Emotivas venner - Side 22

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 22 av 91 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 42 52 62 72 82 ... SisteSiste
Viser resultater 421 til 440 av 1806
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av JLmorten
    Venter selv på denne forsterkeren, trur ikke jeg får råd til og kjøpe den inn så fort den kommer, men håper til vinteren..

Prisen blir spennende, en forhandler også som venter på den, hadde en foreløpig pris på 13990,- Nkr. håper den synker litt...

hvis de holder seg på 13990.- skal vi være fornøyd, i sverige har jeg sett den til 15990.- og marantz pleier være dyrere i norge, men jeg vet at det jobbes steinhardt med å få prisen veldig konkuransedyktig her hjemme, 13990.- + litt rabatt er en god deal tror jeg på denne receiveren

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    15990 svenske, blir jo med dagens kurs litt under 13.600 norske da, så fått denne for rundt 13, hadde vel ikke vært dårlig, om så skjer?

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Ellers vet dere kanskje at det kommer dyrere versjoner av UMC-1 og USP-1? De skal hete XMC-1 (prosessor) og XSP-1 (pre). De vil være fullbalanserte. Usikker når de kommer, men mulig de ikke er langt unna. Pris er ukjent.
    Høhø!
    Emotiva og "kommer snart" er to ord som ikke burde vært lov.. Kan vel nesten sette 100 riksdaler på at ingen får tilsendt noen XMC-1 dette året

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm

Fler som har fått en "Click-N-Ship®" fra emotiva nå?
    Jeg har ikke bestilt noe som helst, men regner med at det er den nye fjernkontrollen som sendes ut!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G|zO
    Hmm

Jeg har ikke bestilt noe som helst, men regner med at det er den nye fjernkontrollen som sendes ut!
    har ikke fått noe her enda men det høres jo ut som det er noe på gang da,det var vel det de lovte også utshipping i juli måned for de som kjøpte prossesorn...får smøre meg med tolmodighet.8)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pondus
    15990 svenske, blir jo med dagens kurs litt under 13.600 norske da, så fått denne for rundt 13, hadde vel ikke vært dårlig, om så skjer?
    det hadde v'rt megabra,men tror nok det blir vanskelig [ finne denne ned i 13k,h[per jeg tar feil

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei

Har nå blitt bitt av lyd for viderekomne igjen, etter noen års pause fra det. Har tømt stua for gammelt graps, og nylig kjøpt inn nye Klipsch RF83.
    Kort sagt, ser her at Emotiva er anbefalt, tenker da å ha så få "bokser" som mulig men allikavel fortreffelig nok trøkk, mitt spm. da : kan det være perfekt å kjøpe 1 stk USP-1 og 1 stk XPA-2 ?

ps ! Hva med garanti saker hvis man bestiller fra "over there" for det er vel bare der en får kjøpt disse ?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anlegg
    Har nå blitt bitt av lyd for viderekomne igjen, etter noen års pause fra det. Har tømt stua for gammelt graps, og nylig kjøpt inn nye Klipsch RF83.
    Kort sagt, ser her at Emotiva er anbefalt, tenker da å ha så få "bokser" som mulig men allikavel fortreffelig nok trøkk, mitt spm. da : kan det være perfekt å kjøpe 1 stk USP-1 og 1 stk XPA-2 ?

ps ! Hva med garanti saker hvis man bestiller fra "over there" for det er vel bare der en får kjøpt disse ?

det bør være en god kombo det ja, ellers så er xpa1 og upa 1 noe roligere i toppen. angående garanti så er det jo det ,men det vil lønne seg å få ting reparert her i norge pga dyr frakt til usa, de sender så vidt jeg vet delene fritt over hit

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Høhø!
    Emotiva og "kommer snart" er to ord som ikke burde vært lov.. Kan vel nesten sette 100 riksdaler på at ingen får tilsendt noen XMC-1 dette året
    Kan sikkert stemme det. Men den kommende DACen med volumkontroll (passiv forforsterker) burde vel være rundt hjørne nå? Den skulle jo egentlig ha blitt sluppet i vår, men forsto det slik at de skulle endre designet. Mener prisen for den skulle være 300 USD. Det er jo et kupp dersom forforsterkerdelen også er bedre enn USP-1, noe Emotiva har antydet.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen med usp 1 som kan beskrive lyden og funksjonene ellers på denne for meg, positive og negative, er på min ønskeliste og jeg klør litt etter å bestille men med sr7005 snart på vei så er jeg litt usikker da jeg tror den er ett hakk opp fra sr6003 som pre til musikk

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blir jeg snar forhåpentligvis en Emotiva venn. Satt meg på reserverings lista for XPA-2 som skal drive mine RF-63.
    Håper på at det blir bang for the bucks!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Emotiva USP-1

Hei folkens.

Skal hente meg ein xpa-2 idag og skal derfor bestille meg ein pree-amp.

Eg skal bare ha stereo, og hadde derfor valgt og kjøpe denne USP-1 pree-ampen.

Men er det mulighet for og kunne justere bass/diskant med denne pree-ampen?

Grunnen til att eg spør er att eg hadde prosessoren til emotiva på hjemmlån sammens med xpa-2,og da måtte eg justere ned diskanten 2 hakk for att eg ble fornøyd(merk klipsch rf-63).

Eller bør eg handle prosessoren til emotiva så har eg hdmi switsh osv? er jo litt dyrere,men er nokk lettere å selge senere? noen som vet om det er lenge til dem kommer med balansert pree-amp?

Håper på raskt svar

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har dessverre ingen erfaring med noen av de, men ville gratulere og ønske veldkommen til de siste tilskudd i emotivas vennetråd

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

..

Jo takk for det
    hadde en xpa-2 på hjemmlån sammens med prosessoren, og eg bare skrudde av suben for den hørte eg ikkje uansett:P klipschene kom til en ny verden! gleder meg til eg kommer hjem fra nordsjøen da skal det være på stell med nye forsterkere å allt kommer ikkje så langt med kun ein xpa-2 uten preeamp hehe!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nalegutt
    Jo takk for det
    hadde en xpa-2 på hjemmlån sammens med prosessoren, og eg bare skrudde av suben for den hørte eg ikkje uansett:P klipschene kom til en ny verden! gleder meg til eg kommer hjem fra nordsjøen da skal det være på stell med nye forsterkere å allt kommer ikkje så langt med kun ein xpa-2 uten preeamp hehe!

det er så sant så sant, hvis det er 2 kanals lytting som er saken så vil jeg i utgangspunktet tro at en stereopre gjør jobben bedre enn enn prossesor
    men hvis man skal koble tv,bluray eller lignende innom så kan jo en receiver eller pro være løsningen, emotivas stereopre kan forresten kobles opp mot hjemmekino også, dvs innom receiver eller prossesor

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    det er så sant så sant, hvis det er 2 kanals lytting som er saken så vil jeg i utgangspunktet tro at en stereopre gjør jobben bedre enn enn prossesor
    men hvis man skal koble tv,bluray eller lignende innom så kan jo en receiver eller pro være løsningen, emotivas stereopre kan forresten kobles opp mot hjemmekino også, dvs innom receiver eller prossesor
    oki, det jeg er redd for er att det skal bli for mye diskant,siden att eg måtte ta ned 2 hakk på prosessoren for att jeg skulle bli fornøyd,men bassen sto alltid på 0.

har jo tvboks,ps3,hd-dvd spiller osv allt har jo hdmi,så hadde kanskje vert greit med hdmi switshen som er i prosessoren,hehe.

valgets kvaler

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oki, det jeg er redd for er att det skal bli for mye diskant,siden att eg måtte ta ned 2 hakk på prosessoren for att jeg skulle bli fornøyd,men bassen sto alltid på 0.

har jo tvboks,ps3,hd-dvd spiller osv allt har jo hdmi,så hadde kanskje vert greit med hdmi switshen som er i prosessoren,hehe.

valgets kvaler

jepp, jeg selv bruker en marantz sr 6003 sammen med 3x emotiva upa 1 og har ingen problemer med diskanten på rf63 her hos meg,men jeg vil anbefale deg og jobbe med plasseringen av rf63, fikk tips igår om ca 60cm avstand til bakvegg og at midtre del av hornet skal peke ca ytterst på dine skuldre når du sitter i sweetspot

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo takk for det
    hadde en xpa-2 på hjemmlån sammens med prosessoren, og eg bare skrudde av suben for den hørte eg ikkje uansett:P klipschene kom til en ny verden!
    Samme hjemme hos meg;-) Fremdeles glad i subben min, men jeg viste jo ikke hva høytalerene mine var gode for, før jeg fikk xpa-2. Brukte XPA-3 på frontrekka før, og var fornøyd! Nå er jeg meg et fornøyd! XPA-3 tar seg av front og surround.

Intermediate websen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

valgets kvaler
    Har også stilt ned kun diskanten til -2db (Onkyo TX-NR807 og Emotiva XPA-5). Det er bare å trykke inn Pure Audio knappen, så hører man litt forskjell. Men av og til foretrekker jeg Pure Audio også - til musikk, så da slipper man å stille receiveren fram og tilbake på diskanten.

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av G|zO
    Hmm

Var det den nye fjernkontrollen som kom eller?
    Jeg har ikke hørt noe enda. Håper jeg også får en snart!

Side 22 av 91 FørsteFørste ... 2 12 18 19 20 21 22 23 24 25 26 32 42 52 62 72 82 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •