Emotivas venner - Side 56

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 56 av 91 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 52 53 54 55 56 57 58 59 60 66 76 86 ... SisteSiste
Viser resultater 1,101 til 1,120 av 1806
    Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Phrenetic
    Jeg beklager... Her er det bare jeg som er pirkete, ser det ut som.
    Du skrev _LAPPER_, for meg så er en LAPP 1000kr.
    Siden du skrev 5500 _LAPPER_ så ble det for meg 5500x1000= 5,500,000kr, og det syntes jeg ble litt voldsomt =)

Men nok avsporing for min del.
    hehe jesus kristus, det hadde jo vært hensides med så mye penger for den subben :P

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

xpa1

ikveld skal jeg prøve få varmen i mine xpa1...ikke lett selv om jeg har rf83!!!

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sots
    ikveld skal jeg prøve få varmen i mine xpa1...ikke lett selv om jeg har rf83!!!
    Samme oppsett som jeg sikter etter nå Bare med Emtiva pre og DAC.

Hvordan syns du det låter?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Samme oppsett som jeg sikter etter nå Bare med Emtiva pre og DAC.

Hvordan syns du det låter?

er bitte litt oppstartstøy, men ellers så er det fantastisk..øra og fornuften gir seg lenge før utstyret, etter å ha sett pink floyd med pulse konsert fra 1994 va det ikke lunk i emotivaen en gang...musikk foretrekker jeg egentlig i stereo uten sub, men her var det mye liv is udden også

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått hørt på emotivaene i et par timer og jeg syns de "rydder" opp lydbildet så til de grader at det nesten er tamt. Ikke noe stress liksom. Ingenting negativt i det, bare overraskende rolig og nyansert i forhold til da jeg kun brukte receiveren.

Alt er bare såå smooth, balansert og oppløst.. De er definitivt laidback som mange mener, for meg virker det som det kan være pga kraftreservene som ligger bak? En milliard (160000) uf. Har jo nå også dobbelt så mye power som høyttalerne max krever. Fra ca 40w rms på yamahaen til 200 emotivawatt! De farger heller ikke lydbildet, er meget nøytrale. Kan være at jeg drakk for mye i går men det virker som at alle låtene jeg spiller fremføres roligere og mer avslappet nå enn det jeg er vant med, Uansett hvor vondt det gjør i ørene, for dæven jeg har spilt høyt nå og det er jeg som må kaste lansen.. Emotivaene ler av meg uten å svette.. knapt lunken! ns555`ene storkoser seg og er nyforelsket. Artig at det er sånn dagen derpå Behagelig å spille høy musikk fyllesyk, det er en ny opplevelse for meg :-D
    Får med meg mye mer detaljer nå, nesten som jeg kan "se" og plassere instrumentene på scenen!

Dette var iallefall en kanonoppgradering for meg!
    Ut og handle mer pilsch nå God helg fans!

Active dottidott sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk samme følelsen jeg å når jeg koblet emo xpa5 på rx-v3067.
    Uansett hvor høyt jeg spiller så er lyden rolig og avslappende. Til og med på black metal er det jeg som må gi meg. Fått hørt av flere at det spiller irriterende høyt, men uten anstrengelse i lyden. Deilig å kunne dra på uten å bekymre seg for om høyttalerne sliter. Vet ikke hvor mye en kan dra på med Rf 63, men det virker som det er jeg som går først.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må si meg enig i mye av det dere skriver om emo i de siste postene her. Selv fikk jeg også følelsen av en enorm ro og kontroll i lydbildet. Jeg syntes også diskanten ble mere fremtrendende, uten å bli plagsom, enn ved bruk av kun Harman som jeg hadde på den tiden. En C275 som jeg starta med nå sist kan ikke måle seg med krefter mot en XPA-2 i allefall, så jeg endte opp med to. Angrer på at jeg ikke prøvde C165BEE og XPA-2, kan tenkes det ville vært en kanon match.
    Dali og Emo er i allefall en kombo jeg likte veldig godt, time etter time med herlig lyd uten å bli sliten i øra

Håper på et par XPA-1 eller liknende senere en gang. Kanon saker!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2011
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra det er flere som merker de samme positive forskjellene som jeg

Trodde først det var noe feil med ypao-romkorreksjonen på receiveren min siden den bestandig satte subben på 160hz! Etter at upa-1 kom falt den til 40hz! Nok oomphf i yamahaene nå, ja.
    De bruker ikke mye strøm heller, har en stikkontaktmåler og de trekker seg imellom totalt ca 150w på et anstendig lydnivå. Øker selvsagt med mer volum og eller tyngre drevne høyttalere. Har dessverre ikke db-måler..

Må forsåvidt innrømme at jeg er helt fersk i hifi-verdenen og dette er mitt aller første stereoppsett med gulvstående ops: Kan ikke sammenligne med noe som helst annet enn det jeg har hørt hos venner og kjente..

Go`kveld foran anlegget her ja :-D

Newcomer JølleAudio sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    291
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    11 HDMI-innganger og 1 ut.

Emotivas venner-img00144-jpg
    Emotivas venner-img00145-jpg

Active Espen000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    416
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har i lengre tid sett for meg at jeg vil ha XPA-3 til mitt oppsett for å drive de tre frontene i oppsettet mitt.

Men når jeg ser på teknisk beskrivelse ser jeg at XPA3 har en tranformer på 850VA. Jeg leste noen steder på nettet at dette virket litt lite for å skulle drive tre høyttalere. Jeg ser at XPA5 har nesten 50% større (1200VA).

Høyttalerene mine er anbefalt 30-150Watt.

a) Siden høyttalerene mine kan bi-ampes; vil frontene mine kunne nyte godt av XPA5 biamped (2*200Watt)?

b) Utover bi-amping. Vil den vesentlig større tranformeren har mye å si for drift av disse høyttalerene?

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,247
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Espen000
    Jeg har i lengre tid sett for meg at jeg vil ha XPA-3 til mitt oppsett for å drive de tre frontene i oppsettet mitt.

Høyttalerene mine er anbefalt 30-150Watt.
    Tror nok en XPA-3 vil gjøre en kjempejobb her. Har testet den selv, og den er en skikkelig kraftkar.

a) Siden høyttalerene mine kan bi-ampes; vil frontene mine kunne nyte godt av XPA5 biamped (2*200Watt)?
    Vil ikke hente noe på å biampe her, da de henter strøm fra samme strømforsyning.

b) Utover bi-amping. Vil den vesentlig større tranformeren har mye å si for drift av disse høyttalerene?

På skikkelig tungdrevne høytalere vil man selvsagt merke forskjell, men på de du nevner du kjører selv tror jeg ikke man vil merke noe forskjell. Med tanke på at det ikke er noe poeng med noe mer watt på bakhøytalerene enn det recieveren din klarer å levere, ser jeg ikke noe poeng i å kjøpe en XPA-5, utenom hvis du har planer om å oppgradere høytaler oppsettet ditt i nærmeste fremtid.

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JølleAudio
    11 HDMI-innganger og 1 ut.
    Lekker denne, mangler i allefall ikke på HDMI-innganger :-D

Onkyoen min begynner å svikte litt i ny og ne på HDMI-biten, bare bilde ingen lyd noen ganger, andre ganger omvendt eller helt vrængt bilde + riktig lyd. Får se om det blir en reklamasjonssak etterhvert om det vedvarer.

Blir muligens aktuelt med Emotiva neste gang, spesielt om XMC-1 blir en god forbedring kontra UMC-1

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det bekreftet at det kommer nye oppdateringer/etterfølger av Xpa ampene? Dvs. xpa 5 osv.. ?
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fikk Mail fra emotiva for 2 dager siden, det kommer XPR serien, men skal selges side om side med XPA. kommer trolig i år, men vil bli bedre specs og høyere prislapp! Trenger nå- klarer jeg å vente mon tro...

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Jeg fikk Mail fra emotiva for 2 dager siden, det kommer XPR serien, men skal selges side om side med XPA. kommer trolig i år, men vil bli bedre specs og høyere prislapp! Trenger nå- klarer jeg å vente mon tro...
    Yeey! Var dette jeg venta på. Smøre seg med tolmodighet.:-x
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Et virkelig løft

Fikk en XPA-5 i hus i går, 2 år gammel, kjøpt brukt her på forumet. Så vidt testet i går ettermiddag. Sitter nå og ser Pulse DVD-en og klarer ikke å rive meg løs.
    Har en Yamaha RX-V861 og DynaBel 2,5C og 2S. Tidligere brukte jeg et par Vincent SP-996 til å drive frontene. Var vel forsåvidt fornøyd med dette, men har lenge vurdert noe med mer krefter, deriblandt XPA-3. Jeg har gått gått glipp av noen bruktsalg så når 5-eren kom for salg var det bare å slå til.
    FOR ET LØFT. Det er spesielt i mellomtone og bass jeg hører forskjell. Nå "spiller" høytalerene bass, før laget de bare mer eller mindre bassgrøt. Det virker som om Phobosen min også spiller mer med, før laget den bare grøten tykkere.
    Gleder meg til å fortsette lyttingen.

GeirB

Newcomer Thoros sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre du ble fornøyd Geir:-P

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    60 mil, ni og en halv time i bilen. Verdt hver krone og hvert minutt kjøring.

GeirB

Newcomer Assi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som du er godt fornøyd GeirB.
    Vurderer selv en slik sak til resten av oppsettet mitt.

Pendler brukten, så til dere andre. Gi gjerne beskjed vist dere vet om en til salgs.

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags strømkabel bruker folk på emotivaene sine? Har (igjen) gått til innkjøp av en XPA-5 som etter planen skal brukes på center og surround til film..

Er det noe å hente på å handle en godt dimensjonert kvalitetskabel som er godt skjermet for støy etc? Og hva er i tilfelle en godt dimensjonert kabel: har sett på 2 stk van den huul strømkabler på klubben, sjekk gjerne klubben sine sider for å finne de to jeg tenker på.

Evt andre kabler jeg bør vurdere? Den må altså
    Være dimensjonert godt nok til å utnytte Max av XPA'n og gerne være godt skjermet da jeg er litt plaget av kabelsalat..

Side 56 av 91 FørsteFørste ... 6 16 26 36 46 52 53 54 55 56 57 58 59 60 66 76 86 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •