Emotivas venner - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 5 av 91 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 45 55 65 75 85 ... SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 1806
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    jaja, da er parasounden forsvunnet ut døren så nå venter jeg enda mer på emotivaene

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har surfet noe på klispch forumet i helgen og funnet mange som er strålende fornøyd med upa serien på klipsch oppsett, var en som har la scala og heritage serien i ett 5.1 oppsett som mente at han kunne dra dette oppsettet til sinnsyke nivåer med upa 5

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fant dette på stereophiles egen blogg fra axpona messen mars 2010

As I walked into the Emotiva room, a blast from the distant past greeted me with a smile. It was the Eagles, live, welcoming me to Hotel California. Resisting the temptation to declare, "But I've just come from there," I instead noted the solidity of the bass line, the powerful slam, and the sonic warmth that really did feel like a welcome. "Welcome to Emotiva land," the system seemed to sing.

Emotiva, as it turns out, is designed in Franklin, TN, south of Nashville, but made in China. Hence the astoundingly low prices you'll see a few paragraphs down. According to Lonnie Vaughn (shown in the photo), Emotiva's VP and Chief Technology Officer (CTO), aka chief designer, Emotiva's parent company, J. Design, is headquartered in Guangzhou, China. There, it serves as OEM manufacturer for a host of high-end companies whose products fetch much higher prices than Emotiva's. Five and a half years ago, J. Design began manufacturing its own products under the Emotiva brand name.

More listening revealed Emotiva doing a more than credible job reproducing the high, leading edge on baritone Matthias Goerne's voice, and rendering its middle with admirable warmth. It also did a fine job conveying depth and layers of sound on the Ebony Band's colorful recording of Revueltas' Sensemaya.

Just a few minutes after I scribbled, "Astounding for the price" in my notes, Vaughn told me that when audiophile publications review his products, they inevitably write something like, "Really good for the price." Clearly he'd prefer to read, "Really good at any price." Regardless, at the risk of discovering my mouth taped shut, or receiving universal condemnation for not inventing new catch phrases for a bargain if I've ever seen one, I think I'll stick to my guns.

Emotiva's guns include the USP-1 stereo preamp ($399), ERC-1 CD player ($399), and seven amplifiers, including the two I heard, the entry level UPA-1 monoblocks ($329/each) and the top of the line XPA-1 monoblocks ($999/each). According to Vaughn, the amps have built-in power conditioning, surge protection, and voltage regulation. Also heard was the top of a line of four speakers, the ERT-8.3 ($1598/pair), whose frequency response is 30Hz–22 kHz ±3dB.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har testet endel av Emo produktene i surroundoppsettet. XPA-2, 2 x XPA-5, USP-1 og ERC-1. Bruker nå en UPA-7 som driver Focal Chorus 826V, cc800V og 4 x Dome. Emotiva leverer ikke high end produkter, men svært bra saker til en hyggelig pris. Det eneste som har skufet er ERC-1 som jeg syntes hadde alt for dårlig oppløsning og spilte lukket. Alle forsterkerene har absolutt innfridd
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Jeg har testet endel av Emo produktene i surroundoppsettet. XPA-2, 2 x XPA-5, USP-1 og ERC-1. Bruker nå en UPA-7 som driver Focal Chorus 826V, cc800V og 4 x Dome. Emotiva leverer ikke high end produkter, men svært bra saker til en hyggelig pris. Det eneste som har skufet er ERC-1 som jeg syntes hadde alt for dårlig oppløsning og spilte lukket. Alle forsterkerene har absolutt innfridd
    Godt å høre, high end er det jo ikke men mye for pengene er vel ikke galt for oss uten high end budsjett hvordan synes du upa 7 leverer sakene i forhold til xpa forsterkerne du har hatt?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kokko

Må vel melde meg inn her jeg oxo 2X Xpa-1 + Usp-1

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    Godt å høre, high end er det jo ikke men mye for pengene er vel ikke galt for oss uten high end budsjett hvordan synes du upa 7 leverer sakene i forhold til xpa forsterkerne du har hatt?
    Grunnen til at jeg gikk for UPA isteden for XPA var muligheten til 7 kanaler i en boks. Har byttet høyttalere siden jeg hadde XPA-5 ihus så jeg har ikke fått sammenlignet dem direkte. Likevel tror jeg nok ikke det er store forskjeller å spore i surroundsammenheng. XPA har nok litt mer å gi på hifi, og er nok også å foretrekke om du har tungdrevne høyttalere.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er emotivaene på siste oppløpssiden, snakket med fedex og de er nå på vei fra sverige til norge, hvis jeg er heldig får jeg de imorgen

Intermediate Megawatt sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er emotivaene på siste oppløpssiden, snakket med fedex og de er nå på vei fra sverige til norge, hvis jeg er heldig får jeg de imorgen
    Fikk du opp noe mer info enn "departed Paris" på pakkesporingen du?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Megawatt
    Fikk du opp noe mer info enn "departed Paris" på pakkesporingen du?

nei, var derfor jeg ringte de, hadde på følelsen at de ikke var langt unna,
    de er nok på samme pall enda ankommer som sagt gardemoen enten ikveld eller senest imorgen tidlig, det var ihvertfall det jeg fikk beskjed om
    de anbefalte meg å ringe imorgen tidlig for eventuellt å få avtalt med sjaføren

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ifølge ett innlegg på emotivas forum

Check out the upcoming Sherbourn 5x200 amp. They also look to have done a hybrid of the UPA-1/UPA-2, we'll call this one the Shermotiva 2.1

Sherbourn 5-200

skal sherbourn gi ut en nesten identisk forsterker til xpa 5, denne skal koste 2500 us dollar, det ligger bilder av forsterkeren på forumetslink, både innvendig og utvendig og de ser veldig like ut, med unntak av frontplate og voltvelge knapp

innvendig er de ganske så skremmende like

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja den er det mange som venter på, inkludert meg selv, jeg er nyskjerrig på hvordan den vil bli tatt imot
    Hvor har du sett mange venter på den integrerte forsterkeren? Noen tråd på Emotiva-forumet?
    Har ikke klart å finne noe om den selv, alt jeg vet om den ar jeg fått fra Lonnie via mail.

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei, var derfor jeg ringte de, hadde på følelsen at de ikke var langt unna,
    de er nok på samme pall enda ankommer som sagt gardemoen enten ikveld eller senest imorgen tidlig, det var ihvertfall det jeg fikk beskjed om
    de anbefalte meg å ringe imorgen tidlig for eventuellt å få avtalt med sjaføren
    Da er nok min UMC-1 også med der.
    Siste fra tracking:
    Apr 23, 2010 6:30 AM Departed FedEx location PARIS FR

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Hvor har du sett mange venter på den integrerte forsterkeren? Noen tråd på Emotiva-forumet?
    Har ikke klart å finne noe om den selv, alt jeg vet om den ar jeg fått fra Lonnie via mail.

har plukket opp noe på forskjellige forum, avs forumer i sverige, danmark, osv
    i emotiva tråder

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unified86
    Da er nok min UMC-1 også med der.
    Siste fra tracking:
    Apr 23, 2010 6:30 AM Departed FedEx location PARIS FR

samme som står hos meg på trackingen også

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har plukket opp noe på forskjellige forum, avs forumer i sverige, danmark, osv
    i emotiva tråder
    Åja, sånn ja.. Takker for svar i alle fall..
    Gleder meg til no mere info

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åja, sånn ja.. Takker for svar i alle fall..
    Gleder meg til no mere info

samme her

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    samme her
    Foreslo for Lonnie at den skulle ha tilkobling for platespiller, samt balanserte innganger. Dette var ikke planlagt, men han skulle prøve å få implementert dette også. Var ikke vanskelig å ordne sa han... Så vi får se

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Foreslo for Lonnie at den skulle ha tilkobling for platespiller, samt balanserte innganger. Dette var ikke planlagt, men han skulle prøve å få implementert dette også. Var ikke vanskelig å ordne sa han... Så vi får se

kult, er spent på dacen dems også

Side 5 av 91 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 9 15 25 35 45 55 65 75 85 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •