Emotivas venner - Side 50

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 50 av 91 FørsteFørste ... 10 20 30 40 46 47 48 49 50 51 52 53 54 60 70 80 90 ... SisteSiste
Viser resultater 981 til 1,000 av 1806
    Intermediate B&W Spydeberg sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    539
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Øde?

Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Det spørs hvor man er i landet, dagshumøret på sjåføren og om han kjøttkaker til middag
    Er ikke alle steder (les: øde) hvor fedex har egne biler til å kjøre ut varene sine, der bruker de da posten og Berit på 62 er ikke alltid like glad i SVÆRE esker på 40kg, så det kan hende den havner rett på postkontoret.

Fedex her, i ~Sarpsborg, pleier alltid å ringe meg også avtaler vi leveringssted osv over telefon. Har fått de levert på kontoret hvor jeg jobbet, hos naboen og ute i felt når jeg ikke har hatt andre muligheter.. par mil fra adressen min.. men han ville gjerne bli kvitt eskene
    Bor i Spydeberg, vet ikke helt om det går under definisjonen av øde eller ikke. I forhold til Særp ligger det nok litt øde, med tanke på avstand til Svinesund, men i forhold til Oslo er det vel 4 min kortere med bil?

Satser på at de ringer da.

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spøddberr! Østfolds navle
    Han sjåføren som gjerne ville bli kvitt varene møtte meg på Statoil i Rakkestad, så tror egentlig de kjører over hele Østfold.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    539
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hehehe

Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Spøddberr! Østfolds navle
    Han sjåføren som gjerne ville bli kvitt varene møtte meg på Statoil i Rakkestad, så tror egentlig de kjører over hele Østfold.
    Spydeberg er plassen ja. Sentralt plassert mellom alt. Ulempen er bare at det blir 20-40 min kjøring til nærmeste større by i alle retninger. (Askim går da ei som definisjonen større by). Da blir det bare å vente til den 21.

Newcomer PeGG sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bring kom på døra mi hvertfall, nesodden, ca 5 mil fra oslo (sikkert ikke over 3km luftlinje men)

Intermediate sirant sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    2,760
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da er xpa2 på plass, gjør seg godt sammen med xpa3 som jeg hadde fra før

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sirant
    da er xpa2 på plass, gjør seg godt sammen med xpa3 som jeg hadde fra før
    Skulle tro du har et heftig utgangspunkt der, ja. Har selv XPA-5, og der er det krefter, men XPA-2 + XPA-3 må jo bare bli enda bedre, og blir i tillegg enda mer spesialisert i stereo når du spiller musikk.

Intermediate MR.Chill sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet når denne PMA-7350 kommer fra Emotiva?

Meget interresant sak

Emotiva PMA-7350 7-Channel Amplifier First Look — Reviews and News from Audioholics

Ser det er klasse H. Hvordan vil det påvirke lydkvaliteten iforhold til de effekttrinnene de har nå, som er klasse A/B. Om det er ca samme som klasse D så er vel klangen litt mer nøytral og kasnkje blir litt kjedelig?

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Skulle tro du har et heftig utgangspunkt der, ja. Har selv XPA-5, og der er det krefter, men XPA-2 + XPA-3 må jo bare bli enda bedre, og blir i tillegg enda mer spesialisert i stereo når du spiller musikk.
    Jeg har xpa-2 og 5. Bruker xpa-2 ved stereo/musikk. Flere enn meg som opplever xpa-5 som veldig krevende vedr. rca - kabler til pre-out? -Har nå kun emotiva kabler og dermed slutt på at xpa-5 går i "protect"...

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    539
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tilkobling

Driver og venter på en XPA-5. Den har allerede kommet til Gardermoen, men tar vist 4 dager derfra og bli transportert 9 mil til hjemmet.

I mellomtiden lurer jeg på tilkoblinger.

NADen har jo preout i alle kanaler. Og jeg vil ha to kanaler på hver av frontene og en på centern.

Hvordan bør jeg koble dette?
    Vanlig kabel fra preout med Y-ledd i enden for å koble inn på XPAen? Samt en kabel som går inn i kanalen jeg skal bruke på centern eller finnes det noe annet som er lurt?

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Greven
    Jeg har xpa-2 og 5. Bruker xpa-2 ved stereo/musikk. Flere enn meg som opplever xpa-5 som veldig krevende vedr. rca - kabler til pre-out? -Har nå kun emotiva kabler og dermed slutt på at xpa-5 går i "protect"...
    Jeg bestilte 5 rca kabler fra Emotiva. Det var ikke x-series, da de var utsolgt dengang, men en billigere kabelserie som de solgte før.

XPA-5 gikk i "protect" med den ene kabelen jeg fikk. Ba så om en ny en, som de sendte uten ekstra kostnader.
    Da fungerte XPA-5 som den skulle.

Det var ingen brudd i kabelen, så det kan godt tenkes at XPA-5 er noe krevende når det gjelder rca-kabler.

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W Spydeberg
    Driver og venter på en XPA-5. Den har allerede kommet til Gardermoen, men tar vist 4 dager derfra og bli transportert 9 mil til hjemmet.

I mellomtiden lurer jeg på tilkoblinger.

NADen har jo preout i alle kanaler. Og jeg vil ha to kanaler på hver av frontene og en på centern.

Hvordan bør jeg koble dette?
    Vanlig kabel fra preout med Y-ledd i enden for å koble inn på XPAen? Samt en kabel som går inn i kanalen jeg skal bruke på centern eller finnes det noe annet som er lurt?
    Hvis NAD-en støtter bi-amping som min Onkyo, skal du ha 5 rca-kabler som du kobler til alle inngangene på XPA-5, og inn på NAD-en som normalt.

Min Onkyo bruker da surround preout som gjøres om til de to ekstra som skal til frontene, og dette settes opp i menyen i receiveren (vet ikke om NAD-en din har samme mulighet til å settes opp med bi-amping). Y-ledd skal ikke være nødvendig om receiveren støtter bi-amping.

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill

Meget interresant sak

Emotiva PMA-7350 7-Channel Amplifier First Look — Reviews and News from Audioholics

Ser det er klasse H. Hvordan vil det påvirke lydkvaliteten iforhold til de effekttrinnene de har nå, som er klasse A/B. Om det er ca samme som klasse D så er vel klangen litt mer nøytral og kasnkje blir litt kjedelig?
    Ok skal svare på meg selv her. Har vært i kontakt med Emotiva og de sa dette

"Hello The PMA-7350 amplifier will be going over the Sherbourn Electronics line and will be out hopefully no later than late 4 quarter this year. Pricing and other details would be coming and we would like to cordially invite you to visit the Sherbourn Technologies - Home Theater and Custom Solutions for more information."

Viste ikke at disse hadde noe med hverandre å gjøre?

Ser ut som designet blir annerledes, var det ikke like interresant lenger :P

Noen som vet hvordan Adcom er iforhold til Emotiva?

Newcomer PunkBuster sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Melder meg inn med Emotiva UPA-2. Hvilke medikamenter denne lille krabaten går på vet jeg ikke, men den spiller fletta av den gamle Onkyoen. Volumet kan nå være høyt uten at det høres ut som om forsterkeren sliter. Strammere bass, MER dynamikk og ikke minst mer detaljer i musikken. På film høres det slik det skal høres ut nå.

Ang. kabler kjøpte jeg HQ kabler på NetOnNet. (HQ 2X RCA PL.-2X RCA PL.2.5M 2xRCA - 2xRCA Gullbelagt 2,5 m)
    Disse virker utmerket, ingen støy overhodet. Synes også de er av bra kvalitet, med dobbel skjerming og et bra tverrsnitt.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    539
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Full støtte

Sitat Opprinnelig postet av websen
    Hvis NAD-en støtter bi-amping som min Onkyo, skal du ha 5 rca-kabler som du kobler til alle inngangene på XPA-5, og inn på NAD-en som normalt.

Min Onkyo bruker da surround preout som gjøres om til de to ekstra som skal til frontene, og dette settes opp i menyen i receiveren (vet ikke om NAD-en din har samme mulighet til å settes opp med bi-amping). Y-ledd skal ikke være nødvendig om receiveren støtter bi-amping.
    Og vips fikk jeg en annen mulighet. NADen støtter Bi-Amping. Så da får jeg se om jeg gidder å kjøpe så mange kabler. Eller gå for 2 kabler og 2 Y-ledd. Blir igrunn et fett det. Bare at Y-Ledd vil gi litt mindre rot bak benken.

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B&W Spydeberg
    Og vips fikk jeg en annen mulighet. NADen støtter Bi-Amping. Så da får jeg se om jeg gidder å kjøpe så mange kabler. Eller gå for 2 kabler og 2 Y-ledd. Blir igrunn et fett det. Bare at Y-Ledd vil gi litt mindre rot bak benken.
    Jeg vet ikke hvordan det blir med y-ledd (eller om det går), men det er slik at Emotiva teknikerne anbefaler at man benytter flest mulig kanaler på XPA-5 fordi det sliter mindre på forsterkeren. Det er ikke noe problem å benytte XPA-5 til stereo med høy lydstyrke, men man vet ikke heller om komponentene stresses kraftigere enn nødvendig før noe eventuelt skulle skje med den.

Active
    Medlem siden
    Jul 2008
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MR.Chill

Meget interresant sak

+1 -Kommer denne i siste kvartal i år? Noen som hvet hvor høy den er? (Redd den ikke går inn i racket.. - har xpa-2&5..)

Newcomer Cleeves sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den blir i følge databladet 24,5cm høy (inklusiv føtter). Står ikke noe om vekt desverre, men med den trafoen bør det ikke være en fjærvekter.

Synd med designet ja, håper Emotiva vil designe 2-kanals utgaven selv...om den noen gang kommer

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2xUPA 1 og USP-1 til salgs på Emotiva nå for 999$

Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    3,325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Greven
    +1 -Kommer denne i siste kvartal i år? Noen som hvet hvor høy den er? (Redd den ikke går inn i racket.. - har xpa-2&5..)
    ja utrolig synd med designet. om den er så høy vil den ikke passe inn i mitt rack heller, men tror den er rimelig konge

Skal nok komme siste kvartal i år ja Kommer sikkert til å veie en 40+kg

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    539
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jada

Da er klossen koblet opp i hus. Hadde tenkt til å kjøre Y-ledd inn på forsterkeren, for å bruke 2 kanaler til hver front + en til senter. Men det ville ikke den XPA5en være med på. Rett i protect-mode.

Prøvde også å kjøre den ut med kanaler fra NADen i form av Bi-Amp, Front og Center. Men det ville den heller ikke.

Har det mye å si hvordan kabler jeg bruker?

For slik det er nå har jeg brått 2 kanaler til overs. Så sant jeg ikke skal bruke den på bakhøyttalerne da. Blir kanskje litt overkill???

Side 50 av 91 FørsteFørste ... 10 20 30 40 46 47 48 49 50 51 52 53 54 60 70 80 90 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •