Emotivas venner - Side 34

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 34 av 91 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 44 54 64 74 84 ... SisteSiste
Viser resultater 661 til 680 av 1806
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    8 dager høres jo veldig greit ut. Er også optimist og regner med at disse komponentene ikke bare dreier seg om kraft alene, men også har en behagelig klang. Virker som utrolig god valuta for penga, åkkesom.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av crimar
    Noen som vet hva prisen blir hos jetcarrier med sjøfrakt og 2 upa-1?
    Med båt eller fly?

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Silverking
    Med båt eller fly?
    Skulle vel tro sjøfrakt betyr med båt :P

Intermediate Kriller sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CNK
    Skulle vel tro sjøfrakt betyr med båt :P
    Kan jo være sjøfly

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Greven
    Kobl opp de 36 kiloene! -Du vil ikke angre! Jeg har Pione Sc-lx-83 og Emo xpa-5 og xpa-2. Bi-ampet frontene (Mirage Omd-28 -Angrer på at jeg ikke gikk for 2 x xpa-5 slik at jeg kunne bi-ampet centeren også.. (Omd-c2)
    Ja, det skal jeg gjøre Har ryddet plass i rack'et så nå er det bare å vente (kommer nok til uken)

Men jeg lurer litt på hvordan det er best å koble den. I dag har jeg biampet høyttalerne, synes det ga et løft, ble mer kontant i bassen. Men er det noen hensikt i det med den voldsomme trafoen som er på XPA-5?

I så fall driver jeg bakhøyttalerne med Pioneer'en. Men er det kanskje like greit å droppe bi-ampingen og la emo'en drive også bakhøyttalerne?
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,184
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CatHan
    Gidder du å sende en pm om du bestemmer deg for å selge?
    Jeg vurderer egentlig å bestille en xpa-3 til mine Klipsch rf-82 og rc-62 som en julegave til meg selv, men jeg har noen rb-81 bak også som også trenger litt ekstra krefter.
    OK, men skal prøve den først.

Blir det ikke et merkbart løft i lyden, så kan det være aktuelt.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W DB3D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Intermediate crimar sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    1,319
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har shipping dimensjonene på upa-1?

Newcomer Thrawn sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Valgets kvaler. XPA vs. UPA, 3 vs. 5 kanaler

Sitter for tiden å vurderer å bestille Emotiva effekt, men klarer ikke helt å bestemme meg for hva jeg skal gå for.
    Håper dere som sitter på en del erfaring med disse forsterkerne kan gi meg et lite dytt videre.

Alternativene jeg ser for meg er;
    a. Drive frontrekka med enten XPA-3, eller 3 x UPA-1, å nøye meg med recivereffekt på surround høyttalerne.
    b. Kjøre alt på XPA-5.

Noen spørsmål jeg sliter litt med å finne svar på.
    Har jeg oppfattet rett, så er 3 x UPA-1 klart overlegen XPA-3 når det gjelder lydkvalitet?
    Men hvor mye bedre enn XPA er egentlig UPA, er det merkbart i en hjemmekino, eller merkes det kun i stereo? Noen annen grunn for å velge UPA over XPA?
    Trenger man egentlig ekstra effekt på surround når man har RX-V3900?

Anlegget brukes for tiden i dagligstuen, men skal etterhvert flyttes til en kjellerstue/hjemmekino på 15-20kvm, når denne er ferdig oppusset.

Til slutt et spørsmål om selve handelen fra Emotiva.
    Behøver man en quote fra Emotiva når man har jetcarrier adresse? Er vel bare å bestille rett fra nettbutikken til Emotiva og oppgi JC adressen, eller må man få en quote i forbindelse med at dette er en utførsel/eksport av varen, med tanke på VAT ol.?

Intermediate AnaXyd sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thrawn
    Sitter for tiden å vurderer å bestille Emotiva effekt, men klarer ikke helt å bestemme meg for hva jeg skal gå for.
    Håper dere som sitter på en del erfaring med disse forsterkerne kan gi meg et lite dytt videre.

Alternativene jeg ser for meg er;
    a. Drive frontrekka med enten XPA-3, eller 3 x UPA-1, å nøye meg med recivereffekt på surround høyttalerne.
    b. Kjøre alt på XPA-5.

Noen spørsmål jeg sliter litt med å finne svar på.
    Har jeg oppfattet rett, så er 3 x UPA-1 klart overlegen XPA-3 når det gjelder lydkvalitet?
    Men hvor mye bedre enn XPA er egentlig UPA, er det merkbart i en hjemmekino, eller merkes det kun i stereo? Noen annen grunn for å velge UPA over XPA?
    Trenger man egentlig ekstra effekt på surround når man har RX-V3900?

Anlegget brukes for tiden i dagligstuen, men skal etterhvert flyttes til en kjellerstue/hjemmekino på 15-20kvm, når denne er ferdig oppusset.

Til slutt et spørsmål om selve handelen fra Emotiva.
    Behøver man en quote fra Emotiva når man har jetcarrier adresse? Er vel bare å bestille rett fra nettbutikken til Emotiva og oppgi JC adressen, eller må man få en quote i forbindelse med at dette er en utførsel/eksport av varen, med tanke på VAT ol.?
    Har ikke Emotiva selv, men har researchet en del i det siste, så kan prøve å svare deg på det jeg kan.

Om du har råd til XPA-5, er det bare å kjøre på med den. Mange biamper den til frontene etter hva jeg har forstått, og da blir det skikkelig med trøkk!

UPA er kjent som litt bedre på musikk, og den støyer litt mindre. XPA-3 er dog en del billigere enn 3x UPA-1. Men UPA-1 er nok ikke "overlegen" på musikk vs XPA-3. Det er jo jøtt mange her inne som har XPA-3, og fornøyd med den!

Men om du vil ha den beste ytelsen, er vel 3x UPA-1 det du skal velge. Surrounden kjører du på receiver. (Den bør jo klare det nå, dersom resten kjøres av Emotiva! )

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg for min del går og venter på en XPA-2 som skal drive frontene.
    Videre var planen å drive senter + bak med en XPA-3.
    Da har du en god løsning med masse power til stereolytting, samt nok pulver til både center og surround v/filmbruk.
    Såvidt jeg har kunnet lese meg til er det i grunn svæært liten forskjell på lyden i en XPA-2 vs 2stk UPA-1

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ABREKKE
    Jeg for min del går og venter på en XPA-2 som skal drive frontene.
    Videre var planen å drive senter + bak med en XPA-3.
    Da har du en god løsning med masse power til stereolytting, samt nok pulver til både center og surround v/filmbruk.
    Såvidt jeg har kunnet lese meg til er det i grunn svæært liten forskjell på lyden i en XPA-2 vs 2stk UPA-1
    Som jeg nevnte, er forskjellene som blir nevnt litt mindre støy og litt bedre på musikk. Sistnevnte er jo HELT individuell, dog.

Jeg tror man blir fornøyd uansett hva man velger av Emotiva!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikler på en xpa2 selv! noen som har hørt den på klipsch rf83? Men de er ganske trege til og svare på emotiva. Sendte mail om fredag og ikke fått svar enda...

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er XPA-5 mtp avkjøling? Må da få beistet inn i en tv-benk også. Hva vil folk si er minimum avstand fra forsterker til vegger i benken?

Har litt begrenset med plass til siden også. Finner bare en mulig løsning på hvor jeg skal ha tv osv.

Newcomer Thrawn sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AnaXyd
    UPA er kjent som litt bedre på musikk, og den støyer litt mindre.
    Med støy, mener du da crosstalk eller den beryktede høyttaler/forsterker brummingen som ofte er nevnt i Emotiva-tråder?

Er XPA-3 like utsatt som XPA-5 når det gjelder slik brumming?
    På meg virker det som det er XPA-5 som sliter mest med dette problemet. Mulig det er solgt flere av denne modellen, å det kan være årsaken til at XPA-5 skiller seg litt ut i negativ retning?

Newcomer Saeten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thrawn
    Med støy, mener du da crosstalk eller den beryktede høyttaler/forsterker brummingen som ofte er nevnt i Emotiva-tråder?

Er XPA-3 like utsatt som XPA-5 når det gjelder slik brumming?
    På meg virker det som det er XPA-5 som sliter mest med dette problemet. Mulig det er solgt flere av denne modellen, å det kan være årsaken til at XPA-5 skiller seg litt ut i negativ retning?

Jeg hadde litt brumming i høytalere fra min XPA-3. Koblet ut en og en komponent i systemet for å finne ut hvor støyen kom fra. Viste seg at dette kom fra en Trådløs router(?). Flyttet routeren og brummingen var borte. Så jeg tror slik brumming i mange tilfeller skyldes forstyrring av signaler.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det mest brumming jeg tenkte på, og det virker som UPA er laget i litt mer raffinert kvalitet. Den er jo en del dyrere enn XPA modellene også.

Men uansett er dette svært lite merkbart virker det som, og er vel de eneste minssidene ved XPA! Veit ikke om disse har blitt testet i noen norske blader eller lignende, men regner med at de hadde fått full pott med tanke på pris og ytelsen de faktisk gir for beløpet.

Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Saeten
    Jeg hadde litt brumming i høytalere fra min XPA-3. Koblet ut en og en komponent i systemet for å finne ut hvor støyen kom fra. Viste seg at dette kom fra en Trådløs router(?). Flyttet routeren og brummingen var borte. Så jeg tror slik brumming i mange tilfeller skyldes forstyrring av signaler.
    Rart at det var fra routeren om det er "brumming". Brumminga er jo som regel 50hz forstyrrelse, så mulig routeren var særdeles dårlig skjermet for strøm.

For routere opererer jo med en frekvens på 2,4ghz eller 5ghz, så skal vel litt til før vi hører akkurat forstyrrelse i sammenheng med disse frekvensene!

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    36
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neste veke kommer mine 3 upa-1`er heim, so det blir juleaften tidli på sunmøre i år

Men klarte ikkje å la vere og handle litt til når eg fekk igjen penger fra emotiva, og dei har salg, so nå er en upa-2 bestilt til rs-52ene mine..

Håper dette blir litt mer en veldi bra

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk en "surprise"-pakke i posten i dag ifra Emo.
    De har visstnok sendt meg en pakke med UMC-R og ny målemic. Greit nok det, men hadde jo allerede mottatt dette sammen med mine ERD-1 Så hvis noen i Stavanger området trenger, så er det bare å sende meg en PM
    Har ikke akkurat brukt for dobbelt opp..

Newcomer OddB sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AnaXyd
    Nå er det mest brumming jeg tenkte på, og det virker som UPA er laget i litt mer raffinert kvalitet. Den er jo en del dyrere enn XPA modellene også.
    Nei, XPA er dyrere enn UPA.

Grunnen til at mange foretrekker 2 stk UPA-1 framfor 1 stk XPA-2 (f.eks), er vel at ved førstnevnte får man full kanalseparasjon, og dermed mindre støy/påvirkning. I tillegg får man èn strømforsyning pr kanal, noe som også kan oppleves positivt.

Side 34 av 91 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 37 38 44 54 64 74 84 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •