Emotivas venner - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 8 av 91 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 48 58 68 78 88 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 1806
    Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av To.H
    Ingen tvil om at Emotiva og Klipsch er god match.Meget godt fornøyd med mine 2 xpa-5 på rf 83.
    Benytter du en pr høyttaler eller bi-amper du? Lurer på samme løsningen hjemme. Har en XPA-5 pr dags dato.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen tvil om at Emotiva og Klipsch er god match.Meget godt fornøyd med mine 2 xpa-5 på rf 83.
    Det høres bra ut. Kanskje jeg blir tvunget til å oppgradere med litt Emotiva effekt til høsten igjen :roll:

Newcomer To.H sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Benytter du en pr høyttaler eller bi-amper du? Lurer på samme løsningen hjemme. Har en XPA-5 pr dags dato.

1 pr høyttaler ja

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Det høres bra ut. Kanskje jeg blir tvunget til å oppgradere med litt Emotiva effekt til høsten igjen :roll:
    tror upa serien holder i massevis på rf62, det er upa serien de fleste anbefaler til klipsch på forumet til emo, jeg leker allerede med tanken om utviding til 5 monoblokker

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av togr
    Melder meg inn med en emotiva xpa-3.
    planer om å handle inn 2 stk upa-1 også.

tror jeg du vil bli fornøyd med hvis du ikke har ekstremt tungdrevne høytalere:-D :-D

Intermediate Megawatt sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er Yamaha RX-V765 og Emotiva XPA-5 koblet opp.

Frakten har gått greit, ingen skade skjedd, ingen skjede skadd.

Hørte umiddelbart trafo-støy ved oppstart. Spesiellt fra en av bakkanalene, ikke like mye fra resten.Jeg legger skylden på noen RCA-kabler av dårlig kvalitet. Høres ved "ørepålegging" ved de andre høyttalerne, imens det høres fra 1m hold fra den ene bakkanalen. Må prøve å rydde bedre i kabelrotet bak når sjansen byr seg, pluss skifte kabler.

Ikke fått noe skikkelig lytteinntrykk enda. Har heller ikke rukket å kjøre romkalibrering. Er hjemme i pappaperm med datteren, så å vrenge opp lar seg ikke gjøre akkurat nå. Men, av det jeg fikk lyttet så var det helt greit i stereo med cd. Film har jeg ikke prøvd enda. Skal teste med en av transformersfilmene og The Dark Knight som jeg kjenner godt for et bedre inntrykk senere.

Tenkte ikke jeg skylle syte noe over hvor tungt det var å bære den inn, men jeg kjente det i korsryggen.

Kommer tilbake med lyttintrykk og bilder i tråden min ikveld. Hittil lover det bra.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Megawatt
    Da er Yamaha RX-V765 og Emotiva XPA-5 koblet opp.

Frakten har gått greit, ingen skade skjedd, ingen skjede skadd.

Hørte umiddelbart trafo-støy ved oppstart. Spesiellt fra en av bakkanalene, ikke like mye fra resten.Jeg legger skylden på noen RCA-kabler av dårlig kvalitet. Høres ved "ørepålegging" ved de andre høyttalerne, imens det høres fra 1m hold fra den ene bakkanalen. Må prøve å rydde bedre i kabelrotet bak når sjansen byr seg, pluss skifte kabler.

Ikke fått noe skikkelig lytteinntrykk enda. Har heller ikke rukket å kjøre romkalibrering. Er hjemme i pappaperm med datteren, så å vrenge opp lar seg ikke gjøre akkurat nå. Men, av det jeg fikk lyttet så var det helt greit i stereo med cd. Film har jeg ikke prøvd enda. Skal teste med en av transformersfilmene og The Dark Knight som jeg kjenner godt for et bedre inntrykk senere.

Tenkte ikke jeg skylle syte noe over hvor tungt det var å bære den inn, men jeg kjente det i korsryggen.

Kommer tilbake med lyttintrykk og bilder i tråden min ikveld. Hittil lover det bra.

Grattis, veldig bra blir spennende å høre mer

Newcomer To.H sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ingenting å lure på Msport. Er vel glad i mye strøm høyttalerne dine også, hvis jeg ikke tar helt feil.
    Hadde en xpa-5 på lån ca 2 mnd før jeg fikk mine 2. Opplevde dette som en stor oppgradering i form av mye mer kontrollert bass og mye mer krefter. Så dette er helt klart noe jeg vil anbefale deg.

Løp og kjøp. :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nok en dag over med en del lytting og er kjempefornøyd får ikke testet hvordan de er på film da jeg venter på sub som skal ankomme på tirsdag, blir en pc12nsd fra svs, blir spennende
    jeg hadde gleden av å ha 3 stk vincent blokker på rf62/rc62 en gang i tiden og jeg var da imponert over hva de ga til prisen, det samme gjelder med upa 1, bare i langt større grad til samme pris, vannvittig value for the money

god helg alle sammen

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter her å vurderer å bli en av dere med Emotiva. Men hva ville bli den beste løsningen på effekt siden? Jeg skal bestille UMC-1 og skal ha effekt til 5 kanaler. Men vill helst ikke gå over 20.000.-. Noen som kan komme med sine anbefallinger?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Sitter her å vurderer å bli en av dere med Emotiva. Men hva ville bli den beste løsningen på effekt siden? Jeg skal bestille UMC-1 og skal ha effekt til 5 kanaler. Men vill helst ikke gå over 20.000.-. Noen som kan komme med sine anbefallinger?

hva med 2 / 3 stk upa 1 og en xpa 3?

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    hva med 2 / 3 stk upa 1 og en xpa 3?
    Åssen ville du da koblet dette opp ? Det som skal drives, som jeg vet idag er RF-7 og RC7 eller RC-64. Bakhøytallerne blir Dali Concept 2 til og begynne med hvertfall.

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingenting å lure på Msport. Er vel glad i mye strøm høyttalerne dine også, hvis jeg ikke tar helt feil.
    Hadde en xpa-5 på lån ca 2 mnd før jeg fikk mine 2. Opplevde dette som en stor oppgradering i form av mye mer kontrollert bass og mye mer krefter. Så dette er helt klart noe jeg vil anbefale deg.

Løp og kjøp. :-D
    Blir nok en slik løsning, men tør ikke å løpe å kjøpe enda. Må lage ny tv-benk først og dessuten for vi helt nye bil til over 400k om under 14 dager... Men jeg tror nok det blir en slik løsning.

Lurer på å bytte ut dagens reciver mot prossesoren til Onkyo (PR-SC5507). Tror det vil bli en optimal og litt "kul" løsning i stua hjemme.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åssen ville du da koblet dette opp ? Det som skal drives, som jeg vet idag er RF-7 og RC7 eller RC-64. Bakhøytallerne blir Dali Concept 2 til og begynne med hvertfall.

oki, høres fett ut, du har jo mange valg her, xpa 3/5 er jo også veldig populære valg her,men de kan ikke jeg uttale meg veldig mye om da jeg ikke har hørt de, upa 1 er jeg særs fornøyd med så langt og jeg angrer absolutt ikke på å ha likt til de tre fremre ht
    jeg ville faktisk ha kjøpt 3 stk upa 1 + 1 stk upa 2 eller upa 5 i tilfelle utbygging til 7.1, mange på emo foumet anbefaler upa5 til rf serien også rf7 så jeg tror helt sikkert upa 1 gjør jobben og mer ennd et

sitter nå og spiller uncharted på stor skjerm og fy ..... for en detaljert lyd, skvetter til her hører masse jeg ikke har lagt merke til tidligere så det er kult

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir nok en slik løsning, men tør ikke å løpe å kjøpe enda. Må lage ny tv-benk først og dessuten for vi helt nye bil til over 400k om under 14 dager... Men jeg tror nok det blir en slik løsning.

Lurer på å bytte ut dagens reciver mot prossesoren til Onkyo (PR-SC5507). Tror det vil bli en optimal og litt "kul" løsning i stua hjemme.

sikler på den prossesoren jeg og med 5 stk upa 1

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    oki, høres fett ut, du har jo mange valg her, xpa 3/5 er jo også veldig populære valg her,men de kan ikke jeg uttale meg veldig mye om da jeg ikke har hørt de, upa 1 er jeg særs fornøyd med så langt og jeg angrer absolutt ikke på å ha likt til de tre fremre ht
    jeg ville faktisk ha kjøpt 3 stk upa 1 + 1 stk upa 2 eller upa 5 i tilfelle utbygging til 7.1, mange på emo foumet anbefaler upa5 til rf serien også rf7 så jeg tror helt sikkert upa 1 gjør jobben og mer ennd et

sitter nå og spiller uncharted på stor skjerm og fy ..... for en detaljert lyd, skvetter til her hører masse jeg ikke har lagt merke til tidligere så det er kult
    Så du mener altså her at UPA-1 ville ha nokk "Futt" til å drive RF-7 med kontroll?

Ville det funket med XPA-5 så bygge på med 3stk UPA-1? kjøre 3 kanaler fra XPA-5 på frontrekken og spe på med en UPA-1 på hver høytaller i frontrekken?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du mener altså her at UPA-1 ville ha nokk "Futt" til å drive RF-7 med kontroll?

Ville det funket med XPA-5 så bygge på med 3stk UPA-1? kjøre 3 kanaler fra XPA-5 på frontrekken og spe på med en UPA-1 på hver høytaller i frontrekken?

mange løsninger å velge i, jeg kan ikke si noe 100% sikkert om upa 1 og rf 7
    for jeg har ikke testet det selv, hvis jeg selv skulle hatt rf 7 så ville jeg ha rådført meg med lonnie hos emotiva , hørt hva han mente om det, det jeg vet er at flere inne på forumet der mener upa 5 er mer enn nok til å kjøre oppsett med rf 7, andre mener at xpa 5 bedre så her må du nok bare forske litt
    jeg vurder selv å gå opp til rf 63 og da vil jeg nok sjekke litt angående akkurat dette, det jeg kan si er at upa funker veldig bra hos meg med det oppsettet jeg har pr idag, 5 stk upa 1 kontra xpa 5 har jo større strømbank, og ladebank og har fordelen med å være monoløsning som gir en stillere bakgrunn og da mer detaljer og rom

Newcomer To.H sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Koster å være kar ja,gratulerer så mye med ny bil da.Onkyo 5507 har en kamerat av meg,tror han er veldig fornøyd med den,sikkert et godt valg det.Kanskje teste opp mot min Rxv-3900.Skal jo passe godt med Klipsch.

Newcomer To.H sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvorfor ikke 2 stk Xpa-5

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke 2 stk Xpa-5
    Åssen skulle man da kunne koblet dette? Skjønner ikke helt den

Side 8 av 91 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 28 38 48 58 68 78 88 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •