jeg ha effekt og skulle egentlig gå for Cambridge men så "datt" jeg oppå Vincent til halv pris og da ble dilemmaet ett faktum.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ska være endel folk med Cambridge på forumet !

Hei

Vet det er endel folk som kjører Cambridge på Monitor Audio og B&W.
    Og ser at du bruker det på Canton. Men de stikker ikke så mye fram her, sikkert forde det låter så bra , de bruker sikkert tiden på det som betyr noe, høre musikk!

Newcomer cleo sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kan jeg vel like gjerne hive meg inn i denne tråden! Kjøpte et par brukte komponenter her på forumet for et par år siden 640A/C, da hjemmekinoen over en årekke hadde fungert som musikkformidler. Jeg ble så positivt overasket av denne komboen som har gitt mange gode stunder med god lyd:-D Vel, nå er jeg klar for å ta steget videre og etter å ha lest her går turen innom HFK i Drammen til uken og da ender jeg nok opp med 840A/C!:-D Håper oppturen blir som forespeilet i denne tråden! Er litt usikker på hvordan de passer med mine DIY CNO-25, men de funker meget bra på 640'n. Er det noen store forskjeller på lydsignaturen til 640 og 840?

Side 3 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •