Emotivas venner - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 12 av 91 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 52 62 72 82 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 1806
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    hva mener du med hardcore? upa 1 henger ikke etter xpa serien i ytelser
    TROR han mener at de er litt mer "crispy" og kanskje litt mer brutale i bass området.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    TROR han mener at de er litt mer "crispy" og kanskje litt mer brutale i bass området.

oki, da skjønte jeg det

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva mener du med hardcore? upa 1 henger ikke etter xpa serien i ytelser
    De gjør jo forsåvidt det , i allefall rent teknisk i forhold til ytelse på effekt , og andre målbare specs.
    Hva gjelder ytelse pr krone er jo en helt annen sak

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kappel
    De gjør jo forsåvidt det , i allefall rent teknisk i forhold til ytelse på effekt , og andre målbare specs.
    Hva gjelder ytelse pr krone er jo en helt annen sak
    effekt på upa 1 er 200/350 watt 8/4 ohm og 80 000 uf
    xpa3/5 er vel 200/300 watt 8/4 ohm og ca 20 000 uf pr kanal
    xpa er 300 watt/500 watt 8/4 ohm og 30 000 uf

ut ifra dette leser ikke jeg at upa 1 henger etter på ytelser noe sted,
    den er sterkere nedover mot 4 ohm enn de fleste andre, og har større lyttebank men dette blir jo øye som leser, jeg opplever ihvertfall lyden så god at jeg
    føler jeg ønsker å dele den opplevelsen med andre

tror forøvrig at xpa 2 er ett ideelt valg til dine fronter, ville valgt det samme selv der

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    effekt på upa 1 er 200/350 watt 8/4 ohm og 80 000 uf
    xpa3/5 er vel 200/300 watt 8/4 ohm og ca 20 000 uf pr kanal
    xpa er 300 watt/500 watt 8/4 ohm og 30 000 uf

ut ifra dette leser ikke jeg at upa 1 henger etter på ytelser noe sted,
    den er sterkere nedover mot 4 ohm enn de fleste andre, og har større lyttebank men dette blir jo øye som leser, jeg opplever ihvertfall lyden så god at jeg
    føler jeg ønsker å dele den opplevelsen med andre

tror forøvrig at xpa 2 er ett ideelt valg til dine fronter, ville valgt det samme selv der
    mener upa1 er sammenlignbar med xpa1 , upa2 med xpa2 osv .... så er upa den billigste linjen til emo , x (xtra series ) er middel segment og R (reference series) er topp modellene ( de har ingen r serie forsterkere akkurat nå ) .

Xpa2 til frontene mine er faktisk bare fordi xpa1 var utsolgt i 4 mnd :-D men det funker , absolutt :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mener upa1 er sammenlignbar med xpa1 , upa2 med xpa2 osv .... så er upa den billigste linjen til emo , x (xtra series ) er middel segment og R (reference series) er topp modellene ( de har ingen r serie forsterkere akkurat nå ) .

Xpa2 til frontene mine er faktisk bare fordi xpa1 var utsolgt i 4 mnd :-D men det funker , absolutt :-D

velidig enig xpa 1 var jeg og interesert i men da måtte jeg modifisert benken min for å få plass + jeg kunne bare kjøpt 2 stk nå

føler ihvertfall at jeg langt ifra har kjøpt ett hypet produkt, tvert imot er jeg heller positivt overrasket over hva jeg har fått for pengene, bang for the bucks i massevis. føler egentlig jeg er skyldig en stor takk til de som har tatt inn og omtalt dette merket her på forumet, uten de ville ikke jeg kommet i kontakt med emotiva

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått XPA-5 inn i racket, tester den i stereo med parasound NC-2100. Må si at Parasounden er MYE varmere enn Emotivan, men man får 4stk XPA-5 for hva du må gi for en NC-5250

Så Får jeg vel ERC-1 i posten på fredag eller lørdag

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Da har jeg fått XPA-5 inn i racket, tester den i stereo med parasound NC-2100. Må si at Parasounden er MYE varmere enn Emotivan, men man får 4stk XPA-5 for hva du må gi for en NC-5250

Så Får jeg vel ERC-1 i posten på fredag eller lørdag
    grattis, mener du xpa 5 er lys i klangen? gleder meg til å høre hva du mener om erc 1, det er første cd spiller jeg har hatt lyst på , på en god stund

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    grattis, mener du xpa 5 er lys i klangen? gleder meg til å høre hva du mener om erc 1, det er første cd spiller jeg har hatt lyst på , på en god stund
    XPA-5 er lysere i toppen enn det NC-5250 er ja, det er det ingen tvil om! Men den er ikke FOR lys, men endel lysere.

Da ser det ut som om det blir følgene oppsett hjemme hos meg:
    UMC-1
    ERC-1
    XPA-5

Hvertfall til og starte med... så får vi se videre åssen det blir.:twisted:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XPA-5 er lysere i toppen enn det NC-5250 er ja, det er det ingen tvil om! Men den er ikke FOR lys, men endel lysere.

Da ser det ut som om det blir følgene oppsett hjemme hos meg:
    UMC-1
    ERC-1
    XPA-5

Hvertfall til og starte med... så får vi se videre åssen det blir.:twisted:

ser veldig bra ut, jeg opplever å lese rundt at toppen på xpa 5 går seg til ettr noen timer. ellers var dette en av grunnene til at jeg gikk for upa 1 da den er litt mer slepen i toppen, opplever ikke denne som noe lysere enn parasound, detaljene er bare tydeligere enn med parasound

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser veldig bra ut, jeg opplever å lese rundt at toppen på xpa 5 går seg til ettr noen timer. ellers var dette en av grunnene til at jeg gikk for upa 1 da den er litt mer slepen i toppen, opplever ikke denne som noe lysere enn parasound, detaljene er bare tydeligere enn med parasound
    Hvilken parasound hadde du ?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken parasound hadde du ?

jeg hadde en john curl produsert sak sist, 1500a, synes emotivaene ligner litt klangmessig men er mye mer av alt egentlig tighterebass, åpnere mellomtone og mer detaljert diskant

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg hadde en john curl produsert sak sist, 1500a, synes emotivaene ligner litt klangmessig men er mye mer av alt egentlig tighterebass, åpnere mellomtone og mer detaljert diskant
    Skal gi Emotiva`n litt mer tid før jeg motsier deg, få testet den noen timer å se hva jeg mener om den iforhold til Paraen, men første intrykket er igrunn greit men litt lys på mine RF-7. og skal teste litt når jeg får ERC´n å få litt skikkelig lydkvalitet.

Men jeg har trua da

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal gi Emotiva`n litt mer tid før jeg motsier deg, få testet den noen timer å se hva jeg mener om den iforhold til Paraen, men første intrykket er igrunn greit men litt lys på mine RF-7. og skal teste litt når jeg får ERC´n å få litt skikkelig lydkvalitet.

Men jeg har trua da
    hehe, jeg har jo ikke xpa 5 selv så jeg vet ikke 100% om den roer seg men upa 1 er ikke hard i toppen på mine rf82, det vet jeg

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, jeg har jo ikke xpa 5 selv så jeg vet ikke 100% om den roer seg men upa 1 er ikke hard i toppen på mine rf82, det vet jeg
    heller ikke xpa2 er hard i toppen , det er det værste jeg vet når det kommer til en forsterker , liker ikke stikkende diskant , må ha litt varme i lydbildet , ellers hadde emoene vært ute med en gang :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    heller ikke xpa2 er hard i toppen , det er det værste jeg vet når det kommer til en forsterker , liker ikke stikkende diskant , må ha litt varme i lydbildet , ellers hadde emoene vært ute med en gang :-D

da har vi samme preferanser på det området liker mørket i emonene

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    644
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    føler ihvertfall at jeg langt ifra har kjøpt ett hypet produkt, tvert imot er jeg heller positivt overrasket over hva jeg har fått for pengene, bang for the bucks i massevis. føler egentlig jeg er skyldig en stor takk til de som har tatt inn og omtalt dette merket her på forumet, uten de ville ikke jeg kommet i kontakt med emotiva
    Enig
    Nå har jeg forresten akkuratt betalt for en umc-1 og en xpa-2:-D Nå skal xpa-3 heller ta seg av center og surrounds. XPA-2 til frontene naturligvis.

La faktisk inn en bestilling på 2stk upa-1, men de hadde bare b-vare til meg.
    Tviler på at jeg blir skuffet, anyway

God Natt

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se for dere dette:

Bruke XDA-1 som dac og preamp siden den har volumjustering, også koble denne rett i enten XPA-2 eller 2 stk UPA-1.

Tror dere man mister noe lydkvalitet på å bruke XDA-1 som preamp i forhold til om man hadde brukt en USP-1 mellom dacen og effektforsterker?

ps. Har sendt samme spørsmål til Lonnie i Emotiva, så skal poste når han svarer meg også

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Haugesynsar
    Enig
    Nå har jeg forresten akkuratt betalt for en umc-1 og en xpa-2:-D Nå skal xpa-3 heller ta seg av center og surrounds. XPA-2 til frontene naturligvis.

La faktisk inn en bestilling på 2stk upa-1, men de hadde bare b-vare til meg.
    Tviler på at jeg blir skuffet, anyway

God Natt
    Fikk du noe avslag på b-varene?

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ganske enig,
    XPA-2/5 er ikke harde i toppen nei, men de er heller ikke tilbaketrukne eller slørete. Enig at de er litt på den varme siden, men det går mer på litt ekstra tyngde i nedre mellomtone og bass som gjør at diskanten ikke stikker av ved høye volum.

UPA-1 skal være noe snillere, mer laidback i toppen, det er ikke det samme som at den er bedre. I mine øyne (samme filosofi har Emotiva) skal elektronikk være dønn nøytralt, men det kan matche enkelte høyttalere bedre med litt tilbakelent topp, f.eks Klipsch RF serien.

Jeg foretrekker Emotiva over NC serien any day enda NC er 2-4 ganger dyrere.

Side 12 av 91 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 42 52 62 72 82 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •