Emotivas venner - Side 20

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 20 av 91 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 50 60 70 80 90 ... SisteSiste
Viser resultater 381 til 400 av 1806
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Brooom
    Ser at klipsch går veldig godt ilag med emotiva, vurderer en xpa-5 til mine klipsch rf83 nå. noen synspkt ? burde jeg kansje hatt xpa-2 ?

mvh

xpa 5 vil greie brasene.
    har rf 63 og etter 3 timers heftig filmtitting på -5 på mv så er ikke upa 1 lunkne engang

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Settet mitt vurderes solgt: UMC-1,ERC-1 og XPA-5. Noen her inne som er interessert så skrik ut. Tenkte lage en annonse på dette, men rekker ikke før ikveld. Send meg en PM om det skulle være av interesse.

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Settet mitt vurderes solgt: UMC-1,ERC-1 og XPA-5. Noen her inne som er interessert så skrik ut. Tenkte lage en annonse på dette, men rekker ikke før ikveld. Send meg en PM om det skulle være av interesse.
    Oppgradering på gang, eller hva skjer?

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    Galskapen begynner å få fotfeste hos meg igjen vurderer nå innkjøp av 2 stk upa 1, slik at jeg har det rundt hele er dette 4 juli salget som satte tankene i sving fler enn meg som føler det kribler med tanken på 10% ?
    Til bak kanalene synes jeg du bør droppe tanken på 2 stk UPA-1. Jeg er en av dem som liker effekt på bakkanalene, men ser ingen grunn til så mye UPA-2 ville gjort en god jobb der. Sitter selv og vurderer UPA-1 på frontrekka å ev. UPA-2 på bak. Men vi får se litt hva det blir til.

Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    Oppgradering på gang, eller hva skjer?
    Det som skjer for min del er at jeg irriterer meg så småting med UMC-1. Så som vente tiden osv. Så skal tilbake til "vanlig" reciver og annen effekt ifra Emotiva, vil teste UPA serien å se hva den er god for.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Brokoble XPA-2

Noen som vet hva effekt man får om man brokobler XPA-2 og bruker disse som monoblokker, og hvordan dette blir i forhold til XPA-1?

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Matt
    Noen som vet hva effekt man får om man brokobler XPA-2 og bruker disse som monoblokker, og hvordan dette blir i forhold til XPA-1?
    Får sikkert rundt 500w av den også.
    Finer ikke noe skrevet om efekten på brokoblingen på xpa-2 på emotivas side

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vistnok 860 watt, 8 ohms - Bridged.

info fra Audioholics' test: Emotiva XPA-2 Measurements and Analysis — Reviews and News from Audioholics

Under: Amplifier Power & Efficiency.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar. Noen som har noen formening om hvem av dem som vil spille penest? Eller blir det ingen forskjell?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar. Noen som har noen formening om hvem av dem som vil spille penest? Eller blir det ingen forskjell?

vil sikkert være xpa1, da de fleste forsterkere som brokobles mister noe kontroll(dempefaktor)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    xpa 5 vil greie brasene.
    har rf 63 og etter 3 timers heftig filmtitting på -5 på mv så er ikke upa 1 lunkne engang
    Hvordan vet du dette? Har du hørt XPA-5 med RF-83?

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nordensparis
    Hvordan vet du dette? Har du hørt XPA-5 med RF-83?

jeg har min XPA-5 på RF83, RC64 og RS62. har prøvd den på RF82 også.

Jeg har den nå koblet med alle 5 kanaler i brukt til alle høytalere i filmoppsettet - null problem, ettersom Klipsch ikke trenger masse watt for å spille høyt.

merker heller ikke all verden forskjell på å la XPA-5 drive KUN fronter, svært lite, tørr påstå at XPA-5 kraftmessig vil være nok for de aller fleste på Klipsch RF83. det er ikke watten som setter bremsen hvertfall..

- Og så er detnoe som heter sunn fornuft, RF63 og RF83 er forholdsvid like, dvs han har delvis erfaring med de litt større Klipsch, i tillegg har han testet mye Emotiva, og XPA-5 har jo mer krefter enn de han har på sine RF63 mener jeg på, dvs et " ok " utgangspunkt til å uttale seg for..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    132
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har testet XPA5-3-2-1 på RF-83. Og jeg mener det er mye å hente fra XPA-5 til XPA-2. For ikke å snakke om monoblokkene. For all del Xpa-5 spiller veldi bra men det siste lille ekstra når man skrur opp syns jeg XPA-5 mangler. 2 har bedre kontroll å dybde. Så jeg mener man burde satse på XPA-2 minst på RF-83. Men smaken er som osv..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vurderer sterkt å kjøpe xpa-5 som skal drive dali ikon 7 og vokal 2 mk1. og la reciever ta seg av bakkanalene. blir kansje yamaha rx-v 767. tror dere om den kombinasjonen?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av evorkahn
    vurderer sterkt å kjøpe xpa-5 som skal drive dali ikon 7 og vokal 2 mk1. og la reciever ta seg av bakkanalene. blir kansje yamaha rx-v 767. tror dere om den kombinasjonen?

jeg ville sjekket litt inne på dalitråden hvis du ikke får veldig respons her, vet ikke hvordan komboen dali og xpa er, det jeg vet er at xpa5 er en konge forsterker til prisen

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skulle gjerne likt å hørt om noen har erfaringer med å bruke xlr inngangene på emotiva kontra rca innganngen, grunnen er at jeg forsatt vurderer å gå for av7005 fremfor sr7005 og av7005 har xlr utganger

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg ville sjekket litt inne på dalitråden hvis du ikke får veldig respons her, vet ikke hvordan komboen dali og xpa er, det jeg vet er at xpa5 er en konge forsterker til prisen

la inn begge plassene sånn e fikk svar fra forskjellige personer. er det sånn at emotiva er ganske lik parasound så burde det jo være en god match når det er parasound det går i dalitråden.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    la inn begge plassene sånn e fikk svar fra forskjellige personer. er det sånn at emotiva er ganske lik parasound så burde det jo være en god match når det er parasound det går i dalitråden.

ja, de kan ligne noe lydmessig,men jeg mener kanskje emotiva er stråe mer nøytral, og hos meg spiller emo større også

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i dali sier ene at det ikke går mens en annen kjører xpa 3 på helicon 400 var det vel. men de fleste sverger jo som sagt til parasound i den tråden. har denon pma2000ivr på ikon 7 nå. er for lyst og skal over til surround igjen. derfor jeg sjekker ut hva som kunne passa av forsterkere.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i dali sier ene at det ikke går mens en annen kjører xpa 3 på helicon 400 var det vel. men de fleste sverger jo som sagt til parasound i den tråden. har denon pma2000ivr på ikon 7 nå. er for lyst og skal over til surround igjen. derfor jeg sjekker ut hva som kunne passa av forsterkere.

se om du kan få fikset en lytt hos noen, parasound er jo veldig bra det og, jeg synes bare emo er hakket bedre her hos meg til en billigere penge

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    om jeg kan sporet opp noen som har parasound og emotiva her på sørlandet så hadde ikke det vært dumt. parasound er dyrt syns jeg.

Side 20 av 91 FørsteFørste ... 10 16 17 18 19 20 21 22 23 24 30 40 50 60 70 80 90 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •