fått radioshack digital testet med rew

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

fått radioshack digital testet med rew

aldri gjort noe slikt før men fikk lyst til å prøve med en sånn radioshack måler så denne ble da bestilt.
    sittet ikveld å lekt litt med denne.har csl-215 som fronter å en hjemmelaga subb med 2 stk focal 10" i litt liten kasse.
    men ifølge disse målingene syns jeg grafen så veldig stabil ut. en liten grop ved 70-75hz. første målingene jeg tok hadde noen alvorlige groper rundt 50hz men har fikkla litt på dele frekvens på forsterkerene så nå ser den ganske bra ut.

noen som har noe å si om denne, mangler kanskje dem laveste frekvensene? ifra 25 nå ned detter det fort..

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjender ikke til rew, hvordan har du målt? Med C-Weighted og SLOW eller?
    Kurven ser ellers bemerkelsesverdig bra ut, men du har jo 15 db forskjell fra fx 43hz og 130 hz. Du har sikkert en god del bass i ditt rom....
    Delefiltret på subben, er det 100 hz? Ser ut til det er veldig veldig slakt filter, 6db?

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal jeg ikke fremstå som noen party-pooper, men det er jo brukt en ganske grov skala for dB-aksen da! 8)
    Dermed ser jo selve kurven veldig bra ut. Om skalaen justeres til en litt bedre oppløsning, så antar jeg at den kanskje kan fremstå som litt mer "sagtann-preget". ;-)
    Men bevares! så lenge det høres greit ut, så skal man jo ikke henge seg for mye opp i slike målinger.....

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at skalaen har blitt litt grov ja. Skal se om jeg får stilt den noe etterpå. Den var mere finskalert første gangene så det er noe jeg har fått gjort om på.
    Dele filteret på subben står på ca 100hz ja. Er en sånn zachry subb forsterker ifra ljudia. Litt usikker hvordan det dele filteret virker men ser litt rart ut. Dette ved ca 100 så går den bra opp igjenn for å så dette javnere. Pleier å ha subben på 80hz så den sto litt høyt her.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg vil også foreslå å justere på skalaen, la den gå fra f.eks. 40 til 100 dB.

Bruker du 1/3 oktav smoothing? De som har peiling mener dette representerer ørets virkelige nøyaktighet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Endere oppløsningen fra 12 DB til 3 Db mellom linjene, og bruk 1/3 oktav smoothing, så er kurvene mye lettere å forstå.

Men ved første øyekast så ser det ut som om du har en vanvittig rommlebass.
    Noe som ikke er til å unngå med så mye boost i bassen.

Jeg vil også tippe at subben ikke henger med når det spilles høyt.
    Du har ikke behov for å spille noe særlig dypere enn 25 Hz på musikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ved høy musikk spilling så blir subben skrudd av. den henger ikke med høyt opp. da får heller cls215 jobbe. den gull farga er bare cls215 høytalerene, dem har en stor grop på rundt 50hz. men denne målingen er i soffan der jeg ser film da. ved høy musikk spilling må man litt lenger bak i rommet for å få riktig basstrykket av frontene. i soffan jeg jeg ikke noe basstrykk igrunn, selvom det ser sånn ut på denne målingen. skal ta måling ikveld med bare frontene i soffan å bakerst i stua der man virkelig hører å kjenner bassen ved høy musikk. med subben så har jeg riktig bass i soffa posisjonen, så denne er bedre å bruke til vanlig lytting å med film.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •