Emotivas venner - Side 65

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 65 av 91 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 61 62 63 64 65 66 67 68 69 75 85 ... SisteSiste
Viser resultater 1,281 til 1,300 av 1806
    Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av cvpowah
    Fikk testet den hos noen andre og der fungerte den helt fint. Snakket med en på soundgarden og han mente at det kunne være jeg var max uheldig med strøm nettet hos meg. Hvis det er en trafo stasjon i nærheten kunne det påvirke vist nok og det er det

Testet i 4 forskjellige hus. Og det er bare hos meg den skurrer... Så jeg skal kvitte meg med den hvis noen er interesserte :P
    det kan være(mest sansynlig) litt likestrøm på strømnettet ditt. det kan fikses med en strømpadde til ca 500kr.

prøv å toble ut alle sikringene i huset bortsett fra den kursen som du har forsterkeren på. kjøleskap og andre hvitevarer kan lett være årsaken til DC på AC-nett.

Newcomer cvpowah sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    det kan være(mest sansynlig) litt likestrøm på strømnettet ditt. det kan fikses med en strømpadde til ca 500kr.

prøv å toble ut alle sikringene i huset bortsett fra den kursen som du har forsterkeren på. kjøleskap og andre hvitevarer kan lett være årsaken til DC på AC-nett.
    Det var det utroligste... Jeg gjorde slik du sa og vips så forsvant skurringen.....:O Skrudde på alle sikringene igjen og skurringen var fremdeles borte. Helt utrolig. Litt kjipt å måtte resette strømmen en gang i blandt når jeg skal se film men utrolig kjekt å vite hvor problemet ligger. Takk for tipset !!

Hvilken type padde tenker du på? Har du link til noen som selger slikt? Hadde vært greit å hatt så jeg slipper å resette hvis det kommer tilbake. Ble i godt humør nå

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Usaklig:???: Hva slags felle snakker du om?
    Emotiva er på ingen måte mitt favorittmerke, men man får ikke mer for penga hvis det er å kjøpe nytt som gjelder. Brukt derimot er det mye som er bedre uten å gå opp så mye i pris.

Så neste gang du "valser" inn i en tråd der "normale" folk med "normal" økonomi som deler erfaringer om produkter, i dette tilfelle bang for the bucks der flere hundre er fornøyde bare inne på dette forum; vis respekt og tenk før du regelrett nedverger "Emotivas venner".

Mulig du sto opp med litt feil bein, i hvert fall gjennom ditt innlegg. For veit du har kommet med mye bra innlegg fra tidligere av.

Da valser jeg herved inn i tråden til dere normale igjen;
    Hvorfor er det ikke ditt favrottmerke? Og hvorfor da kjøpe det nytt hvis man får bedre brukt??
    Mulig jeg er dum og dette innelgget også er skrevet på feil bein, men jeg syns begge spm er gode spm..

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var det utroligste... Jeg gjorde slik du sa og vips så forsvant skurringen.....:O Skrudde på alle sikringene igjen og skurringen var fremdeles borte. Helt utrolig. Litt kjipt å måtte resette strømmen en gang i blandt når jeg skal se film men utrolig kjekt å vite hvor problemet ligger. Takk for tipset !!

Hvilken type padde tenker du på? Har du link til noen som selger slikt? Hadde vært greit å hatt så jeg slipper å resette hvis det kommer tilbake. Ble i godt humør nå
    Akurat hvilkne padder som fjærner likespenning på vekselspenningsnett vet jeg ikke, men at de finnes og er lett tilgjengelige er bra sikkert. Og det kan sikkert noen andre svare på=) (du finner garantert slike i hifi butikkene)

Du kan jo ta deg en runde rundt i huset å prøve å koble fra div. hvitevarer og lysdimmere osv for å se hvilken ting som er problemet. Er det snakk om en fotlampe med dårlig dimmer så er det jo lett å bytte ut.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Qrt
    Hvorfor er det ikke ditt favrottmerke? Og hvorfor da kjøpe det nytt hvis man får bedre brukt??
    Mulig jeg er dum og dette innelgget også er skrevet på feil bein, men jeg syns begge spm er gode spm..

kanskje fordi en Mcintosh amp til 200 000 er bedre enn en amp fra Emotiva til 7500 kr? bare et utspill fra min side.

De yter (emotiva) meget godt for prisen, og egentlig generelt også. og de har en spillestil som mange kan like, og som passer til flere høytalere.

Likevel er det ikke High-end utstyr til flerfoldige hundre tusen - som for mange vil være det "ultimate" og "drømmer om"..

Så noe man liker godt og har råd til, og trives god med, er ikke ensbetydende at det er dette man hadde kjøpt om pris var et "ikke-tema"

Newcomer cvpowah sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    157
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Du kan jo ta deg en runde rundt i huset å prøve å koble fra div. hvitevarer og lysdimmere osv for å se hvilken ting som er problemet. Er det snakk om en fotlampe med dårlig dimmer så er det jo lett å bytte ut.
    Nå startet Xpa2'n å dure grusomt skrudde av en lampe som er koblet til i samme padde og da forsvant det. Svært så følsom den var ovenfor likstrøm da. Men som du sier så er det jo lett å "bytte" det ut. Så lenge det ikke er en hvitevare. Ikke aktuelt å skru av kjøleskapet hver gang jeg ser film Bruker den lampen bare når jeg må se på koblingene på baksiden av forsterkerene. Så da er det ikke stort problem. Men tror du det kan gi skade på forsterkeren? Likestrøm altså?

Newcomer torbis sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    kanskje fordi en Mcintosh amp til 200 000 er bedre enn en amp fra Emotiva til 7500 kr? bare et utspill fra min side.

De yter (emotiva) meget godt for prisen, og egentlig generelt også. og de har en spillestil som mange kan like, og som passer til flere høytalere.

Likevel er det ikke High-end utstyr til flerfoldige hundre tusen - som for mange vil være det "ultimate" og "drømmer om"..

Så noe man liker godt og har råd til, og trives god med, er ikke ensbetydende at det er dette man hadde kjøpt om pris var et "ikke-tema"

Tja.....da er det vel på tide, at noen forklarer meg og noen andre hva som er så vanvittig bra, så lenge noe elektronikk får betegnelsen "high-end"
    Råd: Les litt om J.Gorden Holt + litt om psykoakustikk. Målinger har vel vist seg mang en gang å "bedra" samt så er vel den mennesklige hørsel ganske subjektiv...huffda:???:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Emotiva mini-X a-100

Emotiva Audio | mini-X a-100 Stereo Flex Amp

Noen som har hørt noe om denne, jeg som har lite penger for øyeblikket synes denne så meget interresant ut parret med mine rf62mk1.

Noen som vet hva prisen blir med frakt, toll og moms osv? (219$ = 1320NOK)

Kan man koble en sub til linjeutgangene?

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Qrt
    Var ikke meningen å vise såpass "skarp" og "rett i trynet" iakttaking av innlegget ditt. Er vant med Klipsch vettu! (In your face - høyttalere), hehe.

c-v understreket dette bra. Blir bare dumt å kverulere mer rundt det. Sier ikke at du er dum, for tror heller du kjeder deg litt i øyeblikket du poster innlegget, og det er lov det. Men overfør kjedsomheten til pm neste gang slik at vi holder forumet ryddigere
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Newcomer LarsiS14 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av GlennIskake
    Emotiva Audio | mini-X a-100 Stereo Flex Amp

Noen som har hørt noe om denne, jeg som har lite penger for øyeblikket synes denne så meget interresant ut parret med mine rf62mk1.

Noen som vet hva prisen blir med frakt, toll og moms osv? (219$ = 1320NOK)

Kan man koble en sub til linjeutgangene?

Ikke at Rf62 krever mye, men tror nok at den lille ampen der er for lite, med mindre du har planer om 2 stk, men da kan du heller kjøpe deg noe annet.

Men uansett, hvis eg regner grovt på 140 dollar i frakt, det blir sikkert mindre enn det i frakt. Eg fikk over 220 dollar i frakt på pakken eg bestilte en dag i forrige uke, og det er mye mer varer, mer vekt og volum.
    Med 140 dollar i frakt så blir totalsummen ca 2558.- inkl moms.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2011
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LarsiS14
    Ikke at Rf62 krever mye, men tror nok at den lille ampen der er for lite, med mindre du har planer om 2 stk, men da kan du heller kjøpe deg noe annet.

Men uansett, hvis eg regner grovt på 140 dollar i frakt, det blir sikkert mindre enn det i frakt. Eg fikk over 220 dollar i frakt på pakken eg bestilte en dag i forrige uke, og det er mye mer varer, mer vekt og volum.
    Med 140 dollar i frakt så blir totalsummen ca 2558.- inkl moms.
    2600, var litt mer enn jeg hadde håpet på, tenkte rett rundt 2k, skal sende mail å spørre om hva fraktprisen blir.

Men er ikke 60watt "nok" til rf62, bruker nå en T-amp(trends TA 10.1) på 10 watt å det spiller greit på lavt/middels volum, men gir man på litt så blir det fort grøt. Prøvde en gang en venn's Nad 302(25watt) og det var ikke til å sammenligne med trends'en, mye bedre lyd og fylde.

Newcomer brille83 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    129
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

mini-x a-100

Har sjekka prisen på denne. Det skal ha $100 i frakt. Har selv lyst på denne. For å frigjøre Xpa-3 til å bi-ampe frontene. Var oppe i rødmerket på xpa-2 her en dagen. Det kan vi ikke ha noe av:-) Nå har jeg kun etpar små Dali Elegance bak, tviler på at de trenger 200W.

Forresten så tviler jeg litt på Xpa-3 sin evne til å gi 3x200W med sine 850VA. Ettersom Xpa-2 gir 2x300 og er målt til 2x302W med sine 1200VA. Dette kan vel og bekreftes med rette formel. Har regnet på det selv, men husker ikke den 100%. Men en AB forsterker som har 40 eller 60% av effekt i varmetap så trengs iallefall strømforsyning å vere 2-3 ganger så stor som total effekt om eg ikke huske feil. Så da kommer nok Xpa-3 til kort. Det samme gjør vel Xpa-5 5x200W og med sine 1200VA. Denne leverer 1000W med samme Strømforsyning som Xpa-2 klarer 604W med.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bring. XPA-2

Sitat Opprinnelig postet av lasset
    jeg betalte med paypal, fikk svar sent Fredag kveld. De skal sende den til uka. Så får vi se da.
    Lasse.
    Den lå klar for hjemkjøring til meg 2. januar.
    Og nå har Bring greid å rote den bort. :evil:
    Lasse.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den lå klar for hjemkjøring til meg 2. januar.
    Og nå har Bring greid å rote den bort. :evil:
    Lasse.
    til meg så presterte bring budet å kjøre rundt med pakken min i bilen sin i omtrent en uke før han kom på døra med den. Fedex hadde vært uproblematisk i norge så lenge de hadde sine egne budbiler, og ikke måtte ty til bring for å få utlevert pakkene sine. Bare det å komme igjennom på telefon til det budet som sitter på "din" pakke er et rent *******, siden posten/bring kun har et oppgitt telefonnummer for hele landet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Xpa-2

Sitat Opprinnelig postet av blikkboks
    til meg så presterte bring budet å kjøre rundt med pakken min i bilen sin i omtrent en uke før han kom på døra med den. Fedex hadde vært uproblematisk i norge så lenge de hadde sine egne budbiler, og ikke måtte ty til bring for å få utlevert pakkene sine. Bare det å komme igjennom på telefon til det budet som sitter på "din" pakke er et rent *******, siden posten/bring kun har et oppgitt telefonnummer for hele landet.

Jeg fikk telefon fra Bring i dag tidlig, og de beklagde så mye, men pakka måtte dessverre regnes som tapt. Du må ta kontakt med Fedex å få dem til lage en reklamasjon var beskjeden jeg fikk. Jeg ringte Fedex og ga dem sporingsnummeret. Det er ikke rart Bring ikke finner den hos seg svarte dama, den ble levert tilbake her til oss igjen 10/1 av Bring. Jeg reiste selv opp til Gardemoen i ettermiddag og hentet den, så nå er alt bare fryd og gammen her.

Lasse.

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk telefon fra Bring i dag tidlig, og de beklagde så mye, men pakka måtte dessverre regnes som tapt. Du må ta kontakt med Fedex å få dem til lage en reklamasjon var beskjeden jeg fikk. Jeg ringte Fedex og ga dem sporingsnummeret. Det er ikke rart Bring ikke finner den hos seg svarte dama, den ble levert tilbake her til oss igjen 10/1 av Bring. Jeg reiste selv opp til Gardemoen i ettermiddag og hentet den, så nå er alt bare fryd og gammen her.

Lasse.
    Flaut!! Har hejdighvis ikke hatt problemer med Bring! Har mottatt xpa-5 og 2 i to omganger..

Newcomer Kurry sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Melder meg inn her med nye UPA-1 og ein XDA-1

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå startet Xpa2'n å dure grusomt skrudde av en lampe som er koblet til i samme padde og da forsvant det. Svært så følsom den var ovenfor likstrøm da. Men som du sier så er det jo lett å "bytte" det ut. Så lenge det ikke er en hvitevare. Ikke aktuelt å skru av kjøleskapet hver gang jeg ser film Bruker den lampen bare når jeg må se på koblingene på baksiden av forsterkerene. Så da er det ikke stort problem. Men tror du det kan gi skade på forsterkeren? Likestrøm altså?
    Beklager sent svar. Det skal ikke være skadelig, bare iriterende=)

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kan jeg og melde meg inn her med XPA-3, artig
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Var ikke meningen å vise såpass "skarp" og "rett i trynet" iakttaking av innlegget ditt. Er vant med Klipsch vettu! (In your face - høyttalere), hehe.

c-v understreket dette bra. Blir bare dumt å kverulere mer rundt det. Sier ikke at du er dum, for tror heller du kjeder deg litt i øyeblikket du poster innlegget, og det er lov det. Men overfør kjedsomheten til pm neste gang slik at vi holder forumet ryddigere
    Ryddigere? Er ikke poenget med internettforum å få belyst positive og negative aspekter ved produkter for å avgjøre om disse er interessante eller ikke?

Jeg kjedet meg ikke mer enn det som er vanlig når jeg postet det opprinnelige innlegget, poenget med det var at jeg faktisk lurer på om Emotiva klarer å leve opp til hypen. Angrep er beste forsvar sies det, så da gjør det vel kanskje ikke det..

Side 65 av 91 FørsteFørste ... 5 15 25 35 45 55 61 62 63 64 65 66 67 68 69 75 85 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •