Emotivas venner - Side 73

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 73 av 91 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 69 70 71 72 73 74 75 76 77 83 ... SisteSiste
Viser resultater 1,441 til 1,460 av 1806
    Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sendte Emotiva en mail og informerte de om feilen i PDFen, at XPR-5 ikke trenger 20A sikring hvis man har 230V og fikk til svar:

Hello Torbjørn,

Thank you for your interest in Emotiva. It is not an error, the XPR-5 does

require a 20 amp circuit regardless if it is 120V or 230V. If you have any

further questions please let us know. Thank you for your kind consideration.

Nick Kaumeyer
    Sales Representative
    Emotiva Audio Corporation
    Det må vel være helt feil?

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Sendte Emotiva en mail og informerte de om feilen i PDFen, at XPR-5 ikke trenger 20A sikring hvis man har 230V og fikk til svar:

Det må vel være helt feil?

Håper noen med el-peiling kan hjelpe her!!

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trenger å vite totalforbruk på denne, så ordner vi kjapt eit regnestykke på hvilken sikring som må til

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen-hj
    Trenger å vite totalforbruk på denne, så ordner vi kjapt eit regnestykke på hvilken sikring som må til
    Bakpå står det makstrekk 3 500 watt i alle fall

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om me går ut ifra at totalforbruk er 3500W trekker den 15,2A, så det skal gå bra på ein dedikert 16A sikring. Dog kan det bli litt trøbbel når den slåes på med tomme kondensatorer

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om me går ut ifra at totalforbruk er 3500W trekker den 15,2A, så det skal gå bra på ein dedikert 16A sikring. Dog kan det bli litt trøbbel når den slåes på med tomme kondensatorer
    De påstår et den trenger en dedikert 20A på 110v. = 2200w.
    Vi får uansett svar så snart en norsk mann får denne saken i hus=)

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Eller en norsk kvinne. Må ikke være diskriminerende nå
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er kanskje litt ala. Adcom forsterkerene? De trenger 20A sikring for oppstarten. Det var grunnen til at jeg la fra meg tankene om en Adcom forsterker iallefall.

20A eller "treg" sikring var det vel som måtte til? Husker ikke helt.

Edit: Ikke alle Adcom forsterkerene men de som var aktuelle for meg.

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Sjekket i sikringsskapet nå...; ser ut som at det er en 10 ampers sikring som gir strøm til pioneer lx-83, emotiva xpa-5, onkyo pa-mc5500, sony cd xa5400es, sony tv 55hx55, emotiva xdr-1, en energy sub, canal dig decoder og emotiva trigger samt D-link router og noen lamper... -blir vel bare å kontakte elektriker. -Noen som vet om det er omfattende & dyrt å få økt fra 10 amp til 16 el 20 ?? (kjenner "noen som kjenner en elektrikker...)

Newcomer Cocoz sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Greven
    Sjekket i sikringsskapet nå...; ser ut som at det er en 10 ampers sikring som gir strøm til pioneer lx-83, emotiva xpa-5, onkyo pa-mc5500, sony cd xa5400es, sony tv 55hx55, emotiva xdr-1, en energy sub, canal dig decoder og emotiva trigger samt D-link router og noen lamper... -blir vel bare å kontakte elektriker. -Noen som vet om det er omfattende & dyrt å få økt fra 10 amp til 16 el 20 ?? (kjenner "noen som kjenner en elektrikker...)

Kablene til en 10A er for tynne til 16A og 20A. Så du må nok legge ny kurs å da hadde jeg slengt opp en 20A med engang.

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cocoz
    Kablene til en 10A er for tynne til 16A og 20A. Så du må nok legge ny kurs å da hadde jeg slengt opp en 20A med engang.
    Får man (elko)stikk som er godkjent for 20A?
    Derfor jeg sendte mail til Emotiva, jeg mener at 20A er forbeholdt større kontakter typ de til stekeovn og slike som er ut som "trefas". Men jeg er ingen elektrikker, så rett gjerne på meg hvis jeg tar feil

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    25 meter 2,5kvadrat PR koster ~500 kroner, mulig du må bytte ut stikkontakter hvis de er gamle og sikring koster en hundrelapp ca.
    Du må nesten grovregne på hvor langt strekk du må bytte, hvor mange stikk osv.
    Så hører du med en trikker hva pris for noe slikt blir og ev. hvor mye grovarbeid du kan gjøre selv hvis du føler for det.

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    25 meter 2,5kvadrat PR koster ~500 kroner, mulig du må bytte ut stikkontakter hvis de er gamle og sikring koster en hundrelapp ca.
    Du må nesten grovregne på hvor langt strekk du må bytte, hvor mange stikk osv.
    Så hører du med en trikker hva pris for noe slikt blir og ev. hvor mye grovarbeid du kan gjøre selv hvis du føler for det.
    Takker for svar! Kan jo ikke ha "komfyrstikk" i stuen... -kan tenke meg at det er ca 10 m til sikringsskapet. -Har 2 stikkkontakter.., så kanskje 2 x 16 amp er nok.., 1 16 til xpr og en til "resten"...

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar! Kan jo ikke ha "komfyrstikk" i stuen... -kan tenke meg at det er ca 10 m til sikringsskapet. -Har 2 stikkkontakter.., så kanskje 2 x 16 amp er nok.., 1 16 til xpr og en til "resten"...
    Det med komfyrstikk er jeg ikke bombesikker på at stemmer, men mener det er slik.
    Hør som sagt med en som trikker, kjenner du en så burde det ikke bli så altfor dyrt. Kan jo også være at kursen inn til huset ikke er stor nok og da blir det dyrere igjen, men det er det ikke noe vits å spekulere i

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere trenger nokk ikke å uro dere, hadde denne trukket mer en det som er lov via et IEC stikk så har den heller fått flere.
    Kansje den trenger en dedikert kurs for oppstartstrømmen, men hvis den trenger det KONTINUERLIG så vil jeg klasifisere det som en "mannsjitførsterker".

Jeg vil egentlig kalle den dårlig om den trenger en kurs alene for oppstarten, det finnes da måter å softstarte en amp på. Inntreffer ikke disse kriteriene så er det et dårlig produkt.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gode poent av Truls her.

Greven: Eg [I]trur[I] "normalpris for å leggja ny 16amp kurs frå sikringsskap er ca. 5000kr. Spørs jo litt på sikringstype, lengde, antall punkt osv.

No angrar eg nesten litt på at eg la dedikert 16amp. kurs, som skal vera til alle komponenta mine. Såg aldri for meg at det kunne verta for lite...

Newcomer arnie sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    174
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls

Kan jo sjekke med L-sound hva denne trenger, er jo nesten samme saken

Sherbourn PA 7-350

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av arnie
    Kan jo sjekke med L-sound hva denne trenger, er jo nesten samme saken

Sherbourn PA 7-350

Heisan! Ringte en hyggelig kar hos L`sound; han mener at en treg 16 amp sikring bør være nok.. (fikk også bekr. at Emotiva & Sherbourn har samme eiere.)

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Gode poent av Truls her.

Greven: Eg [I]trur[I] "normalpris for å leggja ny 16amp kurs frå sikringsskap er ca. 5000kr. Spørs jo litt på sikringstype, lengde, antall punkt osv.

No angrar eg nesten litt på at eg la dedikert 16amp. kurs, som skal vera til alle komponenta mine. Såg aldri for meg at det kunne verta for lite...
    Takker for svar! tror jeg går for 16 amp, med "treg" sikring og håper det går...

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar! tror jeg går for 16 amp, med "treg" sikring og håper det går...
    Det burde gå heilt fint Det er heller ikkje store prisforskjeller mellom B og C kar (kvikk/treg). Ønsker deg lykke til

Side 73 av 91 FørsteFørste ... 3 13 23 33 43 53 63 69 70 71 72 73 74 75 76 77 83 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •