Cambridge Audio - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 10 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10
Viser resultater 181 til 186 av 186
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takk for linken til siden med utfyllende info.

Gleder meg til å lese testene av den når den kommer ut.
    Min gamle Denon står klar til utskiftning og foreløpeig står valget mellom CA sin 751R og NAD sin T777.

Spennende tider i møte. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmmmm

Edit: Bumblebee, det gjelder forsterkeren. Bildene på nett er direkte misvisende, det svarte i displayet er ikke på langt nær så svart som på bildene. Noen har photoshoppa grovt ;-)[/QUOTE]

kan ikke si meg enig i dette, har du trykket på lys knappen på fjernkontrollen!? da kan du endre lysstyrken på displayet 3 hakk!! jeg sliter virkelig ikke med dette på 851c som jeg antar at har samme display!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    melder meg inn i Cambridge klubben, har "nedgradert" fra Densen til cambridge. har anskaffet meg en 851C og fikk et godt tilbud på 840A så gikk for den i stede for 851A. Regner ikke med at det er 5000,- i forskjell på den nye og gamle:P hehe kjører de sammen med Audio physic sitara.

Newcomer Bumblebee sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nopita
    Edit: Bumblebee, det gjelder forsterkeren. Bildene på nett er direkte misvisende, det svarte i displayet er ikke på langt nær så svart som på bildene. Noen har photoshoppa grovt ;-)

kan ikke si meg enig i dette, har du trykket på lys knappen på fjernkontrollen!? da kan du endre lysstyrken på displayet 3 hakk!! jeg sliter virkelig ikke med dette på 851c som jeg antar at har samme display!
    Etter at jeg spurte om dette spørsmålet, så har jeg investert i både 751BD og 851A, og fått testet litt selv. Jeg er heller ikke enig i at displayet er dårlig/lite lesbart, men han har rett i at det ikke samsvarer helt med produktbildene. Altså at det sorte ikke er like sort. Teksten er heller ikke like hvit som på bildene. Hvor bra lesbarheten er avhenger også litt av innsynsvinkel.

Når det gjelder kompabiliteten med fjernkontrollene som har vært diskutert, så er status slik at den sorte kontrollen virker kun på 851A og C og andre stereoprodukter (har testet den på en 650C). kontrollen til 751BD virker derimot også på forsterkeren. Det gjelder da volum, mute, power og source som er nederst på kontrollen.
    Cambridge Azur 751BD | Cambridge Azur 851A | Monitor Audio RS6
    Cambridge DacMagic Plus | Mac Mini | ADB 5720CDX | Samsung UE55F8005

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er endelig 751R kommet i hus. :-D
    Skal sette den opp og teste den i morgen. Det blir stas!

Men det er en ting jeg stusser på, som kanskje noen her kan svare på?
    På Cambridge sine sider er max power consumption oppgitt til 1700W, men bak på receiveren står det: Rated power consumtion 685W (@ 1/8 output power)

Denne betegnelsen er jeg ikke vant med, hva vil rated power consumption si?

Newcomer Woodstock sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøver å få litt liv i denne tråden igjen. Vurderer å bytte ut min gode gamle harman/kardon AVR-355 med en CA 751R. Har et B&W 5.1-oppsett med CM8 i front og håper CA 751R can matche bra til dette. Bør man ev. avvente litt nå og se om nye oppdaterte modeller med HDMI 2.0 kommer snart? (CA 751R ble lansert i 2012 så vidt jeg kan se av info på nettet.)

Ser også at 751R skal ha mulighet for å kjøre bi-amp til frontene på de ekstra surroundkanalene (som ikke er i bruk i et 5.1-oppsett). Men er usikker på om dette er mer en teknisk gimmick enn reell fordel?

Vet noen også om CA er like gode på surround-musikkavspilling av stereokilder som h/k sin Logic 7... Det er vel mange som mener at dette er å banne i kirka, men med mine ører og i min stue så synes jeg alltid dette høres flottere ut. Ihvertfall med h/k's eminente Logic7.

Side 10 av 10 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •