Emotivas venner - Side 87

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 87 av 91 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 83 84 85 86 87 88 89 90 91 SisteSiste
Viser resultater 1,721 til 1,740 av 1806
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    220V*20A = 4400W
    220V*16A = 3520W
    220V*10A= 2200W

Dette er kontinuerlige watt.

Med andre ord så holder selv en 10A kurs til det aller meste av hjemmekino/stereo her i Norge pga 220V nett. I mitt hus fra 2006 er det 20A kurser på det aller meste, inkludert hjemmekinoen

Emotiva sine anbefalinger dreier seg om det Amerikanske strømnettet som kun har 115V.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja nettop, og Emotiva følger sikkert føre var prinsippet med anbefalninger med tanke på hvor løslupne amerikanerne er med søksmål og diverse.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ivaols
    220V*20A = 4400W
    220V*16A = 3520W
    220V*10A= 2200W

Med andre ord så holder selv en 10A kurs til det aller meste av hjemmekino/stereo her i Norge pga 220V nett. I mitt hus fra 2006 er det 20A kurser på det aller meste, inkludert hjemmekinoen

Emotiva sine anbefalinger dreier seg om det Amerikanske strømnettet som kun har 115V.
    I realiteten har vi vel enda litt mer å gå på i Norge da det vel ikke er så mange som har 220VAC heller lenger? Spenningen ligger vel heller på 230-240VAC rundt om?

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question xpr-5

Sitat Opprinnelig postet av OleM
    I realiteten har vi vel enda litt mer å gå på i Norge da det vel ikke er så mange som har 220VAC heller lenger? Spenningen ligger vel heller på 230-240VAC rundt om?

"Da var det kanskje unødvendig for meg å bruke 6000,- til elektrikker for 16 amp ??"

Newcomer Masterfade sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pris på frakt og mva?

Sitat Opprinnelig postet av PowerHungry
    Da har endelig ene xpr-1 min kommet .. Fysj for ett beist .. Gleder meg til nr 2 kommer og xpr-5 dette blir saker

Hei!

Hva ble prisen på frakt og mva? Hvem ble det sendt med? På forhånd takk!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Det stemmer sikkert!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Greven
    "Da var det kanskje unødvendig for meg å bruke 6000,- til elektrikker for 16 amp ??"
    Nå vet du i hvert fall at du aldri trenger å bekymre deg for annet enn hørselen når alt står på full gnu

Newcomer Hansa1807 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    73
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ivaols
    220V*20A = 4400W
    220V*16A = 3520W
    220V*10A= 2200W

Har du sikker på at du har 20A på det aller meste i huset? 20A er ikke godkjent hvis det er tilkoblet "vanlige" stikkontakter. Disse er bare godkjent for 16A. En elektriker vil derfor ikke godkjent dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hansa1807
    Har du sikker på at du har 20A på det aller meste i huset? 20A er ikke godkjent hvis det er tilkoblet "vanlige" stikkontakter. Disse er bare godkjent for 16A. En elektriker vil derfor ikke godkjent dette.
    Du har rett! Måtte ned og dobbeltsjekke i sikringsskapet og jeg husker feil. Har kun en 10A sikring i huset som går på noen lys, ellers er det 16A og 20A til for eksempel komfyr med spesialkontakt.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var fedex på døra mi her med bestillinga, men jeg blir litt mindre entusiastisk når jeg ser hvordan de har håndtert saken for de må rett og slett ha klart og miste forsterkern i gulvet.

Har inspisert selve forsterkern, og den ser jo helt grei ut, ikke noe løse ledninger etc, men er det no galt med den skal nok fedex høre om det, selv om jeg kanskje bare rett og slett skulle nekta og ta imot når den ser så ille ut

Emotivas venner-20130624_133455-jpg

Ser jo at håndtaket på siden der har blitt revet opp, så mener jeg kan trygt gå utifra at det ikke har tålt vekta og vedkommende mista den i gulvet.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått den kobla opp provisorisk nå og spillt litt diverse musikk.

Og kryss i taket, bank i bordet etc så funker xpa'n.
    Den står nå på gulvet foran receivern (kort sagt kabel kaos uten side stykke her nå)
    Men skal si denne har god kontroll på daliene ved alle volum og jeg har til nå spillt div test spora mine 10-15 db høyere i volum enn jeg har klart før og god lydene stopper ikke enda hehe :-)

Litt små støy fra selve forsterkern (ikke i høytalerne som jeg har merka) men den er stillere enn subbene og ikke i nærhet av plasma støyen til tven.

Nei kryssa finga for at det holder seg og kjøpe kabler så jeg kan få plassert den bedre.

Intermediate ldynamic sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2012
    Poster
    533
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Da var fedex på døra mi her med bestillinga, men jeg blir litt mindre entusiastisk når jeg ser hvordan de har håndtert saken for de må rett og slett ha klart og miste forsterkern i gulvet.

Har inspisert selve forsterkern, og den ser jo helt grei ut, ikke noe løse ledninger etc, men er det no galt med den skal nok fedex høre om det, selv om jeg kanskje bare rett og slett skulle nekta og ta imot når den ser så ille ut

Ser jo at håndtaket på siden der har blitt revet opp, så mener jeg kan trygt gå utifra at det ikke har tålt vekta og vedkommende mista den i gulvet.
    Den embalasjen så jo direkte stygg ut, Fint å høre at lyden var inntakt.

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja nå hadde du flaks, den der hadde ikke jeg tatt sjansen på å motta.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Ja nå hadde du flaks, den der hadde ikke jeg tatt sjansen på å motta.
    Ja han var og litt sneaky han som kom med den, fikk ikke helt sett den før den signert og inne hos meg.

Skal sende klage til de (fedex) uansett så kan de ha det på bok om det så skjer noe.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I løpet av noen uker kommer XPA-serien med nytt design og innmat

Leste akkurat på Emotiva-forumet at den nåværende XPA-serien er blitt oppgradert både utenpå og inni, og at de vil være tilgjengelige i løpet av noen uker:
    New XPA generation 2 | The Emotiva Lounge

Her er et bilde av XPA-2:

Akkurat hva som er oppgradert inni er foreløpig ikke helt klart, siden det kun er opplyst muntlig på hifimessa i Newport Beach fort kort tid siden..

Prisene antas dog å gå opp med ca 100$

Flere bilder, inkl av ProDac'en Stealth DC-1 kan ses her:
    https://www.facebook.com/media/set/?...1&l=70e08879f4

Enjoy! 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Perfekt! Jeg har lenge villet ha XPA-5, men synes ikke den er like fin som XPR-serien, samt at jeg gjerne vil ha mulighet til å dimme lyset. XPR blir litt for heftig å bestille på dette tidspunkt, selv om den ser unektelig bra ut!

Det blir spennende å se hva disse koster ift. nye spesifikasjoner :-D

Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    I løpet av noen uker kommer XPA-serien med nytt design og innmat

Leste akkurat på Emotiva-forumet at den nåværende XPA-serien er blitt oppgradert både utenpå og inni, og at de vil være tilgjengelige i løpet av noen uker:
    New XPA generation 2 | The Emotiva Lounge

Akkurat hva som er oppgradert inni er foreløpig ikke helt klart, siden det kun er opplyst muntlig på hifimessa i Newport Beach fort kort tid siden..

Prisene antas dog å gå opp med ca 100$

Flere bilder, inkl av ProDac'en Stealth DC-1 kan ses her:
    https://www.facebook.com/media/set/?...1&l=70e08879f4

Enjoy! 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er i gang med å bygge meg en hjemmekino. har kjøpt inn ett 7.2 oppsett. alt i fra klipsch. rf82,rc64,2xrs52 og 2x rsw311. hadde tenkt meg og kjøpe en yamaha forsterker og ett eller annet fra emotive. er det noen som kan anbefale et "mest for penga" oppsett. burde jeg droppe yamahaen til fordel for en Emotiva forforsterker eller noe annet? takker for alle tips.

http://avforum.no/forum/av-rom-konst...ellerkino.html

Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forslag til amp`s!

Sitat Opprinnelig postet av tthygesen
    er i gang med å bygge meg en hjemmekino. har kjøpt inn ett 7.2 oppsett. alt i fra klipsch. rf82,rc64,2xrs52 og 2x rsw311. hadde tenkt meg og kjøpe en yamaha forsterker og ett eller annet fra emotive. er det noen som kan anbefale et "mest for penga" oppsett. burde jeg droppe yamahaen til fordel for en Emotiva forforsterker eller noe annet? takker for alle tips.

http://avforum.no/forum/av-rom-konst...ellerkino.html
    Jeg hadde gått for Yamaha eller Onkyo reciver til Klipschene. Så kommer det ann på hva ellers du ønsker/liker å spille av musikk/film. Jeg hadde sett litt nærmere på 2 X XPA-1L til frontene, dette er en klasse A forsterker fram til 35Watt som er litt over 113db. Etter det går den over automatisk til klasse A/B og 250Watt. Disser er nå på tilbud hos Emotiva. www.shop.emotiva.com/collections/amplifiers XPA-3 center/bak. Eller så kan du se nærmere på XPR-5 serien. Ingen tvil att du får mye igjen for pengene fra Emotiva!

Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

-Slettet-

-Slettet-

Newcomer Kitsune sin avatar
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får vel melde meg på her da.

Har en XSP-1 og XDA-2 på vei i posten, med XPA-5 til og dra igang resten. Blir vel muligens og gå over til XPA-2/1 med tiden.

Skal brukes på mine XTZ 99.36, og straks to XTZ 10.16W på ett nusselig lite rom på 13kvm som brukes som lytterom // kontor. 8)

Side 87 av 91 FørsteFørste ... 7 17 27 37 47 57 67 77 83 84 85 86 87 88 89 90 91 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •