Emotivas venner - Side 75

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 75 av 91 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 71 72 73 74 75 76 77 78 79 85 ... SisteSiste
Viser resultater 1,481 til 1,500 av 1806
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Høyresra ut! Då får eg vel berre venta til neste gong Emotiva har salg, og bestilla!

Forrige gong eg høyrde med dei om pris/frakt, kom det på 980$, no var det 1150$.

Forresten nokon med Emotiva som har testa opp mot andre merker som feks Parasound, Arcam eller liknande? Parasound NC2250 feks har jo litt fleire watt i stereo, men får jo Emotiva med 5 kanalar for omtrent same prisen...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    177
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dottidott
    Neida. men mener det er en bryter bak for volten, men mulig jeg husker feil.:???:
    Det er ingen bryter for voltstyrken. Kun to led som hviser om det er 120V eller 220V som kommer inn

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Høyresra ut! Då får eg vel berre venta til neste gong Emotiva har salg, og bestilla!

Forrige gong eg høyrde med dei om pris/frakt, kom det på 980$, no var det 1150$.

Forresten nokon med Emotiva som har testa opp mot andre merker som feks Parasound, Arcam eller liknande? Parasound NC2250 feks har jo litt fleire watt i stereo, men får jo Emotiva med 5 kanalar for omtrent same prisen...
    Har ikke hatt sjangsen, men bor i nordtrøndelag og er hypp på en sammenligning.

Nå er og Emotiva meget sparsommelig med spec's. Og de yter ofte 10% mer en det som er oppgitt.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan hende infoen jeg ser etter står en plass inni tråden her men 75 sider var litt i overkant.

Jeg syntes xpa-5 var ytterst interesang.
    Jeg hadde egentlig tenkt å kjøpe en rotel rmb-1575 til 18 laken men denne saken snur jo opp ned på hele matematikken.

Dingsen 900 dollar= 5500kr
    med moms på dings =7000kr
    Med ups frakt på dings = 8500kr ???
    Med toll deklareringav dings = 10000 kr ??? (Har vel overdrevet litt her)

Nesten halve prisen viss min matte ikke er helt på jordbær åkeren.
    Kan noen bekrefte/avkrefte om jeg er i nærheten.

Noen som har sammenlignet den med en rotel 1575 ?

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XPA-5 ender opp på 9000kr +/- 500kr.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Xpa-5 kan vel ikkje brukopla 2 av kanalane eller noko sånt for å få meir kraft til frontane? Den gir vel 200w om det er 5 eller kun 2 kanalar i drift reknar eg med...

Grunnen til at eg lurer på det er at den ser veldig interessant ut til mitt noverande oppsett. Trur nok onkyoen treng litt drahjelp, spesielt no når eg skal utvida til 7.1. MEN eg vurderer å oppgradera front og senter, og lurer derfor på kor mykje kraft eg kan få ut av denna saken. Om den er nok til å driva feks RC-64 og RF-7 lett som ein plett, eller om den kanskje blir for svak...

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei den kan ikke det. Men du kan bi-ampe frontene om du ønsker.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bi-amp utgjer vel relativt lite på Klipsch som er horndrevne. Då har det vel sikkert meir for seg å ha effekt på sidekanalane og.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bi-amp utgjer vel relativt lite på Klipsch som er horndrevne. Då har det vel sikkert meir for seg å ha effekt på sidekanalane og.
    Du er inne på noe=)

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Dersom du har ein 16amp kurs frå før, er det vel berre å testa om xpr-5 fungerer på den? I verste fall går vel berre sikringa? No veit ikkje eg om xpr-5 har soft start, men om den har det, må ein vel spela rimeleg høgt for at den skal trekkja over 3kw...

Heisan! Pga. ferie etc. vil "dyret" bli pakket ut i morgen OG prøvd på den eneste 16 amp kursen jeg har; til varmtvannsbereder og vaskemaskin/tørketrommel.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gleder meg til å finna ut om dyret våknar til liv

Pleier det vera tilbud på Emotiva 1.-2. september (Emofest) forresten? I så fall greier eg vel å venta til då...

Nokon som veit korleis det er med XPA og varme forresten? Står det må vera ein del cm over og på sidene. Eg må ha den kliss inntil vegg i tv-bord på eine sida og Onkyoen på andre sida. Ikkje ein millimeter i mellom eingong. Eg har nokon cm til overs over den...

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du er litt handy kan du jo koble opp en vifte som sirkulerer luft/sørger for gjennomstrømning.
    12v dc ~80mm vifte, 12v rele og remote/trigger-utgangen på ampen f.eks

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Hvis du er litt handy kan du jo koble opp en vifte som sirkulerer luft/sørger for gjennomstrømning.
    12v dc ~80mm vifte, 12v rele og remote/trigger-utgangen på ampen f.eks
    Nja, jeg har mine i et trangt skap med bare en cm over og kansje en halv på hvær side. Onkyo recievern min som kun er pre blir varmere selvom den har mye mer plass rundt seg.

Men clas ohlson har noen 220v vifter som du kan sette på en master-grenuttak så er alt i orden.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg får plassera den der og sjå kor varm den vert. Den går vel i protect eller noko sånt og slår seg av viss den vert for varm?At eg ikkje svir av heile greiene? Skal muligens ut med 2 subbar, at eg får plass til eit litt breiare tv-bord med betre plass etterkvart.

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Exclamation

Gleder meg til å finna ut om dyret våknar til liv

Pleier det vera tilbud på Emotiva 1.-2. september (Emofest) forresten? I så fall greier eg vel å venta til då...

Nokon som veit korleis det er med XPA og varme forresten? Står det må vera ein del cm over og på sidene. Eg må ha den kliss inntil vegg i tv-bord på eine sida og Onkyoen på andre sida. Ikkje ein millimeter i mellom eingong. Eg har nokon cm til overs over den...

Heisan! "Nix" -Koblet den opp på 16 amper kurs.., standby-lyset var urolig, og jeg fikk ikke slått xpr-5 på... -tung sak. -Glad for at jeg ikke allerede hadde bestilt elektriker og fått inn kun 16 amp kurs.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, det var litt synd... Er litt kjedeleg å måtta opp i 20Amp kurs til ein forsterkar. Men du kan jo vera glad for at du ikkje allereie har lagt opp kursen ja

Det gjer i alle fall XPR-5 uaktuell for meg. Eg har kun ein 16A kurs, som må halda til alle komponenta mine, inkl. subane...

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Greven
    Heisan! "Nix" -Koblet den opp på 16 amper kurs.., standby-lyset var urolig, og jeg fikk ikke slått xpr-5 på... -tung sak. -Glad for at jeg ikke allerede hadde bestilt elektriker og fått inn kun 16 amp kurs.
    Prøvde du å slå på fleire ganger? Sikringer kan slå ut fleire ganger når ein effektforsterker startes "utladet". Det er forsåvidt ingen problem å få satt opp PHstikk på veggen, men ha i bakhodet at den bygger litt meir ut enn vanlige husstikk

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De må da være noe feil med den XPR'en din.

En sikring på en kurs fungerer som en bryter som slår ut om du trekker for mye, så det er ikke forsterkeren som ikke får nokk fra kursen, da har sikkringen gått.

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av Espen-hj
    Prøvde du å slå på fleire ganger? Sikringer kan slå ut fleire ganger når ein effektforsterker startes "utladet". Det er forsåvidt ingen problem å få satt opp PHstikk på veggen, men ha i bakhodet at den bygger litt meir ut enn vanlige husstikk

Hei! prøvde igjen i dag på 10 amper..-slo den på 2-3 ganger.; -Fikk den på, "blått lys.." så gikk den i protekt ch1.

-Men da virker den ihvertfall.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Testa igjen på 16Amp?

Side 75 av 91 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 65 71 72 73 74 75 76 77 78 79 85 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •