Emotivas venner - Side 43

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 43 av 91 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 53 63 73 83 ... SisteSiste
Viser resultater 841 til 860 av 1806
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av websen
    Leste om en som hadde testet dette, og mente det var et skikkelig løft i bassområdet i forhold til en enkel XPA-5, men jeg husker ikke hva han heter.

Søketeknikk: http://www.google.no/#hl=no&biw=1066...d0d016fa1afe72
    Hmm, fant en annonse på finn, skulle få 2 stk for 11000. Men så måtte han "reise" en plass og kommer ikke tilbake før Mars.. Skulle få dei da.. Virket som en ærlig dude, med tanke på at eg overførte penger og alt og fikk dei igjen. Han hadde ikke tid å sende dei før han reise..

Lurer på å vente, eller kjøpe noe annet? Får jeg noe bedre for 11000?

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cv-dan
    Hmm, fant en annonse på finn, skulle få 2 stk for 11000. Men så måtte han "reise" en plass og kommer ikke tilbake før Mars.. Skulle få dei da.. Virket som en ærlig dude, med tanke på at eg overførte penger og alt og fikk dei igjen. Han hadde ikke tid å sende dei før han reise..

Lurer på å vente, eller kjøpe noe annet? Får jeg noe bedre for 11000?
    Tviler på at du finner noe bedre med tanke på rå kraft til denne prisen etter alt det jeg har lest her på forumet, men nå er det andre her som har testet mye mer enn det jeg har..

Selv er jeg fornøyd med XPA-5 i mitt 5.1 oppsett, men det hadde selvsagt vært morro og testet 2 stk XPA-1 til frontene mine, og brukt 3 kanaler av min XPA-5 til senter og bakkanalene, men siden dette måtte stått i stua, ville nok jeg fått noen rare spørsmål og hva jeg skal med alle disse boksene..

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,248
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tviler på at du finner noe bedre med tanke på rå kraft til denne prisen etter alt det jeg har lest her på forumet, men nå er det andre her som har testet mye mer enn det jeg har..

Selv er jeg fornøyd med XPA-5 i mitt 5.1 oppsett, men det hadde selvsagt vært morro og testet 2 stk XPA-1 til frontene mine, og brukt 3 kanaler av min XPA-5 til senter og bakkanalene, men siden dette måtte stått i stua, ville nok jeg fått noen rare spørsmål og hva jeg skal med alle disse boksene..
    Da får jeg vente til mars da, har noe å se fram til hehe! Blir nok morro!
    Ja kan bli for mye av boksene og... Skal ha surround når den tid kommer, men først effektforsterker

Active paisley sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    375
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere kan jo vurdere UPA 1/2 og da.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cv-dan
    Noen som har prøvd XPA-1 på klipsch??

jeg har det... :P

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sots
    jeg har det... :P
    Kan du utdype litt, hvilke Klipsch, og hvordan beskriver du lydopplevelsen?

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cv-dan, 2 stk xpa1 til elleve tusen? D er et kupp! De koster ca10000kr hver etter at moms og frakt er lagt til. Håper jeg klarer å få mer for mine om jeg skal selge.

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt xpa-1 på mine klipsch rf-63 i noen måneder nå, og d er basskontroll uten like. Xpa-1 er så kraftig at man fort blir minnet på hvor ømfintlige ører mennesket har og at hjerterytmen ikke må forstyrres.
    Jeg tør påstå at xpa-1 er overkill på mine rf-63, men det kan også forsvares. Jeg hadde xpa5 tidligere, og det er ingen tvil om at xpa1 er i annen liga hva gjelder overall lydkvalitet.

Har du rf-7 eller rf-83/63, så forsvarer jeg bruk av xpa-1, har du mindre klipsch er upa1 veien og gå.

Ps.Skal man tenke økonomisk så tror jeg man kommer langt med 2x upa1 på de store modellene også.

Når det gjelder komboen klipsch + emotiva, så har jeg vært svært fornøyd med den storslagne lyden, men merker at jeg savner et litt mer sofistikert sound med mere sjel. Jeg er i planer om å teste et hel nytt oppsett, og da ryker klipschen og emotivaen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan du utdype litt, hvilke Klipsch, og hvordan beskriver du lydopplevelsen?

har dem på rf83...som andre sier, basskontrollen blit av en annen verden. spiller ikke med sub på musikk lenger. til prisen så er de absolutt og anbefale

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Umc-1 endelig i hus! :D

Da etter 10 dages venting kom en kjukk postmann med årets julegave
    Emoen ble pakket opp i all hast, og koblet i en fei. Meen, plagdes en del da.. uansett hva jeg gjorde ble det ikke lyd ifra pcen gjennom hdmi kabelen... Mystisk i og med at dette fungerte uten problem når kabelen gikk rett i tven...
    Problemet var da HDMI kabelen.. signalet svekkes ørlite igjennom umc-1, og det var nokk til å skape krøll og hodebry.. Testet da med en kortere kabel, med gullkontakter, og da ble allt superb..
    Fikk kjørt emoQ kalibreringen (som har fått mye pepper) og lyden hos meg ble natt og dag i forskjell.. gir den 8 av 10 da jeg syns diskanten ble litt kvass, men smak og behag....
    Må trekke frem ett par ting, fjernkontrollen er syyykt nais, og menyene på osd er en fryd for øyet, og å jobbe med

veldig fornøyd så langt bare å vente en mnd på tolla:S

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang, diskanten kan du stille ned den selv i EQen hvis den ble for krass.
    Er det f.eks slitsomme S-er du sliter med så kan du prøve å justere ned 6khz (husker ikke nøyaktig hvilke bånd man har der) og 8khz et par db.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nydelig Emotiva-oppsett fra minhembio.com
    2xUPA-1 og XDA-1

http://minhembio.com/flakkz/253783

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Ang, diskanten kan du stille ned den selv i EQen hvis den ble for krass.
    Er det f.eks slitsomme S-er du sliter med så kan du prøve å justere ned 6khz (husker ikke nøyaktig hvilke bånd man har der) og 8khz et par db.
    På moderat volum merkes det ikke, men når jeg guffer opp litt blir lo og mid diskant litt påtrengene... Er 99% sikker på at det er fordi at stua er ganske tom, med murgulv og murvegger.. Litt støydemping så tror jeg det blir bra

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lightbulb

Ny podcast den 28. januar for de som ikke har fått det med seg:
    http://emotiva.com/podcasts/1-28-11/Webcast012811.mp3

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    cool

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan se ut som det blir en sjappe et sted i Europa, ev. lager for videresalg..
    Lsound?!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Kan se ut som det blir en sjappe et sted i Europa, ev. lager for videresalg..
    Lsound?!
    Hmm...jeg forstod det slik at de skulle få en bedre deal fra Fedex siden de sendte så mye varer?
    Mener hun ene sa at de avventet svar fra Fedex innen en måned..

Tør ikke se for meg prispåslagene som vil bli gjort dersom det skal bli en utsalgsbutikk her i Europa..

Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig Emotiva setter opp en hub i Europa ja, som de kan sende større kvanta til. Deretter går frakten til hver kunde fra denne hubben. Mulig vi forbrukere kan spare litt på det, dersom Emotiva tar kostnaden ved å levere til denne hubben.

Det er fint at de jobber med en bedre løsning, men kan ikke si jeg har vært misfornøyd med løsningen de har i dag.
    Prisen på frakt er kanskje noe høy, men tenk vekta og hvor raskt de faktiskt leverer når de bruker fedex. Kan ikke klage :P

Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Hmm...jeg forstod det slik at de skulle få en bedre deal fra Fedex siden de sendte så mye varer?
    Mener hun ene sa at de avventet svar fra Fedex innen en måned..

Tør ikke se for meg prispåslagene som vil bli gjort dersom det skal bli en utsalgsbutikk her i Europa..
    Man skulle tro at forhandleren da må gi 5 års reklamasjon til kjøperen, og det vil sikkert koste. Men det kommer vel kanskje også an på hvilke garantiavtale utsalgsbutikken får med Emotiva.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unified86
    Prisen på frakt er kanskje noe høy, men tenk vekta og hvor raskt de faktiskt leverer når de bruker fedex. Kan ikke klage :P
    Enig med deg. Med tanke på hvor mange kilo utstyret veier så synes jeg ikke det er noe å si på prisen jeg. Man sier jo aldri nei takk til rimeligere pris, men i utgangspunktet synes jeg det virker som ting fungerer bra per idag.

Side 43 av 91 FørsteFørste ... 3 13 23 33 39 40 41 42 43 44 45 46 47 53 63 73 83 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •