Emotivas venner - Side 81

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 81 av 91 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 77 78 79 80 81 82 83 84 85 ... SisteSiste
Viser resultater 1,601 til 1,620 av 1806
    Newcomer Hades sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dersom du ganger dollarprisen med 10 så har du som regel prisen det kommer på inkludert frakt og moms. Dvs koster produktet $300 så bør det komme på ca 3000 ferdig levert. Tror det som regel blir noe lavere, men ganger du med 10 så er du nærme.

Hades

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaring med kablene deres? Trenger et par XLR på 2m, men Emo sine er jo så billige at jeg begynner å lure :P

Newcomer Richardinho sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gosh.. Det var tråden pløyd gjennom! Målet var å bli klokere på hvilket valg, men har endt opp med å bli mer i tvil..

Kjører i dag et 4.1 system, senter er aktuelt i fremtiden.
    Fronter:XTZ 99.26mkII (snart)
    Receiver: Pioneer LX51

Alt.1) Kjøpe XPA-2 som effekt til frontene, evt supplere med XPA-100 til senter senere. Grei kombo? Regner med receiver fint klarer bak kanalene. Hvis ikke:
    Alt.2) XPA-5 til å drive hele gjengen.
    Alt.3) XPA-3 til fronter, og koble på senter når/hvis den kommer.

Kanskje en ørliten knapp på alt.1) nå, i og med at jeg ikke er 100% sikker på om jeg skal ha senter med det første.. Tanker?

En annen ting jeg har bitt meg litt merke i er at det virker som en del opplever litt støy fra høyttalerne sine ved oppkobling mot XPA-5. Er det tilfelle, eller er det like aktuell problemstilling ved oppkobling mot de to andre?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alt 4: XPA-5, for biamping av fronter og enkel kanal til senter.

Mere kraft er som regel ett bedre alternativ, spesielt på musikk. Da får man bedre kontroll over høytallerene. Spesielt hvis man oppgraderer til større fronter en gang.

Men det lureste er nok XPA-3. Senter gir utrolig mye moro, og den bør ha like leve vilkår som frontene.

Surround høytallerene krever ikke så mye som front rekken gjør.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Alt 4: XPA-5, for biamping av fronter og enkel kanal til senter.

Mere kraft er som regel ett bedre alternativ, spesielt på musikk. Da får man bedre kontroll over høytallerene. Spesielt hvis man oppgraderer til større fronter en gang.

Men det lureste er nok XPA-3. Senter gir utrolig mye moro, og den bør ha like leve vilkår som frontene.

Surround høytallerene krever ikke så mye som front rekken gjør.
    Takker for innspill.

Tja, det kunne kanskje vært en mulighet med XPA-5 og biamping av frontene. Usikker, virker kanskje litt voldsomt. Hvis det er noe som kan kalles for voldsomt i denne verden Ellers er jo XPA-3 aktuelt ja. Alt.1) blir kanskje litt spesielt som du sier med ulike vilkår, mer effekt til sentern..

Merket meg et innlegg i tråden her hvor en mente at XPA-2 var MYE bedre enn XPA-3.. Er dette den generelle oppfatningen?
    Og hvordan er det med støyproblemer, eller susing fra ht. Er det et vanlig problem for Emo eierne her inne?

Newcomer oledole79 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har XPA-2 og XPA-3 og opplever ingen susing på noen høyttalere

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oledole79
    Jeg har XPA-2 og XPA-3 og opplever ingen susing på noen høyttalere
    Good Har lest hvertfall om et par med xpa-5 som har opplevd dette..
    Kjører du xpa-2 på fronter og 3`ern til senter og bak ht da?
    Har du sammenlignet de to du har på frontene dine? Hvordan opplever du evt forskjellen??

Newcomer oledole79 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer! Xpa-2 på front og xpa-3 på senter og surround på JBL høyttalerene.
    Har ikke testet xpa-3 på frontene

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

overkill

Hei lurer på å kjøpe xpr-5 men lurer på om det blir overkill til mine swans diva 6.2? har også tenk å kjøpe inn center f1.1c, men tenkte på effektforsterker da de er på tilbud.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zxcv
    Hei lurer på å kjøpe xpr-5 men lurer på om det blir overkill til mine swans diva 6.2? har også tenk å kjøpe inn center f1.1c, men tenkte på effektforsterker da de er på tilbud.
    Ikke overkill :-D

6.2f nyter godt av all den strømmen de kan få når de begynner og strekke på basselementene :-D
    Og Emotiva holder god kontroll på de

Den er også en helt kurrant forsterker for 1.1c :-D

Har hatt xpa-3 på nevnte høytalere i mitt oppsett

Active Pip sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Sted
    Bergen
    Poster
    457
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Richardinho
    Takker for innspill.

Tja, det kunne kanskje vært en mulighet med XPA-5 og biamping av frontene. Usikker, virker kanskje litt voldsomt. Hvis det er noe som kan kalles for voldsomt i denne verden Ellers er jo XPA-3 aktuelt ja. Alt.1) blir kanskje litt spesielt som du sier med ulike vilkår, mer effekt til sentern..

Merket meg et innlegg i tråden her hvor en mente at XPA-2 var MYE bedre enn XPA-3.. Er dette den generelle oppfatningen?
    Og hvordan er det med støyproblemer, eller susing fra ht. Er det et vanlig problem for Emo eierne her inne?
    Har XPA-2 på Dali Ikon 8 og det låter meget bra, ikke lagt merke til noe sus.
    Har ikke prøvd XPA-3 så vet ikke om det er stooor forskjell der...

Active jokke2k3 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    486
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shercko
    Noen som har erfaring med kablene deres? Trenger et par XLR på 2m, men Emo sine er jo så billige at jeg begynner å lure :P
    Ja, han som kjøpte slike i denne tråden virker veldig fornøyd: http://avforum.no/forum/kabler/12654...lr-kabler.html

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir det å bestille en xpr-5 i kveld da . men er litt usikker på betalings måten som de har.

Fikk en mail med pris + pdf med konto nr å et par andre nr, er det bare til å sette inn penger så sender de det?

Newcomer Thoros sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zxcv
    Da blir det å bestille en xpr-5 i kveld da . men er litt usikker på betalings måten som de har.

Fikk en mail med pris + pdf med konto nr å et par andre nr, er det bare til å sette inn penger så sender de det?
    De har også betalingsordning gjennom paypal, absolutt enklest

Newcomer geogamst sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har xpa-5 og xpa-1 (2stk) og kjører 5.1

Kjører Monoblokkene på front, senter og bak med Xpa-5.

Høytalere: Komplett Patos Lyric (Front 501, bak 301, senter 101c)

Et helt "sykt" bra oppsett! (pris vs kvalitet) og jeg må si at jeg ikke er blitt noe mindre emo fan etter å ha vært eier av dette oppsett i 2 år!

Så til deg som ikke har senter og lurer på hvilket alt. du skal velge, velg XPA-5! Det er nå min mening! Så får du heller putte på litt mere "krutt" den dagen du har råd til å kjøpe deg to monoblokker! (og en senter!!) Da har du et hjemmekinosystem som takler 7.1!

Når det kommer til XPA-5 og støy, så har dette vært et intet tema med min! Hører noe langt i det fjerne, når vol stå på MAX men aldri under lytting eller film. Tror støy som oppstår i mange system har en kombinert "feil"

1. Kabelkaos i rekka. (strøm og signal går ikke alltid så bra ilag)
    2. Dårlig/gammelt strømnett i huset evt en trafo som ikke leverer "ren" strøm. (Dette kan løses med et filter på strømuttak)
    3. Har en oppfatning på at høytalere som er "lettdrevne" vil generere noe mere støy i sitt delefilter. (dette er min mening)

Håper innlegget var noe til hjelp for dere begge!

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geogamst
    Har xpa-5 og xpa-1 (2stk) og kjører 5.1

Kjører Monoblokkene på front, senter og bak med Xpa-5.

Høytalere: Komplett Patos Lyric (Front 501, bak 301, senter 101c)

Et helt "sykt" bra oppsett! (pris vs kvalitet) og jeg må si at jeg ikke er blitt noe mindre emo fan etter å ha vært eier av dette oppsett i 2 år!

Så til deg som ikke har senter og lurer på hvilket alt. du skal velge, velg XPA-5! Det er nå min mening! Så får du heller putte på litt mere "krutt" den dagen du har råd til å kjøpe deg to monoblokker! (og en senter!!) Da har du et hjemmekinosystem som takler 7.1!

Når det kommer til XPA-5 og støy, så har dette vært et intet tema med min! Hører noe langt i det fjerne, når vol stå på MAX men aldri under lytting eller film. Tror støy som oppstår i mange system har en kombinert "feil"

1. Kabelkaos i rekka. (strøm og signal går ikke alltid så bra ilag)
    2. Dårlig/gammelt strømnett i huset evt en trafo som ikke leverer "ren" strøm. (Dette kan løses med et filter på strømuttak)
    3. Har en oppfatning på at høytalere som er "lettdrevne" vil generere noe mere støy i sitt delefilter. (dette er min mening)

Håper innlegget var noe til hjelp for dere begge!
    Takker for gode svar! Er mange muligheter ser jeg

Det jeg heller mest mot nå er å enten:

-> starte med xpa-2 til fronter, og supplere med f.eks xpa-3 når/hvis senter kommer i hus og bruke denne til bak pluss senter. Eller:
    -> starte med xpa-3 til fronter, og evt. supplere med xpa-2 senere hvis oppgraderingsspøkelset kommer.. og da bytte om.

Hm... valgets kvaler dette her.

Active dottidott sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan også anbefale XPA5. Har ikke til dags dato klart å kjøre den så hardt at den engang blir god og varm. Har enormt med strømreserver og tåler lang tid med hardkjør. Var nesten så jeg bestilte XPR5 i dag, men ser ikke poenget når jeg ikke får presset XPA5 mer enn hva jeg gjør.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2011
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yeah, da var en stk xpr-5 bestilt :-D

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Richardinho
    Takker for gode svar! Er mange muligheter ser jeg

Det jeg heller mest mot nå er å enten:

-> starte med xpa-2 til fronter, og supplere med f.eks xpa-3 når/hvis senter kommer i hus og bruke denne til bak pluss senter. Eller:
    -> starte med xpa-3 til fronter, og evt. supplere med xpa-2 senere hvis oppgraderingsspøkelset kommer.. og da bytte om.

Hm... valgets kvaler dette her.
    Skal gi deg enda litt valgmuligheter ;D

Personlig ville jeg nok valgt en XPA-3 nå, og kjørt en UPA-2 eller 5 (5.1 eller 7.1) senere for surround. Surround høytallerene krever ikke så mye kraft, og det er selv med XPA forsterkerene meget sjeldent du bruker nok krefter til å utnytte alt de har å gi. Da helst med krevende høytallere og spilling meget høyt. Dine XTZ spiller med 1 watt inn 88 dB 1 meter fra høytalleren. Normalt snakke nivå er rundt 60 dB. Så blir det nok brått opp mot 100w når du nærmer det 95 dB tipper jeg (3 dB opp er dobbling av volum). Referansenivå på film ligger rundt 85 dB. Det får du nok i en sitte posisjon 3 meter unna med ca 50-70w vil jeg tro. Skal du opp på gale nivå, rundt 120 dB så må du nok ha XPR forsterkeren, mulig mer. Men da brenner spolene i XTZene opp vil jeg tro

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Side 81 av 91 FørsteFørste ... 11 21 31 41 51 61 71 77 78 79 80 81 82 83 84 85 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •