Emotivas venner - Side 14

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 14 av 91 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 54 64 74 84 ... SisteSiste
Viser resultater 261 til 280 av 1806
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    det virker som ett smart trekk det ja, er mange nye produkter på lur, lurer på hvordan 2 kananlern fra xpr serien blir, den er visstnok ikke langt unna nå
    Ja det blir spennende 2 x 500 watt i 8 ohm sa dem på webcast'en
    Blir jo vanvittig!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unified86
    Som Emotiva venn jeg er, fikk jeg lyst å dele min stereobenk med dere8)

bilde av en sann emotiva venn ja

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Ja det blir spennende 2 x 500 watt i 8 ohm sa dem på webcast'en
    Blir jo vanvittig!

ja, ikke minst hvilken pris den legges på

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    USP-1 har den Bypass, eller åssen bruker du dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, ikke minst hvilken pris den legges på
    Ja ikke godt å si. Han sa jo at XPR-7 skulle koste $1999 også skulle de andre komme mellom der..

Tør vi håpe på $999 for XPR-2 eller er jeg helt idiot? :P

Den skulle jo ha over 3000 VA og kunne drive høyttalere helt ned i 2 ohm skikkelig... Kjøper man denne trenger man jo aldri ny effektforsterker..hehe

Intermediate unified86 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    1,678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    USP-1 har den Bypass, eller åssen bruker du dette?
    Ja, den har speaker bypass for frontkanalene og sub.
    Jeg har brukt dette endel, og det funker bra lydmessig. Men det har noen store utfordringer:
    -USP-1 må være påslått for at bypass skal fungere.
    -USP-1 fjernkontrollen og UMC-1 fjernkontrollen kolliderer i signalene. Faktiskt så ofte at jeg har koblet ut min USP-1 for øyeblikket. Når jeg trykker feks volum opp på UMC-1, så skifter kanskje USP-1 source. Og hvis jeg går inn i menyen og trykker ned, så kan det være at volumet går opp på USP-1.
    Altså ganske ubrukelig, og ganske skuffende fra Emotiva sin side.
    Jeg håper at dette løser seg når jeg får den nye UMC-1 millenium fjernkontrollen om noen uker.

Edit: Ergo, skal du bruke USP-1 og UMC-1 sammen, uten utfordringer, må du gå fram og manuelt trykke på enhetene når du skal endre volum og innstillinger.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, den har speaker bypass for frontkanalene og sub.
    Jeg har brukt dette endel, og det funker bra lydmessig. Men det har noen store utfordringer:
    -USP-1 må være påslått for at bypass skal fungere.
    -USP-1 fjernkontrollen og UMC-1 fjernkontrollen kolliderer i signalene. Faktiskt så ofte at jeg har koblet ut min USP-1 for øyeblikket. Når jeg trykker feks volum opp på UMC-1, så skifter kanskje USP-1 source. Og hvis jeg går inn i menyen og trykker ned, så kan det være at volumet går opp på USP-1.
    Altså ganske ubrukelig, og ganske skuffende fra Emotiva sin side.
    Jeg håper at dette løser seg når jeg får den nye UMC-1 millenium fjernkontrollen om noen uker.

Edit: Ergo, skal du bruke USP-1 og UMC-1 sammen, uten utfordringer, må du gå fram og manuelt trykke på enhetene når du skal endre volum og innstillinger.
    Dette høres jo litt lame ut da!! Jeg har idag Parasound NC-2100 som jeg bruker. Men når jeg skal ha UMC-1, ERC-1 og XPA-5 så skiller seg Parasounden litt ut Men kan jo høre med noen på Emotiva om åssen vi kan løse dette problemet. Men kanskje man bare må teipe over IR på USP`n

Men nå skal jeg hente min RC-7 i di nermeste dagene så da må jeg roe meg litt ned. MEN nå har jeg ingen reciver eller pro. Så får nøye meg med 2 kanals til jeg får rå med UMC, og kanskje USP, i samme bestilling.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ikke godt å si. Han sa jo at XPR-7 skulle koste $1999 også skulle de andre komme mellom der..

Tør vi håpe på $999 for XPR-2 eller er jeg helt idiot? :P

Den skulle jo ha over 3000 VA og kunne drive høyttalere helt ned i 2 ohm skikkelig... Kjøper man denne trenger man jo aldri ny effektforsterker..hehe

blir jo helt voldsomt bra jeg tenker på egen kurs, kommer på plassiløpet av sommeren, mange sier dette kan gi ett løft i seg selv også

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    blir jo helt voldsomt bra jeg tenker på egen kurs, kommer på plassiløpet av sommeren, mange sier dette kan gi ett løft i seg selv også
    Jeg har en kurs på Hifien, men har litt andre stikk på den kursen også, så skal se om jeg får gjort om dette litt, jeg har en ekstra automatsikring liggendes så kan da bare sette inn den, må bare få en elektrikkert å koble dette.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men blir kanskje mer å hente av lydkvalitet på å velge forforsterkeren XSP-1 med XPA-2 i forhold til USP-1 og XPR-2 ?
    (tenker da hvis man har et budsjett å forholde seg til og ikke kan velge XSP-1 og XPR-2 sammen)

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men blir kanskje mer å hente av lydkvalitet på å velge forforsterkeren XSP-1 med XPA-2 i forhold til USP-1 og XPR-2 ?
    (tenker da hvis man har et budsjett å forholde seg til og ikke kan velge XSP-1 og XPR-2 sammen)

godt sporsmål, jeg er egentlig veldig fornøyd med upa 1 så kanskje jeg går for dyrere prossessor,men jeg mangler jo 2 effektkanaler så lommeboka får bestemme utover, målet hadde vært prossesor+ effekt+ rf63+ pj

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Likte løsningen med de tungeste på gulvet. Jeg må også finne på noe lurt
    Lurt; bør helst bli funksjonelt og pent.
    Men det er jo greit og få sakene i hus før planen blir lagt. Lettere og se for seg hvordan det blir. Blir det i nærheten av din løsning, så blir jeg fornøyd.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som på generelt grunnlag vet noe om det er mest å hente av lydkvalitet på en bedre forforsterker kontra bedre effektforsterker?

Personlig skulle jeg tro at det var forforsterkeren som hadde mest å si.
    Har jo lest en del tester i Hjemmekino og Lyd og Bilde hvor surroundrecievere blir testet, og de faller jo ofte igjennom på stereofronten fordi forforsterker-delen er for dårlig kontra et rent stereo-oppsett.

Noen som har synspunkter på dette?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lydkvalitetsmessig er det hvertfall veldig mye å hente med en egen stereo pre i tillegg/istede for receiver. Personlig tror jeg det er mer å hente på lydkvaliteten på den måten, men det forutsetter jo at man har nok krefter til å drive høyttalerene skikkelig fra før. Dette er bare basert på hva jeg har lest, har aldri prøvd dette "face to face" selv, så ikke baser noen avgjørelse på det. :P

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg opplevde ihvertfall en helt ny verden da jeg valgte å kutte ut reciever til musikk og gikk over til cd-dac-forforsterker. Ble noe helt annet, så JA, jeg tror forforsterker er veien å gå der.

Er vel også sånn at et oppsett aldri blir bedre enn det svakeste ledd, så må man bare jobbe utifra det. Kanskje?

Fikk også et veldig løft når jeg byttet XPA-5 mot Doxa her hos meg, setter det på kontoen for matching.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Lydkvalitetsmessig er det hvertfall veldig mye å hente med en egen stereo pre i tillegg/istede for receiver. Personlig tror jeg det er mer å hente på lydkvaliteten på den måten, men det forutsetter jo at man har nok krefter til å drive høyttalerene skikkelig fra før. Dette er bare basert på hva jeg har lest, har aldri prøvd dette "face to face" selv, så ikke baser noen avgjørelse på det. :P
    Som jeg nevnte noen tråder opp så tenkte jeg på litt forskjellige Emotiva modeller.
    SKAL være stereo-oppsett.

Enten USP-1 sammen med XPR-2 (beste effektforsterker som kommer snart)
    eller XSP-1 (beste pre som kommer snart) sammen med XPA-2.

Tror ikke budsjettet holder til både XSP-1 og XPR-2, så derfor må man prioritere.

Planlagte høyttalere er B&W 683, så for lite effekt blir det uansett ikke med noen av disse.

Var derfor jeg lurte på om man får mere godlyd ut av en dyrere forforsterker enn effektforsterker?
    (tanke: bedre lyd inn blir vel også bedre lyd ut. Effektforsterkeren kan jo ikke hente frem det forforsterkeren "mistet")

Intermediate Millmaker sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg nevnte noen tråder opp så tenkte jeg på litt forskjellige Emotiva modeller.
    SKAL være stereo-oppsett.

Enten USP-1 sammen med XPR-2 (beste effektforsterker som kommer snart)
    eller XSP-1 (beste pre som kommer snart) sammen med XPA-2.

Tror ikke budsjettet holder til både XSP-1 og XPR-2, så derfor må man prioritere.

Planlagte høyttalere er B&W 683, så for lite effekt blir det uansett ikke med noen av disse.

Var derfor jeg lurte på om man får mere godlyd ut av en dyrere forforsterker enn effektforsterker?
    (tanke: bedre lyd inn blir vel også bedre lyd ut. Effektforsterkeren kan jo ikke hente frem det forforsterkeren "mistet")
    Tror jaggu jeg hadde gått for den dyreste pre jeg, da er du trygg tipper jeg.
    Vanskelig å si egentlig også, er vel ingen som har hørt den enda kanskje?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Millmaker
    Tror jaggu jeg hadde gått for den dyreste pre jeg, da er du trygg tipper jeg.
    Vanskelig å si egentlig også, er vel ingen som har hørt den enda kanskje?
    Nei, verken XSP-1 eller XPR-2 har kommet enda.. Får bare vente å se, er en stund til valgets kvaler enda, men litt spennende å holde seg oppdatert underveis

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal jeg ha passive høyttalere igjen noen gang er denne en god kandidat

Intermediate c-v sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    2,788
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor har dere funnet info om XPR-2? og noen anslag på pris, og når den vil komme... teknisk opp mot XPA-1?

sitter nemlig på vurdere å la XPA-5'en min kun få ta over center og surround, og få en 2kanaler eller monoblokker med enda mer krefter på front

XPA-2 og XPA-1 var da veldig interessant, men siden 1 box er lettere for meg, ble plutselig XPR-2 Superinteressant!! maaassse krefter ser det ut til, så gjenstår prisen da..

blir nok bestilt tenker jeg..

Side 14 av 91 FørsteFørste ... 4 10 11 12 13 14 15 16 17 18 24 34 44 54 64 74 84 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •