Emotivas venner - Side 85

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 85 av 91 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 81 82 83 84 85 86 87 88 89 ... SisteSiste
Viser resultater 1,681 til 1,700 av 1806
    Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Da har klipschene fått besøk av XPA-2

Visste den var stor og tung. MEN ikke Så stor og tung.
    Stereo: Yamaha RX-v773, Emotiva XPA-2, JBL Studio L890, LC2, LG 65", Xbox One S, Chromecast, Sonos
    Kino: Yamaha RX-V 781, JBL Studio L880, L820, LC2, XTZ 12.17, Velodyne CHT-12Q, Xbox One X, LG 65", Sonos, MediaPc, Chromecast

Newcomer pøbb sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    253
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    xpa 2 ønskes asp!!!!! takk........
    Dali ikon 7 mk2- ikon vokal mk2- ikon on wall mk2- 2 stk Sony subb- Onkyo txnr 3009- panasonic dmp 500- Apple tv- get hd pvr- panasonic plasma50.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen av dere som har erfaring med både XPA og XPR? Er det noen klare forskjeller i lydsignaturen/kvaliteten mellom de to seriene?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

Ny pocast: http://emotiva.com/podcasts/04-04-13/podcast.mp3

Største nyhet er at Emotiva kjøper opp rørforsterker-produsenten Bob Carver som da blir med i Emotiva-teamet for å utvikle rørprodukter - spennende!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2012
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her som har Emotiva XPA-200 ??

Er emotiva er bra kombo med Harman/Kardon HK 980 som forforsterker og concept 6 høytallere??

Newcomer Darthmaniac sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fått med dere Nyheten fra High End 2013 messen, Emotiva

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slo til på sommersalget til Emotiva. Så nå er det en XPA-5 på vei. Estimert levering 17. juni. :-D

Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stoneman
    Slo til på sommersalget til Emotiva. Så nå er det en XPA-5 på vei. Estimert levering 17. juni. :-D
    Grattis med en handel av en meget potent kraftplugg :-)

Har selv hatt XPA 2.
    Stue: Primare I32 - Primare DAC30 - Sonus Faber Venere 2.5 - Viablue SC-2 - HTPC - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Reserveutstyr/ til salgs: Nakamichi Amplifier 2
    - Arendal Sound 1723 Tower -System Audio Saxo 30 - Onkyo A-9010 - Sennheiser Momentum

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva kostet den totalt?

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ( ( Pris på amp i dollar + 200 ) * dollarkurs ) * 1,25 + 150 = Pris ferdig på postkontoret.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TigerWho
    Hva kostet den totalt?
    For XPA-5 + 5 RCA kabler og black trim betalte jeg 6 800,- med frakt. Med mva blir det ca 8 500,-.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Akkurat samme jeg vurderer å bestille.

Active
    Medlem siden
    Nov 2012
    Poster
    350
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    ( ( Pris på amp i dollar + 200 ) * dollarkurs ) * 1,25 + 150 = Pris ferdig på postkontoret.
    Litt forenklet, multiplisèr prisen til forsterkeren (USD) med 10 så er man rimelig nære NOK

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm valgets kvaler.
    Har vel egentlig bestemt meg for og bestille en emotiva xpa.
    Men hvilken ?

Er jo mest frista av en xpa 3, det er jo den billigste og jeg kunne likt og hatt kraft på hele front rekka.

Men egentlig "down the line" sett for meg en 7 kanals amp\pre løsning men det kan fort være noen år unna, altså en f.eks en to kanals og en 5 kanals hadde passa fint, så hvorfor ikke heller gå for xpa 2 nå og en xpa 5 senere, eller helt motsatt :P

Litt teit og kjøpe en xpa 3 nå, for så og bytte ut med en xpa 2 om 18 måneder eller sitte med en kanal ubrukt :\

Jeg har jo forsåvidt råd til en xpa 5 nå med engang, da kan vel egentlig den helt erstatte effekten i receivern (har kun 5.1 enn så lenge) eller bi-ampe frontene, til det kan komme en 2 kanals effekt på de..

Hmm, høres vel mest logiskt og gå for xpa5..

Newcomer
    Medlem siden
    May 2013
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Hmm valgets kvaler.
    Har vel egentlig bestemt meg for og bestille en emotiva xpa.
    Men hvilken ?

Er jo mest frista av en xpa 3, det er jo den billigste og jeg kunne likt og hatt kraft på hele front rekka.

Men egentlig "down the line" sett for meg en 7 kanals amp\pre løsning men det kan fort være noen år unna, altså en f.eks en to kanals og en 5 kanals hadde passa fint, så hvorfor ikke heller gå for xpa 2 nå og en xpa 5 senere, eller helt motsatt :P

Litt teit og kjøpe en xpa 3 nå, for så og bytte ut med en xpa 2 om 18 måneder eller sitte med en kanal ubrukt :\

Jeg har jo forsåvidt råd til en xpa 5 nå med engang, da kan vel egentlig den helt erstatte effekten i receivern (har kun 5.1 enn så lenge) eller bi-ampe frontene, til det kan komme en 2 kanals effekt på de..

Hmm, høres vel mest logiskt og gå for xpa5..
    Knall resonering

Har store planer om å handle emotiva en gang jeg også, men får ikke kjangsen før man har skaffa seg et hus med dedikert kinorom. :roll:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    159
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå for XPA-5 du..
    Sitter her med en XPA-2 på frontene og ønsker meg en prosessor. Resultatet er at jeg blir nødt til å kjøpe en effekt i tillegg. Hadde jeg gått for XPA-5 i første omgang hadde jeg sluppet den problemstillingen og sluppet unna med bare en prosessor nå.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kickerzx
    Gå for XPA-5 du..
    Sitter her med en XPA-2 på frontene og ønsker meg en prosessor. Resultatet er at jeg blir nødt til å kjøpe en effekt i tillegg. Hadde jeg gått for XPA-5 i første omgang hadde jeg sluppet den problemstillingen og sluppet unna med bare en prosessor nå.
    Ja jeg tenker så at det blir en xpa-5 bestilt i løpet av dagen\uka, så kan jeg vurdere annen effekt til frontene etter verdt (har kun pioneer lx85, så ingen dedikerte effekt trinn i det hele tatt nå).

Eller droppe 7.1 planene og kjøre 5.1 (har såvidt testa med 7 kanaler og det var ikke veldig magiskt, bedre med korrekt plassert 5.1 enn halveis bra 7.1 i min mening) og da bare bytte ut pioneern, med feks noe alá Umc-200 eller XMC-1 om den kommer hehe.

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette kommer jo litt an på hvilke bakhøyttalere du har og om reciever har effekt nok, men er sjeldent man trenger effekt bak. LX85 drar det meste som er bak vil jeg tro. Jeg har Ikon onwall bak, og de drives fint av reciever når resten har effektforsterker. Og har du rom til å få til 7.1 eller 7.2 bra så kan du jo gå for det. Hvis ikke så dropp det, er som du sier ikke no magisk med det. XPA 3 først, så Mentor Vokal
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roddis
    Dette kommer jo litt an på hvilke bakhøyttalere du har og om reciever har effekt nok, men er sjeldent man trenger effekt bak. LX85 drar det meste som er bak vil jeg tro. Jeg har Ikon onwall bak, og de drives fint av reciever når resten har effektforsterker. Og har du rom til å få til 7.1 eller 7.2 bra så kan du jo gå for det. Hvis ikke så dropp det, er som du sier ikke no magisk med det. XPA 3 først, så Mentor Vokal
    Får man høytalerne inn døra så er det da plass
    Vet forsåvidt ikke om du fikke det med meg, men kom fram til at det ville blitt ganske poengløst med xpa-3 når jeg da stort sett bare ville måtte selge den og få inn en 5 kanals når jeg bytter receiver om et år eller to, gjerne med processor løsning.
    Tar heller legger litt mer i det nå og har en par kanaler ekstra, kan vel alltids finne på noe med de.

Det som gjør det litt kronglete er at bakveggen min eksisterer ikke, og ene side veggen er praktiskt talt tatt opp av et vindu akkurat der venstre surround skulle ha stått (dali concept 1)

Nå har jeg prøvd en stund og sette ene høytalern i vindus karmen, men det blir fort kronglete og er jo ikke ideelt for en høytaler og stå et sted som varierer såpss i tempratur og fukt samtidig som katta hopper rundt i karmen og (mirakel den ikke gikk i gulvet den uka jeg prøvde det ut.)

Så istedet havner da 'sidehøytalerne' mine omtrent 130 graders vinkel fra sweetspot, det er jo nærmere der bak høytalere skulle stått i et 7.1 oppsett, men det er beste kompromiss jeg kom fram til uten og kjøpe høytalere som kan monteres opp under taket og over vinduet, som jo er fulgt mulig, da kan f.eks conceptene enten forbli bakhøytalere eller pc monitorer i sone 2...

Lx85 er jo heller ikke noen taffat receiver, så sånn sett alle jeg kjenner (utenom folk som også er på avforum tipper jeg hehe) syntes jo den var totalt overkill, en 4000 kroners yamaha burde jo verdt nok :P

Så her må det handles før jeg kommer til sans og samling hehe.

Side 85 av 91 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 75 81 82 83 84 85 86 87 88 89 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •