Oppsett av hjemmekino

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppsett av hjemmekino

Nå har jeg endelig fått et disponibelt rom til å lage "hjemmekino".
    6,4x3,2
    Men rommet må kunne brukes som hjemmekino/kjellerstue/gjesterom, så jeg vil få noen begrensninger.

Pr i dag har jeg:
    Denon forsterker
    AVR 1403
    Denon DVD
    DVD900
    Dali blue høytalere:
    Front:
    5005
    Center:
    C1000
    Bak:
    R1000
    Sub:
    Yamaha aktiv sub
    SW800

Tanken min var å beholde forsterkeren og høytalerne. Vet dette er et gammelt anlegg, men jeg må starte med dette siden jeg allerede har det og ikke har så alt for romslig budsjett.
    Er forsterkeren for dårlig?
    Tenkte å kjøre dvd/blue ray fra PC som er tilkoblet projektor.
    Er det en grei tanke eller burde jeg ha en bedre (hdmi) forsterker som jeg kobler pc mot for så å gå opp via hdmi kabel opp til projektor?
    Jeg skal også ha en tv på dette rommet, så det ikke er bare projektoren som blir brukt. Kan denne kobles til feks. forsterkeren?

Andre tips? Jeg ønsker så få fjernkontroller som mulig.
    Og om det går an å se bilder både på projektor og tv og benytte alle kilder (dekoder til tv, pc, spillkonsoll) på begge delene så hadde det vært ønskelig. Ikke sikkert det er mulig?

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av bruker

Tanken min var å beholde forsterkeren og høytalerne. Vet dette er et gammelt anlegg, men jeg må starte med dette siden jeg allerede har det og ikke har så alt for romslig budsjett.
    Er forsterkeren for dårlig?
    Tenkte å kjøre dvd/blue ray fra PC som er tilkoblet projektor.
    Er det en grei tanke eller burde jeg ha en bedre (hdmi) forsterker som jeg kobler pc mot for så å gå opp via hdmi kabel opp til projektor?
    Jeg skal også ha en tv på dette rommet, så det ikke er bare projektoren som blir brukt. Kan denne kobles til feks. forsterkeren?
    Forsterkeren kan jeg ikke uttale meg om, men ser den ikke har hdmi, noe som hadde vært en fordel. Hadde du hatt det kunne koblet pc, dvd blu-rayspiller etc i forsterkeren, Også et utsignal fra forsterker til prosjektor. Hvis det er bærbar så ville jeg kjøpt et eksternt lydkort. Det forbedrer lyden. Hvis det er stasjoner pc så ville jeg kjøpt radeon 5xxx serie.

Det som er lettest å gjøre er å kjøre bildet i prosjektoren, og lyden i forsterkeren. altså to kabler fra pcen.

Andre tips? Jeg ønsker så få fjernkontroller som mulig.
    Og om det går an å se bilder både på projektor og tv og benytte alle kilder (dekoder til tv, pc, spillkonsoll) på begge delene så hadde det vært ønskelig. Ikke sikkert det er mulig?
    Logitech Harmony er vel det som mesteparten bruker. 8)
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback