Forbereding til ny justering og oppsett av kringlyd.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forbereding til ny justering og oppsett av kringlyd.

Hallo der!

Jeg har lest den guiden til Hellnoob som omhandler kalibrering av sub. syns innlegget er genialt skrevet, så sånn egentlig tror jeg til og med jeg skal klare det der..
    Meeen! Jeg lurer på, jeg får ny sub en av de nærmeste dagene, og da er det noen spørsmål jeg har..

For det første, ville dere fjerna suben som allerede er der(en xtz) siden jeg skal ha inn en SVS ultra? xtz'n kan vel ikke bidra med noe i det selskapet der? Jeg har selv vertfall tenkt å bare bære den ned i kjellern og se om jeg finner noen å gi den bort til etter hvert..

For det andre, hvordan ville dere kjørt den 50Hz sinustonen, ville dere brent den ut på en cd for å brukt bd-spilleren, eller ville dere kjørt den gjennom squeezeboxen, eller koble laptopen til receiver..?
    jeg heller vel mot å brenne den på en cd og bruke bd-spilleren, siden det er lydnivået jeg får fra den som blir "referansenivået" i kinoen liksom, eller tar jeg helt feil nå? Og det kan jo hende at lydnivået på en brent cd varierer fra en bd-film liksom.. Så jeg er litt usikker på dette..

Og etter jeg har kjørt den hellnoob-guiden, da er alt riktig innjustert liksom? For jeg skal først kjøre kalibreringsprogrammet i RX-V1800'n, for så å følge guiden hans med å justere sub'en 5dB over frontene? Jeg velger å prøve på å justere MV til -20 og velger 80dB for å få "referansenivå".. Har jeg forstått noe riktig nå, eller er jeg helt på bærtur..?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Eller finnes det en mer "komplett" kalibreringsguide enn hellnoobs sin som fungerer bedre? Siden han selv har valgt å kalle den en microguide..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •