Emotivas venner - Side 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 15 av 91 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 45 55 65 75 85 ... SisteSiste
Viser resultater 281 til 300 av 1806
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av c-v
    hvor har dere funnet info om XPR-2? og noen anslag på pris, og når den vil komme... teknisk opp mot XPA-1?

sitter nemlig på vurdere å la XPA-5'en min kun få ta over center og surround, og få en 2kanaler eller monoblokker med enda mer krefter på front

XPA-2 og XPA-1 var da veldig interessant, men siden 1 box er lettere for meg, ble plutselig XPR-2 Superinteressant!! maaassse krefter ser det ut til, så gjenstår prisen da..

blir nok bestilt tenker jeg..
    sjekk siste webcast på emotiva-sidene, de snakker de om den nye XPR-serien på del 2
    ikke hørt pris, de bare sa at XPR-7 ville bli 1999 dollar... tidspunkt skulle være tredje kvartal 2010

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    må bare slenge inn noen ord til om upa 1 her nå som jeg har hatt de noe lenger, det funker forsatt fantastisk bra i oppsettet og jeg ser mer film og hører mye mer musikk enn før kjøpet avslutter hver kveld med musikk nå, melua er en av favorittene nå om dagenstemmen hennes er som lagd til klipsch

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da har jeg hatt en times tid hjemme alene og tråkket til med acdc siste plate fra iron man 2, var fast bestemt på å se om øra eller upa 1 måtte gi seg og det ble uavgjort egentlig, jeg skulle ha gitt meg for jeg har øresus, men slik har jeg aldri hørt acdc hjemme før var helt oppe på +5 på pre til tider og hadde jeg hatt db måler så tror jeg den hadde pekt godt over 100db, har ikke hatt slik øresus siden clash i drammenshallen .

helt rått er konklusjonen og nå går nok veien til rf63 med ro i magen

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    da har jeg hatt en times tid hjemme alene og tråkket til med acdc siste plate fra iron man 2, var fast bestemt på å se om øra eller upa 1 måtte gi seg og det ble uavgjort egentlig, jeg skulle ha gitt meg for jeg har øresus, men slik har jeg aldri hørt acdc hjemme før var helt oppe på +5 på pre til tider og hadde jeg hatt db måler så tror jeg den hadde pekt godt over 100db, har ikke hatt slik øresus siden clash i drammenshallen .

Du har nok vært godt over 100db dersom ørene måtte gi seg. Spørs litt hvor lenge du spilte da.
    Må godt over 110db her før jeg tar på hørselsvernet, høhø. Har vel en pers på 118 db. Bra trøkk i XPA-5 8)

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter nå og hører på "this is it" albumet til MJ. Emotiva ERC-1--->Parasound NC-2100--->Emotiva XPA-5---> Klipsch RF-7. Dette låter JÆ*LI bra... er bare og ta av seg hatten for hva Emotiva klarer og levere til prisen! Helt klart MASSE for pengene!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unified86
    Du har nok vært godt over 100db dersom ørene måtte gi seg. Spørs litt hvor lenge du spilte da.
    Må godt over 110db her før jeg tar på hørselsvernet, høhø. Har vel en pers på 118 db. Bra trøkk i XPA-5 8)

var nok ganske moderaat istad når jeg sa over 100, hvis jeg skal tippe så tenker jeg en rundt 110 db , var vel en 3-4 av sangene jeg hadde +5 på volumet det rocka sykt uten å miste kontroll, var bare j..... høyt

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Sitter nå og hører på "this is it" albumet til MJ. Emotiva ERC-1--->Parasound NC-2100--->Emotiva XPA-5---> Klipsch RF-7. Dette låter JÆ*LI bra... er bare og ta av seg hatten for hva Emotiva klarer og levere til prisen! Helt klart MASSE for pengene!
    +1

Newcomer Aravna sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kaster meg på toget jeg også.
    Har hatt XPA-2 til front og XPA-3 til center og bak i et års tid og er mer enn fornøyd.
    Første gangen naboen har ringt på og klaget mens vi så Iron Man. Har en Cary Cinema 11 og vurderer å sjekke denne opp mot Emotiva UMC-1. En surround pre til 6K er jo vanvittig billig med videodel i samme slengen.
    Jeg er en Emotiva bestis...helt klart

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Aravna
    Har hatt XPA-2 til front og XPA-3 til center og bak i et års tid og er mer enn fornøyd.
    Første gangen naboen har ringt på og klaget mens vi så Iron Man. Har en Cary Cinema 11 og vurderer å sjekke denne opp mot Emotiva UMC-1. En surround pre til 6K er jo vanvittig billig med videodel i samme slengen.
    Vurderer selv UMC-1, men jeg har tenkt å vente en måneds tid til å se så at allt funker å buggsa er borte. Ser også på en USP-1 men disse kontrollene til disse reagerer på hverandres signaler å det kan bli litt knotete :S

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    velkommen skal du være er vel noe lik innmat som cary i umc 1, i videodelen
    , bruker samme chip? forskjellen er kanskje pris

Newcomer jarand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    testet xpa-2 på jbl tl 260 i går dette var veldig bra .bruker vincent sp 331 til vanlig med sa 31 pre.ble mer dynamikk og mere detaljert i toppen i forhold til vincenten, har nå prøvd/brukt hegel h 200.vincent sp 331 og emotiva xpa-2.testpanelet som består av tre mann er ganske så enige at xpa-2 er den beste match og gir mest igjen for penga ,musikken som ble brukt var som vanlig,,dire straits ,infected mushroom.tony joe white,nightwish yello..

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jarand
    testet xpa-2 på jbl tl 260 i går dette var veldig bra .bruker vincent sp 331 til vanlig med sa 31 pre.ble mer dynamikk og mere detaljert i toppen i forhold til vincenten, har nå prøvd/brukt hegel h 200.vincent sp 331 og emotiva xpa-2.testpanelet som består av tre mann er ganske så enige at xpa-2 er den beste match og gir mest igjen for penga ,musikken som ble brukt var som vanlig,,dire straits ,infected mushroom.tony joe white,nightwish yello..

dette er jo kjempebra med tanke på at xpa ikke er den mest musikalske av emotivaene så er jo dette ett skikkelig styrketegn fra emotiva kontra de andre merkene, det var jo ganske så kjente modeller dere testet mot

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hva er det du bruker som pre, er det Marantz?
    Jeg er veldig fysen på ett oppsett med to UPA-1 (eller XPA-2) og SR7005 når den kommer

Edit: Hvis ikke UMC-1 kommer med HDMI 1.4 snart da (det er mye en skal ha lyst på)

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det forresten noen som har hørt om (og når) UMC-1 kommer med HDMI 1.4? Jeg sendte dem en mail, men fikk ikke noen dato, kun melding om at det ville bli mulig og oppgradere når det er klart.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mfufu
    Hva er det du bruker som pre, er det Marantz?
    Jeg er veldig fysen på ett oppsett med to UPA-1 (eller XPA-2) og SR7005 når den kommer

bruker en sr6003 som ganske sikkert skulle fått stått ett par år til hvis den var sort
    upa 1 er en god match og blir værende forhåpentligvis i mange år:grin:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mfufu
    Er det forresten noen som har hørt om (og når) UMC-1 kommer med HDMI 1.4? Jeg sendte dem en mail, men fikk ikke noen dato, kun melding om at det ville bli mulig og oppgradere når det er klart.

høsten 10 er det jeg har lest

Active mfufu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    339
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    høsten 10 er det jeg har lest
    Ok, jeg får uansett smøre meg med tålmodighet da med andre ord. Og det er nok det beste uansett, for nå på sommeren har jeg ett annet pengesluk... båt

Newcomer Aravna sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Heia Emotiva

velkommen skal du være er vel noe lik innmat som cary i umc 1, i videodelen
    , bruker samme chip? forskjellen er kanskje pris
    Vet at det er en cirrus-chip som er den samme som er brukt i Cinema 11v, altså videoprosessoren. Det er jo ikke helt på g at man må ha to Cary prosessorer til nesten 30K pr. stk og Emotivaen koster 6K med både audio og video-bit. Lurer litt på å kjøpe UMC-1 for å teste og eventuellt selge den hvis den ikke er like bra som Cary`en. Venter på noen innlegg på linken til UMC-1 om hvordan den faktisk er på video og lyd. Men jeg hadde blitt glad om de hadde lagd en mer påkostet utgave med balsanserte utganger. Nei, jeg må si at jeg er meget imponert over Emotiva så langt. Jeg forventer ikke at man er på ekstrem hi-end nivå, men prismessig er det helt overlegent. Over og ut....:-)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet at det er en cirrus-chip som er den samme som er brukt i Cinema 11v, altså videoprosessoren. Det er jo ikke helt på g at man må ha to Cary prosessorer til nesten 30K pr. stk og Emotivaen koster 6K med både audio og video-bit. Lurer litt på å kjøpe UMC-1 for å teste og eventuellt selge den hvis den ikke er like bra som Cary`en. Venter på noen innlegg på linken til UMC-1 om hvordan den faktisk er på video og lyd. Men jeg hadde blitt glad om de hadde lagd en mer påkostet utgave med balsanserte utganger. Nei, jeg må si at jeg er meget imponert over Emotiva så langt. Jeg forventer ikke at man er på ekstrem hi-end nivå, men prismessig er det helt overlegent. Over og ut....:-)

xmc er vel på trappene med de tingene du etterlyser

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her som har prøvdt emotiva på Patos ? Tenker spesielt på symphonic serien.

Side 15 av 91 FørsteFørste ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 35 45 55 65 75 85 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •