Emotivas venner - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 9 av 91 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 49 59 69 79 89 ... SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 1806
    Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har ett lite spørsmål (før jeg også blir en Emotiva venn)

Ser etter ekstern effektforsterker til KEF'ene mine (iQ90) og har sett på XPA-2, den virker jo ganske rå. Men når jeg har lest litt her på forumet blir jeg litt usikker på om det kansje ville være ett bedre kjøp og gå for 2 stk UPA-1?

Hva mener dere?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mfufu
    Har ett lite spørsmål (før jeg også blir en Emotiva venn)

Ser etter ekstern effektforsterker til KEF'ene mine (iQ90) og har sett på XPA-2, den virker jo ganske rå. Men når jeg har lest litt her på forumet blir jeg litt usikker på om det kansje ville være ett bedre kjøp og gå for 2 stk UPA-1?

Hva mener dere?

jeg har nettopp kjøpt 3 stk upa 1, men var i samme situasjon som deg først, jeg prøvde å spørre, lese gå på forumsider og finne ulikhetene, styrkene og eventuellt svakhetene til de forskjellige forsterkerne.
    det jeg fant ut om disse to(teoretisk) var at mange mente xpa 2 har mer
    trykk i bassområdet og er noe mer aggressiv i toppen enn upa 1, videre fant jeg ut at upa 1 skulle være noe mer musikalsk enn xpa 2, med en noe mer kontrollert bunn og roligere topp.
    dette gjorde at jeg valgte upa 1 fremfor xpa, mange mener også at upa 1 er den nest beste forsterkeren til emotiva etter xpa 1, men dette kan ikke jeg uttale meg om siden jeg ikke har hatt annet enn upa 1

utover dette kan jeg bare si at jeg digger lyden jeg har fått med upa 1, ble mye bedre enn jeg hadde turt å håpe på.
    upa serien har heller ikke det problemet med brum som noen få opplever med xpa serien, understreker , NOEN FÅ

jeg tror upa 1 kan være en god match til kef også

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    jeg har nettopp kjøpt 3 stk upa 1, men var i samme situasjon som deg først, jeg prøvde å spørre, lese gå på forumsider og finne ulikhetene, styrkene og eventuellt svakhetene til de forskjellige forsterkerne.
    det jeg fant ut om disse to(teoretisk) var at mange mente xpa 2 har mer
    trykk i bassområdet og er noe mer aggressiv i toppen enn upa 1, videre fant jeg ut at upa 1 skulle være noe mer musikalsk enn xpa 2, med en noe mer kontrollert bunn og roligere topp.
    dette gjorde at jeg valgte upa 1 fremfor xpa, mange mener også at upa 1 er den nest beste forsterkeren til emotiva etter xpa 1, men dette kan ikke jeg uttale meg om siden jeg ikke har hatt annet enn upa 1

utover dette kan jeg bare si at jeg digger lyden jeg har fått med upa 1, ble mye bedre enn jeg hadde turt å håpe på.
    upa serien har heller ikke det problemet med brum som noen få opplever med xpa serien, understreker , NOEN FÅ

jeg tror upa 1 kan være en god match til kef også
    Det kan kansje høres ut som upa vil passe best da som du sier, for jeg er litt redd at kef'ene kan være litt "avslørende" i diskantområdet, og hvis xpa-2 er litt aggressiv der så kan det fort bli slitsomt og høre på.

Og når jeg tenker meg om så går det jo ann og starte med et par upa for deretter og utvide med xpa (og sette upa til og drive bakhøyttalere) hvis jeg ikke skulle bli helt fornøyd

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mfufu
    Det kan kansje høres ut som upa vil passe best da som du sier, for jeg er litt redd at kef'ene kan være litt "avslørende" i diskantområdet, og hvis xpa-2 er litt aggressiv der så kan det fort bli slitsomt og høre på.

Og når jeg tenker meg om så går det jo ann og starte med et par upa for deretter og utvide med xpa (og sette upa til og drive bakhøyttalere) hvis jeg ikke skulle bli helt fornøyd

helt klart:wink:

Newcomer To.H sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Åssen skulle man da kunne koblet dette? Skjønner ikke helt den

1 front pr Xpa-5.Vil jo da virke som monoblokker vis jeg ikke tar feil,og du vil få tilgang til hele 1200 va strømforsyningen i stereo.Er jo veldig glad i strøm høyttalerne dine etter hva jeg leser.Det er sånn jeg har koblet opp mine, og er meget fornøyd med det på mine RF-83.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av To.H
    1 front pr Xpa-5.Vil jo da virke som monoblokker vis jeg ikke tar feil,og du vil få tilgang til hele 1200 va strømforsyningen i stereo.Er jo veldig glad i strøm høyttalerne dine etter hva jeg leser.Det er sånn jeg har koblet opp mine, og er meget fornøyd med det på mine RF-83.

dette er ikke anbefalt av emotiva for å nevne det,da det medfører ekstra slitasje
    på forsterkeren, den leverer mer enn 200 watt når bare en kanal er i drift

Newcomer To.H sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig du har rett i det,men dette fungerer veldig bra hos meg.Spiller jo ikke på full gass hele tiden,så tror ikke dette er noe problem

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig du har rett i det,men dette fungerer veldig bra hos meg.Spiller jo ikke på full gass hele tiden,så tror ikke dette er noe problem
    Men hva med 2stk UPA-1/ RF-7? Vill da si 400W/ RF-7. Burde da funke helt greit?

1stk XPA-5 blir det nok ikke noe av her. Blir da litt kabelrot osv.

Men muligheten er jo 1stk XPA-5 sammen med 3stk UPA-1 til frontrekken.

Newcomer To.H sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har ingen erfaring med upa serien selv så der kan jeg ikke hjelpe deg.Watt er ikke så viktig på klipsch p.g.a den høye følsomheten,men derimot mye strøm er veldig viktig.Dette er min erfaring og min mening.

Newcomer To.H sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at upa-1 har 300 va strømforsyning,veldig usikker på om dette er nok til dine Rf-7

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at upa-1 har 300 va strømforsyning,veldig usikker på om dette er nok til dine Rf-7

det stemmer at den har 300 va men man skal vel ikke stirre seg blind på bare det, upa 1 har en overlegent større lyttebank kontra xpa 5 igjen, men til syvende og sist må man vel tenke noe på lydkvalitet også ikke bare det tekniske har ikke hørt xpa 5 på rf 7 så det aner jeg ingen ting om, og heller ikke hvordan rf7 vil lyde med upa 1, det jeg vet er at på emo forumet har man en egen tråd om anbefalinger til rf7 og mange mener upa 5 vil holde i massevis

hvis man derimot tenker på lydkvalitet kontra mengde så er de aller fleste enige om at upa1 har ett fortrinn

jeg har sendt en mail til emo for å høre hva de mener om upa 1 til rf63 og jeg venter på svar, vet de pleier å være ganske så ærlige på det punktet med å anbefale forsterker til høytalere, så jeg er spent på svar

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

mange muligheter kekka, bare bruk litt tid til å finne det du føler blir riktig, det gjorde jeg blir en god synergi med like forsterkere foran og monoblokker har en egen sjarm med kanalseperasjon, og ikke minst at de er litt stillere slik at ting kommer godt frem med litt pondus

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ellers så er jo xpa 1 både sterk og god

Newcomer To.H sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    det stemmer at den har 300 va men man skal vel ikke stirre seg blind på bare det, upa 1 har en overlegent større lyttebank kontra xpa 5 igjen, men til syvende og sist må man vel tenke noe på lydkvalitet også ikke bare det tekniske har ikke hørt xpa 5 på rf 7 så det aner jeg ingen ting om, og heller ikke hvordan rf7 vil lyde med upa 1, det jeg vet er at på emo forumet har man en egen tråd om anbefalinger til rf7 og mange mener upa 5 vil holde i massevis

hvis man derimot tenker på lydkvalitet kontra mengde så er de aller fleste enige om at upa1 har ett fortrinn

jeg har sendt en mail til emo for å høre hva de mener om upa 1 til rf63 og jeg venter på svar, vet de pleier å være ganske så ærlige på det punktet med å anbefale forsterker til høytalere, så jeg er spent på svar

Joda,er enig i at mann ikke bare skal se på data Jokris.

Du får ha lykke til med valget Kekka,ikke lett dette her,men tror 1 Xpa-5 i bånn og 3 upa-1 i topp kan være et godt valg.

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hvorfor 2 stk xpa5 ??

Hvorfor ikke 2 stk Xpa-5
    hvorfor dette i steden for 2 stk xpa1 eller 2 stk xpa2 ?????? ser ingen fornuft i dette ellers ????? bortsett fra at du har 10 enkeltkanaler om du kjører separat senere en gang

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Valgets kvaler dette her ikke lett, som sagt så brukte jeg en del tid på forumer hvor jeg spurte og leste meg mett før jeg tok min avgjørelse, det viktigste her tror jeg blir at man tar ett eget valg som føles riktig for seg selv

anbefaler å kikke litt på amerikanske forumer, ikke bare emotiva forumet men ellers og, og ikke minst snakk litt med lonnie på emo, det kommer jo en integrert 200 watter fra de senere og med cinema inngang, det som generellt er gledelig med emotiva da er jo hva man får av valgmuligheter og ikke minst value for the money både upa og xpa gir masse, masse pr krone

Newcomer To.H sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kappel
    hvorfor dette i steden for 2 stk xpa1 eller 2 stk xpa2 ?????? ser ingen fornuft i dette ellers ????? bortsett fra at du har 10 enkeltkanaler om du kjører separat senere en gang

Er jo bare et forslag fra min side dette. Har 2x xpa-5 selv og meget fornøyd med dette. Er jo bra alternativer de du skriver opp her, men Kekka har vel et budsjett på ca 20 k og skal ha effekt til 5 kanaler, så da faller vel muligheten for xpa-1 ut.

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er jo bare et forslag fra min side dette. Har 2x xpa-5 selv og meget fornøyd med dette. Er jo bra alternativer de du skriver opp her, men Kekka har vel et budsjett på ca 20 k og skal ha effekt til 5 kanaler, så da faller vel muligheten for xpa-1 ut.

Vet ikke helt hva ting koster med moms osv. Men helt klart kunne 2stk XPA-1 vært en bra start. Så bygget på med 1stk XPA-1 til å så 2stk UPA-1 til bakhøytallerne.

Men hva ting koster osv er jeg ikke SÅ flink på. men 1stk UMC-1 og 2stk XPA-1 koster 2700 USD = 16500.- + MVA = 20600.- så blir det + frakt da.. hva vill frakt til Norge koste?

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke helt hva ting koster med moms osv. Men helt klart kunne 2stk XPA-1 vært en bra start. Så bygget på med 1stk XPA-1 til å så 2stk UPA-1 til bakhøytallerne.

Men hva ting koster osv er jeg ikke SÅ flink på. men 1stk UMC-1 og 2stk XPA-1 koster 2700 USD = 16500.- + MVA = 20600.- så blir det + frakt da.. hva vill frakt til Norge koste?

Frakten beregner Emotiva. Mener å huske at Fedex momsregning kom på ca 1570.- for 1 xpa-5.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jeg betalte 220 dollar i frakt på 3 stk upa1, jeg ville sjekket ut om upa 1 kan klare å dra rf7 først jeg da, eventuellt prøvd meg med upa1 først, hvis de ikke helt holder mål når du spiller over 110 db så kan du jo kjøpe xpa 1 og sette upa 1 bak, hvis de holder mål så har du spart masse pengerog at de klarer å dra rf7 ganske så høyt tviler jeg ikke på

men det er bare min tankegang

Side 9 av 91 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 29 39 49 59 69 79 89 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •