Problemer med effekter i høytalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med effekter i høytalere

Heihei,

Som topic tilsier så har jeg problemer med effekter i bak / side høytalerene mine.
    Jeg føler at jeg mangler effekter bak, det er lyd i dem men det er musikk og en liten antydning til effekt i dem. Og de " hjemmekino " oppsettene jeg har hørt så har alle mye mer effekter som kommer fra dem. Kablingen står i Surround A og ikke back, det har jeg allerede sjekket. Er en utgang til som heter surround b.

Har kjørt rom korreksjon og testet uten, stilt å styrt litt på alt egentlig. Men jeg blir ikke særlig klokere. Jeg er nokså fersk innen dette, så all hjelp mottas med takk!

Reciveren er en Denon Avr3806 og bak / sidehøytalerene er Klipsch RS-52.

Legger ved bilde av reciveren bakfra , tilfelle dette kommer til noen nytte.
    http://usa.denon.com/avr3806_back_rdax_1200x464.jpg

Som sakt tidligere, all hjelp mottas med takk!

-Asbjørn

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snodige greier.

Bare for å ta det mest banale først , du har prøvt flere filmer ? Noen har liten aktivitet bak, mens andre (star wars, stealth, lotr, transformers) har mye effekter bak.

Nå kjenner jeg ikke til Denon, men skulle tro at sidehøytalerene dine skal til utgang surround A, mens bakhøytalerene skal på surround back. Tipper surround B er sone 2, men her er jeg som sagt litt utpå glattisen.

Du har supre bak/side høytalere, disse skal produsere mye liv rundt deg. (gir du opp så kan du selge dem til meg )

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mori
    Snodige greier.

Bare for å ta det mest banale først , du har prøvt flere filmer ? Noen har liten aktivitet bak, mens andre (star wars, stealth, lotr, transformers) har mye effekter bak.

Nå kjenner jeg ikke til Denon, men skulle tro at sidehøytalerene dine skal til utgang surround A, mens bakhøytalerene skal på surround back. Tipper surround B er sone 2, men her er jeg som sagt litt utpå glattisen.

Du har supre bak/side høytalere, disse skal produsere mye liv rundt deg. (gir du opp så kan du selge dem til meg )
    Har prøvd litt forskjellig ja, men i hovedsakelig er det Transformers det går i akuratt når jeg tester ut med film. Der har de alltid stått, i utgang A. Testet de netopp i utgang B, og der er det tilsvarende. Disse skal produsere en del liv ja, derfor jeg begynner å fatte misstanke om at noe ikke stemmer helt kan du si. Tviler på jeg gir opp, men skal heller komme tilbake til det om det blir eventuel utskiftning. Først må jeg få det til å funke 99%

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Surround A/B er muligheten til å ha 2 par surround HT, der du kan velge å bruke bare ett av parene om gangen.

-surr-jpg

Surround Back kan brukes til sone 2/3

Se forøvrig skjema for hvilke lydformater du kan spille av, og hvilke modus du skal bruke på forsterker.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MindWaste
    Surround A/B er muligheten til å ha 2 par surround HT, der du kan velge å bruke bare ett av parene om gangen.

-surr-jpg

Surround Back kan brukes til sone 2/3

Se forøvrig skjema for hvilke lydformater du kan spille av, og hvilke modus du skal bruke på forsterker.

Har byttet tilbake til " Surround A " nå. Og jeg har heletiden brukt Dolby PLII cinema ". Skrudde ned lyden på alt i front nå, sidehøytalerene er der. Men jeg mener å påstå det skal være mer liv i dem, når de skal være aktive.

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk i "speaker setup/surround sp setup" at surround står til A only og ikke A+B
    Sett den til A i alle modus når du har HT koblet til A terminaler på forsterker

Edit:
    Og sett surround back til "none"
    Så lenge du ikke har 7.1 er det noen moduser som blir feil å bruke.
    Se i manualen din, det står dette forklart fra side 31:
    http://www.usa.denon.com/AVR3806DFU.pdf

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du prøvd å la receiveren velge dekoder selv?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MindWaste
    Sjekk i "speaker setup/surround sp setup" at surround står til A only og ikke A+B
    Sett den til A i alle modus når du har HT koblet til A terminaler på forsterker

Edit:
    Og sett surround back til "none"
    Så lenge du ikke har 7.1 er det noen moduser som blir feil å bruke.
    Se i manualen din, det står dette forklart fra side 31:
    http://www.usa.denon.com/AVR3806DFU.pdf

Jeg har ikke den menyen som heter " surround sp setup ".. Snodig.. Får lese litt i manualen online. Takk for tips!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Har du prøvd å la receiveren velge dekoder selv?
    Jepp, det har jeg testet. Har tre valg: Auto, PCM og DTS. Er ikke lyd i DTS`en.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •