Emotivas venner - Side 69

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 69 av 91 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 65 66 67 68 69 70 71 72 73 79 89 ... SisteSiste
Viser resultater 1,361 til 1,380 av 1806
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Selvfølgelig må det gå greit bare bruke 2 av kanalene. Doh. Er jo mange ganger man setter forsterkeren i stereo :P uffameg noen ganger tenker jeg meg ikke helt om.

Men skulle gjerne likt å vite hvor Emotiva har nevnt at det ikke er bra.
    Jeg har også lest det samme, var snakk om det på Emotiva-forumet for et års tid tilbake. Var vel snakk om at man ikke skulle kjøpe XPA-5 for å kun bruke kun 2 av kanalene på den på høye volum over lang tid. Tror det hadde noe med at de 2 kanalene som da var i bruk kunne bli overbelastet til å gi mye mer enn 200 watt og at dette på lang sikt kunne skade forsterkeren.

Men "trådstarter" med planer om Klipsch, og for folk som ikke skal bruke forsterkeren på konsert eller utested, så tror jeg du bare kan glemme hele problemstillingen

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, eg vil jo tru den leverer meir pr. kanal i stereo enn med all kanalar i sving...

Newcomer JølleAudio sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Jeg har også lest det samme, var snakk om det på Emotiva-forumet for et års tid tilbake.
    ^^

Newcomer pea sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Korleis er det med XPA-2 i forhold til XPA-5 i stereo? Ser dei har lika stor straumforsyning... Er XPA-2 mykje kraftigare til stereo?

Når eg får meg nye frontar og senter, treng eg effekt til dei. Planen var å la receiver ta seg av surround og surround back, og skaffa effekt til frontar og senter. XPA-3 trur eg vert for liten, XPA-2 er jo kun til frontar og XPA-5 har jo 2 kanalar eg ikkej har bruk for...

xpa2 er mye bedre en apa5 til 2kanaler . men begge er kjempe bra til sitt bruk.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har aktive fronter og trenger vel egentlig kun 3 kanaler. Bak og senter. Burde jeg kjøpe en XPA-3 eller kline til å kjøpe XPA-5 slik at jeg har den ved en eventuell utskiftning av frontene?

Hva ligger XPA-3 og XPA-5 på i bruktpris?

Newcomer Stereo Light sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Oslo
    Poster
    260
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lykkelig eier av XPA-2 snakk om den største oppgraderingen jeg har gjort noensinne når det kommer til audio!!

HELT galematias!! Dama har vært hjemme i hele dag, men blir gøy å dra på litt ekstra når hun drar på hytta i helga, men dette var gøy. Hører allerede på lavt volum at jeg for eksempel har MYE mere bass, samt at diskanten er mye mer "artikulert" stemte S`er og "smatte" lyder kommer bedre frem i lydbildet.
    Rett og slett mer detaljer over hele linja, fra dypet til toppen.

Finnes det hjemmekino forsterkere som kommer i nærheten av effektforsterkere?? XPA-2 er jo like stor som hele Marantzen receiveren min og veier over dobbelt så mye. Slår meg at vi nesten blir litt lurt når disse toppmodellene ikke gir oss i nærheten av hva høyttalerne har å by på.

Mulig Marantzen er mye svakere en Pion, Onkyo, Yamaha o.s.v. Men kan ikke se for meg at det kommer i nærheten av det en effektforsterker kan gi, veldig rart at det ikke reklameres mer for dette i Elkjøp, Hi-fi klubben o.s.v da jeg føler det er så mye å hente her...

Mye skravling her, men det jeg prøver å si er bare WOW. Om du er usikker LØP OG KJØP!!

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Komlo
    Så det vil vera betre å bruka XPA-5 på feks RS-52 og, enn å biampa frontar. Så RC-64 får nok av krefter frå ein kanal i XPA-5?
    Ja, det vil jeg si det er. Har testet bi-amping, men det ga ingen effekt på mine Klipsch (men på noen tidligere tungdrevne Fence-høyttalere jeg hadde, merket jeg forskjell).

Nå bruker jeg alle 5 kanalene istedenfor, og har kommet fram at dette er beste løsning med XPA-5 (se linken for kobling).

Newcomer pea sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har emotiva xpa1 der ute? lurte på å selge min xpa2 for å prøve mono blokker er det stor forskjell er det hvert å prøve?? håper på noen svar fra noen der ute.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stereo Light
    Lykkelig eier av XPA-2 snakk om den største oppgraderingen jeg har gjort noensinne når det kommer til audio!!

HELT galematias!! Dama har vært hjemme i hele dag, men blir gøy å dra på litt ekstra når hun drar på hytta i helga, men dette var gøy. Hører allerede på lavt volum at jeg for eksempel har MYE mere bass, samt at diskanten er mye mer "artikulert" stemte S`er og "smatte" lyder kommer bedre frem i lydbildet.
    Rett og slett mer detaljer over hele linja, fra dypet til toppen.

Finnes det hjemmekino forsterkere som kommer i nærheten av effektforsterkere?? XPA-2 er jo like stor som hele Marantzen receiveren min og veier over dobbelt så mye. Slår meg at vi nesten blir litt lurt når disse toppmodellene ikke gir oss i nærheten av hva høyttalerne har å by på.

Mulig Marantzen er mye svakere en Pion, Onkyo, Yamaha o.s.v. Men kan ikke se for meg at det kommer i nærheten av det en effektforsterker kan gi, veldig rart at det ikke reklameres mer for dette i Elkjøp, Hi-fi klubben o.s.v da jeg føler det er så mye å hente her...

Mye skravling her, men det jeg prøver å si er bare WOW. Om du er usikker LØP OG KJØP!!
    Takk for spennende inntrykk av XPA-2

De store massene blir lurt til å tro at det har mer enn nok kraft med sine "7x150 receiverwatt".
    Meget interessant at du syntes lyden på lavt nivå også ble mye bedre

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pea
    Er det noen som har emotiva xpa1 der ute? lurte på å selge min xpa2 for å prøve mono blokker er det stor forskjell er det hvert å prøve?? håper på noen svar fra noen der ute.
    Jeg har et sett med XPA-1, vet og om to til som har XPA-1 innen en time fra Trondheim.

Men tviler på at noen av oss har både XPA-1 og XPA-2 for sammenligning. Hvor bor du da?

Newcomer pea sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svar, bor ca 2mil nord for oslo. er du fornøyd med xpa1??

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pea
    takk for svar, bor ca 2mil nord for oslo. er du fornøyd med xpa1??
    Ja det er jeg, men jeg har aldrig hatt noen annen effektforsterker så kan ikke uttale meg om det er noen forskjell. Jeg kjøpte heller ikke XPA-1 for noen funksjonell årsak, jeg hadde bare lyst å kunne si at jeg har "monoblokker" :P

Jeg tror ikke du vil merke noe mellom en XPA-2 og et sett XPA-1, hvertfall ikke hvis du kjører ubalangsert signal.

Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det er mange som har Klipsch/Emotiva komboen.

Hvordan opplever dere som har denne komboen mht 'susing' fra høytalerne pga følsomheten Klipsch og Emotiva har?

Active dottidott sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har litt susing, men ikke når jeg kjører balansert stereo på Oppoen.

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har susing i den ene monoblokken, men bare de første 60sec etter oppstart, etter det er de begge helt stille. kjører ubalangsert for tiden.

Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva vil det si å kjøre balansert/ubalansert?

Intermediate Espen-hj sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kellex
    Hva vil det si å kjøre balansert/ubalansert?
    Balansert: XLR kabler Ubalansert: RCA kabler

XLR har ein ekstra leder til signal og separat ground/jord

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    må vell melde meg inn som Emotiva venn. Endte opp med umc-1 eller litt frem og tilbake. Er godt fornøyd med den, og kjører alle digitale kilder gjennom den.
    Kjøpte med svarte skinner, men både dei og originale sølvskinnene blei liggende i esken. Tok seg best ut uten syntes eg.

Godt fornøyd med oppgraderingen

Active kellex sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Lillehammer
    Poster
    327
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen-hj
    Balansert: XLR kabler Ubalansert: RCA kabler

XLR har ein ekstra leder til signal og separat ground/jord
    Okay. Det mest vanelige er vel å bruke RCA(balansert) kabler?

Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    1,290
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kellex
    Okay. Det mest vanelige er vel å bruke RCA(balansert) kabler?
    Ja, det kommer jo ann på hvilke tilkoblingsmuligheter som finnes på den enkeltes utstyr. Noen har begge, noen har ein av delene.
    Selv bruker eg RCA (ubalansert) mellom umc-1 og monoblokkene, men XLR (balansert) mellom umc-1 og sub.

Side 69 av 91 FørsteFørste ... 9 19 29 39 49 59 65 66 67 68 69 70 71 72 73 79 89 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •