Trenger ny kalibrerings laptop...anbefalinger?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger ny kalibrerings laptop...anbefalinger?

Den gamle makkverket av en laptop jeg har nå trenger seriøst å skiftes ut.

Skal bruke den kun til kalibrering av lyd og bilde (REW og HCFR/Calman)

Noen som kan anbefale en billig og grei laptop. Har sett på brukt på finn, men de tror visst de skal få nesten like mye som en tilsvarende eller bedre koster ny.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Den gamle makkverket av en laptop jeg har nå trenger seriøst å skiftes ut.

Skal bruke den kun til kalibrering av lyd og bilde (REW og HCFR/Calman)

Noen som kan anbefale en billig og grei laptop. Har sett på brukt på finn, men de tror visst de skal få nesten like mye som en tilsvarende eller bedre koster ny.
    Det hele kommer jo an på hvilke krav du har. For Calman er det faktisk en fordel med en laptop som har litt muskler. Hvor mye krefter HCFR trenger, kjennerr jeg ikke til.

Det som var viktigst for meg da jeg kjøpte ny laptop var skjermen. For lav oppløsning vil gjøre det vanskeligere å få plass til alt man ønsker på skjermen.
    I tillegg til dette ønsket jeg en relativt liten laptop som ikke tok for mye plass.
    Resultatet ble denne: Acer Aspire 3935 C2D P7450 - Acer - 13" - 13.3" - Acer Aspire 3935 C2D P7450 - Netshop.no - pc data foto minne digital
    Jeg ser i etterkant at jeg kunne ønsket meg høyere oppløsning (3935 har 1366*768), men det er ikke så mye å gjøre med det nå.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv har jeg valgt HP sin Lefdal - HP Pavilion dm3-1070 da denne har bra batteri kapasitet ca 3-5 timer. Skjermen er OK med oppløsning. Den har også litt krefter og er stillegående. Eneste ulempen er at den ikke er flat under så kan stå litt utstødig ved tv benk o.l. når jeg kalibrerer. Har prøvd HDMI ut å en kan justere ganske bra via skjermkortet slik at den kan til nød og bare nød brukes som test generator på test bilder.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HCFR trenger ikke mye krefter, så hvordan det er i forhold til Calman har jeg ikke testet. Men det er verre med REW, der sliter den veldig og er helt ubrukelig til det programmet.

Laptop til 8k virker litt overkill for meg. En til halve prisen skulle vel ikke ha noe problem å kjøre disse programmene når min 7-8 år gamle laptop med 128mb RAM "nesten" klarer å kjøre de.
    Calman kan vel ikke være så ekstremt mye mer tungdrevet enn HCFR? Og min hadde sikkert klart å kjøre REW hvis den hadde hatt mer RAM, men den er så gammel nå at jeg ikke gidder å spandere noe mer minne på den.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -

Kjøp den samme som du har i dag. funka greit, dagens standard mere ram og ghz, har egentlig ikke skjedd så mye.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes denne har greie spec. 2.1Ghz cpu, 3GB ram, 15,6" Skjerm med 1366x768 mot 14.1" 1024(4:3) som jeg har nå.

Elkjøp - Toshiba Satellite L450D-119

Nå kjenner ikke jeg til Toshiba så hvordan den er kvalitetsmessig i forhold til min Acer som har funket problemfritt så lenge vet ikke jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pcn er god iforhold til pris. Hadde denne som låne pc når jeg ventet på forsikrings sak. Den funker helt fint på vanlig bruk så lenge en ikke skal kjøre flere programmer samtidig som f.eks virus sjekk og surfing da gikk den ganske tregt var min erfaring men bruker også pcn mye på fritiden. Batteri tiden er ca 2timer.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •