Emotivas venner - Side 45

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 45 av 91 FørsteFørste ... 5 15 25 35 41 42 43 44 45 46 47 48 49 55 65 75 85 ... SisteSiste
Viser resultater 881 til 900 av 1806
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av JanF
    Har ikke fått hørt kombo med Emotiva effekt, Abrahamsen pre og Klipsch, men tror dette vil spille bra sammen.

Parasound som jeg ser du har snust på er også et bra valg

Er det HIFI eller surround du kommer til å bruke anlegget primært til?
    Det er stereo jeg ønsker. Parasound har vel Halo P3 og nc2100? Haloen er dyrere, men det er vel ikke det beste for min combo med emotivaen!?

Newcomer JanF sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DonnaPetra
    Det er stereo jeg ønsker. Parasound har vel Halo P3 og nc2100? Haloen er dyrere, men det er vel ikke det beste for min combo med emotivaen!?

Er delte meninger om hvilken som er best av NC2100 og Halo P3, og jeg har ikke testet noen av dem. Mange som er fornøyde med begge, så tror begge er gode valg.

Du kan kjøre balansert på Halo P# til XPA-2, dette kan du ikke med NC2100.

Ser at musikken går i rock og metall, og spesielt på metall (mye dårlige innspillinger...) er det viktig at du får et anlegg som får roet ned toppene på RF-83.

Har du mulighet, så snakk med Robert på Resonans igjen (eller Hifi klubben, Maxwel, Hifisenteret etc.), og spør om tips til forforsterkere med "varm" klang, og mulighet for hjemlån av minst 2 stk, slik at du får testet dem opp mot hverandre i ditt anlegg og aller viktigst, i din stue. Veldig viktig at du får testet det hjemme hos deg selv, for forskjellene kan være veldig store i ulike rom.

Et lite tips:
    Er ikke sikkert at produkter du får anbefalt her inne passer hjemme hos deg i dine ører, men det er jo selvfølgelig et riktig spor på veien

Active bruker123 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at musikken går i rock og metall, og spesielt på metall (mye dårlige innspillinger...) er det viktig at du får et anlegg som får roet ned toppene på RF-83.
    Hva er grunnen til at metall er så mye dårligere spilt inn enn annen musikk egentlig? Fikk 4-5 nye CDer i posten her om dagen, men det går jo ikke ann å høre på de på høyt volum...alt blir liksom veldig uklart og "støyete".

På lavt volum så låter f.eks basstrommer bra, skikkelig punch osv i forhold til det andre i musikken. Da skrur man selvfølgelig opp for å skikkelig kjenne punchet, men det blir liksom ikke sterkere, lyden blir høyere men låter bare bajs egentlig..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, resonans e bra. Men maxvell holde eg meg langt vekke fra. Han solgte meg någe drid for mange år siden, og va ikkje behjelpelige i det heila tatt.
    Og har hørrt mange historier at Sveinung har svindla folk. Så te alle her! Boikott maxvell i stavanger. Han bler slått ner når folk kjenne han igjen har eg hørrt.

Newcomer JanF sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, resonans e bra. Men maxvell holde eg meg langt vekke fra. Han solgte meg någe drid for mange år siden, og va ikkje behjelpelige i det heila tatt.
    Og har hørrt mange historier at Sveinung har svindla folk. Så te alle her! Boikott maxvell i stavanger. Han bler slått ner når folk kjenne han igjen har eg hørrt.

Du kan jo bare spørre Robert og Frank hva de synes om Sveiung (De har tidligere jobbet for ham).

Har selv aldri kjøpt noe fra Maxwel, og kommer neppe til å gjøre det heller når Resonans ligger i toppetasjen med minst like gode produkter og med pålitlig og dyktig personell

Anbefaler Resonans

Newcomer JanF sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    145
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bruker123
    Hva er grunnen til at metall er så mye dårligere spilt inn enn annen musikk egentlig? Fikk 4-5 nye CDer i posten her om dagen, men det går jo ikke ann å høre på de på høyt volum...alt blir liksom veldig uklart og "støyete".

På lavt volum så låter f.eks basstrommer bra, skikkelig punch osv i forhold til det andre i musikken. Da skrur man selvfølgelig opp for å skikkelig kjenne punchet, men det blir liksom ikke sterkere, lyden blir høyere men låter bare bajs egentlig..

Tror dette kan ha en del med "sounden" en del band innen denne sjangre ønsker på platene sine. Har selv irritert meg mye over det samme...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    255
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Må bare si at jeg sleit med akkurat d samme, har nesten slutta å høre på korn, slipknot, pantera osv siden d er så "slitsomt" å høre på

men d var helt til jeg fikk en ny cd-spiller..............bytta fra en normal cd-spiller som kosta 3000kr og til en litt dyrere Vincent cd-s6

og forskjellen var formidabel, lyden åpna seg utrolig mye og instrumentene kunne skilles utrolig fra hverandre osv..........men beste av alt, metall ble plutselig godt å høre på igjen, ingen antydning til at d blir "grøtete" når vokalisten brøler sammen med 2 ville gitarer og en trommis som går helt amok.........alt kan skilles fra hverandre og er deilig å høre på

sier ikke at dette har alt å si, men hos meg så endte d med at pantera og korn som har stått urørt i hylla flere år nå stadig blir putta i cd-spilleren:P

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men kan ver at goe musikkanlegg er for bra og for avslørende til di gamle platene?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kul sound far beyond driven pladå te pantera! :-)

Active bruker123 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men kan ver at goe musikkanlegg er for bra og for avslørende til di gamle platene?
    Hmm...tilfellet hos meg har ofte vært at eldre plater låter bra, mens nye låter skurrete..

De CDene jeg fikk nå sist så er en fra 2007 og resten er vel 2010 tror jeg.

Synes forresten Cowboys from Hell skiva låter ganske bra! Kommentaren er rettet mot han som synes det låt masete :P

Og når det kommer til kilde, så har jeg prøvd flere forskjellige, det låter best med dedikert spiller..men problemet er ikke borte akkurat.

Særlig så låter det bajs når jeg spiller av .mp3 fra datan, vet ikke om det har noe å si jeg.(Har good lydkort og bra headset)

Tror dette kan ha en del med "sounden" en del band innen denne sjangre ønsker på platene sine. Har selv irritert meg mye over det samme...
    Kan være noe der. Men selv om de vil ha "sin egen sound", eller sin egen måte å utrykke seg selv på, så trenger vel ikke det gå så mye utover lydkvaliteten? Altså, noen av skivene jeg har, så vrenger lyden seg omtrent...mens andre skiver, som god pop(ikke listepop) så pleier lyden å være helt fin. Gjør folk innen metall noe helt gæli?

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm...tilfellet hos meg har ofte vært at eldre plater låter bra, mens nye låter skurrete..

De CDene jeg fikk nå sist så er en fra 2007 og resten er vel 2010 tror jeg.

Synes forresten Cowboys from Hell skiva låter ganske bra! Kommentaren er rettet mot han som synes det låt masete :P

Og når det kommer til kilde, så har jeg prøvd flere forskjellige, det låter best med dedikert spiller..men problemet er ikke borte akkurat.

Særlig så låter det bajs når jeg spiller av .mp3 fra datan, vet ikke om det har noe å si jeg.(Har good lydkort og bra headset)

Kan være noe der. Men selv om de vil ha "sin egen sound", eller sin egen måte å utrykke seg selv på, så trenger vel ikke det gå så mye utover lydkvaliteten? Altså, noen av skivene jeg har, så vrenger lyden seg omtrent...mens andre skiver, som god pop(ikke listepop) så pleier lyden å være helt fin. Gjør folk innen metall noe helt gæli?
    Hvis du har en receiver, må du heller koble signalene direkte til DAC-en i receiveren med en digital utgang fra din PC - enten HDMI eller SPDIF slik at du går utenom lydkortet (digitale signaler direkte til receiver).

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    får melde meg inn med.

XPA-2
    UPA-2
    UPA-1

men jeg hører mye på metal, og mye som jeg ikke har noe problemer med

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shn
    får melde meg inn med.

XPA-2
    UPA-2
    UPA-1

men jeg hører mye på metal, og mye som jeg ikke har noe problemer med
    AMD Radeon 5850 - Bitstream lyd support 7.2 (DTS-HD DD-TrueHD), skriver du på profilen din.

Hvilken software benytter du i tilfellet ved bitstream, og hvordan har du satt opp programmet/programmene lydmessig?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Klipsch....i love it
    Må bare si at jeg sleit med akkurat d samme, har nesten slutta å høre på korn, slipknot, pantera osv siden d er så "slitsomt" å høre på

men d var helt til jeg fikk en ny cd-spiller..............bytta fra en normal cd-spiller som kosta 3000kr og til en litt dyrere Vincent cd-s6

og forskjellen var formidabel, lyden åpna seg utrolig mye og instrumentene kunne skilles utrolig fra hverandre osv..........men beste av alt, metall ble plutselig godt å høre på igjen, ingen antydning til at d blir "grøtete" når vokalisten brøler sammen med 2 ville gitarer og en trommis som går helt amok.........alt kan skilles fra hverandre og er deilig å høre på

sier ikke at dette har alt å si, men hos meg så endte d med at pantera og korn som har stått urørt i hylla flere år nå stadig blir putta i cd-spilleren:P

cd s6 er en meget gos spiller, har du testet å bytte rør der forresten, går gjetord på nettet om rca i denne spilleren din
    testa aldri det selv dessverre når jeg hadde mkll versjonen selv
    signalkilde er viktig for å få god lyd ut, drit inn = drit ut
    opplever selv nå etter oppgraderinger at jeg kan spille alle slags typer musikk
    med godt resultat, metall blir ofte bedre å høre på jo bedre anlegget er, det er kompleks musikk som krever sitt

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    AMD Radeon 5850 - Bitstream lyd support 7.2 (DTS-HD DD-TrueHD), skriver du på profilen din.

Hvilken software benytter du i tilfellet ved bitstream, og hvordan har du satt opp programmet/programmene lydmessig?
    Arcsoft TotalMedia Theatre 3.
    powerdvd støtter kansje, hvertfall for andre produsenter.
    URL:
    AMD's Radeon HD 5870: Bringing About the Next Generation Of GPUs - AnandTech :: Your Source for Hardware Analysis and News

Musikk er så klart ikke via bitstream.

Jeg drar ut ett fantastisk markeds setning fra de iallefall. (arcsoft)

"Support HDMI 1.3 Pass-through Technology for Lossless 7.1 Channel Audio Output*
    With DTS-HD Premium Audio Output via HDMI 1.3, TotalMedia Theatre 3 provides full high-definition audio digital output, enabling lossless audio such as DTS-HD Master Audio, Dolby TrueHD, and Dolby Digital Plus, to be transferred to the AV receivers for high-fidelity sounds - up to 192 kHz sampling frequency and 24-bit audio resolution, offering exceptional audio experience. "

Det står iallefall DTS-HD (2 kanals 192khz iallefall og resten er noe dårligere)
    Dolby Digital True HD i displayet.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal jeg hente xpa-2 i lunchpausen på terminalen. :-)

Blir denne varm etter ett par timer? For varm at det kan gå alt? Tips? Pga jeg kommer til å koble den til stereo til tv også. Kan gå mange timer foran tven, meg å fruen. ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal jeg hente xpa-2 i lunchpausen på terminalen. :-)

Blir denne varm etter ett par timer? For varm at det kan gå alt? Tips? Pga jeg kommer til å koble den til stereo til tv også. Kan gå mange timer foran tven, meg å fruen. ;-)
    De blir nesten aldri varme, du kjenner kansje en mild lunk.
    Har hatt xpa-2 før, og har også upa-2 nå, ingen ble i nærheten av varme.

Henter du min og kjører til hokksund ?
    min er der og :P

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shn
    De blir nesten aldri varme, du kjenner kansje en mild lunk.
    Har hatt xpa-2 før, og har også upa-2 nå, ingen ble i nærheten av varme.

Henter du min og kjører til hokksund ?
    min er der og :P
    Hehe... Dessverre. Jeg holder til i Stavanger.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det lurt å ha dem alltid på? Mange sier det generelt på forstereri?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    47
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe... Dessverre. Jeg holder til i Stavanger.

Kunne tenkt meg å fått min xpa-2 idag, men fedex gidder ikke pga estimated delivery er 23.02.2011.... den har kost seg på gardemoen siden fredag!!!

Er det lurt å ha dem alltid på? Mange sier det generelt på forstereri?
    jeg skur mine aldri av, de bruker soft power on, så de tar iallefall ikke skade av å skrus av og på.
    kansje for å få kjørt inn litt av elektronikken så kan man ha det på hele tiden.
    du bruker jo vesentlig mindre strøm ved å skru de av.
    Men om vinteren er det jo gjekt med litt varme uansett

Bruk Trigger kabler fra reciever etc for å skru de av sammen med recieveren din.
    Har du en onkyo som min at trigger ikke fungerer, finn ett strøm adapter på 5-12V inn i "AC outlet" bak på forsterkeren, og lag din egen kabel.

Side 45 av 91 FørsteFørste ... 5 15 25 35 41 42 43 44 45 46 47 48 49 55 65 75 85 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •