Emotivas venner - Side 70

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 70 av 91 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 66 67 68 69 70 71 72 73 74 80 90 ... SisteSiste
Viser resultater 1,381 til 1,400 av 1806
    Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kellex
    Okay. Det mest vanelige er vel å bruke RCA(balansert) kabler?
    Ja, rca er vanligst, men de er ubal...

Active NADKRAFT sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når blir det boller og brus fordi nå er Emotivan endelig i hus!

Bestillte XPA-2, må si at det er et beist av en forsterker, kjenner at jeg må begynne og trene litt markløft fremover

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he.. Du har tenkt til å flytte på den mye skjønner jeg?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei men samvittigheten vil alltid vedvare.

Intermediate Doc.G sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Steinkjer
    Poster
    1,662
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bestillt en Emotiva ERC-2, hvor lang tid kan jeg regne med at det tar før pakken er framme? skulle helst hatt den i går

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NADKRAFT
    Når blir det boller og brus fordi nå er Emotivan endelig i hus!

Bestillte XPA-2, må si at det er et beist av en forsterker, kjenner at jeg må begynne og trene litt markløft fremover
    Kan du gi et lite innlegg om hva du synes så langt?

Hvilke høyttalere og forforsterker har du, og hvilken forsterker hadde du før ?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsterkeren er forsatt i esken, holder på og bygge om fra stereo til hjemmekino.

Jeg dog hatt Emotiva før, det var også XPA-2. Men i høst ble det det mye turer innom et ikke helt ukjent konkurrerende forum noe som endte i at jeg kjøpte meg rørforsterker, noe som jeg angrer på, kort fortalt.

Som den gang så skal forsterkeren drive et par Klipsch RF-82, en herlig kombinasjon i mine ører. Grunnen til at jeg vil ha dedikert effektforsterker til frontene er at jeg hører en del på musikk ved siden av det med å se film.

Nå er det sånn at jeg har hørt en del og hatt forskjellige forsterkere på ulike typer oppsett. Dette inkluderer kjente navn som Parasound, Mcintosh, NAD, Rotel etc. Og for være helt ærlig så vil si at Emotiva ikke låter noe dårligere enn de andre alternativene, det er sikkert en hvis forskjell ved kritisk lytting, og hvis du spør de 2-kanals frelste på det andre forumet så ville vel Emotiva være "no no" og gitt deg beskjed om bruke X antall titusener ekstra på å kjøpe noe som så litt penere ut og i teorien lått en million ganger bedre. Dette har jeg tilgode til oppleve så i mitt hus er Emotiva hjertelig velkommen.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsterkeren er forsatt i esken, holder på og bygge om fra stereo til hjemmekino.

Jeg dog hatt Emotiva før, det var også XPA-2. Men i høst ble det det mye turer innom et ikke helt ukjent konkurrerende forum noe som endte i at jeg kjøpte meg rørforsterker, noe som jeg angrer på, kort fortalt.

Som den gang så skal forsterkeren drive et par Klipsch RF-82, en herlig kombinasjon i mine ører. Grunnen til at jeg vil ha dedikert effektforsterker til frontene er at jeg hører en del på musikk ved siden av det med å se film.

Nå er det sånn at jeg har hørt en del og hatt forskjellige forsterkere på ulike typer oppsett. Dette inkluderer kjente navn som Parasound, Mcintosh, NAD, Rotel etc. Og for være helt ærlig så vil si at Emotiva ikke låter noe dårligere enn de andre alternativene, det er sikkert en hvis forskjell ved kritisk lytting, og hvis du spør de 2-kanals frelste på det andre forumet så ville vel Emotiva være "no no" og gitt deg beskjed om bruke X antall titusener ekstra på å kjøpe noe som så litt penere ut og i teorien lått en million ganger bedre. Dette har jeg tilgode til oppleve så i mitt hus er Emotiva hjertelig velkommen.
    Takker for svar!

Nei det er jo du selv som skal bruke anlegget, så man må stole på egne ører og ikke la seg "lure" av folk som blåser opp små forbedringer som "sinnsyk forskjell"
    Ikke alle som vil betale dobbel pris for at man feks kan se for seg hvor han nest til høyre bakerst i orkesteret står..

Går med tanker på et Emotiva-anlegg selv etterhvert.
    Tenker i baner av de nye produktene som kommer nå, med XDA-2 DAC/preamp og XPA-200 som vil være en litt nedgradert versjon av din [dog er ingen specs klare].

Hvilken forforsterker bruker du?

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siste gang jeg hadde Emotiva så brukte jeg Lyngdorf DPA-1, fin og flott forsterker det men litt uheldig kombo med tanke på at det forekom en god del støy, uten jeg vet hvorfor:S. Siden det er hjemmekino på gang så blir det vel og kjøre pre out fra en Yamaha receiver, åsen det blir kan jeg foreløbig ikke si noe om. Men jeg trodde det kom en oppgradert versjon XPA serien, XPR eller hva det nå het... Men XPA-200 har ikke hørt om, når er det denne serien kommer?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siste gang jeg hadde Emotiva så brukte jeg Lyngdorf DPA-1, fin og flott forsterker det men litt uheldig kombo med tanke på at det forekom en god del støy, uten jeg vet hvorfor:S. Siden det er hjemmekino på gang så blir det vel og kjøre pre out fra en Yamaha receiver, åsen det blir kan jeg foreløbig ikke si noe om. Men jeg trodde det kom en oppgradert versjon XPA serien, XPR eller hva det nå het... Men XPA-200 har ikke hørt om, når er det denne serien kommer?
    Det kommer masse nytt i løpet av året

XPR-serien som du nevner kommer [XPR-5 bør komme opp på sidene den nærmeste uka - Var "på båten" for 2 uker siden].
    XPA-100 og XPA-200, samt XPA-7 kommer i tillegg til de som allerede er i XPA-serien.
    Det er også en ny UPA-serie på gang, UPA-500 er allerede på hjemmesiden dems, og UPA-200 er på samme båt som XPR-5. Det vil også komme UPA-100 og UPA-700 i denne serien.

På processor-fronten så kommer den lenge beryktede XMC-1, samt en ny modell av UMC-1 - Nemlig UMC-200. Sjefen selv - Dan - har sagt at du vil få UMC-200 og UPA-700 for $1000, så det vil jo bli spennende.

På stereo-fronten så er XDA-2 på trappene, samt at en ny forforsterker som skal ta over for USP-1 vil komme etterhvert..

Så for Emotiva-fans er det mye å glede seg til

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Det kommer masse nytt i løpet av året

XPR-serien som du nevner kommer [XPR-5 bør komme opp på sidene den nærmeste uka - Var "på båten" for 2 uker siden].
    XPA-100 og XPA-200, samt XPA-7 kommer i tillegg til de som allerede er i XPA-serien.
    Det er også en ny UPA-serie på gang, UPA-500 er allerede på hjemmesiden dems, og UPA-200 er på samme båt som XPR-5. Det vil også komme UPA-100 og UPA-700 i denne serien.

På processor-fronten så kommer den lenge beryktede XMC-1, samt en ny modell av UMC-1 - Nemlig UMC-200. Sjefen selv - Dan - har sagt at du vil få UMC-200 og UPA-700 for $1000, så det vil jo bli spennende.

På stereo-fronten så er XDA-2 på trappene, samt at en ny forforsterker som skal ta over for USP-1 vil komme etterhvert..

Så for Emotiva-fans er det mye å glede seg til

Spennende

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glemte helt å nevne XSP-1 i farta - Deres ultimate True Differential stereo forforsterker som er balansert hele veien gjennom fra inn til ut.

Den er vist frem i demo på messer og skal ikke være langt unna

Active mclaren sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    356
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er liten tvil om at det kommer mye spennende fra Emotiva til svært hyggelig priser:-D mee like:-P

Intermediate mk4 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    4,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørt noen pris på XSP-1?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mk4
    Hørt noen pris på XSP-1?
    Ikke noe offisielt, men lest indikasjoner på $799

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Summer Sale!
    06/15/2012 - Posted by: admin

We’re heating things up this summer. Our Summer Sale is our biggest savings event ever! From now until July 16, 2012* enjoy site-wide savings of up to 70% off.

Postet idag på Emotiva sin side.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kan jeg også anse meg som Emotiva-venn. :-)

Bestilte en XPA-3 på sommersalget. Det vil bli en god oppgradering av kraften til de tre front-høyttalerne.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Paradiso
    Da kan jeg også anse meg som Emotiva-venn. :-)

Bestilte en XPA-3 på sommersalget. Det vil bli en god oppgradering av kraften til de tre front-høyttalerne.
    Hva ble det totalt for den?

Vurderer en XPA-3 eller XPA-5. Litt usikker på om jeg noensinne vil trenge 200w på bakhøyttalerne da.. Eller kan man bi-ampe to på hver front f.eks?

Intermediate kriss66 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Har nylig anskaffet meg Klipsch RF 82, midlertidig kjører jeg på med NAD 275 - NAD 165, det låter skarpt til tider.

Lurer derfor på hvilken Emotiva som passer bra. Vil helst ikke over 4500.- om det hadde vært mulighet for det.

Takker på forhånd!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2012
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TigerWho
    Hva ble det totalt for den?

Vurderer en XPA-3 eller XPA-5. Litt usikker på om jeg noensinne vil trenge 200w på bakhøyttalerne da.. Eller kan man bi-ampe to på hver front f.eks?
    Med div. kabler kommer det på 934 dollar med frakt = Ca. 5500,-

Moms kommer i tillegg, slik at totalpris blir ca. 7000,-

Jeg tenkte også at det er i front (LCR) effekten trengs, og synes derfor XPA-3 virker helt topp.

Side 70 av 91 FørsteFørste ... 10 20 30 40 50 60 66 67 68 69 70 71 72 73 74 80 90 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •