Emotivas venner - Side 90

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 90 av 91 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 86 87 88 89 90 91 SisteSiste
Viser resultater 1,781 til 1,800 av 1806
    Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ikke helt umulig det, kan kontakte emotiva support og om det er garanti på den skal de sende nye deler og du kan enten sette inn selv eller hyre et verksted.
    Sony vpl hw-50 - 92" Dreamscreen v3 tab | Samsung 51 6505 plasma tv
    Denon AVR-4520 CI
    Oppo 103D | PC i5-GeForce 960 |
    Dali Mentor 6 | Dali Mentor Vokal | Dali mentor LCR | Dali Concept 1 || 2x Xtz 99 w12.16
    Sonos, ps3, pc, harmony ultimate etc.

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her som har prøvd den lille serien til Emotiva? Jeg tenker i retning Emotiva UPA500 eller UPA 700. rett og slett for å få ned antall bokser i oppsettet. Kjører 7.1 i et nesten 40m2 stor lytterom som er godt dempet. Og sliter med at hjemmekino ampen min klipper når jeg drar på. Frontkanalene blir drevet at en XTZ A100 D3 så reciveren kjører senter, side og bak kanaler.

UPA serien er relativt mye billigere enn fek XPA serien. Så jeg tenker da i retning av:

UPA 700 ( $450) Selge XTZ A100 D3
    UPA 500 ( $360) og bruke XTZ til frontkanalene
    Eller gå all in å kjøpe XPA 2 og XPA 5 ( $1900) og slippe å tenke så mye på om jeg har nok pulver "ever" again...

Det siste alternativet er relativt kostbart i forhold til de andre. Noen som kjenner UPA serien. Og kan si noe noe om den?
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,668
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Retep Vis post
    Noen her som har prøvd den lille serien til Emotiva? Jeg tenker i retning Emotiva UPA500 eller UPA 700. rett og slett for å få ned antall bokser i oppsettet. Kjører 7.1 i et nesten 40m2 stor lytterom som er godt dempet. Og sliter med at hjemmekino ampen min klipper når jeg drar på. Frontkanalene blir drevet at en XTZ A100 D3 så reciveren kjører senter, side og bak kanaler.

UPA serien er relativt mye billigere enn fek XPA serien. Så jeg tenker da i retning av:

UPA 700 ( $450) Selge XTZ A100 D3
    UPA 500 ( $360) og bruke XTZ til frontkanalene
    Eller gå all in å kjøpe XPA 2 og XPA 5 ( $1900) og slippe å tenke så mye på om jeg har nok pulver "ever" again...

Det siste alternativet er relativt kostbart i forhold til de andre. Noen som kjenner UPA serien. Og kan si noe noe om den?
    Hva med en XPA-3 til frontrekka , og en UPA-5 til resten ?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan Vis post
    Hva med en XPA-3 til frontrekka , og en UPA-5 til resten ?
    Også en mulighet ja...

Har du kjennskap til UpA serien? Pioen min klipper selv om den bare kjører side, bak og senter. Senteren trenger jo relativt mye futt, men synes alikevel det er rart. Håper og tror at at UPA har "bedre" watt enn pioneeren min. Jeg har da pioneeren på -12db når dette intreffer. på -15 så går det helt fint.

Regner også med ( eller jeg håper ) at lyden vil slippe enda bedre med eksterne effekter. Da jeg opplever at Pioneeren ikke klarer å levere det Klipschene ber om som resulterer i at lyden virker noe anstrengt.

På 2 kanaler med xtz som driver frontene, så låter det helt topp. Så jeg ønsker å ta med den lille pioneeren pga dens lydkvaliter kler meg, musikken og rommet mitt.
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,668
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke kjennskap til UPA nei , men vil vel anta at dem har mer strøm enn Pio'en din ja.
    Men det er jo litt rart at den kutter såpass fort ja - alle høyttalerne står vel som small regner jeg med ?
    Hadde nok uansett siktet meg inn på effekt trinn til alle kanaler , for å åpne for muligheten til å bruke en ren prosessor på sikt.

Og det er vel ikke mange som kan matche Emotiva på pris/ytelse forhold , og det blir jo ekstra viktig med såpass mange kanaler
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp. på film står alle som small og med deling på 100hz. Tipper det er strømreservene som går tom i og med at jeg har et såpass stort rom som er relativt godt dempet.

Og som du er inne på, med effekter så har jeg mulighet til å oppgradere til prosessor senere. Får se om jeg får noen tilbud på brukte, ellers så sender jeg vel en bestilling til Emotiva.

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Upa 5 kombinert med xpa 2 høres ikke dumt ut nei. Kanskje noe jeg skulle vurdere selv - for normalt sett skulle man jo tro at upa5 var mer enn bra nok til å drive senter og surround ht.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sendt epost til Emotiva, så får man høre hva de sier. Tenker nok mest i retning XPA2 + UPA 500... Men så er det dette med at man har ofte lysst på mer enn man trenger.

Lurer litt på om ( går jeg for XPA 3 + UPA 500 ) UPA 500 tåler å bli kjørt med bare 4 kanaler. Har hørt at flere amper må ha høyttalere tilkoblet for å ikke bli ødelagt. Noen som vet noe om det rundt Emotiva?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gjelder bare rørforsterkere.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for det, har ikke funnet noe som tilsier at det skal være slik på transitor amper. Så det stemmer nok at det gjelder røramper. Er spent på hva de siser fra Emotiva. Går nok enten for XPA5 + UPA500 eller XPA 3 + UPA 500.

Kan også spise havregryn en stund ( har vel egentlig godt av det også ) og så gå for XPA 2 + XPA 5.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2011
    Sted
    Arendal
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, Emotivaentusiaster!

Jeg vurderer å oppgradere til en XPA i løpet av høsten, men trenger noen synspunkter på hvilken jeg bør velge. Jeg er i tvil om jeg bør velge XPA-2, 3 eller 5.

Til filmbruk vil jeg anta at 3 vil gi et godt løft også i senterkanalen.
    Til musikk i 2 ch stereo er jeg skikkelig sugen på kraften jeg kan få med XPA-2. Er det noen som har erfaring og klare meninger om XPA-3 med 200W er kraftig nok, dvs har masse overskudd til å drive frontene mine på musikk eller om jeg bør kline til med 300W til musikk?

Hvis XPA-3 er vesentlig mer potent enn min Yamaha RX-A1030 til musikkbruk så antar jeg at det vil være det beste valget. Eller kan jeg like gjerne fleske til med XPA-5 dersom 200W er nok til å gi musikk i 2ch et vesentlig løft? Da har jeg jo fleksibilitet også i fremtiden i tilfelle jeg kjøper dedikert prosessor.

Vedr støy, er det XPA-5 som er mest plaget med dette og er løsningen stort sett så enkel som å rydde i kablene og passe på at signalkablene holdes for seg selv og langt unna strømkabler eller er problemene større enn som så?

Og til sist gjenstår det store spørsmålet; er det verdt det, blir det mye bedre eller er det kun på svært høye volum jeg vil ha nytte av en stor effektforsterker i forhold til bare receiveren? Det er musikk som er prioritert område jeg vil forbedre, filmlyden synes jeg er bra

Jeg bruker anlegget til ca 50/50 musikk/film.
    Sist endret av derrick1; 08-12-2014 kl 12:25
    Yamaha RX-A1030, Cambridge Azur 751 BD, Sony KDL-55EX500, XTZ 99.36, XTZ 99W 10.16 x2, B&W CMC, Supra cables

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke være lette dette å sette sammen ett sett Emotiva komponenter til kinoen min. Eller lett er vel kanskje ikke det rette ordet, men uansett jeg sliter med det.

Limer inn ett innlegg jeg har lagt inn i min egen tråd. Kanskje noen leser her også...

Har noen alternativ:

1. XPA2 gen2 + XPA5 gen 2

2. XPA5 gen2 + XPA 1L x2

3. UPA7 + xpa 1L x2

4. UPA7 + XPA2 gen2.

5 XPA3 + UPA 5/7

På de to første så er jeg het sikker på at jeg har nok krefter til å drive egenglig hva som helst.
    på alternativ 3og4 så er jeg urolig for om UPA modellen har nok umph til å drive alle surroundkanalene. Har pdd 110w (reciverwatt) klasse A/B og det holderikke. Pioneeren min klipper når volumet nærmer seg 100db ( på peaker og eksplosjoner)

Alternativ 5 er rådet fra Emotiva selv.

Når det kommer til de to første alternativene så vil jeg med 1stk XAP2 gen2 ha mulighet til å kjøpe en XPA2 til senere og da få enda mer omph om jeg noen gang skulle bytte høyttalere igjen. Det har jeg ikke med XPA1L, men den har da mulighet for å spille i klasse A de førster 35w.

Nei dette skal ikke være enkelt...

Noen som har lysst til å synse litt. Rommet er nesten 40m2 og det er relativt godt akustisk behandlet, men hovedvekt på absorbsjon... i førsterrefleksjonsepunktene. Har en bue som går over hele rommet.

Er det noen i Oslo/Akershus området som har amper fra XPA eller helst UPA serien som kunn etene seg å kommet på besøk til meg. slik at jeg fikk høre hvordan dette låter samen med Klipsch?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Jeg har et problem med xmc-1. Jeg har sliter med å få noe som helst lyd! Har prøvd både balansert og ubalanserte kabler til en xpa-3, samt til en eldre thule effektforsterker, men får ikke noe lyd uansett hva jeg gjør. Har prøvd å koble xpa-3 til min gamle pioneer receiver, og det funker som det skal. Det virker som problemet er med xmc-1. Har prøvd flere hdmi-innganger og coax-innganger, men uansett ikke noe lyd. Displayet viser dts-hd lyd når jeg putter i en blu-ray, så signalet inn virker det som funker fint. Noen som har tips til hva som kan være galt? Føler jeg har prøvd det meste med innstillinger. (Får heller ikke lyd når jeg prøver å kalibrere med test-tonene på speaker-setup menyen) Takker for eventuelle råd.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bendikh Vis post
    Hei. Jeg har et problem med xmc-1. Jeg har sliter med å få noe som helst lyd! Har prøvd både balansert og ubalanserte kabler til en xpa-3, samt til en eldre thule effektforsterker, men får ikke noe lyd uansett hva jeg gjør. Har prøvd å koble xpa-3 til min gamle pioneer receiver, og det funker som det skal. Det virker som problemet er med xmc-1. Har prøvd flere hdmi-innganger og coax-innganger, men uansett ikke noe lyd. Displayet viser dts-hd lyd når jeg putter i en blu-ray, så signalet inn virker det som funker fint. Noen som har tips til hva som kan være galt? Føler jeg har prøvd det meste med innstillinger. (Får heller ikke lyd når jeg prøver å kalibrere med test-tonene på speaker-setup menyen) Takker for eventuelle råd.
    Dette ordnet seg. Var en kabel som hadde løsnet i prosessoren fant jeg ut når jeg tok av topp-dekselet. Sikkert skjedd under transport

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    133
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av derrick1 Vis post
    Hei, Emotivaentusiaster!

Jeg vurderer å oppgradere til en XPA i løpet av høsten, men trenger noen synspunkter på hvilken jeg bør velge. Jeg er i tvil om jeg bør velge XPA-2, 3 eller 5.

Til filmbruk vil jeg anta at 3 vil gi et godt løft også i senterkanalen.
    Til musikk i 2 ch stereo er jeg skikkelig sugen på kraften jeg kan få med XPA-2. Er det noen som har erfaring og klare meninger om XPA-3 med 200W er kraftig nok, dvs har masse overskudd til å drive frontene mine på musikk eller om jeg bør kline til med 300W til musikk?

Hvis XPA-3 er vesentlig mer potent enn min Yamaha RX-A1030 til musikkbruk så antar jeg at det vil være det beste valget. Eller kan jeg like gjerne fleske til med XPA-5 dersom 200W er nok til å gi musikk i 2ch et vesentlig løft? Da har jeg jo fleksibilitet også i fremtiden i tilfelle jeg kjøper dedikert prosessor.

Vedr støy, er det XPA-5 som er mest plaget med dette og er løsningen stort sett så enkel som å rydde i kablene og passe på at signalkablene holdes for seg selv og langt unna strømkabler eller er problemene større enn som så?

Og til sist gjenstår det store spørsmålet; er det verdt det, blir det mye bedre eller er det kun på svært høye volum jeg vil ha nytte av en stor effektforsterker i forhold til bare receiveren? Det er musikk som er prioritert område jeg vil forbedre, filmlyden synes jeg er bra

Jeg bruker anlegget til ca 50/50 musikk/film.
    Hei! Jeg har en XPA-3 til å drive frontrekka mi. Denne består av Monitor Audio PL200 (nominell impedans 4 ohm) og Monitor Audio GXC 350 (nominell impedans 8 ohm). Surroundhøyttalerne drives av recieveren.
    Jeg er godt fornøyd med min XPA-3! Lydtrykket jeg får både på film og til 2ch-stereo musikk er såpass at naboen får nok lenge før meg! Om forsterkeren er god i forhold til andre konkurrenter til musikk tørr jeg ikke uttale meg om, da jeg ikke har prøvd selv.

Da jeg først fikk tak i forsterkeren koblet jeg den opp på mine gamle CV DC 12 som frem til da var blitt drevet av en NAD 7400 reciever. Det føltes som å få nye høyttalere! Maken til kontroll på høyttalerne hadde jeg aldri opplevd. Derfor tror jeg du vil oppleve en effektforsterker som et stort framskritt i riktig retning.
    Lykke til!
    Marantz SR7005|Marantz UD7006|Emotiva XPA-3|Monitor Audio PL200|Monitor Audio GXC350|Focal Chorus SR800|SVS PCi 25-31|Apple TV|Bluesound Vault

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folkens. Sitter og funderer på å skaffe meg en umc og upa enhet. Så om noen går med tankene om å oppgradere, eller har noe som ligger å støver send meg en PM.

Intermediate borabora sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    527
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det en xmc-1 på vei til meg. Blir gøy å teste denne etter å hatt Denon et par år. Mange som har kjøpt denne i Norge til nå tro?

18. Liker Torolan har likt denne posten
    Newcomer Thoros sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja har hatt en XMC-1 en stund, 1st. utgave. Regner med at de som blir solgt nå har Hdmi 2.0. Det er ikke bare bare å oppgradere til nytt HDMI kort. Trodde det bare var å bestille og montere selv, men man må sende den til USA for oppgradering. Man må betale frakt til USA selv. Oppgraderingen koster 299$ + 187$ i returfrakt.

Intermediate borabora sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    527
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoros Vis post
    Ja har hatt en XMC-1 en stund, 1st. utgave. Regner med at de som blir solgt nå har Hdmi 2.0. Det er ikke bare bare å oppgradere til nytt HDMI kort. Trodde det bare var å bestille og montere selv, men man må sende den til USA for oppgradering. Man må betale frakt til USA selv. Oppgraderingen koster 299$ + 187$ i returfrakt.
    Fornøyd med den? Ja, har det nye kortet.
    Ja, det sto jo egentlig at det skulle være det, men mulig det er neste Hdmi kort som er enklere? Verre med Atmos kortet men håper jeg kan få det sendt hit så ordner jeg bytting av det selv så lenge de tillater det gjøres andre steder.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2013
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Emotiva folk!

Vurderer å skaffe meg Emotiva forsterker, dagens setup:

- Onkyo TX-NR 626 (skal byttes ut)

- Klipsch RF-82

- Klipsch R-112SW

Hva anbefaler dere av Emotiva forsterkere til denne 2.1 setup'en? Er ute etter stereo-forsterker, hvordan er det med å koble opp Emotiva? Ser at det er lite innganger og slikt så jeg trenger vel en receiver med Pre-out å koble Emotiva'en gjennom der?

Beklager er litt grønn når det kommer til å koble opp effekt-trinn/forforsterker og slikt

Sent from my iPhone using New Forum mobile app

Side 90 av 91 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 70 80 86 87 88 89 90 91 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •