Cambridge Audio - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 186
    Intermediate Purolatino sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av åttitre
    Hvordan gikk det med HFK i Ski og Bodø? Fått tid til å ringe ennå?
    Hei

Ja, de hadde en i Ski.
    De skal sende den til min lokale HFK slik at jeg får sett på den, de mente den var i tipp topp stand, så vi for se.
    Håper ihvertfall at den ser bra ut!

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jammen det er godt å høre. Da blir kanskje ventetiden betraktelig kortere. Får håpe at Posten ikke "redesigner" varen under transport!

Post gjerne lytteinntrykket ditt om det blir handel!

Newcomer Bumblebee sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tilt
    Hei lager like greit en tråd for oss som har Cambridge, eller ønsker informasjon og hjelp.

Så da starter jeg :-P Har Cambridge 840a v2, Noen som har gode forslag til hva slags høyttalere som passer godt med denne forsterkeren ?
    Jeg kan absolutt anbefale Monitor Audio i kombinasjon med CA. Jeg driver MA RS6 med min 650A, og det høres helt herlig ut.

..jeg valgte for øvrig sølv-utseende på CA. Fantastisk vakre komponenter
    Cambridge Azur 751BD | Cambridge Azur 851A | Monitor Audio RS6
    Cambridge DacMagic Plus | Mac Mini | ADB 5720CDX | Samsung UE55F8005

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bumblebee
    Jeg kan absolutt anbefale Monitor Audio i kombinasjon med CA. Jeg driver MA RS6 med min 650A, og det høres helt herlig ut.

..jeg valgte for øvrig sølv-utseende på CA. Fantastisk vakre komponenter
    Hei

Hadde som sagt CA 650A og fikk såvidt testet den opp mot RX6, låt bra det så absolutt. Men regner med at det vil låte enda bedre når CA 840A kommer i hus, da den yter enda mer! Likte godt det lille jeg hørte av komboen CA og MA.
    CA er fine i sølv også ja, men jeg går for svart siden alle andre komponenter jeg har er i den fargen. Gleder meg til forsterkeren er i hus.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan.

Er det som har hørt om det er noen stor forskjell på 740 og 840??

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ketped
    Heisan.

Er det som har hørt om det er noen stor forskjell på 740 og 840??
    Hei

Har ikke HØRT om det er stor forskjell mellom 740 og 840.
    Men jeg tror nok det er en stor forskjell på disse ja, 840 ny kostet nesten det dobbelte av hva 740 gjorde. Og som de sa på HFK var det en mye bedre og større strømforsyning i 840 kontra 740. Tror nok også at det vil ha veldig mye å si hvilken høyttalere man har tenkt å bruke dem på, hvor stor forskjell man vil høre og oppleve. På lavt og normalt lytte nivå trenger man ikke å høre så mye forskjell, forskjellene kommer gjerne fram når man drar litt på.
    840 veier også endel mer enn 740, og er også oppgitt med en god del watt mer enn lillebroren. 740 er helt sikkert en god forsterker, men samtidig tror jeg personlig at 840 stiller i en annen klasse enn 740.

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Ja, de hadde en i Ski.
    De skal sende den til min lokale HFK slik at jeg får sett på den, de mente den var i tipp topp stand, så vi for se.
    Håper ihvertfall at den ser bra ut!
    Hei

Jeg kan gå god for den i Ski, skulle egentlig ha den demoen selv, for som du sier, de får ikke de nye forsterkerne inn før om noen uker. Håper ikke posten gjør noe feil nå, så har du en glimrende forsterker

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VTEC
    Hei

Jeg kan gå god for den i Ski, skulle egentlig ha den demoen selv, for som du sier, de får ikke de nye forsterkerne inn før om noen uker. Håper ikke posten gjør noe feil nå, så har du en glimrende forsterker
    Du snakker om de nye forsterkerne. Mener du flere av 840 eller at det er en helt ny modell som feks 850?
    Sjekket hjemmesiden til cambridge men fant ikke noe der......

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du snakker om de nye forsterkerne. Mener du flere av 840 eller at det er en helt ny modell som feks 850?
    Sjekket hjemmesiden til cambridge men fant ikke noe der......
    Hei

Her snakker vi om 840A, men det skulle ikke forundre meg at en 850 er like rundt hjørnet. 840 har jo vært på markedet noen år nå.
    Spurte om dette selv da jeg var innom HFK, men de hadde ikke hørt noe, visste ingen ting.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Purolatino
    Hei

Her snakker vi om 840A, men det skulle ikke forundre meg at en 850 er like rundt hjørnet. 840 har jo vært på markedet noen år nå.
    Spurte om dette selv da jeg var innom HFK, men de hadde ikke hørt noe, visste ingen ting.
    Ok så det er ventetid på 840 da.
    Går faktisk å lurer på en mindre og jeg. 550 eller 650 så avlaster jeg den med en aktiv sub. Dårlig med penger nå og da får jeg kanskje råd til dacen dems og.
    Hørte på 650 med B&W 685 sist gang og ble imponert over hvor mye lyd den klarte å gi. Har selv MA RX2 og de er vel sånn ca like vanskelige å drive regner jeg med.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok så det er ventetid på 840 da.
    Går faktisk å lurer på en mindre og jeg. 550 eller 650 så avlaster jeg den med en aktiv sub. Dårlig med penger nå og da får jeg kanskje råd til dacen dems og.
    Hørte på 650 med B&W 685 sist gang og ble imponert over hvor mye lyd den klarte å gi. Har selv MA RX2 og de er vel sånn ca like vanskelige å drive regner jeg med.
    Hei

Hadde selv 650A på B&W685. Dette fungerte greit, men 650A får etter mitt syn ikke ut potensiale av 685. Da tror jeg faktisk at det et større "morrofaktor" over komboen 650A og RX2. Hvis du avlaster med en Sub vil nok det hjelpe. Dog synes jeg B&W er mer musikalsk enn MA! Venter selv på RX2, gleder meg til å få testet dem!
    Kjøpte inn CA650A med tanke på å drive nettopp B&W685, men som sagt, det låt bra på normalt lyttenivå, men når man drar litt på merker man fort at B&W685 vil ha mere krefter enn CA650A greier å levere.
    Regner med at MARX2 er mye mer "lettdreven" enn B&W685.
    Får å si det på en annen måte, hadde B&W685 koblet opp med en SONOS ZP120 som yter 2*55W per kanal, er en bitteliten boks på størrelse med en MacMini, koblet opp MARX6 på samme dingsen, og etter mitt syn drev SONOS RX6 bedre enn den greide å drive B&W685, dette sier litt om hvor mye snillere MA er med elektronikken enn B&W 600 serie. Vet ikke hva som imponerer meg mest her, SONOS eller hvor "lettdreven" MA RX serie.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okey.

Jeg skal aldri spille høut på dette anlegget. Har ett større anlegg som brukes til det.
    Jeg husker ikke hvor mye det innebygde delefilteret på suben er innstilt på men det vil vel hjelpe litt.

Hva tenker du på når du sier at 685 er mer musikalsk enn RX2?
    Kanskje jeg får ta med meg mine opp til klubben og sammenligne.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okey.

Jeg skal aldri spille høut på dette anlegget. Har ett større anlegg som brukes til det.
    Jeg husker ikke hvor mye det innebygde delefilteret på suben er innstilt på men det vil vel hjelpe litt.

Hva tenker du på når du sier at 685 er mer musikalsk enn RX2?
    Kanskje jeg får ta med meg mine opp til klubben og sammenligne.
    Hei

Synes lyden fra B&W generellt sett er mye mer musikalsk, hele spekteret kommer mer fram, mere detaljer, "varmere" lyd og passer bedre til flere sjangre. Monitor Audio RX serien opplever jeg absolutt som en god høyttaler til musikk den også, kan være litt krass diskant, spiss i toppen som mange sier, men spiller dypt og godt, imponert hvordan den den takler LFE signalene og hvor godt de spiller på forholdsvis mindre forsterkere. Hvis man som sagt har en forsterker, la oss Cambridge 650A, vil nok RX1/2/6 kunne spille både høyere og mer kontrollert enn B&W685. Synes for eksemplel at R&B, Techno, Rap, Rock passer veldig godt på RX serien fra MA, men på aukustisk, musikk med mye instrumenter/detaljer føler jeg den faller litt gjennom, ikke like bra som B&W. Men dette er såklart bare mine preferanser og det jeg mener, er nok andre der ute som er uenig. Vil absolutt annbefalle deg å teste dette selv, burde være muligheter for hjemlån av forsterker/høyttaler å sette dette opp mot hverandre, så for du hørt selv. Både MA RX serie og B&W600 serie er absolutt to høyttalermerker som jeg har sansen for, og de begge har fått mye skryt overalt i tester. Mye smak og behag som avgjør her, noe man ofte kan se igjenn på utenlandske forum, enten liker folk B&W, eller Monitor Audio. Håper dette kunne være til litt hjelp, uansett lykke til med valget!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det. Ja dette hjalp litt. Trudde jeg kanskje hadde kjøpt feil høytalere jeg nå.
    Jeg var ikke helt fornøyd med MA i surround anlegget med Onkyo 905 så jeg kjøpte Dali istede der.
    Satt MA i stua med hegel H100 og var veldig fornøyd men etter en uke sprakk kloakkrøret så måtte selge hegel igjen. Utrolig hvor deilig og dyp den bassen i de høytalerne er.
    Er nå på jakt etter en forsterker som er lys i klangen og koster maks 5000,-

Noen forslag kanskje?

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det. Ja dette hjalp litt. Trudde jeg kanskje hadde kjøpt feil høytalere jeg nå.
    Jeg var ikke helt fornøyd med MA i surround anlegget med Onkyo 905 så jeg kjøpte Dali istede der.
    Satt MA i stua med hegel H100 og var veldig fornøyd men etter en uke sprakk kloakkrøret så måtte selge hegel igjen. Utrolig hvor deilig og dyp den bassen i de høytalerne er.
    Er nå på jakt etter en forsterker som er lys i klangen og koster maks 5000,-

Noen forslag kanskje?
    Hei

Da har du jo både Cambridge 650A og 740A, 740 ligger noen hundrelapper over budsjettet ditt da. Ellers er det mange som liker Yamaha forsterkere sammen med Monitor Audio, selv har jeg aldri hørt det.
    Hvis det er Monitor Audio høyttalerne du trenger forsterker til?, kan det nok hende at du vil få mye berdre hjelp hvis du poster det i Monitor Audio tråden her på forumet.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    185
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det. da skal jeg ta en titt der......

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakka om 840 ja Den har hatt syykt lang ventetid. Lageret til HFK har vært tom for den lenge, og når jeg spurte når dem kom inn mener jeg å huske at han sa slutten av juli eller starten av august. Demoen i Ski er strøken hvis jeg husker riktig

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VTEC
    Snakka om 840 ja Den har hatt syykt lang ventetid. Lageret til HFK har vært tom for den lenge, og når jeg spurte når dem kom inn mener jeg å huske at han sa slutten av juli eller starten av august. Demoen i Ski er strøken hvis jeg husker riktig
    Hei

Venter fremdeles på demoen fra Ski, håper den er strøken ja, dvs. ingen merker og riper. På min lokale HFK sa dem at de ventet 840Av.2 inn igjenn rundt 20.august, så det er rimelig lang ventetid på den ja.
    Håper selv at jeg slipper å vente så lenge, alt avhenger av demoen fra Ski.

Active
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    314
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er spent om alt går i orden jeg nå og at du blir fornøyd.

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    1,125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av åttitre
    Jeg er spent om alt går i orden jeg nå og at du blir fornøyd.
    Hei

Har vært og sett på forsterkeren, og var ikke helt fornøyd. Så blir nok til at jeg heller tar og venter til august og heller får en fletta ny en, frister rett og slett mer det enn et demo produkt som jeg som sagt ikke ble helt fortrolig med.

Side 2 av 10 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •