Emotivas venner - Side 72

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 72 av 91 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 68 69 70 71 72 73 74 75 76 82 ... SisteSiste
Viser resultater 1,421 til 1,440 av 1806
    Intermediate Jan Frode sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    537
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Greven
    da var handelen i orden... xpr-5 vil bli erstatte xpa-5..
    Grattis !
    Stue: Primare I32 - Primare DAC30 - Sonus Faber Venere 2.5 - Viablue SC-2 - HTPC - Chromecast Audio - Ipad Air - Spotify Premium

Reserveutstyr/ til salgs: Nakamichi Amplifier 2
    - Arendal Sound 1723 Tower -System Audio Saxo 30 - Onkyo A-9010 - Sennheiser Momentum

Det er bedre med en god trekant enn en ond sirkel

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    74
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har en formening om hvordan vil en 13A kurs takle dette monsteret? :-?
    ( B&W 683 front, CMC2 senter, Dali Ikon2 bak)

Hvilken lydsignatur kan man forvente i forhold til xpa-5?

Newcomer Cocoz sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sov
    Noen som har en formening om hvordan vil en 13A kurs takle dette monsteret? :-?
    ( B&W 683 front, CMC2 senter, Dali Ikon2 bak)

Hvilken lydsignatur kan man forvente i forhold til xpa-5?
    Utifra hva du skriver her, ville jeg beholdt xpa-5 å oppgradert noe annet. Det du har leverer guffe nok å 13A er ikke så mye, hvertfall ikke om du har noe annet på kursen også.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om fler bytter ut sin XPA-5 eller XPA-3, så er jeg interessert i å kjøpe en Helst XPA-5. Og helst på østlandet så jeg kan hente den/møtes.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En stund siden jeg har vært aktiv på forumet nå, så er litt ute av gamet. Hadde tenkt meg 2x UPA-1 en gang i fremtiden til RF82, hva er det som tar over for denne?:-?
    Hva er egentlig oppgraderingene på den nye serien?

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da var handelen i orden... xpr-5 vil bli erstatte xpa-5..
    Husk å kjøp en IEC C19/C20 standard strømledning om du ikke har en. Denne bruker ikke IEC C13/C14 som mesteparten av andre forsterkere.

Newcomer Cocoz sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også sett på dette beistet til en forsterker. Lettet nettet opp å ned å jeg finner ikke noe som slår pris/ytelse, både nytt å brukt. Så jeg får ta å bestille denne når jeg er ferdig med bryllupstyret jeg er midt oppi nå.

Men noen som vet hvilke effekter der ute som står til samsvar med denne effektmessig? 5x400w er ikke pinglete akkurat.

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Husk å kjøp en IEC C19/C20 standard strømledning om du ikke har en. Denne bruker ikke IEC C13/C14 som mesteparten av andre forsterkere.
    Takker for tipset! -Vet du om noen på nettet som selger slike? -Lurer på om jeg må kontakte en elektriker også... Beistet krever visst 20 ampere...

(Har xpa-5 i bruk nå...)

Edit; kan c-19 brukes? ser at dustinhome og amentio har...

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan Frode
    Grattis !

Takker! (den er i Memphis nå) :-D :-D

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tipset! -Vet du om noen på nettet som selger slike? -Lurer på om jeg må kontakte en elektriker også... Beistet krever visst 20 ampere
    Hvor er det oppgitt?

Hvis det som står bak på den stemmer, så leverer den 3500 watt.
    3500w / 220v = 15,9A

Så MAKS strømtrekk fra denne ligger på rundt 16A etter mine hurtige beregninger.

Regner også med at Emotiva sender med en kontakt som passer til det amerikanske strømnettet i hvertfall, da kan man kutte den og sette på norskt stikk selv (kanskje ikke helt lovlig, men men).

Intermediate bUlk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    797
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tipset! -Vet du om noen på nettet som selger slike? -Lurer på om jeg må kontakte en elektriker også... Beistet krever visst 20 ampere...

(Har xpa-5 i bruk nå...)

Det er nok for 115volts nett..

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

(Har xpa-5 i bruk nå...)

Jepp, C-19 kan brukes=) PSU til dataen min bruker en slik.

Forskjellen på C-13 og C-19 er at C-13 er godkjent for 16amp og C-19 er godkjent for 20 amp.
    Å du trenger ikke en ny kurs, forsterkeren bruker jo ikke mer en du krever, å hvis du ikke sprenger kursen med XPA-5 så vil du ikke sprenge den med XPR-5.

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Hvor er det oppgitt?

Hvis det som står bak på den stemmer, så leverer den 3500 watt.
    3500w / 220v = 15,9A

Så MAKS strømtrekk fra denne ligger på rundt 16A etter mine hurtige beregninger.

Regner også med at Emotiva sender med en kontakt som passer til det amerikanske strømnettet i hvertfall, da kan man kutte den og sette på norskt stikk selv (kanskje ikke helt lovlig, men men).
    Heisan! Leste det på manual-siden til xpr-5..., e d mulig at "ting vil gå bra"... med dagens strømlev? xpa-5, pio lx-83, onkyo 9 kanals..et el a

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan! Leste det på manual-siden til xpr-5..., e d mulig at "ting vil gå bra"... med dagens strømlev? xpa-5, pio lx-83, onkyo 9 kanals..et el a

by the way..; har du fått solgr emotiva-høytalerne din? Jai har alt i Mirage... -og må noen til å veilede meg ang. bilder...

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forskjellen på C-13 og C-19 er at C-13 er godkjent for 16amp og C-19 er godkjent for 20 amp.
    Å du trenger ikke en ny kurs, forsterkeren bruker jo ikke mer en du krever, å hvis du ikke sprenger kursen med XPA-5 så vil du ikke sprenge den med XPR-5.

Swell! Takker!! Har også Onkyo 9 kanals.., så no blir Mirage Omd-15 bi wired au. jeg har faktisk 2 surroundoppl. fra Mirage.. Omd-5 skal opp på veggen som høydehøytaler.. kjøpte Omd-28 /omd-c2 på opphørssalg -bmh as.

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kjempe! "dyret" e i memphis... , fint at eg slipper å kontakte elektriks..

Newcomer Hades sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    C19 er vel godkjent til 16amp og det du trenger er i så fall en c19 til schuko strømkabel. C20 er hun kontakten til c19 og går ikke inn i vanlige strømstøpsler. Så dersom du ikke har en PDU med c20 uttak, så er det c19 til schuko du skal ha.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

(Har xpa-5 i bruk nå...)

Beistet krever nok ikke fullt så mye som Emotiva hevder. Det står 3500 W bakpå, en normal norsk 16 A kurs gir 3600 W. Grunnen til at jeg sier den ikke gir det Emotiva hevder er at ved 115v som den bruker i USA så krever det minimalt over 30 A, og de har utstyrt den med en 20 A plugg. Så det henger ikke helt på greip.

Man må også huske at den normalt ikke bruker 400W pr kanal, men kun noen få for å nå normale lyttenivåer.

Men det problemet man kan møte på her hjemme er at man normalt i boliger har 16A kurser med B sikringer. Noe som kan gjøre at den store 3.3 KVA trafoen kan trippe sikringen når den startes. Dette fordi trafoene bruker mye i start øyeblikket, mens B sikringene ikke takler så mye. Så her må nok man nok minimum ha C, i verste fall OV eller D (OV er ca midt i mellom C og D). D bør normalt ikke brukes pga den takler for mye strøm over kort tid (20 ganger merkestrømmen, altså 320A en kort stund for 16A).

Har man også annet utstyr på samme kurs så får man lett problemer. Har selv problemer med at mitt utstyr tar sikringen av og til.

Det beste er nok å ha 2 kurser, og må man da legge ny, så er det nok like greit å legge 20 A med en gang, bare da huske at man må bruke komfyrstikk typen kontakter som takler 25A, eller runde Philip Hauge kontakter som takler 32A. Normale stikk takler kun 16A.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NBerg
    En stund siden jeg har vært aktiv på forumet nå, så er litt ute av gamet. Hadde tenkt meg 2x UPA-1 en gang i fremtiden til RF82, hva er det som tar over for denne?:-?
    Hva er egentlig oppgraderingene på den nye serien?
    UPA-1 vil bli oppgradert og lansert som XPA-100 ifølge Dan Laufmann (øverste sjef hos Emotiva).
    Nærmere specs er ikke oppgitt...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom eg bestiller xpr-5 frå Emotiva, sender ikkje dei med straumkabel som passar standard norske kontaktar då?

Eg har forresten lagt opp ein 16A kurs med C sikring til alt utstyret mitt (receiver, subbar, PJ, bluray og evt. Emotiva effekt), Då vil vel XPR-5 verta for stor?

Side 72 av 91 FørsteFørste ... 2 12 22 32 42 52 62 68 69 70 71 72 73 74 75 76 82 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •