Emotivas venner - Side 54

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 54 av 91 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 50 51 52 53 54 55 56 57 58 64 74 84 ... SisteSiste
Viser resultater 1,061 til 1,080 av 1806
    Newcomer Assi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill
    Gratulerer, bruker selv Emotiva på Klipsch RF-63 tildigere 82, fungerer som en klokke
    Jo, mange takk MR.Chill!
    Har du hatt dette oppsettet lenge? Hva har du hatt tidligere? Rotel? Parasound et cetera.

Har ikke fått testet Emotiva på RF63 og RF82, men har hatt Parasound A51 tidligere. Den brukte jeg på RF82 og 63 i mine tidligere oppsett.

Føler gjerne det er litt nøytral klang i Emo'en kontra Parasounden?
    Er en stund siden jeg hadde det forrige oppsettet, så muligens jeg bare lurer meg selv med annen elektronikk som har vært innom i mellomtiden.
    Har blant annet hatt innom Klipsch Forte og rør som ga en veldig varm klang.

Men sålangt veldig fornøyd med Emo'en, tenker da kvalitetsfølelsen, utseende og ikke minst pris. Passer perfekt med alle sorte komponentene i det sorte racket kontra den sølv Parasounden. Kort oppsummert, money well spent!
    Hadde jo vært alla tidars og fått tak i en XPA5 som kan drive resterende til "mini" kinoen.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Assi
    Jo, mange takk MR.Chill!
    Har du hatt dette oppsettet lenge? Hva har du hatt tidligere? Rotel? Parasound et cetera.

Har ikke fått testet Emotiva på RF63 og RF82, men har hatt Parasound A51 tidligere. Den brukte jeg på RF82 og 63 i mine tidligere oppsett.

Føler gjerne det er litt nøytral klang i Emo'en kontra Parasounden?
    Er en stund siden jeg hadde det forrige oppsettet, så muligens jeg bare lurer meg selv med annen elektronikk som har vært innom i mellomtiden.
    Har blant annet hatt innom Klipsch Forte og rør som ga en veldig varm klang.

Men sålangt veldig fornøyd med Emo'en, tenker da kvalitetsfølelsen, utseende og ikke minst pris. Passer perfekt med alle sorte komponentene i det sorte racket kontra den sølv Parasounden. Kort oppsummert, money well spent!
    Hadde jo vært alla tidars og fått tak i en XPA5 som kan drive resterende til "mini" kinoen.
    Har ikke hatt noe tidligere av effekt på de, kun Emo, har vurdert para selv men ikke følt at oppgraderingen blir værdt det da man må opp på halo versjonen som blir litt dyr. Mange som sier classic er rimelig lik som emo men. Også vurdert noe rør til hifi bruk med tanke på den varme klangen, også en av grunnene til at jeg byttet til yamaha fra onkyo da jeg ser på denne som litt mer varm.

Men når det gjelder effekt blir det nok til at jeg beholder Emoen foreløpig. Leste her at en hadde prøvd Adcom på klipsch med stort hell så kasnkje det er noe prøve ut

Newcomer Assi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hatt noe tidligere av effekt på de, kun Emo, har vurdert para selv men ikke følt at oppgraderingen blir værdt det da man må opp på halo versjonen som blir litt dyr. Mange som sier classic er rimelig lik som emo men. Også vurdert noe rør til hifi bruk med tanke på den varme klangen, også en av grunnene til at jeg byttet til yamaha fra onkyo da jeg ser på denne som litt mer varm.

Men når det gjelder effekt blir det nok til at jeg beholder Emoen foreløpig. Leste her at en hadde prøvd Adcom på klipsch med stort hell så kasnkje det er noe prøve ut

Helt klart, må opp på Halo'en for at det skal være nødvendig. Prishoppet opp der kontra for eksempel Emotiva er ganske drøy. Finner man noe brukt så er det ganske godt priset det også har jeg sett. Har selv ikke hørt Classic serien til Parasound.

Adcom på Klipsch har jeg ikke hørt noen har testet før, har du link til vedkommemnde? Alltid spennende og teste litt forskjellig. Kan uansett anbefale rør på Klipsch. Det faller garantert i smak, du kan jo eventuelt teste med en noe rimelig rørforsterker og se om du liker det du hører. Jeg brukte selv bare en Xindak V.30 på mine Forte.
    Angående Emotivaen skal jeg få testet den litt mer, har bare hørt på den en dag. Kommer tilbake med mer informasjon litt senere om hva jeg synes.

EDIT: Slapp å jobbe overtid idag (fint vær, sjefen liker fint vær), får da muligheten til å lytte endel mer ikveld!

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg fant jeg fant

Her kan du lese fra brukeren Kane her på forumet: LINK
    Dette er da den største av Adcomene. Virker veldig lovende

Active dottidott sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter her å venter på emoxpa5 som står på en palle i Trondheim. Tru om de klarer å få den over fjorden med ferja før helga er over.

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg fant jeg fant

Ja, bortsett i fra at man trenger en dedikert 20A kurs, samt være forberedt på en djevelsk strømregning! :twisted:
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Intermediate americanFord sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    1,458
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dottidott
    Sitter her å venter på emoxpa5 som står på en palle i Trondheim. Tru om de klarer å få den over fjorden med ferja før helga er over.
    Spennende! Hvor mye endte den totalt på, inkl. alt? Handla du mens tilbudet var, eller rett etter på? Vurderer å kjøpe en slik. Har ikke råd til flerkanals McIntosh før om en stund enda :twisted:
    Behringer B215 (fronts) + B212XL (surround) - Sony STR 1040 - Pro Ject Rpm 5.1/ Phonobox S - 2xJamo SUB650 - Apple TV3 - Samsung 60" Plasma

MIN BLOGG: http://www.inboundswag.no

ALT I FRA BUSINESS TIL KULTUR + LITT LYD OG MUSIKKRELATERT!

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte for to uker siden inkl 7stk. 2m rca og 2stk en meters rca. Kablene kostet 190$. Betalte 7700 + evnt avgifter som kommer her hjemme.

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er Emo xpa5 oppkoblet og står til innspilling. Nydeli utseende. Passer godt til resten som også er svart. Bare å glede seg til den har fått noen timer på seg da.

Newcomer Assi sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg fant jeg fant

Se der ja, hørtes ut som Kane var godt fornøyd med dette her.
    Muligens jeg må ha noe slikt innom engang for å teste.

Sitat Opprinnelig postet av dottidott
    Da er Emo xpa5 oppkoblet og står til innspilling. Nydeli utseende. Passer godt til resten som også er svart. Bare å glede seg til den har fått noen timer på seg da.
    Gratulerer, hold oss informert om hvordan du synes det låter da!

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er utrolig mye strammere og mer punch i bassen. Mere åpent/trykk i diskanten. Centeren kom berdre frem. Mere trykk over hele fjøla. Bedre å høre musikk på lavt volum også.
    Nå ble det gøy å høre metal igjen. Får teste en film i morgen når ungene er ute i sola.:-D

Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merker at det er noe trafostøy i høyttalerne etter at xpa5 kom i hus. Ikke så det er irriterende på film og musikk, men når det er lavt volum merker jeg det godt. Skal prøve å få ordnet opp i ledninger så fort jeg finner en stereobenk som jeg vil ha.
    Prøve å få skilt av strøm og høyttalerkabler, og splitte komponentene fra hverandre.
    Men for en kontroll den har på høyttalerne. Enormt trykk i de nå.
    Hurt locker scenen var helt konge. Kjenner skuddene av riflene i kropp og sofa nå.

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde øltyper samme problem med min xpa 3, men hjalp å rydde opp i kablene syns det ble enda stillere ved overgang til xlr også.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av americanFord
    Ja, bortsett i fra at man trenger en dedikert 20A kurs, samt være forberedt på en djevelsk strømregning! :twisted:
    Hehe sant nok, kan vel funke med en 16A også eller? Så forbaskete mye strøm kan den da ikke trekke, er jo ikke klasse A forsterker?

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe sant nok, kan vel funke med en 16A også eller? Så forbaskete mye strøm kan den da ikke trekke, er jo ikke klasse A forsterker?
    Ved oppstart kan det virke som den trenger 20A. Står på Lsound sine sider også..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    Ved oppstart kan det virke som den trenger 20A. Står på Lsound sine sider også..
    kommer disse da me "kokekontakt" ?? siden anlige stikk ikke kan sikres med 20A..?

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter hva jeg har forstått så er det kun Adcom GFA-7705 og Adcom GFA-7707 som ikke har "softstart" av en eller annen grunn. Derfor de kan være litt harde på sikringene når man slår de på.

Active
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    377
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i usa er det vanlig med brukerkurser på 20A pga. de har 110v strømnett..
    en vanlig 10A kurs i norges 230v nett leverer mere effekt

Edit:
    Kan forresten føre på at det også er grunnen til at div hifisjapper selger strømkabler som er 4mm2 og lover gull og grønne skoger.
    I 230V nett holder det i evige baner med 1.5 eller 2.5mm2 kabler

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lukter litt reklame og dårig oversettelse her synes jeg...

Newcomer pea sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har prøvd ERC-2?? er det noe å anbefale.

Side 54 av 91 FørsteFørste ... 4 14 24 34 44 50 51 52 53 54 55 56 57 58 64 74 84 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •