Emotivas venner - Side 86

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 86 av 91 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 82 83 84 85 86 87 88 89 90 ... SisteSiste
Viser resultater 1,701 til 1,720 av 1806
    Intermediate Magnalf sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    789
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    XPR bruker en litt annen apparat kontakt enn XPA på inngangen siden den skal takle opptil 20 A. XPA bruker vanlig "PC" kabel, XPR en litt annen type.
    Er den værre å få tak i i "norsk" versjon tro? :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da må jeg vel melde meg på her jeg også. Endelig Xpa levert! Veldig godt trøkk med mentor 8. Nå venter jeg bare på å få skiftet ut denon 4311 for en umc-200

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnalf
    De kablene er en del dyrere enn disse vanlige "PC kablene" og du får de heller ikke på nærmeste elektronikkbutikk akkuratt... Men jeg har en liggende om noen skulle trenge.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Magnalf
    Komplett har: Komplett.no - APC Pwr Cord, 16A, C19 to Schuko
    Dustinhome har: c19 - Søk | Dustinhome.no asc

Men som DynamicPower sier så er de en del dyrere enn standard apparat kabler.

En butikk jeg bruker mye i jobben, som kun selger til bedrifter tar kun 40,- for kabelen, og har løse plugger til 71,- (+moms på begge prisene).
    Jeg kan anbefale alle som har en arbeidsplass som tidvis trenger diverse kabler og annet utstyr om å bruke leteng.no, og handle via jobben. Det er standard utstyr, ingen fancy HIFI klasse, men både data patchkabler (8 til 20,-), og skjermkabler i hauger av typer bland annet. Så kan man spare ekstremt mye via dem.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja, da har jeg nettop tatt spranget og sendt inn bestilling på en xpa 5 og medfølgende kabler.

Vurderte tungt og bruke jetcarrier sjøfrakt, men siden dette blei godt over 35kg's grensa til posten for det bli med fedex denne gang, så kan jeg heller teste ut jetcarrier med noe i litt mindre volum. (bor 30mil unna jetcarrier pickup point, så leie bil for og hente der kontra fedex.. Bruke 3 lapper på og spare en ?)

Har og mysa litt på UMC-200 og den virker jo meget fristene, selv om receivern kun er et år gammal, men den skulle jo egentlig kunne selges videre til hvertfall samme hva en umc-200 koster...

Men, først må jeg finne på et sted og sette denne kollossen, for jeg mangler minst 10cm på høyden i frontrekka mi...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

...

Da har endelig ene xpr-1 min kommet .. Fysj for ett beist .. Gleder meg til nr 2 kommer og xpr-5 dette blir saker

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PowerHungry
    Da har endelig ene xpr-1 min kommet .. Fysj for ett beist .. Gleder meg til nr 2 kommer og xpr-5 dette blir saker
    Begynner jo nesten lure, hvor mange 16amp sikringer har du dedikert til annlegget ?

Om man skulle følgt anbefalingene til Emotiva så skulle du vel hatt en til hver

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja .. Det var det da .. Jeg ble fortalt at 10a holder i Norge .. Men jeg bygger nytt rom og skal i den sammenheng bytte sikringsskap så der er jeg litt fri ) satser da muligens på 3-4 16a jeg får se .. Blir uansett overkill dissa forsterkera

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm først ankom den Skedsmokorset for så å dra opp til Trondheim, og så skal den ned igjen til Sandnes. Virker noe tungvint, men xpa-5en min får jo sett litt av landet da....:roll:

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er sikkert bare jeg som er en av nervøs Nelly, men hvor lang tid tar det fra man sender penger via PayPal før man får en bekreftelse på ordre?

Sendte bestilling i går men har ikke fått noe epost fra Emotiva enda.
    Eneste kvittering jeg har fått er det automatiske fra PayPal.

De har det sikkert travelt med tilbudet etc, så jeg skal prøve og holde meg i skinnet litt til :-*

Intermediate Mr. Gadget Man sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det "beste kjøpet" om dagen hvis det går ann å spørre på den måten? Sitter her og skal ha opp 7.2, men vurderer litt mer pulver til front + center, men usikker på om det er fornuftig med XPA-3 eller 5 :-S
    Har Yamaha 3010 til å drive tingene nå + Rotel RB1080 som jeg er litt usikker på om trenger en tur på service etter lang tid ute av arbeid.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Er sikkert bare jeg som er en av nervøs Nelly, men hvor lang tid tar det fra man sender penger via PayPal før man får en bekreftelse på ordre?

Sendte bestilling i går men har ikke fått noe epost fra Emotiva enda.
    Eneste kvittering jeg har fått er det automatiske fra PayPal.

De har det sikkert travelt med tilbudet etc, så jeg skal prøve og holde meg i skinnet litt til :-*
    Jeg fikk bekreftelse fra Fedex kvelden etterpå.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har visst verdt noe epost glitcher, så fedex eposten har blitt borte i ethern.
    Sendte Emotiva en epost nå ikveld som jeg fikk et ganske kjapt svar på med beskjed om at ordern var sendt den 13 og følgende sporings nummere det var på pakkene

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått xpa-5en min. Fikk terlefon i fra Posten ved lunchtider og da var det bare å kaste seg i bilen og kjøre hjem å motta den. Bra service fra Posten og. De ventet på meg i ca 20 minutter så kunne komme meg hjem fra jobb og motta den. Ser fram til å få koblet den opp...:-D

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,225
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere som har kjøpt XPR 1 og 2. Holder det med en dedikert 16A sikring på desse?
    På samme kursen vil det vere en tv, forforsterker to aktive subber (svs sb12nsd) og en bluray spiller 16A tåler vel ca 3600w.

Emotiva anbefaler også 20A sikring på hver enkelt XPR-1 dvs inntil 4600w pr blokk.

Eller....?
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Active
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Retep
    Emotiva anbefaler også 20A sikring på hver enkelt XPR-1 dvs inntil 4600w pr blokk.

Eller....?
    USA har 115V strømnett mens vi har 230V så hvis Emotiva anbefaler 20A i USA holder det med 10A her til lands. Så med en std 16A-kurs er du trygg

Edit pga trykkleif

Intermediate Retep sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,225
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Halair
    USA har 115V strømnett mens vi har 230V så hvis Emotiva anbefaler 10A i USA holder det med 10A her til lands. Så med en std 16A-kurs er du trygg
    Emotiva anbefaler en 20A kurs pr XPR-1... dvs 2 16A kurser for å få stereo.
    Høyttalere: Triangle Genese Quartet LE. Triangle Genese Voce, Triangle Celius ESW, Triangle Antal ESW, Triangle Khos x 4. Svs 2531 pci, svs 2039 plus, svs Pb12 plus og svs pc13 ultra
    Forsterkere: Marantz SR7010. Sherwood A965 effekttrinn.
    Kilder, pc, marantz UD7007, himedia Q10pro
    Bilde: JVC 350 Dila Dreamscreen 106'

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men, som Halair nevner, gjelder den anbefalingen for 115VAC. Ved dobling av spenningen til 230VAC so vi har, halveres strømmen for den samme effekten. Så da klarer du deg med "bare" 10A pr kanal...

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I praksis så bør det vel holde med en, kommer jo selvsagt ann på hva (høytalere) og hvor villt du spiller.

Dette er jo ikke unormalt for forsterkere i denne kraft klassen, det som er nytt med emotiva er jo at de så billigere enn liknende produkter.

Etter hva jeg ser så må man vel nesten snakke om McIntosh effekt trinn for og se tilsvarende krefter, og de koster jo mange ganger mer.

Men om man har et dedikert lytte rom så er det sikkert best og følge anbefalningene, både kan man guffe på uten og bekymre seg om du overskrider sikringene (skal vel spille bra hardt for at dette skal bli en bekymring) og du vet du har allt 'på stell' som bare i seg selv kan være en meget god følelse.

Intermediate Johnnygrandis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    651
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3000W trekker vel 12,5A såvidt jeg husker...

Side 86 av 91 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 56 66 76 82 83 84 85 86 87 88 89 90 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •