Emotivas venner - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  1
Side 10 av 91 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 50 60 70 80 90 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 1806
    Newcomer To.H sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Vet ikke helt hva ting koster med moms osv. Men helt klart kunne 2stk XPA-1 vært en bra start. Så bygget på med 1stk XPA-1 til å så 2stk UPA-1 til bakhøytallerne.

Men hva ting koster osv er jeg ikke SÅ flink på. men 1stk UMC-1 og 2stk XPA-1 koster 2700 USD = 16500.- + MVA = 20600.- så blir det + frakt da.. hva vill frakt til Norge koste?
    Du får vel moms på frakt i tilegg, mener mine xpa-5 kom på ca 15k

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1 skt Xpa-2 og 1 stk Xpa-3 ? Blir vel rundt 20k til Norge tror jeg

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med 2 stk upa 1, 1 xpa 5 og umc 1, tror det kommer på rundt 20k, da kan du jo teste både upa og xpa på front og koble som du selv vil?
    priser får du fra emotiva hvis du ber om en quote, den prisen regner du om til norske og legger til 25% moms(dette betaler du iløpet av 1-2 mnd etter du har fått varene)

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jokris
    dette er ikke anbefalt av emotiva for å nevne det,da det medfører ekstra slitasje
    på forsterkeren, den leverer mer enn 200 watt når bare en kanal er i drift
    Hvorfor er ikke det anbefalt?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Hvorfor er ikke det anbefalt?

husker ikke helt detaljene i farten, fant det på emotiva forumet(tror jeg) mens jeg saumfarte etter info før kjøp, mener å huske at det hadde noe med det faktum å gjøre at hvis man kun bruker 1-2 kanaler så vil disse yte langt over
    de 200 de skal, dvs de kan da trekke mer enn de er beregnet til å skulle gjøre
    og det var ikke anbefalt med hensyn til forsterkerens beste.
    , som sagt husker ikke detaljert,hvis jeg finner denne posten igjen skal jeg linke til den

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    husker ikke helt detaljene i farten, fant det på emotiva forumet(tror jeg) mens jeg saumfarte etter info før kjøp, mener å huske at det hadde noe med det faktum å gjøre at hvis man kun bruker 1-2 kanaler så vil disse yte langt over
    de 200 de skal, dvs de kan da trekke mer enn de er beregnet til å skulle gjøre
    og det var ikke anbefalt med hensyn til forsterkerens beste.
    , som sagt husker ikke detaljert,hvis jeg finner denne posten igjen skal jeg linke til den
    her er den :-D

The Emotiva Lounge - XPA-5 driving only two channels

Intermediate heanwi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    674
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jeg har sendt en mail til emo for å høre hva de mener om upa 1 til rf63 og jeg venter på svar, vet de pleier å være ganske så ærlige på det punktet med å anbefale forsterker til høytalere, så jeg er spent på svar
    Hadde satt pris på om du kunne sende svaret til meg via pm. Lurer på akkurat det samme selv.

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er UMC-1 betalt, venter bare i spenning på sporingsnr så er den her vel i starten av neste uke
    Ganske komplett Emotiva-oppsett, dog ikke sub eller cd-spiller men det kommer nok ikke inn her heller.

Hvordan er folk fornøyd med UMC-1? Må vel være mer enn 1 nordmann som har kjøpt og fått den hittils?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kappel

takker så mye kappel

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av heanwi
    Hadde satt pris på om du kunne sende svaret til meg via pm. Lurer på akkurat det samme selv.

det skal jeg gjøre

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av uGn
    Hvordan er folk fornøyd med UMC-1? Må vel være mer enn 1 nordmann som har kjøpt og fått den hittils?

Er bare å gå inn på den dedikerte tråden for UMC-1 så står det mye på dem4-5 siste sidene.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har laget en tråd på emo forumet angående upa 1 og 63/83/7 og foreløpig er det ingen som tror at upa 1 vil slite overhodet med disse, her er noe av svarene

It is likely that your ears will bleed before a Klipsch Reference speaker low impedance dip causes unlikely damage to the UPA-1.

I had a pair of RF82s. I believe they have a similar dip in impedance - they would certainly kill my yamaha receiver. I didn't get a chance to drive those speakers with my UPA1s, but having had both the Klipsch towers and UPA1s I agree with Jackfish. You'll need earplugs to push those towers to the limits of the UPA1.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har laget en tråd på emo forumet angående upa 1 og 63/83/7 og foreløpig er det ingen som tror at upa 1 vil slite overhodet med disse, her er noe av svarene

It is likely that your ears will bleed before a Klipsch Reference speaker low impedance dip causes unlikely damage to the UPA-1.

I had a pair of RF82s. I believe they have a similar dip in impedance - they would certainly kill my yamaha receiver. I didn't get a chance to drive those speakers with my UPA1s, but having had both the Klipsch towers and UPA1s I agree with Jackfish. You'll need earplugs to push those towers to the limits of the UPA1.
    Ser farlig ut dette... får se over pengepungen vid denne måned slutt... Blir dyrt med 8stk UPA-1 :P men da har man **** fytt i frontrekka men 16k + frakt å avgifter... men så skal jeg jo ha ne UMC-1 også... så dette må sjekkes NØYE

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Ser farlig ut dette... får se over pengepungen vid denne måned slutt... Blir dyrt med 8stk UPA-1 :P men da har man **** fytt i frontrekka men 16k + frakt å avgifter... men så skal jeg jo ha ne UMC-1 også... så dette må sjekkes NØYE

man kan ta det i etapper også , skal nok ha flere upa 1 jeg og, til og med min bedre halvdel likte hvordan det ser ut

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    til og med min bedre halvdel likte hvordan det ser ut
    Kanskje du kunne oppdatert profilen din på MinHjemmekino slik at vi andre også kan få se det?

Kanskje jeg selv blir fristet også

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Frister voldsomt med UPA1 på frontene mine også ja. Synd lommebokka ikke mener det samme :???:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Kanskje du kunne oppdatert profilen din på MinHjemmekino slik at vi andre også kan få se det?

Kanskje jeg selv blir fristet også

skal prøve å få gjort det etter jeg har fått sub og plassert alt på plass
    har fått høre at jeg må bytte receiver, da den er i sølv så det får jeg også ta fått på utover sommeren

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thoge
    Frister voldsomt med UPA1 på frontene mine også ja. Synd lommebokka ikke mener det samme :???:

de pleier vel å ha salg rundt 4 juli?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her er ett svar tilm angående upa 1 og rf63/83/7

You have to remember that these dips occur at discrete or small ranges of frequencies and usually for very short periods of time. You would have to drive the Klipsch Reference speakers to extreme and extended SPLs and at specific frequencies before any possible damage could occur. While Emotiva says the UPA-1 should not be used with loudspeakers having below a 4 Ohm impedance, that is in regard to nominal values, it certainly can handle infrequent dips below that.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk Svar fra Emotiva nå å dem mener en UPA-5 ville funket fjeld på RF-7 sammen med RC-7 og noen Klipsch bak høytallere... Låter ikke dette litt rart?? :S

Side 10 av 91 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 20 30 40 50 60 70 80 90 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •