Emotivas venner - Side 21

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 21 av 91 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 51 61 71 81 ... SisteSiste
Viser resultater 401 til 420 av 1806
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av evorkahn
    om jeg kan sporet opp noen som har parasound og emotiva her på sørlandet så hadde ikke det vært dumt. parasound er dyrt syns jeg.

ja , er dessverre mye dyrere på denne siden av atlanteren, det er derimot ikke emotiva, på tross av litt moms og frakt utgifter har jeg sjelden hørt noen si at
    man får lite for penge>

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man får mye for pengene ja, men allikevel er det ganske ofte mer å hente ut av høyttalerne med en forsterker med litt bedre kvalitet. En kompis har Symphonic 4 med XPA3, og der er i hvertfall pontensiale til høyttalerne langt større enn hva XPA3 greier og frembringe.
    Og ja, det koster jo selvfølgelig en god del mer.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Man får mye for pengene ja, men allikevel er det ganske ofte mer å hente ut av høyttalerne med en forsterker med litt bedre kvalitet. En kompis har Symphonic 4 med XPA3, og der er i hvertfall pontensiale til høyttalerne langt større enn hva XPA3 greier og frembringe.

ja selvfølgelig finnes det bedre, det gjør det vel nesten alltid, og mine rf63 har også større potensialet enn hva upa 1 leverer,men jeg er superfornøyd for det, og det det har blitt sammenlignet med fra min side er jo ikke high end utstyr men enkle parasound forsterkere som koster halvparten i usa kontra norge
    jeg stor koser meg med lyden jeg har og det er viktig for meg, og ikke det at det finnes AN utstyr der ute som ville vært orgasmisk å få tak i.

hvor mange ville ikke kjøpt en parasound nc2250 hvis man fikk den for 6 lapper ny? den ville jo vært den samme bare billigere

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Vil legge til at det er noe som heter smak og behag. Vet om mange som foretrekker forsterkere til 3-4k over forsterkere som er langt dyrere. Det handler om matching og egne preferanser. F.eks foretrakk flere her inne XPA-3 over AWR-250 fra EC og den koster jo mange ganger så mye.
    Jeg er selvfølgelig enig at det finnes bedre forsterkere enn Emotiva, men dyrere er ikke automatisk bedre, og det som er bedre for deg er dårligere i andres øre. Se bare på rørforsterkere, kombinasjonen av rør er helt agjørende og selv om disse har mye høyere forvrenging og mye dårligere lastkontroll, dempefaktor osv er det mange som foretrekker dette over andre løsninger.
    At Emotiva er mye for pengene er jeg enig i. Blir spennende når deres neste generasjon klasse H forsterkere kommer. De skal ha 3KWA trafoer og drive laster ned og under 1ohm om jeg har lest riktig.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Vil legge til at det er noe som heter smak og behag. Vet om mange som foretrekker forsterkere til 3-4k over forsterkere som er langt dyrere. Det handler om matching og egne preferanser. F.eks foretrakk flere her inne XPA-3 over AWR-250 fra EC og den koster jo mange ganger så mye.
    Jeg er selvfølgelig enig at det finnes bedre forsterkere enn Emotiva, men dyrere er ikke automatisk bedre, og det som er bedre for deg er dårligere i andres øre. Se bare på rørforsterkere, kombinasjonen av rør er helt agjørende og selv om disse har mye høyere forvrenging og mye dårligere lastkontroll, dempefaktor osv er det mange som foretrekker dette over andre løsninger.
    At Emotiva er mye for pengene er jeg enig i. Blir spennende når deres neste generasjon klasse H forsterkere kommer. De skal ha 3KWA trafoer og drive laster ned og under 1ohm om jeg har lest riktig.

ja de nye blir noen kraftpakker

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen som har erfaring med xlr kontra rca på emotiva?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    frister veldig å prøve emotiva med dali ikon. med yamaha som pre så blir det kansje med med tanke på at en heller litt mot det varme ellr hva tror dere?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    frister veldig å prøve emotiva med dali ikon. med yamaha som pre så blir det kansje med med tanke på at en heller litt mot det varme ellr hva tror dere?

jeg vil tro det, emotiva har jo litt mørk,men dog nøytral klang synes jeg, xpa serien skal være noe spissere/frempå i toppen kontra upa 1 som jeg selv gikk for,
    men xpa serien er svært populær på blandt annet klipsch så hvis ikke dali ikon er veldig skarp/detaljert i toppen ligger det på papiret an til en god match, hvis jeg var deg ville jeg prøvd å søke her på forumet på min hjemmekino/min stereo for å se om du finner lignende oppsett, deretter ta kontakt med de.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    setter pris på hjelpen jokris. er både bånd og dome på ikon så derfor er de litt vriene å finne bra match til. hvertfall om du ikke ikke kan bruke så mye penger. det siste stipse hadde e faktisk ikke tenkt på

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    setter pris på hjelpen jokris. er både bånd og dome på ikon så derfor er de litt vriene å finne bra match til. hvertfall om du ikke ikke kan bruke så mye penger. det siste stipse hadde e faktisk ikke tenkt på

supert,håper det funker:razz:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fikk kontakt med nb1 som har yamaha som pre og xpa som effekt. blir nok emotiva xpa 5 på meg i løpet av høsten nå da er det bare å finne ut av bakhøytalerene.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fikk kontakt med nb1 som har yamaha som pre og xpa som effekt. blir nok emotiva xpa 5 på meg i løpet av høsten nå da er det bare å finne ut av bakhøytalerene.
    det finner du sikkert ut av, venter spent på marantz sr7005 enda jeg, kommer iløpet av 4-5 uker håper jeg, ser dog med bekymring på at den har blitt priset
    ganske høyt i sverige(15990), men tror den muligens for en gangs skyld blir billigere i norge enn sverige, vet at det jobbes med å få en meget konkuransedyktig pris på denne og håper det går.
    i mellomtiden så har cdspillern ankommet drammen idag og da skal jeg igang med noen runder cd lytting samt finjustering av høytalerne etter at de får soundcare spikes på seg

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja gjør nok.er jo litt frem i tid det her, men liker alltid å researche og planlegge før jeg handler du har noen timer foran deg med lytting da. hvilken spiller har du kjøpt? er alltid gøy når det kommer noe nytt til anlegget. blir automatisk som en liten unge på julaften :P skal selv se etter steinheller i dag. er ikke optimalt å ha ht de rett på gulvet for hverken meg eller naboen under. hehe

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja gjør nok.er jo litt frem i tid det her, men liker alltid å researche og planlegge før jeg handler du har noen timer foran deg med lytting da. hvilken spiller har du kjøpt? er alltid gøy når det kommer noe nytt til anlegget. blir automatisk som en liten unge på julaften :P skal selv se etter steinheller i dag. er ikke optimalt å ha ht de rett på gulvet for hverken meg eller naboen under. hehe

det sto lenge mellom emotiva sin og marantz cd6003, men jeg fikk en kjempedeal på marantz sa7003+soundcare+audioquest kabler og da slo jeg til på det, gleder meg til å få noen timer med dette, gjør jo ventetiden på receiver.
    kortere. har forøvrig brukt steinheller under ht før med godt resultat, det var når jeg hadde jbl ht for en del år siden
    er virkelig glad at jeg har landet på en kombo av produktmerker som jeg synes passer godt sammen , skal nok bevege meg innenfor disse merkene en stund
    marantz+klipsch+emotiva+svs

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har testet UMC-1 mot dedikerte stereo forforsterkere? Er interessert i å vite hvor bra den er til musikk. Og er UMC-1 klar for 3D i dag eller må man vente til Emotiva kommer med HDMI 1.4?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    det sto lenge mellom emotiva sin og marantz cd6003, men jeg fikk en kjempedeal på marantz sa7003+soundcare+audioquest kabler og da slo jeg til på det, gleder meg til å få noen timer med dette, gjør jo ventetiden på receiver.
    kortere. har forøvrig brukt steinheller under ht før med godt resultat, det var når jeg hadde jbl ht for en del år siden
    er virkelig glad at jeg har landet på en kombo av produktmerker som jeg synes passer godt sammen , skal nok bevege meg innenfor disse merkene en stund

grattis. er alltid gøy når du kommer over et godt brukt kjøp. du har det ja. la nyt gulv rett før påske så vil ikke ødelegge det. la du hellene rett på gulvet eller hadde du noe under der igjen?
    fin formel for bra hjemmekino du satt opp der ja

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hei.

Her tråkker du ikke feil! Ihvertfall ikke etter mine preferanser.
    Har selv Marantz SR8002 + Marantz SACD 7001 KI Signature + Emotiva XPA 3 og jeg er svært fornøyd med dette oppsettet.
    Marantzen kontrollerer detaljene, klangen og varmen og Emotiva tar seg av trøkk, kontroll og ikke minst fremmer den det hele. Den gjør MArantzen enda litt grommere. Spiller dette ut med et par Helicon 400:-D

Veldig fornøyd jeg også!

Marius

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    grattis. er alltid gøy når du kommer over et godt brukt kjøp. du har det ja. la nyt gulv rett før påske så vil ikke ødelegge det. la du hellene rett på gulvet eller hadde du noe under der igjen?
    fin formel for bra hjemmekino du satt opp der ja

kjøpte ny til nesten brukt pris, tror jeg hadde noe under, noe gummi av ett eller annet slag

Newcomer JLmorten sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det finner du sikkert ut av, venter spent på marantz sr7005 enda jeg, kommer iløpet av 4-5 uker håper jeg, ser dog med bekymring på at den har blitt priset
    ganske høyt i sverige(15990), men tror den muligens for en gangs skyld blir billigere i norge enn sverige, vet at det jobbes med å få en meget konkuransedyktig pris på denne og håper det går.
    i mellomtiden så har cdspillern ankommet drammen idag og da skal jeg igang med noen runder cd lytting samt finjustering av høytalerne etter at de får soundcare spikes på seg
    Venter selv på denne forsterkeren, trur ikke jeg får råd til og kjøpe den inn så fort den kommer, men håper til vinteren..

Prisen blir spennende, en forhandler også som venter på den, hadde en foreløpig pris på 13990,- Nkr. håper den synker litt...

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Noen som har testet UMC-1 mot dedikerte stereo forforsterkere? Er interessert i å vite hvor bra den er til musikk. Og er UMC-1 klar for 3D i dag eller må man vente til Emotiva kommer med HDMI 1.4?
    Fant vel til dels svaret selv. UMC-1 får veldig mye skryt og skal være overraskende transparent. Emotiva sine egen dedikerte forforsterker (USP-1) skal være bedre, men forskjellen skal ikke være stor.

UMC-1 takler ikke 3D, men det skal være mulig å oppgradere den til HDMI 1.4 senere. Den må da sendes til Nashville.

Ellers vet dere kanskje at det kommer dyrere versjoner av UMC-1 og USP-1? De skal hete XMC-1 (prosessor) og XSP-1 (pre). De vil være fullbalanserte. Usikker når de kommer, men mulig de ikke er langt unna. Pris er ukjent.

Side 21 av 91 FørsteFørste ... 11 17 18 19 20 21 22 23 24 25 31 41 51 61 71 81 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •