Nå kommer det seg.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nå kommer det seg.

Nå etter veldig mange flyttinger av sub og målinger så begynner jeg å bli fornøyd

Har en vært en dipp på 12-15 db ved 80-85Hz på både sub og fronter som rommet lager, som jeg har slitt med, dette har gjort det umulig å få en fornuftig deling mellom sub og fronter. Denne dippen har gjort at uanstt hvilken deling jeg brukte, så ble dippen forsterket eller så fikk jeg en utfasing et annet sted.

Fant til slutt en plassering på sub som ikke hadde denne dippen, og da fungete det bedre, men var ikke helt fornøyd. Testet litt med Eq i forsterker og fant ut at romkorrigeringen på forstrker hadde dempet 8 db ved 37Hz noe som jeg rettet opp, ( jeg hadde en ganske flat sub kurve etter at jeg kjørte romkalibreringen til sub) så det gjorde utslaget.
    Nå høres det veldig bra ut, åpent lydbilde med fin dyp bass som ikke er "dvask".

Legger ut en graf på resultatet, gjelder å ikke gi opp

Vedlegg 59535

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den blå kurven ser jo veldig bra ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja Gurba.. tror det er det beste jeg kan få til i rommet mitt Har sikket laget 30 kurver med RadioShacken og sinustoner, men når jeg endelig fikk det til så er jeg glad jeg ikke ga opp, for nå er det morro å høre på musikk igjen.

Før hadde jeg er litt inne lukket lyd, det var lett å høre når jeg vekslet mellom Pure Direkt på forsterker og lyden som jeg hadde stilt inn.
    Pure Direct er åpen og fin i lyden, og det var målet mitt å få en like åpen og fin lyd med sub, og det har jeg faktisk klart Når jeg veksler nå så hører jeg ikke forskjell annet en at bassen går mye dypere og på en "bra" måte.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da må man vel sies å ha kommet i mål, jeg opplevde akkurat det samme som deg. Samme fine lyd som i Pure Direct men dypere og mer fundament. Samt at man kan spille en del høyere pga. at man avlaster frontene i bunnen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg føler at jeg har kommet i mål ja, men det var en stund jeg faktisk vurderte å selge subben, da det virket umulig å få det til . Jeg er mest opptatt av at det skal spille bra på musikk, men skal teste litt film i morgen.

Expert Gurba sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    8,327
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis dere går inn i oppsettet på Yamaha'en så kan dere koble ut EQ'en. Det har jeg gjort. Jeg kan ikke spille like høyt før det blir hardt, men det blir uansett mer enn høyt nok. Og jeg får ca samme lyd i STRAIGHT med sub'ene som i PURE DIRECT bare med fyldigere bass pga sub'ene.

Intermediate Hybris sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    3,772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sterkt tips å late ned REW (Room EQ Wizard), utrolig mye enklere (og kraftigere) enn å plotte sinustoner i excel

Men dette ser jo bra ut ja
    --
    Thorbjørn

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gurba
    Hvis dere går inn i oppsettet på Yamaha'en så kan dere koble ut EQ'en. Det har jeg gjort. Jeg kan ikke spille like høyt før det blir hardt, men det blir uansett mer enn høyt nok. Og jeg får ca samme lyd i STRAIGHT med sub'ene som i PURE DIRECT bare med fyldigere bass pga sub'ene.
    Det er med setting STRAIGHT kurvene over er kjørt, det var nemlig når jeg testet STRAIGHT mot PURE DIRECT at jeg fant ut at dette var veien å gå, sammen med å finne en gustigere plassering av subben da.

Har ikke testet på film ennå, men mulig NEUTRAL med korrigert sub kurve er bedre da.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    183
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hybris
    Sterkt tips å late ned REW (Room EQ Wizard), utrolig mye enklere (og kraftigere) enn å plotte sinustoner i excel

Men dette ser jo bra ut ja
    Skulle jo bare ta et par målinger jeg:-D .... jo det hadde nok vært lurt

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •