Emotivas venner - Side 17

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 17 av 91 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 47 57 67 77 87 ... SisteSiste
Viser resultater 321 til 340 av 1806
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av unified86
    Ytterligere avslag på Emotiva subwoofere denne helgen:

For de som vurderer Emotiva sub så er det bare å slå til, blir ikke billigere enn dette!

Edit: Ble faktisk fristet til å prøve ut Emotiva subbene nå... Hm... 8)
    gjelder dessverre forsatt bare for usa dette tilbudet

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    gjelder dessverre forsatt bare for usa dette tilbudet
    Jasså? Er det fordi de bare finnes i 110volt foreløpig? Kan jo bare bruke omformer da...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jasså? Er det fordi de bare finnes i 110volt foreløpig? Kan jo bare bruke omformer da...

står på forsiden dems, men kan jo gå omveier via ett cargoselskap eller slikt, ikke sikkert man får tilbudsprisen heller ? men jeg vet som sagt ikke mer enn det står på forsiden, jeg var eldig keen på å teste disse selv når de dukket opp og nå er jo tilbudet for 2 stk sweet

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    står på forsiden dems, men kan jo gå omveier via ett cargoselskap eller slikt, ikke sikkert man får tilbudsprisen heller ? men jeg vet som sagt ikke mer enn det står på forsiden, jeg var eldig keen på å teste disse selv når de dukket opp og nå er jo tilbudet for 2 stk sweet
    Slik jeg har forstått, og erfart fra tidligere tilbud, så betyr "For contintental US only" at det kun er dem som får gratis frakt, vi andre må betale vanlig Fedex frakt. Jeg trodde nå at alle kunne bestille uansett.
    Jeg skal sende e-post og spørre.

Edit: Jeg sender ikke e-post likevel. Når man ser litt bak salget, kan man kanskje tolke det som salget av Ultra subs ikke har gått så bra. I tillegg vet jeg at det er en referance subwooferserie på vei også. Dersom jeg skal teste Emotiva subber har jeg mer lyst å teste denne nye ERS- serien.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg har forstått, og erfart fra tidligere tilbud, så betyr "For contintental US only" at det kun er dem som får gratis frakt, vi andre må betale vanlig Fedex frakt. Jeg trodde nå at alle kunne bestille uansett.
    Jeg skal sende e-post og spørre.

ahhh, det hørtes bra ut

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har vært å lest på klipsch forumet nå, angående emotiva på klipsch og ble ganske overrasket, mange bruker faktisk upa 2/5/7 på ganske så store
    oppsett, bla med la scala, heresy osv med stort hell
    utifra dette ble jeg veldig mye mer utålmodig på å få rf63 i hus

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du sier store så tenker du på membranareal, eller fysisk størrelse eller? De høyttalerne har så vanvittig høy følsomhet samt lette impedanskurver, så de bruker nok neppe mer en 10% av effekten på maks. Mange som kjører disse på forsterkere på 3-10W helt fint. Jeg tror riktignok disse personene er glad i litt harmonisk forvrengning også... men disse er uansett lettdrevne.
    Tar forbehold om jeg tolker deg feil, men det er altså ingen bragd å drive eldre klipscher. RF-63 og 83 er mye mer strømtørste til tross for å ha høy følsomhet.

Uansett gled deg til RF-63, kjempehøyttaler jeg selv hadde litt for kort pga flytting. Hadde først den på en Onkyo 807 som ble alt for svak, men XPA-5 fikk virkelig fart på dem

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Når du sier store så tenker du på membranareal, eller fysisk størrelse eller? De høyttalerne har så vanvittig høy følsomhet samt lette impedanskurver, så de bruker nok neppe mer en 10% av effekten på maks. Mange som kjører disse på forsterkere på 3-10W helt fint. Jeg tror riktignok disse personene er glad i litt harmonisk forvrengning også... men disse er uansett lettdrevne.
    Tar forbehold om jeg tolker deg feil, men det er altså ingen bragd å drive eldre klipscher. RF-63 og 83 er mye mer strømtørste til tross for å ha høy følsomhet.

Uansett gled deg til RF-63 kjempehøyttaler, jeg selv hadde litt for kort pga flytting. Hadde først den på en Onkyo 807 som ble alt for svak, men XPA-5 fikk virkelig fart på dem

jeg snakket om klispch ht, rf63/83 i tillegg til de andre jeg nevnte, men fant alså ikke noen som brukte upa 1 til dette
    men andre i upa serien og ikke minst xpa serien

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg snakket om klispch ht, rf63/83 i tillegg til de andre jeg nevnte, men fant alså ikke noen som brukte upa 1 til dette
    men andre i upa serien og ikke minst xpa serien
    UPA-1 er bedre enn alle de andre UPA modellene så det blir nok kjempe bra

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    på et frontsett bestående av rf-82 og rc-62/senere rc-64 (som er planen min) hva tror dere ville funket best mellom 3 stk upa 1 og en xpa 3?

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde uten tvil gått for 3x UPA-1 (vurderer det til mitt oppsett nå faktisk). Mer powwah, monoblokker (bedre separasjon osv) og enklere å plassere (i mitt oppsett ihvertfall).

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    UPA-1 er bedre enn alle de andre UPA modellene så det blir nok kjempe bra

tror det ja blir spennende i og med at det er en litt uvanlig kombo

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av slimchaddi
    på et frontsett bestående av rf-82 og rc-62/senere rc-64 (som er planen min) hva tror dere ville funket best mellom 3 stk upa 1 og en xpa 3?
    spørs litt på hva du skal bruke de mest til film eller musikk, hvis det bare er film er xpa 3 billigere alternativ, hvis du spiller noe musikk også så skal vel upa 1 være bedre til dette såvidt jeg har forstått, jeg er veldig fornøyd på mine rf82 ihvertfall , ytelsessmessig her så vil upa 1 ha mer reserver å gå på, men jeg vil gjerne ta med at xpa3 også er knallbra etter hva jeg skjønner

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    125
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sletted

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    yes, da er rf63 i hus og koblet opp, så langt må jeg bare si at upa 1 er en kjempematch, men skal selvfølgelig følge dette opp videre med mer lytting etterhvert at de takler rf63 er det imidlertid ingen som helst tvil om

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Æsj, frister ikke mindre med UPA1 nå ihvertfall. :-D

Noen som vet om Fedex på noen måte er berørt av transportstreiken?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg må si at jeg er positvit overrasket så langt ja ,med måten upa 1
    takler rf63, tenker egentlig ikke på hva de er koblet på, høytalerne bare skinner skal skrive en mld til lonnie om noen dager hvis dette inntrykket forsetter, for å fortelle han at han hadde rett angående upa og rf63
    istad måtte jeg bare sjekke om surround var satt på, hørte utklingingen av gitaren til angus treffe en usynlig studiovegg bak meg, og dette var på ganske lavt volum, romfølelsen har økt betraktlig med andre ord, virker som upa1 rett slett viser meg forskjellen på rf82 og rf63 uten å dra unødig oppmerksomhet bort fra musikken, gleder meg sykt til jeg får de nye cdene og filmene jeg har bestillt, katie melua +dio+elo+2xmorphine
    samt the road,resident evil og terminator

edit: må ta med at dette ikke er ment som noe propoganda for upa 1, bare mitt inntrykk så langt, er masse som sikkert spiller bedre, men ikke til denne prisen , det er jeg nesten villig til å vedde på

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg er forsatt superfornøyd med match på upa1 og rf63, er ganske utrolig synes jeg med tanke på pris skal forsøke å ¨å tatt litt bilder + fikse kabel til kamera idag

Newcomer JLmorten sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da må eg jo melda meg inn her.
    Fikk min XPA-3 for noen dager siden.

Når eg fikk den ble den kobla til Sr705en, hadde ikke fått handlet kabler så kobla den til med kablene eg brukte fra DAC til Reciver og bare kjørte lyden digitalt til reciver.
    Etter og hatt Dac en stund så ble det fææælt uten, ble så kalt og fælt at eg kutta ud heile musikkspelingen. På med film og la XPAen spela seg inn osv.
    Fått handle meg nye kabler nå, kobla DACen til igjen..

Førsteintrykk:
    XPAen gjør ting mye mer riktig, merke det veldig fort med at eg automatisk spiller høyere, blir bare ikke slitsomt. Bassen fikk et annet og bedre fundament, diskanten ble mere avbalansert, og detaljer i øvre Frekvens som ikke har vært der før er der nå

Nå kommer det til og bli naboklager uten eg kan forstå hvorfor

Trenger bare en Prosessor som står i stil nå, 705en ble microskopisk på siden av XPAen

Den driver forøvrig Klipsch RF82

Beklager dårlig Bilde, burde droppa blitz

Intermediate slimchaddi sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    1,467
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JLmorten
    Da må eg jo melda meg inn her.
    Fikk min XPA-3 for noen dager siden.

Når eg fikk den ble den kobla til Sr705en, hadde ikke fått handlet kabler så kobla den til med kablene eg brukte fra DAC til Reciver og bare kjørte lyden digitalt til reciver.
    Etter og hatt Dac en stund så ble det fææælt uten, ble så kalt og fælt at eg kutta ud heile musikkspelingen. På med film og la XPAen spela seg inn osv.
    Fått handle meg nye kabler nå, kobla DACen til igjen..

Førsteintrykk:
    XPAen gjør ting mye mer riktig, merke det veldig fort med at eg automatisk spiller høyere, blir bare ikke slitsomt. Bassen fikk et annet og bedre fundament, diskanten ble mere avbalansert, og detaljer i øvre Frekvens som ikke har vært der før er der nå

Nå kommer det til og bli naboklager uten eg kan forstå hvorfor

Trenger bare en Prosessor som står i stil nå, 705en ble microskopisk på siden av XPAen

Den driver forøvrig Klipsch RF82

Beklager dårlig Bilde, burde droppa blitz
    frontsettet ditt og effekten din består av min idelle nærfremtidsplan av et opsett:-D 8)

Side 17 av 91 FørsteFørste ... 7 13 14 15 16 17 18 19 20 21 27 37 47 57 67 77 87 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •